Τρίτη 17 Αυγούστου 2010

Ο ΖΙΖΕΚ ΚΑΙ Η LADY GA-GA



"Oπως γνωριζετε, ο Ιβαν Καραμαζωφ οδηγει τον πατερα του σ'αυτους τους τολμηρους δρομους
που ακολουθει η σκεψη του καλλιεργημενου ανθρωπου,
 και λεει πιο συγκεκριμενα,
αν δεν υπαρχει Θεος.....
-αν δεν υπαρχει Θεος, απανταει ο πατερας, τοτε ολα επιτρεπονται.
Προφανεστατα αφελης αποψη, καθοτι οπως γνωριζουμε θαυμασια εμεις οι ψυχαναλυτες,
αν ο Θεος δεν υπαρχει, τοτε απολυτως τιποτε δεν επιτρεπεται πλεον.
Οι νευρωτικοι μας το αποδεικνυουν αυτο καθημερινα"

Αυτα λεει ο Γαλλος ψυχαναλυτης Ζακ Λακαν,
απο το βιβλιο του Σλαβοι Ζιζεκ,"ΛΑΚΑΝ", μεταφραση Δ.Καγιαλαρης-Κ.Παπαδακης.



Ο Ντοστογιεφσκυ ειχε γραψει "ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ, ΤΟΤΕ ΟΛΑ ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ".
Προφανως εννοει οτι διχως τις συμβολικες απαγορευσεις που επεβαλλε η παρουσια του Θεου
 στις ζωες μας, ο ανθρωπος θα χασει τους ηθικους φραγμους του
και τα παθη του θα γινουν αχαλινωτα,
μεσα σε αυτο το κενο νοηματος, τιποτα πια δε θα απαγορευσει τους ανθρωπους
να υλοποιουν ακομα και τις χειροτερες τους σκεψεις, διχως το φοβο της θεικης τιμωριας.
Κανενας λοιπον φραγμος στην απολαυση τωρα που ο "Θεος πεθανε".

Ο Λακαν διαφωνει.
 Και ξεθεμελιωνει τη παραπανω αποψη,
ανασκευαζοντας καταρχας την αρχικη φραση.
" Αν δεν υπαρχει Θεος, τοτε ολα ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ".

Ξανα παλι, απο το προαναφερθεν βιβλιο, λογια του Ζιζεκ αυτη τη φορα

"Ο συγχρονος αθειστης νομιζει οτι γνωριζει πως ο Θεος ειναι νεκρος.
Αυτο που δε γνωριζει ειναι οτι, ασυνειδητα,ο ιδιος, εξακολουθει να πιστευει στον Θεο.
Αυτο που χαρακτηριζει τη νεωτερικοτητα δεν ειναι πλεον η κλασσικη φιγουρα του πιστου
που τρεφει μυστικα αμφιβολιες για τη πιστη του
και που επιδιδεται λαθραια σε αμαρτωλες φαντασιωσεις.
Σημερα, αντιθετως, το υποκειμενο αυτοπαρουσιαζεται ως ΑΝΕΚΤΙΚΟΣ ΗΔΟΝΙΣΤΗΣ ,
αφοσιωμενος στο κυνηγι της ευτυχιας,
ενω το ασυνειδητο του ειναι η εδρα των απαγορευσεων.
Αυτο που απωθειται ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ Η ΑΠΟΛΑΥΣΕΙΣ,
 ΑΛΛΑ ΟΙ ΙΔΙΕΣ ΟΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ,
"αν δεν υπαρχει Θεος,τοτε ολα απαγορευονται"
Αυτο σημαινει οτι οσο περισσοτερο αντιλαμβανεσαι τον εαυτο σου ως αθειστη,
τοσο περισσοτερο το ασυνειδητο σου κυριαρχειται ΑΠΟ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ΣΑΜΠΟΤΑΡΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΣΟΥ....
....Αντι να φερει ελευθερια, η πτωση της καταπιεστικης εξουσιας.δινει τροφη σε νεες δριμυτερες απαγορευσεις..."




Αν καταλαβα καλα, αυτο που μας λεει ο Ζιζεκ εδω ειναι οτι παλιοτερα που απωθουσαμε την απολαυση γιατι μας το απαγορευε συμβολικα η παρουσια του Θεου,
μπορουσαμε να απολαυσουμε,
γιατι το απωθημενο παντα επιστρεφει.
Τωρα που δεν υπαρχει καμια απαγορευση, το απωθημενο εξακολουθει να επιστρεφει.
Υπο τη μορφη ομως της ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ της απολαυσης.
Σημερα που η υπερεγωτικη προσταγη, η προσταγη που εκπεμπεται απο παντου,
απο τις διαφημισεις, απο τα βιντεοκλιπ, απο τη τηλεοραση κ το διαδικτυο,
 η προσταγη αυτη ειναι "ΑΠΟΛΑΥΣΕ".
Απολαυσε την ημιγυμνη που σου διαφημιζει καθε προιον, απολαυσε το βιντεοκλιπ
(πια καθε βιντεοκλιπ που σεβεται τις επιταγες της εποχης μοιαζει με soft πορνο,
πχ βιντεοκλιπ της rihanna η της lady gaga)

Παλι απο τον Ζιζεκ,
"...Ωστοσο, δεν πρεπει να ξεχναμε οτι σημερα,στη δηθεν επιτρεπτικη κοινωνια μας,
ο ασκητισμος παιρνει τη μορφη του αντιθετου του,
 του γενικευμενου προσταγματος"ΑΠΟΛΑΥΣΤΕ"..
Βρισκομαστε ολοι υπο το κρατος αυτου του κελευσματος,
με αποτελεσμα η απολαυση μας να περιοριζεται περισσοτερο απο ποτε..
σκεφτειτε μονο τον γιαπη, ο οποιος συνδυαζει τη ναρκισσιστικη αυτοεκπληρωση
 με την απαρεγκλιτα ασκητικη πειθαρχια του τζοκινγκ και της υγιεινης διατροφης...
Στη συγχρονη αγορα συναντουμε μια ολοκληρη σειρα προιοντων απο τα οποια εχουν αφαιρεθει τα βλαβερα τους συστατικα,
καφες χωρις καφεινη, κρεμα χωρις λιπαρα, μπιρα χωρις αλκοολ κτλ..
.και γιατι αν μη προσθεσουμε σε αυτη τη λιστα και το διαδικτυακο σεξ, ως σεξ χωρις σεξ,
η το δογμα του Παουελ για πολεμο χωρις απωλειες
(απο τη δικη μας πλευρα φυσικα), δηλαδη πολεμο χωρις πολεμο..."

Ολα αυτα ειναι συνεπεια της κυριαρχουσας υπερεγωτικης προσταγης "ΑΠΟΛΑΥΣΤΕ",
κι αυτη η προσταγη διαδεχθηκε την αλλη προσταγη "ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΤΕ"
η οποια με τη σειρα της ειχε διαδεχθει τη προσταγη του Γκιζω, εποχη πρωιμου καπιταλισμου, "ΠΛΟΥΤΙΣΤΕ"
Η συμβολικη απαγορευση της απολαυσης που επεβαλλε η παρουσια οχι μονο του Θεου αλλα γενικοτερα του ηθικου αγραφου Νομου, εδινε περιεχομενο και νοηματοδοτουσε την απολαυση.
Εδινε ενα μετρο, μια αυτοπειθαρχια.
Τωρα η απολαυση, το σεξ, ειναι παντου. Κι οπως ξερουμε καλα, καθε τι που βρισκεται παντου, εξαπλωνεται τοσο πολυ που χανει την υποσταση του κ τη πρωταρχικο του νοημα,
εξαπλωνεται μεχρι που δε βρισκεται πουθενα.
Το σεξ  βρισκεται παντου, επομενως δε βρισκεται πουθενα.
Το αινιγμα, η γοητεια, το μυστηριο στεναζουν κι αργοπεθαινουν υπο τη διαρκη απομυθοποιηση των παντων.  Με αποτελεσμα το ναρκισσισμο και τη συναισθηματικη απομονωση.
Δειλιαζουμε γιατι θελουμε να γευτουμε τον Αλλον εξ αποστασεως,
διχως τον αναποφευκτο κινδυνο που επιφερει η παρουσια οποιουδηποτε ανθρωπου η πραγματος κοντα μας,
θελουμε να γευτουμε διχως να ρισκαρουμε,
 οπως λεει κ ο Ζιζεκ
" καφε χωρις καφεινη, μπιρα διχως αλκοολ, κρεμα διχως λιπαρα, διαδικτυακο σεξ"

Καποτε καλουμασταν να υπερβουμε τις απαγορευσεις για να φτασουμε στο αντικειμενο της επιθυμιας και της απολαυσης μας. Αυτο προυπεθετε θαρρος κ αυταπαρνηση.
Τωρα τα αντικειμενα της επιθυμιας ειναι παντου μπροστα μας, διχως κανεις να μας τα απαγορευει. Ειναι ευκολο να τα αγγιξουμε, αλλα τωρα ειμαστε εμεις που λογω δειλιας, αυταρεσκειας κι αυταρκειας, επιβαλλουμε την απαγορευση, δηλαδη την απομονωση, δηλαδη το ναρκισσισμο.
Ναρκισσισμος συμφωνα με τον φρουδικο ορισμο,
την αποσυρση  της λιμπιντο στον εαυτο της.
Τη βρισκουμε με τον εαυτο μας γιατι ο Αλλος, λογω δειλιας, καταντησε μη προσεγγισιμος.
Η σεξουαλικοτητα δεν ειναι σωματικη, αλλα κατεπεσε στη περιοχη του βλεμματος.
Ειμαστε ολοι ηδονοβλεψιες. Η σεξουαλικη απελευθερωση εφερε τα αντιθετα απο τα προσδοκωμενα αποτελεσματα. Τωρα που ακομα κι οι διαστροφες τεινουν να νομιμοποιηθουν,
τωρα που η περιοχη του Απαγορευμενου, ειναι για μας terra incognita,
και δε μπορουμε να τη χαρτογραφησουμε,
terra incognita καταντανε ολες μας οι εσωτερικες ζωνες.

Κι ολοκληρο το διδαγμα των Ζιζεκ-Λακαν, συμπυκνωνει εξοχα μια συγχρονη "ιερεια" της "σεξουαλικοτητας" και του δηθεν αισθησιασμου,
η τραγουδιστρια lady-gaga,
δηλωνοντας
"ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΙΑ COOL ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΕΞ.ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ COOL NA EΙΣΑΙ ΔΥΝΑΤΗ ΚΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ"
Τα βιντεοκλιπ-μουσικες τσοντες, που μιμουνται τη σεξουαλικη πραξη,
οπως τη μιμουμαστε κι εμεις,
γιατι ειναι ευκολοτερο να μιμεισαι απο το να νιωθεις.

15 σχόλια:

  1. Celin,

    οι ζέστες βλέπω σε κάνουν πιο παραγωγικό. "Πυροβολείς" με καινούρια ανάρτηση κάθε 2-3 μέρες με ποικιλία θεμάτων!

    Εγώ πάντως βλέπω μια ελαφριά απόκλιση στον Ζιζεκ και αυτά που γράφεις. Ο Σλοβένος μαρξιστής υποδεικνύει την "απαγόρευση" των απολαύσεων που κυριαρχεί τα τελευταία χρόνια μέσα από την βιομηχανία του "καθαρού" τρόπου ζωής του fitness, της διατροφικής "πειθαρχίας" και των υποκατάστατων απόλαυσης τροφών-ποτών. Εσύ "γραπώνεσαι" από την αποκάλυψη αυτών των απαγορεύσεων της δήθεν ελευθερίας περιορισμών στο σύγχρονο κόσμο για να καταγγείλεις την αφαίρεση ουσίας-περιεχομένου από βασικές ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις όπως η ερωτική πράξη, οπου η εξ'αποστάσεως και άνευ ρίσκου ή συγκίνησης αναπαραγωγή αυτών των ζωτικών σχέσεων αναγορεύεται σε δήθεν ανεξαρτησία και φιλελευθερία.

    Ο καπιταλισμός διαλύοντας κάθε έννοια ορθολογισμού και ισορροπίας στις σχέσεις ανθρώπου-φύσης και ανθρώπου με άνθρωπο, αφού πρώτα πούλησε τα πάντα μετατρέποντας τα σε αντικείμενο κερδοφορίας είδε μια μακροπρόθεσμη επιδείνωση στους όρους αναπαραγωγής της εργατικής δύναμης. Το κάπνισμα, τα hangovers, η διατροφική χαβούζα και το μολυσμένο περιβάλλον των καπιταλιστικών μητροπόλεων επιβαρύνουν αφάνταστα προϋπολογισμούς κρατών και οικονομιών όταν οι συνέπειες των καταχρήσεων και της υπερκατανάλωσης φαίνονται άμεσα στα έξοδα των νοσοκομείων και των ασφαλιστικών οργανισμών.

    Η λύση απο την αστική σκοπιά; Βιομηχανία της "φυσικής ζωής" και των αντίστοιχων σκευασμάτων. Φυσικά αυτή η βιομηχανία συνυπάρχει με την βιομηχανία των καταχρήσεων και της εμπορευματοποίηση, όπως συνυπάρχει η "πράσινη ανάπτυξη" με την πετρελαιοκηλίδα της ΒP και την τσαλαπάτηση των συνθηκών του Κιοτο και της Στοκχόλμης.

    Πάντως ο Ζίζεκ ίσως υπερβάλει κατα τη γνώμη μου. Οι θέσεις μιας Αριστεράς όπως τη σκέφτομαι εγώ πρέπει να προβάλουν ένα υγιεινό τρόπο ζωής, όχι κατηγορώντας και αφορίζοντας τις απολαύσεις, αλλά εντάσσωντας τες σε μια αρμονική και διαλεκτική σχέση με την καθημερινότητα, την εργασία, τον πολιτισμό κτλ

    Και συμφωνόντας απόλυτα με την κατάληξη της ανάρτησης να προσθέσω ότι για να νοιώσεις και όχι να προσποιείσαι ή μιμίσαι όχι μόνο τη σεξουαλική πράξη, αλλά και άλλες δραστηριότητες όπως το τραγούδι, τον αθλητισμό, πρέπει η καθημερινότητα να εμπνέει ελπίδα, αξιοπρέπεια, περηφάνεια στο επίπεδο της εργασίας, δημιουργίας, ανθρώπινων σχέσεων. ΣΤο βαθμό που τα προηγούμενα διαπερνώνται από την εκεμετάλλευση και τη ληστρική εμπορευματοποίηση οι απολαύσεις θα είναι εκτονώσεις και μόνο ή απλά κενές περιεχομένου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Παυλο χαιρομαι που καταλαβαινεις που το παω το θεμα.Ναι,αυτο ακριβως που περιγραφεις θελω να πω κ εγω.Για αυτο σε προηγουμενη αναρτηση ελεγα οτι αυτος ο @@@#$# ο καπιταλισμος φταιει για ολα,δικο του δημιουργημα ειναι αυτη η υπερεγωτικη προσταγη "απολαυσε"..σιγουρα τα οσα γραφονται εδω ενεχουν σε καποιο βαθμο την υπερβολη,αλλα δε νομιζω οτι απεχουν πολυ απο αυτο που συμβαινει.

    "Εγώ πάντως βλέπω μια ελαφριά απόκλιση στον Ζιζεκ και αυτά που γράφεις."
    ναι,σιγουρα υπαρχει αποκλιση,αλλα δε νομιζω οτι ειχε νοημα να παπαγαλισω αυτα που λεει ο Ζιζεκ!προσπαθησα να "ξεχειλωσω" τη σκεψη του κ να καταληξω σε οσα εχω σκεφτει ανα καιρους

    Ειναι αλλωστε δυσκολο να βγει συνεκτικα δομημενο ενα κειμενο που συμπεριλαμβανει λογια αυτου του υπερβολικα ευφυους ανθρωπου,
    ο οποιος πολλες φορες,εχεις δικιο,υπερβαλλει κ αυτος,καργα εντυπωσιοθηρικη σε καποια σημεια η γραφη του.
    Σε τετοιους ευφυεις ανθρωπους ομως νομιζω οτι τα παντα συγχωρουνται,
    εν αντιθεσει με τις υπερβολες ημων των υπολοιπων κοινων θνητων!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. υποκλίνομαι,που βρήκες το κουράγιο να καταπιαστείς με τόσο σύνθετο θέμα υπό 40 αυγουστιάτικους βαθμούς...εξαιρετικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σε ευχαριστω squarelogic!!ηθελα εδω κ πολυ καιρο να το γραψω αυτο,αλλα δισταζα να το αντιμετωπισω γιατι δεν ηξερα πως να το δομησω.
    Ειναι η αναρτηση που με εχει δυσκολεψει ως τωρα περισσοτερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δείτε τώρα τη βλακεία μεγατόνων:
    "Ο συγχρονος αθειστης νομιζει οτι γνωριζει πως ο Θεος ειναι νεκρος.Αυτο που δε γνωριζει ειναι οτι,ασυνειδητα,ο ιδιος εξακολουθει να πιστευει στον Θεο."
    Ακου διατύπωση: δεν ξέρει, δεν πιστεύει ή δεν θεωρεί- νομίζει οτι γνωρίζει. Και οχι οτι δεν υπάρχει, αλλά οτι είναι νεκρός.
    Μετα, προσέξτε το ασυνείδητα, εκεί βρίσκεται ολη η πουστιά( συγχωρείστε με για τη γλώσσα): δηλαδή δεν πα να νομίζεις εσυ ρε καραγκιόζη οτι είσαι άθεος, δεν εισαι, γιατί εμείς γνωρίζουμε τι πραγματικά το ασυνείδητο σου είναι, και αυτό είναι ένθεο.Δεν είσαι άθεος, νομίζεις οτι είσαι.Εσυ θα μας πεις τι πιστευεις; Αφου δεν ξέρεις, εμείς ξέρουμε για σένα.

    Καλο κι' αυτό.

    Μάλλον θα πρέπει να ασχοληθούμε με το γεγονός του πως η ψυχολογία τείνει να αντικαταστησει τη θρησκεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητέ Celin, καλημέρα.
    Διάλεξες ένα πάρα πολύ δυνατό θέμα και - πραγματικά - το αναπτύσεις με πλούσιο τρόπο. Χαίρομαι πολύ που μοιράστηκες αυτούς τους προβληματισμούς - σ'ευχαριστώ.
    Για μένα η φράση σου "ολες μας οι εσωτερικες ζώνες καταντανε terra incognita" συμπυκνώνει υπέροχα το πρόβλημα. Η προωθούμενη σύγχρονη "φιλοσοφία ζωής" βραχυκυκλώνει τα υπαρξιακά ερωτήματα (εσωτερική ή ηθική συγκρότηση του ανθρώπου, ύπαρξη θεού ή φύση της πνευματικής μας διάστασης κλπ.) με σύνθημα την αχαλίνωτη απόλαυση. "Μη κουράζεται τα μυαλουδάκια σας με αυτά - απολαύστε (αφού όλα είναι εφικτά και διαθέσιμα) και σωθήτε".
    Ίσως βρεις κάποιο ενδιαφέρον εδώ
    http://serenitatem.blogspot.com/2010/07/raison-detre-sex-and-money.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Aνωνυμε
    (δε μου αρεσει να αποκαλω καποιον ετσι,ολοι ανωνυμοι ειμαστε εδω αλλα δε μου αφηνεις καποιο ψευδωνυμο για να σε αποκαλεσω)

    ανωνυμε λοιπον,ειναι γνωστο τοις πασι οτι ο Ζιζεκ λεει βλακειες μεγατονων.Απορω πως καποιοι που τον διαβαζουν τον θεωρουν ενα απο τα τρομερα παιδια των συγχρονων γραμματων.Αλλα κ εσυ πολυ εχθρικος εισαι απεναντι του.Οκ,ειναι χαζος,δε ξερει τι λεει.Και τι εγινε?
    δηλαδη οι χαζοι δε δικαιουνται να εκφραζουν τη γνωμη τους ελευθερα,να γραφουν μεχρι κ βιβλια?
    θα πρεπει να πεφτουν θυματα λεκτικης αποδομησης απο επιθετικους σχολιαστες σαν εσενα?

    Τωρα,αν εσυ παιρνεις μια φραση αποκομμενη απο το υπολοιπο κομματι του βιβλιου,διαστρεφεις ολο το νοημα της.Γιατι ο Ζιζεκ, δεν αναφερεται σε ολους τους αθειστες αλλα σε μια συγκεκριμενη κατηγορια αθειστων,την οποια κ περιγραφει.

    "Μετα, προσέξτε το ασυνείδητα, εκεί βρίσκεται ολη η πουστιά( συγχωρείστε με για τη γλώσσα)"

    Δικαιωμα σου να μη πιστευεις στην υπαρξη ασυνειδητου,δικαιωμα σου να πιστευεις οτι η ψυχολογία τείνει να αντικαταστησει τη θρησκεία.
    Δικαιωμα σου ακομα κ να χαρακτηριζεις τα λεγομενα του Ζιζεκ ως βλακειες μεγατονων.
    Εγω πιστευω στην υπαρξη ασυνειδητου,
    οπως πιστευω οτι ο Ζιζεκ ειναι ο μεγαλυτερος φιλοσοφος-στοχαστης της εποχης μας,υστερα απο τον Αλεν Μπαντιου.

    Οσον αφορα αυτο που λες για τη ψυχολογια κ τη θρησκεια,κατα ενα βαθμο το συμμεριζομαι,αλλα ειναι πολυ μεγαλη ιστορια για να σχολιαστει εδω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φιλε prths,εγω σε ευχαριστω για την εκτιμηση που μου δειχνεις,ειναι τιμη για μενα και κινητρο να συνεχισω να γραφω τετοια σχολια οπως το δικο σου.
    Νομιζω οτι η κοσμοθεωρια μας εχει πολλα κοινα σημεια.
    Θα διαβασω οπωσδηποτε την αναρτηση σου στην οποια με παραπεμπεις,απο μια γρηγορη ματια ειδα οτι ειναι γραμμενη στα αγγλικα,
    τα αγγλικα μου δεν ειναι τελεια αλλα θα το προσπαθησω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Λοιπόν εβαλα το σχολιο μου σε αλλη αναρηση και δεν ειδα ολον αυτον τον ενδιαφροντα εδω διαλογο.. Το ιδιο δεν ειναι .. ; γιατι δυο φορες;

    πολύ καλό το 1ο σχόλιο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αν θες,μεταφερε το κ εδω το σχολιο σου!
    την πρωτη φορα που το ανηρτησα,υπηρξε ενα προβλημα με την αναρτηση.

    οντως ορθες οι επισημανσεις του Παυλου.Οπως κ του prths

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Λοιπόν εγώ από Ζίζεκ δεν σκαμπάζω γρι και δεν μου κινεί και το ενδιαφέρον καθόλου ο τρόπος που μιλάει σε κάτι video που τον έχω δει. Αυτά που λες όμως εσύ είναι πολύ ενδιαφέροντα και με νόημα, με το οποίο και συμφωνώ. Σε σχέση και με την άλλη ανάρτηση (Καντ και Σαντ) από την οποία και οδηγήθηκα εδώ, ο Σαντ ήταν ένας απαίσιος παλιάνθρωπος, ενώ συμφωνώ με τον τρόπο που τελικά τοποθετείσαι εδώ.

    κ.κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. κκ

    Ο Ζιζεκ ειναι εκπληκτικος, αρκει να εχεις χρονο και διαθεση οταν τον διαβαζεις (Γιατι ειναι κ δυσνοητος σε πολλα σημεια κ πρεπει να εφοδιαστεις με πολυ υπομονη, εγω απο τα βιβλια του που εχω διαβασει, δεν εχω καταλαβει πανω απο τα μισα που διαβασα, και πολλα λεω!)

    Καταλαβαινω γιατι μπορει να σε απωθει στον λαιβ λογο του, ειναι λιγο θεατραλε και τσαρλατανιζει!
    Παντως, αξιζει να σχοληθεις, ειναι αποκαλυψη, σιγουρα θα σου αρεσει, εφοσον συμφωνησες με την αναλυσουλα μου εδω
    (Το πρωτοτυπο ειναι παντα καλυτερο απο το κακεκτυπο:)

    Σου προτεινω για αρχη το βιβλιο ΛΑΚΑΝ
    η το ΠΡΩΤΑ ΣΑΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΚΑΙ ΥΣΤΕΡΑ ΣΑΝ ΦΑΡΣΑ.

    Και η ΒΙΑ 6 ΛΟΞΟΙ ΣΤΟΧΑΣΜΟΙ.

    Αυτα τα τρια ειναι τα πιο κατανοητα του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ξεχασα να σου πω οτι χαιρομαι πολυ που διαβασες σερι καποιες απο τις αγαπημενες μου αναρτησεις, ειναι μεγαλο πραγμα να εκτιμαται ο κοπος σου.
    Ετσι νιωθω οτι δεν αναλωσα τσαμπα ολες αυτες τις ωρες που απαιτηθηκαν για να τις γραψω..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Celin θυμάσαι, είχε πρωτομπεί εδώ πριν λίγο καιρό, από άλλο ιστολόγιο που είχες γράψει σχόλιο και διάβασα τότε κάποια ποιήματα σου. Και είδα αυτούς τους τίτλους στα προτεινόμενα που με ενδιαφέρουν πάρα πολύ. Σήμερα, επειδή είχα ένα θέμα... ήθελα να μπω να διαβάσω κάτι πάλι εδώ για να ηρεμήσω! :) Γιατί είναι τέτοια η γραφή σου, και κυρίως η άποψη σου για τον κόσμο, με την ευρύτερη έννοια, όπως βγαίνει σε κάθε ιδιαίτερο θέμα. Λοιπόν ήθελα να σε ρωτήσω τη γνώμη σου για κάτι, να το σκεφτείς και να μου απαντήσεις είτε με σύντομο σχόλιο, είτε με παραπομπή σε παλιότερο κείμενο σου, είτε με κάτι καινούργιο που θα γράψεις, δεν ξέρω. Είναι και σχετικό με όλα αυτά εδώ, κατά μια έννοια. Μια νεαρή Αιγύπτια φωτογράφησε τον εαυτό της γυμνό και ανάρτησε τη φωτογραφία στο διαδίκτυο, ως ακτιβίστικη πράξη διαμαρτυρίας για την καταπίεση της μουσουλμάνας γυναίκας κ.λπ. Μπορεί και να έπεσε στην αντίληψη σου. Τι γνώμη έχεις για αυτή την πράξη; Εγώ έχω μια γνώμη – που σχετίζεται φυσικά και με αυτό που είμαι – δηλαδή ότι υπάρχει θέμα με το γυναικείο σώμα, λόγω κοινωνικής προϊστορίας .... να μην μακρηγορώ. Εσύ τι λες;

    κ.κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Γεια σου κκ, φυσικα και θυμαμαι πως "γνωριστηκαμε" :)
    Θα σου απαντησω, απλως δωσε μου λιγες μερες χρονο να το σκεφτω, πολυ ενδιαφερουσα ερωτηση παντως, η απαντηση θελει σκεψη..θα σου απαντησω εδω, αυριο η μεθαυριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή