Τετάρτη 13 Ιουλίου 2011

Η ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΑΠΟ ΝΕΚΡΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ Η ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ.

Oλη μας τη ζωη προσπαθουμε σκληρα να γινουμε κατι που δεν ειμαστε.
Και στο τελος, το καταφερνουμε.

Ολη μας τη ζωη τη περναμε συγκρινοντας το πριν και το μετα,
κατι συμβαινει, ειτε καλο ειτε κακο,
και το πριν και το μετα, μπαινουν διαρκως στη ζυγαρια.
Αλλα αυτο που πραγματικα συγκρινουμε, δεν ειναι η παρουσα κατασταση
με τη παρελθουσα κατασταση.
Αυτο που πραγματικα συγκρινουμε καθε φορα, ειναι οι εαυτοι μας.
Ενας διαρκης απολογισμος,
μια ατελειωτη ομφαλοσκοπηση,
εμεις πριν     και εμεις μετα,
τι πετυχαμε, σε τι αποτυχαμε
τι κερδισαμε και τι χασαμε.
Ενα αορατο για τον κοσμο μα ορατο σε εμας Εκκρεμες, να πηγαινοερχεται
αναμεσα στον χρονο και τα σφαλματα μας.

Ποτε δεν ειμαστε σιγουροι για αυτο που συμβαινει,
για αυτο που κατορθωνουμε,
τα σημερινα κατορθωματα μπορει να ειναι τελικα οι αυριανες μας αποτυχιες
και το αντιστροφο.

Ποτε δε μπορουμε να ειμαστε σιγουροι για τιποτα.
κι αν η μια οψη αυτου του συμπερασματος ειναι η ελπιδα που δε πεθαινει,
η αλλη οψη ειναι η ατελειωτη αναρωτηση
"Επρεπε να συμβει;"        "Μπορουσα να το κανω καλυτερα;"
"Μπορουσα να το αποφυγω;"

Σαν αδεξια υπερφυσικα μικρα παιδια, βλεπουμε τις πραξεις μας και δεν τις
αναγνωριζουμε.
Οχι, δεν το επραξα εγω, οχι, ηταν καποιος αλλος.
Δεν αναγνωριζουμε καν τις πραγματικες μας επιθυμιες,
η ιδια μας η επιθυμια ειναι η Επιθυμια του Αλλου.
Διαρκως μας θρεφει αυτο που διαρκως μας τραυματιζει,
διαρκως προσπαθουμε να μαθουμε τι ειμαστε κ τι θελουμε.
μα ενα πεπλο σκεπαζει τις πραξεις και το ειναι μας,

ενα πεπλο, που οσο περνανε τα χρονια, ολοενα και μοιαζει με Σαβανο.
Ενα σαβανο που σκεπαζει τους νεκρους εαυτους μας
και τα νεκρα (αγνωριστα) κινητρα των πραξεων μας,
ενα σαβανο που αδιακοπα επανακαθοριζει οχι μονο τη σχεση μας με τον κοσμο
αλλα και τη σχεση με τον εαυτο μας,
μια παρελαση απο νεκρους εαυτους
μια παρελαση απο νεκρες επιθυμιες
γιατι καθε στιγμη θελουμε κ κατι διαφορετικο.
Καθε στιγμη ειναι Αναγεννησης Αφορμη
μα οι στιγμες ειναι στιγμες
και δε διαρκουν πολυ.
Κ εκει που θεωρουμε οτι βγαλαμε ενα οποιοδηποτε συμπερασμα,
ερχεται η επομενη στιγμη
για να το ανατρεψει.

"ΓΙΝΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ"
προσταζουν συγχρονοι και παλιοι Γκουρου
μα πως; Πως να γινω κατι που δε ξερω τι ειναι;







(Λιγα λογια για τη φραση "Η ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ"
Απο το βιβλιο του Ντυλαν Εβανς, ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ ΤΗΣ ΛΑΚΑΝΙΚΗΣ ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗΣ.
Εκδοσεις:Ελληνικα Γραμματα, μεταφραση: Γιαννης Σταυρακακης

Μια απο τις διατυπωσεις που επαναλαμβανει συχνα ο Λακαν ειναι η εξης
"Η επιθυμια του ανθρωπου ειναι η επιθυμια του Αλλου"
Αυτη η φραση ειναι δυνατον να γινει κατανοητη με πολλους συμπληρωματικους τροπους,
απο τους οποιους οι ακολουθοι ειναι οι πιο σημαντικοι.

1. Η επιθυμια ειναι κατ'ουσιαν "η επιθυμια της επιθυμιας του Αλλου", πραγμα που σημαινει
οτι η επιθυμια ειναι συγχρονως επιθυμια να ειναι κανεις το αντικειμενο της επιθυμιας καποιου αλλου,
και επιθυμια για αναγνωριση απο καποιον αλλον. Ο Lacan υιοθετει την ιδεα αυτη απο τον
Hegel ,μεσω του Kojeve , ο οποιος δηλωνει
                            Η επιθυμια ειναι ανθρωπινη, οταν κανεις δεν επιθυμει το σωμα
.αλλα την Επιθυμια του αλλου....δηλαδη οταν θελει να" ειναι επιθυμητος", να "αγαπιεται"
η μαλλον να "αναγνωριζεται" στη ανθρωπινη αξια του.... Με αλλα λογια, καθε
ανθρωπινη, ανθρωπογεννητικη Επιθυμια.... ειναι, εντελει, μια λειτουργια της επιθυμιας για "αναγνωριση" (Kojeve, 1947:6)

Ο Kojeve φτανει στο σημειο να υποστηριξει (στα χναρια και παλι του Hegel) οτι για την επιτευξη της επιθυμητης αναγνωρισης, το υποκειμενο πρεπει να διακινδυνευσει την ιδια του τη ζωη σε εναν αγωνα για καθαρο γοητρο . Η επιθυμια αυτη, που συνιστα κατ'ουσιαν επιθυμια να γινει κανεις το αντικειμενο της επιθυμιας του Αλλου, εικονογραφειται καθαρα στον πρωτο "χρονο" του συμπλεγματος του Οιδιποδα, οταν το υποκειμενο επιθυμει να ειναι ο φαλλος για τη μητερα.

2.Το υποκειμενο επιθυμει qua Αλλος (Ε, 312): Με αλλα λογια, το υποκειμενο επιθυμει απο τη σκοπια ενος αλλου. Η συνεπεια ειναι οτι "το αντικειμενο της επιθυμιας του ανθρωπου.... ειναι ουσιαστικα ενα αντικειμενο που επιθυμειται απο καποιον αλλο" (Lacan, 1951bQ12).
Eκεινο που καθιστα επιθυμητο ενα αντικειμενο δεν ειναι καποια εγγενης ποιοτητα του πραγματος καθεαυτο, αλλα απλως το γεγονος οτι επιθυμειται απο καποιον αλλο. Η επιθυμια του Αλλου ειναι επομενως εκεινο που κανει τα αντικειμενα ισοδυναμα και εναλλαξιμα. Αυτο
"τεινει να μειωνει την ιδιαιτερη σημασια οποιουδηποτε συγκεκριμενου αντικειμενου, αλλα την ιδια στιγμη φερνει στο προσκηνιο την υπαρξη αναριθμητων αντικειμενων" (Lacan, 1951b12)

 Η ιδεα αυτη προερχεται επισης απο την κοζεβιανη αναγνωση του Hegel. O Kojeve υποστηριζει οτι
"η Επιθυμια που κατευθυνει προς ενα φυσικο αντικειμενο ειναι ανθρωπινη μονο στον βαθμο που διαμεσολαβειται απο την Επιθυμια ενος αλλου που κατευθυνεται προς το ιδιο αντικειμενο:Ειναι
ανθρωπινο να επιθυμει κανεις ο,τι επιθυμουν και οι αλλοι, ακριβως επειδη το επιθυμουν"
(Kojeve, 1947:6) Ο λογος που εξηγει τα παραπανω εχει να κανει με οσα αναφεραμε προηγουμενως για την ανθρωπινη επιθυμια ως επιθυμια για αναγνωριση. Επιθυμωντας εκεινο που επιθυμει καποιος αλλος, μπορω να κανω τον αλλο να αναγνωρισει το δικαιωμα μου να κατεχω το αντικειμενο αυτο, κι ετσι να κανω τον αλλο να αναγνωρισει την υπεροχη μου εις βαρος του (Kojeve, 1947:40)

Αυτο το καθολικο γνωρισμα της επιθυμιας ειναι ιδιαιτερα προφανες στην υστερια. Υστερικη ειναι εκεινη που συντηρει την επιθυμια ενος αλλου, που μετατρεπει την επιθυμια καποιου αλλου σε δικη της......Εκεινο επομενως που εχει σημασια στην αναλυση μιας υστερικης δεν ειναι ο εντοπισμος του αντικειμενου της επιθυμιας της αλλα η ανακαλυψη του τοπου απο τον οποιο επιθυμει
(του υποκειμενου με το οποιο ταυτιζεται)

3. Η επιθυμια ειναι επιθυμια για τον Αλλο (η φραση αυτη βασιζεται στην αμφισημια του γαλλικου de)
H θεμελιακη επιθυμια ειναι η αιμομικτικη επιθυμια για τη μητερα, τον πρωταρχικο Αλλο

4. Η επιθυμια ειναι παντοτε "η επιθυμια για κατι αλλο" αφου ειναι αδυνατον να επιθυμει κανεις κατι που ηδη κατεχει. Το αντικειμενο της επιθυμιας μετατιθεται διαρκως, πραγμα που εξηγει γιατι η Επιθυμια συνιστα ΜΕΤΩΝΥΜΙΑ.

5. Η επιθυμια ανακυπτει αρχικα στο πεδιο του Αλλου, δηλαδη του ασυνειδητου.

Το πιο σημαντικο σημειο που προκυπτει απο τη φραση του Lacan ειναι οτι η επιθυμια παραγεται κοινωνικα. Η επιθυμια δεν συνιστα, οπως φαινεται αρχικα, ιδιωτικη υποθεση, γιατι συγκροτειται παντοτε σε διαλεκτικη σχεση με τις επιθυμιες των αλλων υποκειμενων οπως τις αντιλαμβανομαστε...)





Δε ξερω κατα ποσο σας κουρασαν αυτα καλοκαιριατικα, εγω τα βρισκω παντως πολυ ενδιαφεροντα:)
Δυο ακομα επισημανσεις: Οπως λεει κι ο Λακαν, η Επιθυμια ειναι μια Ελλειψη..επιθυμουμε αυτο που δεν εχουμε. Κι επιθυμουμε ακαταπαυστα, οι Ντελεζ-Γκουαταρι στον Αντι-Οιδιποδα παρουσιαζουν τον Ανθρωπο σαν επιθυμητικη μηχανη. Ουσιαστικα δεν επιθυμουμε κατι συγκεκριμενο, περισσοτερο επιθυμουμε την ιδια την Επιθυμια.
(Αυτο σημαινει οτι η Επιθυμια ειναι Μετωνυμια)
(Δικαρινονται εδω καποις πινελιες Σοπεναουερικης επιρροης)
Κ αυτο ισως γιατι διαισθανομαστε τι θα γινει οταν παψουμε να επιθυμουμε...μπορει ολο αυτο το διαρκως επιθυμειν να ειναι κουραστικο, αφου δε τελειωνει ποτε οσα κι αν αποκτησουμε,
απο την αλλη ομως, το τελος της επιθυμιας ειναι και το τελος της Αναζητησης, το τελος της Φιλοδοξιας, το τελος της Προσπαθειας και ισως η αρχη για διαφορες ψυχικες ασθενειες, οπως η ναρκισσιστικη νευρωση και η αποσυρση της λιμπιντο στα ενδοτερα του εαυτου
  (Βλεπε περισσοτερα για τον ναρκισσισμο
ΝΑΡΚΙΣΣΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ:ΜΙΑ ΘΛΙΒΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ)
AMERICAN PSYCHO   )

Θα μπορουσα να γραψω πολλα ακομα για την Επιθυμια, αλλα ηδη φανταζομαι οτι εχω κουρασει.
Επιλεγω να κλεισω με μια φραση, απλη, λιτη και γνωστη, που προφανως ερχεται σε αντιθεση με ολα αυτα τα βαρυγδουπα του δευτερου κομματιου της αναρτησης.
Και η φραση ειναι η εξης "ΕΥΤΥΧΙΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙΣ ΝΑ ΕΠΙΘΥΜΕΙΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΗΔΗ ΕΧΕΙΣ"
Κι αυτο προυποθετει πολεμο απεναντι στην επαρση, την αλαζονεια, την υπερβολικη φιλοδοξια, την  απληστια και την ανθρωπινη αχαριστια.
Δυσκολος πολεμος, αλλα πρεπει να κερδηθει.

18 σχόλια:

  1. Νόμιζα πως ευτυχία είναι η ταύτιση του πραγματικού με το φανταστικό.

    lol, αστειεύομαι, απλώς το διετύπωσα πιο κάπως...
    να δείξω κι εγώ πως ξέρω και πέντε γράμματα.
    Στα σοβαρά τώρα. Τι σ έπιασε κι ανάρτησες τέτοιο θέμα;
    Τσι πουτάνας γίνεται γενικώς, χώρια η "επιλεκτική" χρεωκοπία και τόριξες στις φιλοσοφίες;
    Κι εγώ που περίμενα να διαβάσω κάτι διαπιστώσεις όπως, μας βάζει τον όρο στην καθημερινότητά μας ο χοντρός για να συνηθίσουμε στην ιδέα και να μας τον χώσουν...οσωνούπω!
    Λέω γω τώρα...

    mbiker

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "ΕΥΤΥΧΙΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙΣ ΝΑ ΕΠΙΘΥΜΕΙΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΗΔΗ ΕΧΕΙΣ
    Συμφωνώ απόλυτα μ αυτή τη φράση celin.Μα όλα τα κακά στον κόσμο γίνονται από απληστία.Από συνεχόμενες διαφορετικές επιθυμίες.Ιδιαίτερα οι ισχυροί αυτού του κόσμου δεν κάνουν τίποτε άλλο απ το να επιθυμούν συνεχώς.Δόξα,χρήμα,εξουσία,συντρόφους,και η λίστα είναι ατέλειωτη.Αλλά κι εμείς οι απλοί άνθρωποι-σύμφωνα με τις δυνατότητές μας πάντα-δεν επιθυμούμε συνεχώς;Γι αυτό και δεν είμαστε ευτυχισμένοι ποτέ.Και βέβαια ο καπιταλισμός εκεί στηρίζεται στις συνεχόμενες επιθυμίες μας.Και φυσικά με τη μέθοδο του καταναλωτισμού ,μας έχει φτάσει στο σημείο να είναι η ζωή μας μια συνεχόμενη κούρσα να προφτάσουμε να ικανοποιήσουμε όλο και περισσότερες επιθυμίες.Γι αυτό η ζωή έχασε το νόημά της και ζούμε όλοι με ένα συνεχες άγχος,προσθέτοντας συνεχώς νέες επιθυμίες -άχρηστες συνήθως- στη ζωή μας.
    Όσο για το άν σ όλη μας τη ζωή προσπαθούμε να γίνουμε κάτι άλλο,κι αυτό ισχύει.Η κοινωνία και η οικογένεια,η πολιτεία,και η θρησκεία,θέλουν από μας συγκεκριμένους ρόλους.Και βέβαια όλοι θέλουμε να είμαστε αρεστοί στους άλλους,να απολαμβάνουμε την αποδοχή τους και την αγάπη τους.Λογικό είναι λοιπόν να συμβιβαζόμαστε .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Celin έχω μπερδευτεί πολύ, μα πάρα πολύ, δεν γνωρίζω παρά μόνο τα στοιχειώδη για το τι πραγματικά είμαι!!!
    Ένα γνωρίζω όμως πολύ καλά για μένα, είναι τι θέλω και αυτό είναι η ελευθερία μου.Με ότι περικλείει αυτή η μαγική (για μένα) λέξη.
    Προσπαθώ να την προσεγγίσω ελπίζω κάποτε να τα καταφέρω αλλά και να μην τα καταφέρω θα έχω κερδίσει την εμπειρία από την πορεία μου προς αυτή, με δυο λόγια θα έχω ζήσει.
    Εξαιρετική ανάρτηση!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. mbiker, με το που διαβασα αυτη τη φραση
    "Στα σοβαρά τώρα. Τι σ έπιασε κι ανάρτησες τέτοιο θέμα;
    Τσι πουτάνας γίνεται γενικώς, χώρια η "επιλεκτική" χρεωκοπία και τόριξες στις φιλοσοφίες;"

    ξεραθηκα στο γελιο!!Δικιο εχει ο ανθρωπος, σκεφτηκα, τι τους γραφω καλοκαιριατικα και χρεωκοπι-ατικα;
    Απο την αλλη, καταλαβε με βρε συ, τι μενει να γραψω; Σοβαρα, πιστευω οτι υστερα απο τις πολιτικες μου αναρτησεις των τελευταιων 2 μηνων δεν μενει τιποτα αλλο να πω. Δυστυχως φτασαμε στο σημειο οπου κι εγω και εσυ αλλα και ανθρωποι με στοιχειωδη ικανοτητα πολιτικης αναλυσης, ξερουμε που το πανε, ξερουμε οτι μπορει μεν η Κριση να μην ηταν προσχεδιασμενη,
    (Κριση=υπερσυσσωρευση κερδων ,αναγκη καταστροφης τμηματος παραγωγικων δυναμεων),

    αλλα προσχεδιασμενοι ειναι οι τροποι αντιμετωπισης.

    Τροπος αντιμετωπισης: Ο εξης ενας:Ξεκωλιασμα των φτωχων και των μικρων και των μεσαιων προς οφελος των σιχαμερων κεφαλαιοκρατων.

    Σοβαρα, τι αλλο μπορει να προσθεσει καποιος;
    Οι πολιτικες αναρτησεις ολων των μπλογκερς μια μονο ΦΡΑΣΗ πρεπει να γραφουν απο δω και περα:ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ.
    Γινεται ομως αυτο;
    Εγραψα πριν λιγες μερες αυτην εδω την αναρτηση, δε ξερω αν μπορω να προσθεσω κατι για τα επομενα χρονια τουλαχιστον,
    http://celinathens.blogspot.com/2011/06/e.html

    Τη διαβασες αυτη την αναρτηση και σχολιασες.

    Σε αυτη τη φαση νιωθω οτι δεν υπαρχει και τιποτα αλλο να πουμε, απο πολιτικης αποψης.

    Εννοειται οτι θα ξαναγραψω για Πολιτικη, γιατι εμεις που εχουμε το μικροβιο του πολιτικολογειν, δε μπορουμε ευκολα να απαλλαγουμε απο αυτο!
    Απλα, προς το παρον νιωθω οτι εχω αδειασει.


    Νομιζω οτι αν βγει αυριο ο Παπανδρεου και πει οτι πρεπει να στειλουμε 1000 16χρονα Ελληνοπουλα για να τα φανε καννιβαλοι στην Ευρωπη, και οτι αυτος ειναι ο μονος τροπς να αποφυγουμε τη χρεωκοπια, και τι θελουν αυτοι που φωναζουν;το κακο της πατριδας;Μηπως εχουν στοιχηματισει να φαληρισουμε;Η ΠΑΤΡΙΣ ΑΠΑΙΤΕΙ ΘΥΣΙΕΣ

    Νομιζω ειλικρινα οτι δε θα κουνηθει φυλλο.Σε τετοια σηψη εξουσιαστων και παθητικοτητα εξουσιαζομενων βρισκομαστε.Παλευαν με τα γουρουνια και τα παρακρατικα υποζωα επι 2 μερες στο Συνταγμα λιγες χιλιαδες ανθρωπων,
    και ολοι τους κοιταγαμε απτη τηλεοραση.

    Προς το παρον, ειμαστε νεκροι και τελειωμενοι.
    Το μονο που ελπιζω ειναι να ανακοινωθει η "επιλεκτικη" χρεωκοπια συντομα, να γινει ανεξελεγκτη η κατασταση απο τις ορδες νοικοκυραιων που θα τρεξουν να σωσουν τα εναπομειναντα φραγκοδιφραγκα τους, να γινει κανα ντου στις τραπεζες, να απαντησουν με ντου τα ματατζο-γουρουνια και μες στο χαμο να τελειωσει η γαλαζοπρασινη συμμορια και να κοιταξουμε ολοι αριστερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Eτσι ειναι sunshine, o καπιταλισμος στηριζεται στα χειροτερα πρωτογονα κι αταβιστικα σχεδον ενστικτα του ανθρωπου. Για αυτο και ειναι τοσο επιτυχημενος, ειναι πολυ ευκολο να ειμαστε αδιαφορα καθαρματα, το δυσκολο ειναι η υπερβαση της φυσης μας.

    "Όσο για το άν σ όλη μας τη ζωή προσπαθούμε να γίνουμε κάτι άλλο,κι αυτό ισχύει.Η κοινωνία και η οικογένεια,η πολιτεία,και η θρησκεία,θέλουν από μας συγκεκριμένους ρόλους.Και βέβαια όλοι θέλουμε να είμαστε αρεστοί στους άλλους,να απολαμβάνουμε την αποδοχή τους και την αγάπη τους.Λογικό είναι λοιπόν να συμβιβαζόμαστε ."


    Αυτο ακριβως αναφερω στην αναρτηση οταν μιλαω για την Επιθυμια, ειναι απιστευτο αλλα η Επιθυμια μας πολυ συχνα δεν ειναι επιθυμια μας.
    Και οταν η επιθυμια μας ειναι μια ξενη επιθυμια, κατ'αυτον τον τροπο επικαθοριζεται και ολοκληρο το ατομικο μας οικοδομημα,
    εγω, ενας αλλος, εγω, ενας ξενος.
    Δηλαδη, αλλοτριωση. Οχι μονο η αλλοτριωση της μισθωτης εργασιας, ολοκληρος ο τροπος ζωης μας ειναι μια συνεχης αλλοτριωση.
    Ισως απο την Αυγη του Ανθρωπου να συμβαινει αυτο.

    Κατι συμφυτο σχεδον με τη παρουσια του ανθρωπου στη Γη, δεν ειναι ευκολο να αντιμετωπιστει,
    αλλα μπορει να μετριαστει,
    πρεπει επειγοντως να απελευθερωθουμε απο το Βλεμμα του Αλλου,που συνεχως μας προσδιοριζει.
    Τιποτα
    ουτε οικογενεια ουτε κοινωνια ουτε πολιτεια ουτε θρησκεια ουτε κανονες ουτε τιποτα.

    Πρεπει να βρουμε μονοι μας τι ειμαστε και τι θελουμε. Μονο οριο σε αυτο η ατομικη ελευθερια του Αλλου. Ομως, ο,τι δε προσκρουει σε αυτο, ειναι δικη μας σφαιρα επιλογης.Και δε πρεπει να τη χαρισουμε σε κανεναν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σελανα, σε ευχαριστω, να σαι καλα!
    Χαιρομαι παρα πολυ που εισαι μπερδεμενη!!
    Ολοι οι ενδιαφεροντες, ανοιχτομυαλοι, συναρπαστικοι ισως και γενναιοδωροι ανθρωποι ειναι οι μπερδεμενοι..αλοιμονο σε οσους συναναστρεφονται με ανθρωπους που νομιζουν οτι τα ξερουν ολα, με ανθρωπους Μη-Μπερδεμενους!

    Ριξε και μια ματια στην απαντηση μου προς τη sunshine, κατα καποιο τροπο ειναι σα να απανταω και σε σενα, ειδικα απο τη μεση και μετα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. "...και μες στο χαμό, να τελειώσει η γαλαζοπράσινη συμμορία και να κοιτάξουμε όλοι αριστερά."

    Σέλινε, κάνε όρεξη.
    Μια χαρά τα λέμε εδώ αναμεταξύ μας, ονειρευόμαστε, χαιρόμαστε, φαντασιωνόμαστε αφυπνίσεις, καυλώνουμε με την υποψία της όποιας ανατροπής, μα ως εδώ.
    Πως το λέει το ανέκδοτο;
    Λέμε και καμμιά μαλακία για να περνά η ώρα...
    Έχω πάψει εδώ και πολύ καιρό να πιστεύω πως η πλέμπα είναι σε θέση να σκεφτεί. Πολύ πριν απ τα σκατά των 2-3 τελευταίων χρόνων.
    Κάπου στους leftG700, σχολίαζα προ ημερών πως αυτό που πρόσεξε ο κάθε πικραμένος στις τελευταίες εκλογές και ψήφισε το ΠΑΣΟΚ, δεν ήταν ούτε οι ας πούμε προγραμματικές δηλώσεις (που δεν διετύπωσε έτσι κι αλλοιώς), ούτε η προϊστορία του Βελζεβούλη που αξιωθήκαμε να τον δούμε πρωθυπουργό (θυμήσου-τι θυμήσου λέω τώρα, κάπου στα 30 θάσαι, οπότε άστο-τη θητεία του στο υπουργείο παιδείας), ούτε οι κατά καιρούς δηλώσεις του περί μειωμένης εθνικής κυριαρχίας και περί άμεσης ανάγκης παγκόσμιας διακυβέρνησης και άλλες παπαριές.
    Ο κλασικός τρόλ ψηφοφόρος, πρόσεξε μόνο μια φράση.
    "Λεφτά, υπάρχουν".
    Τίποτ άλλο. Ούτε για βάσεις για το μέλλον, ούτε για υποδομές, ούτε για υγεία, εργασία, ούτε για παιδεία (η ξινή είχε δώσει το στίγμα του τι είδους παιδεία θέλει), ούτε για εκσυγχρονισμό, για βλέμμα στο μέλλον τέλος πάντων.
    Λεφτά, υπάρχουν.
    Το σύνθημα συγκίνησε την πλέμπα, που έτσι κι αλλοιώς λεφτά ποτέ δεν είχε;
    Και γιατί ως τότε δεν είχε κοιτάξει αριστερά, παρά μόνον εναλλάσοταν πότε στον ένα και πότε στον άλλο που εξώφθαλμα την δούλευε;
    Το σύνθημα συγκίνησε όλους αυτούς τους μικρομεσαίους, μεγάλους, μικροτσούτσουνους με τεράστια 4Χ4 όσο και τεράστια χρέη ασύδοτου άπληστου νεόπλουτου; Α, κι άλλα λεφτά! Θα φάμε κι άλλο, θα χρεωθούμε κι άλλο!
    Και μόλις πριν διαβάζω στο ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ μια παράγραφο στο τέλος της ανάρτησης "Ο James Petras "τα χώνει" στο ΠΑΣΟΚ",
    την εξής διαπίστωση:
    "...Και πολλοί εξ αυτών που τώρα διαδηλώνουν, δεν διαδηλώνουν για να αλλάξουν τα πράγματα, αλλά για να γίνουν ξανά όπως ήταν στο παρελθόν, πράγμα αδύνατο..."
    Κατάλαβες;
    Το ξαναπαραθέτω προς εμπέδωση:
    "...Και πολλοί εξ αυτών που τώρα διαδηλώνουν, δεν διαδηλώνουν για να αλλάξουν τα πράγματα, αλλά για να γίνουν ξανά όπως ήταν στο παρελθόν, πράγμα αδύνατο..."
    Για τέτοια πλέμπα μιλάμε. Τώρα, αν μερικοί από μας φαντασιωνόμαστε κάτι σαν, κλίνατε επ αρίιιιιστεράααα και ανατροπές, ξέρω κι εγώ;
    Τι να πω;
    Αθεράπευτα ρομαντικοί είμαστε, ή αθεράπευτα αφελείς;

    mbiker

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Να μια επιθυμία του άλλου που δεν θα γίνει ποτέ δική μου επιθυμία :
    Συνάδελφος στη δουλειά (δημόσιος υπάλληλος που πετσοκόβεται, με τη γυναίκα του άνεργη εδώ και ένα χρόνο και ένα μικρό παιδί) είπε ότι η μόνη λύση για να επανακάμψουμε/αναπτυχθούμε είναι να μειωθεί η φορολογία στις επιχειρήσεις και να μειωθούν οι μισθοί !!!!!!
    Παρατήρησα ότι οι συνεχείς μειώσεις στη φορολογία των επιχειρήσεων δεν έφεραν μέχρι τώρα ανάπτυξη, άρα γιατί να περιμένουμε να γίνει αυτό τώρα και τέλος πάντων εγώ δεν ευαγγελίζομαι ανάπτυξη Κίνας ή Βουλγαρίας με μισθούς 300 ευρώ και 15 ώρες δουλειά την ημέρα.
    Απάντησε ότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος !!!!
    Του είπα να κάνει αυτός την αρχή μη δεχόμενος μισθό άνω των 400 ευρώ (είμαι γαλαντόμα λόγω της οικογενειακής του κατάστασης) και να μην βιάζεται να φεύγει μόλις τελειώνει το 7 1/2ωράκι του αλλά αφού τουλάχιστον συμπληρώσει 12ωρο…
    Τι κλίνατε επ΄ αρίιιιιστεράααα που λέει και ο mbiker… Εδώ βάζουμε τα χέρια μας να βγάλουμε τα μάτια μας. Έχουμε ξεφύγει τελείως…..
    Τι να περιμένω όταν ακούω τέτοιες παπαριές….
    Μια ελπίζω … Μια απελπίζομαι…

    LOLA

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. mbiker, θελει μεγαλη απαντηση το σχολιο σου, αλλα μολις ανεβασα αναρτηση και κουραστηκε το μυαλο!
    Φαγωθηκες να μιλαμε για πολιτικη, πολιτικη αναρτηση ανεβασα, τι να σε κανω:)

    "Αθεράπευτα ρομαντικοί είμαστε, ή αθεράπευτα αφελείς;"

    Πιθανολογω οτι ηθελες να γραψεις "μαλακες" αντι "αφελεις"! Εγω με περηφανια αποδεχομαι και τα δυο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Λολα, δε καταφεραν ολοι οι πιθηκοι να γινουν ανθρωποι, καποιοι μολονοτι πεταξαν το τριχωμα, κρατησαν τα υπολοιπα.
    Και λιγα λεω, πραγματικα το ειδος των ανθρωπων του παραδειγματος σου μαλλον ειναι ο,τι σιχαινομαι περισσοτερο σε αυτη τη ζωη μετα τους βιαστες-δολοφονους-παιδεραστες.
    Ισως και περισσοτερο γιατι πολλοι απο τους παραπανω γεννηθηκαν αρρωστοι στο μυαλο και οι βαρειες περιπτωσεις εχουν και το ακαταλογιστο.

    Σιγουρα παντως περισσοτερο απο τους πρασινογαλαζους πολιτικους σκωληκες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Selin, ποτέ δεν θεώρησα τους ιδεολόγους (ούτε κάν τους ιδεαλιστές), μαλάκες.
    Όχι γιατί συγκαταλέγομαι κι εγώ ανάμεσά τους, μα γιατί είναι το είδος των ανθρώπων που αναγνωρίζω, σέβομαι και θάθελα να επικρατήσει.
    Άλλωστε, ερώτηση ήταν κι όχι διαπίστωση.
    Απλά, με πιάνει καμμιά φορά το πεσιμιστικό μου...

    mbiker

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κυρία,
    έκαμα μια μικρή "υποκλοπή".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Odyssey,
    το διαβασα το πανεμορφο κειμενο σου, τετοιες "υποκλοπες" ειναι μεγαλη τιμη για μενα.
    Να σε διορθωσω μονο στο φυλο, ειμαι αντρας, το ψευδωνυμο το "υπεκλεψα" κι εγω απο τον Γαλλο συγγραφεα Celine.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. "ΕΥΤΥΧΙΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙΣ ΝΑ ΕΠΙΘΥΜΕΙΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΗΔΗ ΕΧΕΙΣ"

    !!!!!!!!!!!

    κ.κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αν σου πω που το ακουσα αυτο, θα βαλεις τα γελια..
    Σε εκπομπη της Μπηλιως Τσουκαλα,χαχαχα!

    (Κι ομως, ειναι πολυ σωστο!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή