Σχεδον ολες τις ταινιες που ακολουθουν τις εχω ξαναπροτεινει, απλα ηθελα να τις συγκεντρωσω σε μια ομοιογενη λιστα, παραθετοντας και λινκς για οποιον ενδιαφερεται να μαθει λεπτομερειες.
Δε θεωρω τον εαυτο μου σινεφιλ, αλλωστε με Σταλονε και Σβαρτσενεγκερ μεγαλωσα,
και διασκεδαζω αφανταστα με τετοιου ειδους ταινιες. Ουτε πιστευω πως οσοι θεωρουνται απο τους κριτικους Κινηματογραφου ως μεγαλοι σκηνοθετες, ειναι οντως μεγαλοι σκηνοθετες,
και γυριζουν εξισου μεγαλες ταινιες.
Θα φερω ως παραδειγμα τον Αντονιονι, ειδα μια ταινια του, την ΕΚΛΕΙΨΗ, και τη θεωρω μια αθλια ταινια που δεν εχει να προσφερει τιποτα σε κανεναν.
Η τον Παζολινι, ειδα το ΘΕΩΡΗΜΑ του και κοντεψα να πεθανω απο τη πληξη.
Αλλα ακομα κ δημιουργους που κ εγω θεωρω σπουδαιους, οπως τον Μπεργκμαν..
ειδα την ΩΡΑ ΤΟΥ ΛΥΚΟΥ κ εκλαιγα το διευρω που πληρωσα στο βιντεοκλαμπ.
Ακομα κ με μια ταινια του Ταρκοφσκυ το επαθα αυτο, τη ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ.
Ολα αυτα τα αναφερω για να δειξω οτι δε ψαρωνω απο ονοματα, αν μια ταινια τη θεωρω χαλια,
θα τη κραξω, οποιος κ αν την εχει δημιουργησει.
Οι παρακατω ταινιες θεωρω οτι ειναι αριστουργηματα του ειδους τους, για αυτο και τις προτεινω,
μια καλη ταινια, οπως κ ενα καλο βιβλιο, μπορουν μεχρι κ καλυτερο ανθρωπο να σε κανουν.
Ανηκουν στις ταινιες της λεγομενης "βαριας κουλτουρας"..Κι ομως, βλεπονται ευχαριστα,
δε βαριεσαι που ζεις καθως τις παρακολουθεις, και ειπαμε, σου προσφερουν θεαμα υψηλης ποιοτητας και τροφη για σκεψη, σα να διαβαζεις ενα ευχαριστο βιβλιο φιλοσοφιας.
15)ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΓΙΟΡΤΗ του Τομας Βιντεμπεργκ
FESTEN
Σκανδιναβικος Κινηματογραφος στα καλυτερα του. Ενα αψογο δειγμα του ΔΟΓΜΑΤΟΣ 95, της σχολης των Βιντεμπεργκ, Λαρς Φον Τριερ κ αλλων. Θελησαν να διωξουν απο το σινεμα καθε τι περιττο και με τη καμερα στο χερι, να επαναφερουν τον ρεαλισμο,το νευρο.
σινεμα σε "αγνη" κ "ατοφια" μορφη.
Εδω ξεσκεπαζεται η υποκρισια της αστικης ταξης. Της Σκανδιναβικης -κ οχι μονο-αστικης ταξης.
14)ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΤΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ του Λουι Μπουνιουελ
EL ANGEL EXTERMINADOR
Κ εδω εχουμε την αστικη ταξη στο στοχαστρο. Η καλυτερη ταινια του Μπουνιουελ απο οσες εχω δει, μαζι με τη Βιριδιαννα.
13)Η ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΤΖΕΣΕ ΤΖΕΗΜΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΕΙΛΟ ΡΟΜΠΕΡΤ ΦΟΡΝΤ
του Αντριου Ντομινικ
THE ASSASSINATION OF JESSE JAMES BY THE COWARD ROBERT FORD
Ενα ελεγειακο γουεστερν που ομοιο του δεν εχει ξαναγυριστει. Απορω πως δοθηκε μπατζετ απο Αμερικανους παραγωγους για να φτιαχτει αυτη η απολυτα καλλιτεχνικη κ αντιεμπορικη ταινια που μοιαζει να εχει ξεφυτρωσει απο ενα διαφορετικο Χολυγουντιανο Συμπαν. Απιστευτη ερμηνεια απο Μπραντ Πητ κ Καζευ Αφλεκ. Respect στον τεραστιο Nick Cave, που υπογραφει το σαουντρακ.
12)ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΥΣ ΑΜΜΟΛΟΦΟΥΣ του Χιροσι Τεσιγκαχαρα
SUNA NO ONNA
Απιστευτο το βιβλιο του Κομπο Αμπε, πανω στο οποιο βασιστηκε η ταινια, απιστευτη κ η μεταφορα του βιβλιου στο σινεμα απο τον Τεσιγκαχαρα. Ολη η Γιαπωνεζικη Ιδιαιτεροτητα, ολος ο ψυχαναγκασμος τους, η κουλτουρα τους, η μοναδικοτητα τους, ειναι εδω.
Και προσεχτε:ο συγγραφεας του βιβλιου ειναι ενας καθαροαιμος Γιαπωνεζος συγγραφεας,
δε μιλαμε εδω για καναν Αμερικανολιγουρη Μουρακαμι!!(just kidding,κι ο Μουρακαμι καλος ειναι)
11)ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΠΑΣΜΕΝΟ ΚΑΘΡΕΠΤΗ του Ινγκμαρ Μπεργκμαν
SASOM I EN SPEGEL
Θα μπορουσα να βαλω ανετα εδω την ΕΒΔΟΜΗ ΣΦΡΑΓΙΔΑ, αλλα προτιμησα να βαλω αυτο εδω το εργο, το οποιο ειναι λιγοτερο γνωστο αλλα εξισου σπουδαιο. Η ιστορια μιας κοπελας που προσπαθει να ξεφυγει απο τον Ιστο της Παρανοιας , αλλα οσο προσπαθει να ξεφυγει, τοσο περισσοτερο μπλεκεται..και χανεται..
10)ΕΡΩΤΙΚΗ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ του Κριστοφερ Μποε
RECONSTRUCTION
Ενας τυπος εμφανιζεται στη πολυκατοικια του. Βλεπε τους γειτονες του, τους χαιρεταει, αλλα κανεις δε τον αναγνωριζει..Υπαρξιακα παιχνιδια ταυτοτητας, ερωτικης απογνωσης και ελπιδας, απο εναν ταλαντουχο αλλα και υποτιμημενο σκηνοθετη, που γυρισε μετα απο λιγα χρονια και τη ΖΩΝΗ ΟΝΕΙΡΩΝ (αλλα κ αυτη πηγε ακομα πιο απατη)
9)DOGVILLE του Λαρς Φον Τριερ
DOGVILLE
Ενα αριστουργημα απο τον μισανθρωπο Τριερ. Ο Τριερ ειναι ολοφανερο οτι δε πιστευει στο Ανθρωπο, οτι φοβαται τον Ανθρωπο, και μεταξυ μας δεν εχει και τοσο αδικο: Διχως κανονες και διχως νομους, ο Ανθρωπος θυμαται τη καταγωγη του απο το ζωικο βασιλειο και ανελεητα μπορει να κατασπαραξει τους πιο αδυναμους απο αυτον, διχως αμεσο συμφερον, απλα ετσι για τη διασκεδαση του. Δεν υπαρχει το Καλο μεσα στον Ανθρωπο..αλλα δεν υπαρχει ουτε το Κακο,
μαθε τους το Καλο, επεβαλλε το αρχικα με το ζορι, και υστερα καλοι θα γινουν.
Εδω η Γκρεης, η ηρωιδα της ταινιας, θελησε να βλεπει μονο το Καλο μεσα στον Ανθρωπο, πιστευοντας οτι το φως της καρδιας της μπορει να φωτισει τα γυρω σκοταδια..
Τα γυρω σκοταδια τελικα φωτιστηκαν...αλλα λιγο διαφορετικα απο οτι αρχικα ειχε υπολογιστει!
8)Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΤΟΥ ΠΙΑΝΟ του Μικαελ Χανεκε
LA PIANISTE
Μονο για γερα νευρα. Μια γυναικα κατεστραμμενη ψυχολογικα απο την διαταραγμενη μητερα της, προσπαθει να ψηλαφισει τον ερωτα, υπο το διαθλασμενο πρισμα της διαστροφης της. Η καλυτερη ταινια του Χανεκε, ολοκληρωμενη, αρτια, απεριττη.Λατρευω τον Χανεκε, αλλα θεωρω οτι συχνα οι ταινες του μενουν στη μεση, οπως στον-πολυ καλο κατα τα αλλα-ΚΡΥΜΜΕΝΟ του.
7)ΣΟΛΑΡΙΣ του Αντρει Ταρκοφσκυ
SOLYARIS
Θα μπορουσα ανετα να βαλω εδω το STALKER η ακομα κ τη ΘΥΣΙΑ. Εδω η Υψηλη Δημιουργια συναντα την Επιστημονικη Φαντασια. Και το συναισθημα συναντα το αποστειρωμενο περιβαλον του Διαστηματος. Ενας επιστημονας, μεσα σε ενα διαστημικο σκαφος που πλησιαζει τον μυστηριωση πλανητη ΣΟΛΑΡΙΣ, αρχιζει να βλεπει μπροστα του τη νεκρη γυναικα του και συνειδητοποιει οτι ο πλανητης που πλησιαζουνε, δεν εχει σχεση με τους αλλους πλανητες
(Καλο κ το remake του Σοντεμπεργκ)
6)8 1/2 του Φεντερικο Φελινι
8 1/2
Δεν εχω ασχοληθει ιδιαιτερα με τον Ιταλικο Κινηματογραφο, ουτε εχω δει αλλη ταινια του Φελινι.
Αυτη εδω ειναι αριστουργημα, ειναι φρεσκια, ειναι διαχρονικη, ειναι απο τις ταινιες που δε μπορει να αγγιξει ο χρονος. Και ο Μαστρογιαννι σε μια bigger than life ερμηνεια. Ενος σκηνοθετη που εχασε την εμπνευση του. Αστικες νευρωσεις πριν τον Γουντυ Αλεν. Πολυ πιο καλοπαιγμενες και "καλλιτεχνικες"
5)Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ του Αντρει Ζβαγκιτσεφ
VOZVRASHCHENIE
Ενας πατερας επιστρεφει υστερα απο πολλα χρονια στην οικογενεια του. Διχως να εξηγει γιατι εφυγε ουτε γιατι επεστρεψε. Παιρνει τα 2 παιδια του για μια εκδρομη, τα παιδια απο τη μια χαιρονται που τον ξαναβλεπουν, απο την αλλη νιωθουν καταβεβλημενα απο το αινιγμα της παρουσιας του.
Εργο που μπορει να ιδωθει υπο το πρισμα συμβολισμων, αλλα μπορει κ να ιδωθει και σαν μια απλη, ξεχωριστη ιστορια.
4)ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ του Λαρς Φον Τριερ
ANTICHRIST
Δε μου εκανε εντυπωση το οτι αυτη η ταινια μισηθηκε. Δε ξερω, ισως ειναι κ δειγμα ψυχικης υγειας να μισησεις ενα τετοιο ανοσιουργημα! Η πρωτη μου αναρτηση οταν εφτιαξα αυτο το μπλογκ μιλουσε για αυτη τη ταινια, εδω
οποτε,δε χρειαζεται να προσθεσω πολλα παραπανω.
3)ΑΝΟΙΞΗ,ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ,ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ,ΧΕΙΜΩΝΑΣ του Κιμ Κι Ντουκ
BOM YEOREUM GAEUL GYEOUL GEURIGO BOM
Ενας εναρετος δασκαλος, σε ενα απομονωμενο μερος, μαθαινει σε ενα νεο ανθρωπο τη τεχνη της..καλογερικης. Και οι εποχες περνανε, και η σοφια αναβλυζει σε αυτο το κινηματογραφικο διαμαντι του αλλοκοτου Κορεατη σκηνοθετη,ο οποιος, ειναι μεν ανισος καλλιτεχνικα, αλλα τα 2 αριστουργηματα του πραγματικα ειναι απο τις ταινιες που σε κανουν καλυτερο ανθρωπο
(Αυτο και το 3-iron)
2)ΔΑΜΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΚΥΜΑΤΑ του Λαρς Φον Τριερ
BREAKING THE WAVES
Η καλυτερη ταινια του Τριερ. Ισως κ η καλυτερη ολων των εποχων, παντως σιγουρα μια απο τις καλυτερες ,οταν το τρομερο αυτο παιδι (αντρας δηλαδη ειναι που δεν αρνειται απλα δε μπορει να μεγαλωσει) δεν ηταν ακομα παραδομενος στη καταθλιψη. Ετσι,ηταν σε θεση να δημιουργησει αριστουργηματα, γεματα μεν απο Σκανδιναβικη ενοχη, μετανοια εξιλεωση, γεματα απο τις διαστροφες του Καθολικισμου αλλα ταυτοχρονα γεματα κ απο ελπιδα οτι η ανθρωπινη ουσια, το ανθρωπινο φως, μπορει να θριαμβευσει εις βαρος της Φυσης -εξω και μεσα του- ,που επιμενει σε πρωτογονα κ αταβιστικα κελευσματα.
Η αγαπη, μεσα απο εναν ανικανο πια αντρα που δεν αντεχει να βλεπει τη γυναικα του να παραμενει σεξουαλικα ανικανοποιητη υστερα απο το ατυχημα του.
1)ALPHAVILLE του Ζαν Λυκ Γκονταρ
ΑLPHAVILLE
Επανασταση, Τεχνη,Δημιουργια, Ορμη, Γριφος, Οραμα, Εμπνευση.
Αφιερωμενο αυτο το ποιημα
Φυσικα κ θα μπορουσα να γεμισω αυτη τη λιστα μονο με ταινιες του Γκονταρ,οπως τη ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΣΗ, τη ΚΑΡΜΕΝ, τον ΤΡΕΛΟ ΠΙΕΡΟ, το ΧΩΡΙΣ ΑΝΑΣΑ, τη ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΜΟΥΣΙΚΗ, το 2-3 ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΞΕΡΩ ΓΙΑ ΑΥΤΗΝ, το ΑΡΣΕΝΙΚΟ-ΘΗΛΥΚΟ κτλ
Θα μπορουσα να βαλω 4-5 ακομα ταινιες εδω, αλλα τις εβαλα στη λιστα των love-stories
οποτε,δεν υπηρχε λογος να ξανασυμπεριληφθουνε.
UPDATE
ΚΙ ΑΛΛΕΣ 15 ΣΙΝΕΦΙΛ ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΔΩ
UPDATE 2
KI ΑΛΛΕΣ 15
Δε θεωρω τον εαυτο μου σινεφιλ, αλλωστε με Σταλονε και Σβαρτσενεγκερ μεγαλωσα,
και διασκεδαζω αφανταστα με τετοιου ειδους ταινιες. Ουτε πιστευω πως οσοι θεωρουνται απο τους κριτικους Κινηματογραφου ως μεγαλοι σκηνοθετες, ειναι οντως μεγαλοι σκηνοθετες,
και γυριζουν εξισου μεγαλες ταινιες.
Θα φερω ως παραδειγμα τον Αντονιονι, ειδα μια ταινια του, την ΕΚΛΕΙΨΗ, και τη θεωρω μια αθλια ταινια που δεν εχει να προσφερει τιποτα σε κανεναν.
Η τον Παζολινι, ειδα το ΘΕΩΡΗΜΑ του και κοντεψα να πεθανω απο τη πληξη.
Αλλα ακομα κ δημιουργους που κ εγω θεωρω σπουδαιους, οπως τον Μπεργκμαν..
ειδα την ΩΡΑ ΤΟΥ ΛΥΚΟΥ κ εκλαιγα το διευρω που πληρωσα στο βιντεοκλαμπ.
Ακομα κ με μια ταινια του Ταρκοφσκυ το επαθα αυτο, τη ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ.
Ολα αυτα τα αναφερω για να δειξω οτι δε ψαρωνω απο ονοματα, αν μια ταινια τη θεωρω χαλια,
θα τη κραξω, οποιος κ αν την εχει δημιουργησει.
Οι παρακατω ταινιες θεωρω οτι ειναι αριστουργηματα του ειδους τους, για αυτο και τις προτεινω,
μια καλη ταινια, οπως κ ενα καλο βιβλιο, μπορουν μεχρι κ καλυτερο ανθρωπο να σε κανουν.
Ανηκουν στις ταινιες της λεγομενης "βαριας κουλτουρας"..Κι ομως, βλεπονται ευχαριστα,
δε βαριεσαι που ζεις καθως τις παρακολουθεις, και ειπαμε, σου προσφερουν θεαμα υψηλης ποιοτητας και τροφη για σκεψη, σα να διαβαζεις ενα ευχαριστο βιβλιο φιλοσοφιας.
15)ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΓΙΟΡΤΗ του Τομας Βιντεμπεργκ
FESTEN
Σκανδιναβικος Κινηματογραφος στα καλυτερα του. Ενα αψογο δειγμα του ΔΟΓΜΑΤΟΣ 95, της σχολης των Βιντεμπεργκ, Λαρς Φον Τριερ κ αλλων. Θελησαν να διωξουν απο το σινεμα καθε τι περιττο και με τη καμερα στο χερι, να επαναφερουν τον ρεαλισμο,το νευρο.
σινεμα σε "αγνη" κ "ατοφια" μορφη.
Εδω ξεσκεπαζεται η υποκρισια της αστικης ταξης. Της Σκανδιναβικης -κ οχι μονο-αστικης ταξης.
14)ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΤΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ του Λουι Μπουνιουελ
EL ANGEL EXTERMINADOR
Κ εδω εχουμε την αστικη ταξη στο στοχαστρο. Η καλυτερη ταινια του Μπουνιουελ απο οσες εχω δει, μαζι με τη Βιριδιαννα.
13)Η ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΤΖΕΣΕ ΤΖΕΗΜΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΕΙΛΟ ΡΟΜΠΕΡΤ ΦΟΡΝΤ
του Αντριου Ντομινικ
THE ASSASSINATION OF JESSE JAMES BY THE COWARD ROBERT FORD
Ενα ελεγειακο γουεστερν που ομοιο του δεν εχει ξαναγυριστει. Απορω πως δοθηκε μπατζετ απο Αμερικανους παραγωγους για να φτιαχτει αυτη η απολυτα καλλιτεχνικη κ αντιεμπορικη ταινια που μοιαζει να εχει ξεφυτρωσει απο ενα διαφορετικο Χολυγουντιανο Συμπαν. Απιστευτη ερμηνεια απο Μπραντ Πητ κ Καζευ Αφλεκ. Respect στον τεραστιο Nick Cave, που υπογραφει το σαουντρακ.
12)ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΥΣ ΑΜΜΟΛΟΦΟΥΣ του Χιροσι Τεσιγκαχαρα
SUNA NO ONNA
Απιστευτο το βιβλιο του Κομπο Αμπε, πανω στο οποιο βασιστηκε η ταινια, απιστευτη κ η μεταφορα του βιβλιου στο σινεμα απο τον Τεσιγκαχαρα. Ολη η Γιαπωνεζικη Ιδιαιτεροτητα, ολος ο ψυχαναγκασμος τους, η κουλτουρα τους, η μοναδικοτητα τους, ειναι εδω.
Και προσεχτε:ο συγγραφεας του βιβλιου ειναι ενας καθαροαιμος Γιαπωνεζος συγγραφεας,
δε μιλαμε εδω για καναν Αμερικανολιγουρη Μουρακαμι!!(just kidding,κι ο Μουρακαμι καλος ειναι)
11)ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΠΑΣΜΕΝΟ ΚΑΘΡΕΠΤΗ του Ινγκμαρ Μπεργκμαν
SASOM I EN SPEGEL
Θα μπορουσα να βαλω ανετα εδω την ΕΒΔΟΜΗ ΣΦΡΑΓΙΔΑ, αλλα προτιμησα να βαλω αυτο εδω το εργο, το οποιο ειναι λιγοτερο γνωστο αλλα εξισου σπουδαιο. Η ιστορια μιας κοπελας που προσπαθει να ξεφυγει απο τον Ιστο της Παρανοιας , αλλα οσο προσπαθει να ξεφυγει, τοσο περισσοτερο μπλεκεται..και χανεται..
10)ΕΡΩΤΙΚΗ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ του Κριστοφερ Μποε
RECONSTRUCTION
Ενας τυπος εμφανιζεται στη πολυκατοικια του. Βλεπε τους γειτονες του, τους χαιρεταει, αλλα κανεις δε τον αναγνωριζει..Υπαρξιακα παιχνιδια ταυτοτητας, ερωτικης απογνωσης και ελπιδας, απο εναν ταλαντουχο αλλα και υποτιμημενο σκηνοθετη, που γυρισε μετα απο λιγα χρονια και τη ΖΩΝΗ ΟΝΕΙΡΩΝ (αλλα κ αυτη πηγε ακομα πιο απατη)
9)DOGVILLE του Λαρς Φον Τριερ
DOGVILLE
Ενα αριστουργημα απο τον μισανθρωπο Τριερ. Ο Τριερ ειναι ολοφανερο οτι δε πιστευει στο Ανθρωπο, οτι φοβαται τον Ανθρωπο, και μεταξυ μας δεν εχει και τοσο αδικο: Διχως κανονες και διχως νομους, ο Ανθρωπος θυμαται τη καταγωγη του απο το ζωικο βασιλειο και ανελεητα μπορει να κατασπαραξει τους πιο αδυναμους απο αυτον, διχως αμεσο συμφερον, απλα ετσι για τη διασκεδαση του. Δεν υπαρχει το Καλο μεσα στον Ανθρωπο..αλλα δεν υπαρχει ουτε το Κακο,
μαθε τους το Καλο, επεβαλλε το αρχικα με το ζορι, και υστερα καλοι θα γινουν.
Εδω η Γκρεης, η ηρωιδα της ταινιας, θελησε να βλεπει μονο το Καλο μεσα στον Ανθρωπο, πιστευοντας οτι το φως της καρδιας της μπορει να φωτισει τα γυρω σκοταδια..
Τα γυρω σκοταδια τελικα φωτιστηκαν...αλλα λιγο διαφορετικα απο οτι αρχικα ειχε υπολογιστει!
8)Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΤΟΥ ΠΙΑΝΟ του Μικαελ Χανεκε
LA PIANISTE
Μονο για γερα νευρα. Μια γυναικα κατεστραμμενη ψυχολογικα απο την διαταραγμενη μητερα της, προσπαθει να ψηλαφισει τον ερωτα, υπο το διαθλασμενο πρισμα της διαστροφης της. Η καλυτερη ταινια του Χανεκε, ολοκληρωμενη, αρτια, απεριττη.Λατρευω τον Χανεκε, αλλα θεωρω οτι συχνα οι ταινες του μενουν στη μεση, οπως στον-πολυ καλο κατα τα αλλα-ΚΡΥΜΜΕΝΟ του.
7)ΣΟΛΑΡΙΣ του Αντρει Ταρκοφσκυ
SOLYARIS
Θα μπορουσα ανετα να βαλω εδω το STALKER η ακομα κ τη ΘΥΣΙΑ. Εδω η Υψηλη Δημιουργια συναντα την Επιστημονικη Φαντασια. Και το συναισθημα συναντα το αποστειρωμενο περιβαλον του Διαστηματος. Ενας επιστημονας, μεσα σε ενα διαστημικο σκαφος που πλησιαζει τον μυστηριωση πλανητη ΣΟΛΑΡΙΣ, αρχιζει να βλεπει μπροστα του τη νεκρη γυναικα του και συνειδητοποιει οτι ο πλανητης που πλησιαζουνε, δεν εχει σχεση με τους αλλους πλανητες
(Καλο κ το remake του Σοντεμπεργκ)
6)8 1/2 του Φεντερικο Φελινι
8 1/2
Δεν εχω ασχοληθει ιδιαιτερα με τον Ιταλικο Κινηματογραφο, ουτε εχω δει αλλη ταινια του Φελινι.
Αυτη εδω ειναι αριστουργημα, ειναι φρεσκια, ειναι διαχρονικη, ειναι απο τις ταινιες που δε μπορει να αγγιξει ο χρονος. Και ο Μαστρογιαννι σε μια bigger than life ερμηνεια. Ενος σκηνοθετη που εχασε την εμπνευση του. Αστικες νευρωσεις πριν τον Γουντυ Αλεν. Πολυ πιο καλοπαιγμενες και "καλλιτεχνικες"
5)Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ του Αντρει Ζβαγκιτσεφ
VOZVRASHCHENIE
Ενας πατερας επιστρεφει υστερα απο πολλα χρονια στην οικογενεια του. Διχως να εξηγει γιατι εφυγε ουτε γιατι επεστρεψε. Παιρνει τα 2 παιδια του για μια εκδρομη, τα παιδια απο τη μια χαιρονται που τον ξαναβλεπουν, απο την αλλη νιωθουν καταβεβλημενα απο το αινιγμα της παρουσιας του.
Εργο που μπορει να ιδωθει υπο το πρισμα συμβολισμων, αλλα μπορει κ να ιδωθει και σαν μια απλη, ξεχωριστη ιστορια.
4)ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ του Λαρς Φον Τριερ
ANTICHRIST
Δε μου εκανε εντυπωση το οτι αυτη η ταινια μισηθηκε. Δε ξερω, ισως ειναι κ δειγμα ψυχικης υγειας να μισησεις ενα τετοιο ανοσιουργημα! Η πρωτη μου αναρτηση οταν εφτιαξα αυτο το μπλογκ μιλουσε για αυτη τη ταινια, εδω
οποτε,δε χρειαζεται να προσθεσω πολλα παραπανω.
3)ΑΝΟΙΞΗ,ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ,ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ,ΧΕΙΜΩΝΑΣ του Κιμ Κι Ντουκ
BOM YEOREUM GAEUL GYEOUL GEURIGO BOM
Ενας εναρετος δασκαλος, σε ενα απομονωμενο μερος, μαθαινει σε ενα νεο ανθρωπο τη τεχνη της..καλογερικης. Και οι εποχες περνανε, και η σοφια αναβλυζει σε αυτο το κινηματογραφικο διαμαντι του αλλοκοτου Κορεατη σκηνοθετη,ο οποιος, ειναι μεν ανισος καλλιτεχνικα, αλλα τα 2 αριστουργηματα του πραγματικα ειναι απο τις ταινιες που σε κανουν καλυτερο ανθρωπο
(Αυτο και το 3-iron)
2)ΔΑΜΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΚΥΜΑΤΑ του Λαρς Φον Τριερ
BREAKING THE WAVES
Η καλυτερη ταινια του Τριερ. Ισως κ η καλυτερη ολων των εποχων, παντως σιγουρα μια απο τις καλυτερες ,οταν το τρομερο αυτο παιδι (αντρας δηλαδη ειναι που δεν αρνειται απλα δε μπορει να μεγαλωσει) δεν ηταν ακομα παραδομενος στη καταθλιψη. Ετσι,ηταν σε θεση να δημιουργησει αριστουργηματα, γεματα μεν απο Σκανδιναβικη ενοχη, μετανοια εξιλεωση, γεματα απο τις διαστροφες του Καθολικισμου αλλα ταυτοχρονα γεματα κ απο ελπιδα οτι η ανθρωπινη ουσια, το ανθρωπινο φως, μπορει να θριαμβευσει εις βαρος της Φυσης -εξω και μεσα του- ,που επιμενει σε πρωτογονα κ αταβιστικα κελευσματα.
Η αγαπη, μεσα απο εναν ανικανο πια αντρα που δεν αντεχει να βλεπει τη γυναικα του να παραμενει σεξουαλικα ανικανοποιητη υστερα απο το ατυχημα του.
1)ALPHAVILLE του Ζαν Λυκ Γκονταρ
ΑLPHAVILLE
Επανασταση, Τεχνη,Δημιουργια, Ορμη, Γριφος, Οραμα, Εμπνευση.
Αφιερωμενο αυτο το ποιημα
Φυσικα κ θα μπορουσα να γεμισω αυτη τη λιστα μονο με ταινιες του Γκονταρ,οπως τη ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΣΗ, τη ΚΑΡΜΕΝ, τον ΤΡΕΛΟ ΠΙΕΡΟ, το ΧΩΡΙΣ ΑΝΑΣΑ, τη ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΜΟΥΣΙΚΗ, το 2-3 ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΞΕΡΩ ΓΙΑ ΑΥΤΗΝ, το ΑΡΣΕΝΙΚΟ-ΘΗΛΥΚΟ κτλ
Θα μπορουσα να βαλω 4-5 ακομα ταινιες εδω, αλλα τις εβαλα στη λιστα των love-stories
οποτε,δεν υπηρχε λογος να ξανασυμπεριληφθουνε.
UPDATE
ΚΙ ΑΛΛΕΣ 15 ΣΙΝΕΦΙΛ ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΔΩ
UPDATE 2
KI ΑΛΛΕΣ 15
Πολύ ενδιαφέρων ο κατάλογός σου. Κι εγώ θεωρώ τον Αντονιόνι υπερεκτιμημένο. Θα προσέθετα τον "Γατόπαρδο" ή τον "Θάνατο στη Βενετία" του Βισκόντι και το "Μάμα Ρόμα" του Παζολίνι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης το Blade Runner του Σκοτ, μία από τις ελάχιστες αμερικανικές ταινίες επιστημονικής φαντασίας που προβληματίζουν και θέτουν ερωτήματα.
Λωτοφαγε,δεν εχω δει καμια ταινια του Βισκοντι,αλλα εχω στη κατοχη μου μια τριλογια που εδιναν τα ΝΕΑ,οποτε τον ΓΑΤΟΠΑΡΔΟ,λεω να τον δω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν εχω δει ουτε το ΜΑΜΑ ΡΟΜΑ,απο Παζολινι εχω δει μονο το ΘΕΩΡΗΜΑ κ το SALO.
Συμφωνω απολυτως για το blade runner,ειναι αριστουργημα.Δεν το εβαλα εδω οχι επειδη δεν αξιζε,αλλα επειδη στη παρουσα λιστα θελησα να βαλω κυριως Ευρωπαικες ταινιες,καπως "βαριες" και απαιτητικες,με θεματα κυριως υπαρξιακα και λιγο πιο "κουλτουρε"
Ο Αμερικανικος Κινηματογραφος εχει πολλους καλους σκηνοθετες και πολλα διαμαντια να επιδειξει,και να ηθελα,δε μπορω να τον σνομπαρω,Κοπολα,Σκορτσεζε,Μαικλ Μαν,Ριντλευ Σκοτ,Λυντς,
μιλαμε για σκηνοθεταρες με αποψη κ ουσια.
Καλο βραδυ φιλε.
Πολύ ωραιά λίστα celin (ακόμη κι αν διαφωνώ πως αξίζει κανείς να δει τον "Αντίχριστο"). "Η δολοφονία του Τζέσε Τζέιμς" είναι με διαφορά η πιο βατή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΠΟ ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΜΟΝΟ ΤΟ DOGVILLE ΕΧΩ ΔΕΙ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ. ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ Η ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΚΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΝΙΚΟΛ ΚΙΝΤΜΑΝ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΠΑΙΞΕΙ ΤΟΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΡΟΛΟ ΤΗΝ ΘΕΩΡΟΥΣΑ ΨΙΛΟΑΤΑΛΑΝΤΗ ΚΑΙ ΗΛΙΘΙΑ ΚΑΘΩΣ ΜΟΥ ΤΗΝ ΣΠΑΕΙ ΤΟ ΧΟΛΥΓΟΥΝΤΙΑΝΟ LIFESTYLE ΠΟΥ ΠΡΟΕΒΑΛΛΕ ΑΥΤΗ ΚΑΙ Ο ΣΑΙΕΝΤΟΛΟΓΟΣ.
ΟΜΩΣ Η ΤΑΙΝΙΑ ΗΤΑΝ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ. Η ΑΡΧΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΠΡΟΣ ΑΥΤΗΝ, Η ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΜΕΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥΣ ΕΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ. ΣΤΑΔΙΑΚΑ ΒΕΒΑΙΑ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΕΔΕΙΧΝΑΝ ΟΤΙ ΟΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΡΑΓΙΚΕΣ.
ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΑ ΗΤΑΝ ΔΙΑΒΟΛΙΚΑ Σ' ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΡΓΟ.
Η ΙΔΙΑ Η ΜΕΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΡΙΑΣ ΠΟΥ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΞΕΦΥΓΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΥΤΑΡΧΙΚΟ ΚΑΙ ΑΡΧΙΜΑΦΙΟΖΟ ΠΑΤΕΡΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΟΙΡΑΣΕΙ ΑΓΑΠΗ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΒΠΟΤΗΤΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΘΗΡΙΟ.ΚΑΙ Ο ΤΡΟΜΕΡΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΟΙ ΔΥΟ ΤΟΥΣ. ΟΠΟΥ ΤΗΣ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΟΠΤΗΣ ΚΑΙ ΕΓΩΙΣΤΡΙΑ ΕΝΩ Η ΙΔΙΑ ΠΙΣΤΕΥΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΩΣ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΙΔΕΑΛΙΣΤΡΙΑ, ΡΟΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΝΕΙΡΟΠΟΛΟΣ.
ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΑΙΔΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΣΕ ΜΙΑ ΨΥΧΡΗ ΕΚΤΕΛΕΣΤΡΙΑ ΤΩΝ ΕΣ ΕΣ. ΚΙ ΕΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΧΩΡΙΟ ΓΕΜΑΤΟ ΕΛΕΕΙΝΑ ΚΑΘΑΡΜΑΤΑ. ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΗΣΕ ΤΗΝ ΠΡΟΔΩΣΕ. ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ Ο ΤΥΦΛΟΣ ΠΟΥ ΦΑΙΝΟΤΑΝΕ ΜΙΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΗΓΗ ΕΛΠΙΔΑΣ.
ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΛΑΝΣ ΦΟΝ ΤΡΙΕΡ ΔΕΝ ΑΣΠΑΖΕΤΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΟΙ ΑΝΑΡΧΙΚΟΙ ΟΤΙ Η ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ ΒΑΘΟΣ ΚΑΛΗ.
ΧΑΧΑ
ΑΠΟΛΥΤΑ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟΣ ΣΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΑΥΤΟ. ΕΣΤΩ ΕΝΑΣ ΘΑ ΕΠΕΡΕΠΕ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΚΑΛΟΜΟΙΡΑΣ ΑΠΟ ΑΝΘΡΩΠΟ. (ΧΑΧΑ)
ΚΙ ΟΜΩΣ ΟΧΙ. ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ. ΗΤΑΝ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ΚΑΘΑΡΜΑΤΑ. ΠΟΛΥ ΣΚΛΗΡΗ Η ΟΠΤΙΚΗ ΓΩΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΒΛΕΠΕΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ Ο ΦΟΝ ΧΙΜΜΛΕΡ
Ε, ΛΑΘΟΣ Ο ΦΟΝ ΤΡΙΕΡ ΕΝΝΟΟΥΣΑ.
ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΑ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΟΠΩΣ ΤΟ ΕΙΣΠΡΑΤΤΩ ΕΓΩ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ
ΣΙΓΟΥΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΕΝΑΣ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΑΠΟΤΡΕΠΕΙ ΤΙΣ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΕΣ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΤΥΠΟΥ.
ΚΑΙ ΕΑΝ ΕΙΣΑΙ ΑΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΒΕΒΑΙΟ ΟΤΙ ΘΑ ΠΕΣΕΙΣ ΘΥΜΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ.
ΓΙΑ ΝΑ ΚΤΑΛΑΒΕΙΣ ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΑΝΘΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥ ΔΩΣΕΙΣ ΕΞΟΥΣΙΑ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑΤΙ ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΞΩ ΔΕΝ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΠΤΥΧΕΣ ΤΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ.
ΣΕΛΙΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΤΙΑ ΕΡΜΗΤΙΚΑ ΚΛΕΙΣΤΑ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ;
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
ta matia ermitika klista einai aristourgima!
ΑπάντησηΔιαγραφήcelin vale apo kato kai enan odigo epiviosis:)
aristourgima kai o antixristos moddy.
Xαιρομαι moody που σου αρεσε η λιστα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπο εδω,θεωρω βατο και το breaking the waves,ισως ειναι η πιο βατη του Τριερ,οπως και το solyaris,ανετα μπορει να το δει καποιος που δεν ασχολειται με τον βαρυ κινηματογραφο.
Θα ελεγα οτι και η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ανηκει εδω.
Οσον αφορα τον ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ,εγω καταλαβαινω τις ενστασεις που μπορει να εχει καποιος.
Κ εγω ας πουμε εχω ενστασεις απο το SALO,του Παζολινι,το ειδα κ ηθελα να ξερασω,διαφωνω με ολους οσοι το χαρακτηριζουν καλη ταινια.
Αλλα,αυτη εδω η ταινια του Τριερ,για μενα ειναι το κατι αλλο.Σκηνοθετικα και μονο να το δεις,δεν μπορει να συγκριθει με τιποτα που βγηκε τα τελευταια 3-4 χρονια.
Παντως,δε τη προτεινω σε κανεναν γιατι ειναι ταινια που δημιουργει εφιαλτες.
Εκτος αν καποιος δεν εχει προβλημα με τους εφιαλτες.
15-7-5-3-2
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλε Νωντα,ριξε μια ματια κ σε αυτες τις ταινιες,δες στο imdb την υποθεση τους,ειμαι σιγουρος οτι καποιες απο αυτες-αν οχι ολες-θα σου αρεσουν.
Ειμαι κατα 80% σιγουρος οτι θα σου αρεσει κ ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ του Τριερ,αλλα δε στον προτεινω μετα βεβαιοτητας γιατι μπορει να τη δεις και να χαλαστεις με τη καταθλιψη της ταινιας.
Συμφωνω με ολα οσα λες για το dogville
Μπα,ουτε εγω νομιζω οτι πιστευει στον Ανθρωπο ο Τριερ!
Διαβασε αν θες αυτην εδω την αναρτηση μου,ειναι απο τις πρωτες,την εγραψα το Μαρτιο
http://celinathens.blogspot.com/2010/03/blog-post_27.html
Ουτε εγω πιστευω πολυ στον Ανθρωπο.Σιγουρα ο Τριερ ειναι λιγο Φον Χιμελ οπως λες,σιγουρα το παραξηλωνει με τη μισανθρωπια και την ανθρωποφοβια του,δεν ειναι οι ανθρωποι τοσο χαλια οπως τους περιγραφει.
Αλλα εγω πιστευω οτι το Καλο περισσοτερο επιβαλλεται παρα εκμαιευεται φυσικα απο τη παναραχαια Ανθρωπινη Ουσια.
Δηλαδη,συμφωνουμε και εδω,Νωντα.
Τωρα αν η Εξουσια αποδεικνυεται συνεχως απανθρωπη,τι να πω,ας την αλλαζουμε συνεχεια,μεχρι να βρεθει η καταλληλη,που θα παει,θα βρεθει.
Οσον αφορα τοΜΑΤΙΑ ΕΡΜΗΤΙΚΑ ΚΛΕΙΣΤΑ,το χω δει πριν πολλα χρονια και δεν το θυμαμαι καλα για να κανω μια μινι αναλυση του.
Θυμαμαι οτι με ειχε μπερδεψει πολυ.Ειτε μαπα ειναι ειτε αριστουργημα,μεση λυση δεν υπαρχει με αυτη τη ταινια.
Πρεπει ομως να τη ξαναδω για να αποφασισω.
Γεια σου Αλντο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕισαι ο μοναδικος μαζι με μενα που θεωρει αριστουργημα τον Αντιχριστο,για αυτο σε παω,γιατι εισαι μουρλος σα και μενα!!
δεν είμαι μουρλός ρε...ιδέα είμαι! και υπάρχουν και άλλοι μην ανησυχείς:)
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό τη λίστα σου έχω δει τις εξής:
ΑπάντησηΔιαγραφή1. FESTEN: Τα έχουμε ξαναπεί... Πολύ καλή ταινία, αλλά με ξενέρωσε το φινάλε...
2. THE ASSASSINATION OF JESSE JAMES BY THE COWARD ROBERT FORD: Εντάξει ελεγειακό γούεστερν, καλή ταινία αλλά και πάλι δεν ξετρελάθηκα! Η σέπια φωτογραφία δεν μου αρέσει στις ταινίες και από την πολλή ελεγεία δεν με πολυενδιέφερε για τους χαρακτήρες... :p :)
3. SUNA NO ONNA: Πολύ καλό, αλλά με κούρασε λόγω διάρκειας... Θα προτιμούσα να είναι λίγο μικρότερο...
4. DOGVILLE: Απίστευτα αλληγορικό σενάριο, καταπληκτική σκηνοθεσία, εξαιρετικές ερμηνείες (ειδικά από την Kidman)... με λίγα λόγια ΤΑΙΝΙΑΡΑ!!!
5. SOLYARIS: Καλή ταινία αλλά και υπερτιμημένη κατά τη γνώμη μου (δεν τα πάω καλά με το ρώσικο κινηματογράφο:p)... Πάντως ευτυχώς που δεν έβαλες το STALKER... :p
6. 8 1/2: Αλήθεια δεν ξέρεις τη γνώμη μου; Β) :p
7. VOZVRASHCHENIE: Η αγαπημένη ρώσικη ταινία και συμφωνώ πως "μπορει να ιδωθει υπο το πρισμα συμβολισμων,αλλα μπορει κ να ιδωθει και σαν μια απλη,ξεχωριστη ιστορια"...
8. ANTICHRIST: Τα έχουμε ξαναπεί πάλι... Για μένα η χειρότερη στιγμή του Trier. :)
9. BOM YEOREUM GAEUL GYEOUL GEURIGO BOM: Εξαιρετική ταινία, ποίηση, λυρισμός, αλλαγή εποχών, διαθέσεων, εμπειριών... Η ζωή συνεχίζεται μέσα από πολλούς κύκλους...
10. BREAKING THE WAVES: Ταινιάρα, αλλά υπερβολικό σε βρίσκω... :p
11. ΑLPHAVILLE: Επίσης ξέρεις τη γνώμη μου... Δεν μου άρεσε! Προτιμώ το 1984 και το Fahrenheit 451 (οι λόγοι που τα αναφέρω είναι προφανείς)...
ΥΓ: Από Αντονιόνι έχω δει ΜΟΝΟ την "Περιπέτεια"! ΜΑΚΡΙΑΑΑΑΑΑ... ;) Με την ΩΡΑ ΤΟΥ ΛΥΚΟΥ και γω βαρέθηκα ΠΑΡΑ πολύ... :)
aldo,κ εγω νομιζω οτι ειμαι Ιδεα,αλλα μεχρι τωρα ντρεπομουν να το πω,thanks για τη παρακινηση,ζητω οι εαυτοι μας!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήbauer,εγω πιστευω οτι εισαι αρρωστος Γκονταρικος και Φελινικος,απλα ντρεπεσαι να το ομολογησεις!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπο αυτα που δεν εχεις δει,ισως να σου αρεσουν τα 14 κ 10,αλλα δε βαζω και το χερι μου στη φωτια!
ΥΓ Κ εγω μαζι σου για τον Αντονιονι,η για ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΛΥΚΟΥ(Παναγια μου,τι μπουρδα ηταν αυτη,μολονοτι η θεματικη του εμοιαζε με αυτη του ΣΠΑΣΜΕΝΟΥ ΚΑΘΡΕΠΤΗ,η ποιοτικη διαφορα τους ηταν χαωδης!
ΥΓ2 Αντε να δουμε κ τη καινουρια του Τριερ με τον φιλο μας τον Κηφερ!!
Πολυ καλη λιστα φιλε celin.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛοιπον, απο τις 15 εχω δει τις εξης:
14. Εξολοθρευτης Αγγελος - 5/5: Αριστουργημα
Λατρευω το σουρεαλισμο και τον Bunuel ο οποιος εδω κανει μια καυστικη σατιρα που δεν αφηνει τιποτα ορθιο.
12. Γυναικα στους Αμμολοφους - 5/5: Αριστουργημα
Η πιο γνωστη ταινια του Τεσιγκαχαρα και η πιο αγαπημενη. μου.
11. Μεσα απο το Σπασμενο Καθρεφτη - 4,5/5: Πολυ καλη (+)
Απο τις πολυ αγαπημενες μου του Bergman, αλλα προτιμω την Εβδομη Σφραγιδα ;)
9. Dogville - 5/5: Αριστουργημα
Ταινια-σοκ και ο,τι καλυτερο εχει κανει ο Τριερ, κατα τη γνωμη μου. μεγαλη αδικια που πηρε το Χρυσο Φοινικα του 2003 ο "Ελεφαντας" (1/5).
7. Σολαρις - 5/5: Αριστουργημα
Μαζι με το Stalker οι δυο πιο αγαπημενες μου του Tarkovskiy. Ποιημα!
6. 8 1/2 - Υπερανω αξιολογησης
Εχω κανει μια αναρτηση για αυτην την ΤΑΙΝΙΑΡΑ:
http://cinema-paradis143.blogspot.com/2010/12/8-1963.html
Φυσικα ο Αλεν εχει επηρρεαστει πολυ απο Fellini. To Stardust Memories ειναι κατι σαν ριμεικ του 8 1/2.
5. Η Επιστροφη - 4/5: Πολυ καλη
Road movie με επηρροες απο Tarkovskiy.
4. Αντιχριστος - 1/5: Μετριοτατη
Ο,τι χειροτερο εχει κανει ο Τριερ, για μενα. Προκληση για την προκληση.
2. Δαμαζοντας τα Κυματα - 4/5: Πολυ καλη
1. Alphaville - 4,5/5: Πολυ καλη (+)
Προφητικο ποιημα.
Η δικια μου λιστα (με σειρα προτιμησεως):
1. 8½
2. Viridiana
3. Det sjunde inseglet
4. Salò o le 120 giornate di Sodoma
5. Stalker
6. Rashômon
7. Rekopis Znaleziony w Saragossie
8. 2001: A Space Odyssey
9. À Bout de Souffle
10. Les quatre cents coups
11. Il Gattopardo
12. Ugetsu Monogatari
13. La Dolce Vita
14. Accattone
15. Un Chien Andalou
ΥΓ1: Λατρευω τον ιταλικο κινηματογραφο. Η Ιταλια ειναι η πιο αγαπημενη μου κινηματογραφικη χωρα.
ΥΓ2: Προτεινω ανεπιφυλακτα Βισκοντι και περισσοτερο Παζολινι (ΘΕΟΣ!!!). Θα ηθελα να μαθω τη γνωμη σου για το Salò.
Γεια σου monsier!Σε ευχαριστω που μου παραθετεις και τη δικια σου λιστα,με ενδιαφερει πολυ να μαθω και τις προτιμησεις των φιλων εδω,αλλωστε για αυτο αναρτωνται οι λιστες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑριστουργημα η Βιριδιαννα και το 2001 και το ΣΤΑΛΚΕΡ και η ΕΒΔΟΜΗ ΣΦΡΑΓΙΔΑ,δεν εχω δει τα υπολοιπα της λιστας σου,συμφωνω οτι πρεπει να δω οπωσδηποτε Βισκοντι.
Οσον αφορα το SALO,
σεβομαι κ θαυμαζω τον ανθρωπο και καλλιτεχνη Παζολινι,τον αγωνιστη και πνευματωδη Παζολινι.
Καταλαβαινω οτι στο SALO ηθελε να κατακεραυνωσει τον φασισμο αλλα και γενικοτερα τις εξουσιαστικες σχεσεις,
και το καταφερε,οπως αποδειχθηκε κ με την υποδοχη και τον θορυβο της ταινιας,
απλα για μενα παραηταν ωμο και σκληρο.Δε θελω να πω κατι παραπανω,απο τη στιγμη που αρεσει σε καποιον μια ταινια,ειναι κ λιγο αγενεια εγω να αρχισω να τη κατηγορω.
Ηταν λιγο πιο φρικτες οι σκηνες απο οτι θα προτιμουσα.
ΥΓ Ζητω το αριστουργημα 8 1/2!
Λες ε; :p
ΑπάντησηΔιαγραφήΥΓ2: Δεν υπάρχει περίπτωση να μην είναι ταινιάρα... ;)
ΚΗΦΕΡ ΖΟΥΜΕ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΝΑ ΣΕ ΔΟΥΜΕ!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε σένα το είδα το Alphaville και μετά στο προτείνω να το δεις...καλός είμαι εγώ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα δω και κάποιες από τις άλλες που δεν έχω δει.
gr,στις προτεινω ανεπιφυλακτα ολες,καμια απο αυτες δεν ανηκουν στις ταινιες που βλεπεις και βαριεσαι που ζεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήBrazil, The Trial, Sweet movie, Underground, Trois couleurs...
ΑπάντησηΔιαγραφήΌτι είναι σκηνοθετική ιδιοφυία ο Τρίερ δεν είναι προς συζήτηση, αλλά ο "Αντίχριστος" ήταν μετριότατη σαν ταινία. Αν βέβαια βοήθησε τον Τρίερ με την κατάθλιψη, χαίρομαι πολύ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤη "δολοφονία του ζέσε Τζέημς" τη θεωρώ πιο βατή, λόγω ακαδημαϊκής (ως επί το πλείστον) σκηνοθεσίας και αγαπημένων ηθοποιών, Στα νοήματά της πιο βαθειά από το "Breaking the waves".
Η Ταινια Αντιχρηστοs ειναι καταπληκτηκη.Μονο που την καταλαβαινουνΛΙΓΟΙ -Κυριακη
ΑπάντησηΔιαγραφήΚυριακη,ριξε μια ματια εδω,εχω γραψει για αυτη τη ταινιαρα στη πρωτη μου αναρτηση
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://celinathens.blogspot.com/2010/03/blog-post.html
Συμφωνώ μ όλη τη λίστα των ταινιών που ανέφερες.Εγώ θα προθέσω σαν μεγαλους σκηνοθέτες τον Τζάρμους και τον Κισλόφσκι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλε η φιλη,χαιρομαι που συμφωνεις.Εχω δει πολλες ταινιες του Τζαρμους και καλυτερη του θεωρω το ghost dog.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλη είμαι.Χαίρομαι που σ αρέσει ο Τζάρμους.Εκτός απ το ghost dog που είναι εκπληκτικο μ αρέσει πολύ και ο νεκρός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ΝΕΚΡΟ τον ειχα δει πιτσιρικας και δε τον εκτιμησα οσο πρεπει,γιατι αλλες κινηματογραφικες παραστασεις ειχα στα 18,αλλες εχω στα 32.Επισης μου αρεσε πολυ το Μια Νυχτα στον Κοσμο,δε θυμαμαι αν αυτος ειναι ο τιτλος,νομιζω επαιζε ο Μπενινι και η Γουινονα Ραιντερ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ και το broken flowers,με τον απαιχτο τα τελευταια χρονια,Μπιλ Μαρευ!
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.Αλήθεια ποιά η γνώμη σου για τον Κυνόδοντα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤη γνωμη μου για τον ΚΥΝΟΔΟΝΤΑ,την εκφραζει απολυτα ο μπλογκερ moody,
ΑπάντησηΔιαγραφήεδω
http://just-moody.blogspot.com/2010/11/blog-post.html
Οταν την ειδα,δε ξετρελαθηκα.Αλλα με το που περασε λιγη ωρα,αρχισα να καταλαβαινω ποσο καλη ταινια ηταν.Δε μου χει τυχει με πολλες ταινιες αυτο,συνηθως αποκρυσταλλωνω αποψη με το που τελειωνει.
Κι εμένα μ άρεσε ο Κυνόδοντας.Είναι μια ιδιαίτερη ταινία και παρ όλου ότι το θέμα της φαίνεται ακραίο,δεν απέχει και πολύ απ τη πραγματικότητα.Και το λέω αυτό γιατί οι μορφές βιας που μπορεί να υπάρχουν μέςα σε μια οικογένεια είναι πάρα πολλές.Και επίσης και οι ανορθόδοξες μορφές διαπαιδαγώγησης υπάρχουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘεωρώ οτι υπήρξαν πολλές αντιδράσεις γιατί σαν λαός φοβόμαστε να αγγίξουμε κάποια πράγματα που μας θίγουν.Φυσικά δεν μπορούμε να ξεπεράσουμε και το γεγονός ότι κάποιος Ελληνας πετυχε κάτι.....
Χθές είδα και τον λόγο του βασιλιά.Μαρεσε η ταινία και η ηθοποιία του Κόλιν Φέρθ.Νομίζω άξια πήρε το όσκαρ.
Να κάνω μια διόρθωση.Είδα οτι υπάρχει και άλλο άτομο με το ψευδώνυμο 'ανώνυμος,Ετσι αποφάσισα να χρησιμοποιήσω άλλο.Ευχαριστω
ΑπάντησηΔιαγραφήΓεια σου sunshine!Eσυ σχολιασες τον Κυνοδοντα;Συμφωνω με την αναλυση σου.Και οσον αφορα τη διαπαδαγωγησγ,θεωρω οτι η ταινια δε "χτυπαει" μονο τον θεσμο της οικογενειας,αλλα ολες τις μορφες εξουσιας που στοχο εχουν να βαλουν την ανθρωπινη σκεψη σε καλουπια,
ΑπάντησηΔιαγραφήτο κρατος ας πουμε και τις λοιπες μορφες εξουσιας,μμε κτλ
Ναι το σχόλιο για τον κυνόδοντα είναι δικό μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ απόλυτα με όσα λες.Μα η εκπαίδευση που παρέχετε σ όλες τις βαθμίδες του σχολείου έχουν αυτόν ακριβώς το σκοπό.Να ναρκώσουν τη
σκέψη,το δημιουργικό πνεύμα και τη φαντασία
των παιδιων,ώστε να περνούν ανενόχλητοι αυτά που θέλουν χωρίς αντιδράσεις.Και φυσικά το γνωστό τρίπτυχο πατρις-θρησκεία-οικογένεια τηρείται ευλαβικά σε όλες της βαθμίδες εκπαιδευσης
sunshine,ριξε αν θες και μια ματια εδω,
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://celinathens.blogspot.com/2011/01/blog-post_03.htm
νομιζω οτι ψιλο-συσχετιζεται η συζητηση μας εδω,με την τροπη που εχει παρει,
με το θεμα της εκει αναρτησης.
ΔΔυστυχώς δεν μου βγάζει την ιστοσελίδα ο υπολογιστής.
ΑπάντησηΔιαγραφήsunshine,αν εξακολουθει να μη στη βγαζει,ακου τι θα κανεις:οπως κοιτας την ιστοσελιδα,στα δεξια,κατω απο τη στηλη ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ,υπαρχει η στηλη ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΩ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε αυτη τη στηλη,υπαρχει η αναρτηση ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΒΛΑΚΕΙΑ.Κανε κλικ πανω της και θα μεταφερθεις εκει.
Εχει σχεση με αυτο που εγραψες,οτι μας ναρκωνουν τη σκεψη.
Και σε αυτη τη στηλη,θα βρεις κ αλλες αναρτησεις που μπορει να σου αρεσουν,ορεξη να χεις να διαβαζεις!!
Η λίστα φαίνεται αρκετά ενδιαφέρουσα και μάλιστα η περιγραφή του "Η ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΤΖΕΣΕ ΤΖΕΗΜΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΕΙΛΟ ΡΟΜΠΕΡΤ ΦΟΡΝΤ" μπορώ να πω ότι μ' έψησε να ψάξω να τη βρω...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό κει και πέρα, το Dogville το βρήκα πολύ βαρετό. Ίσως να φταίει που νύσταζα. Ίσως να βοήθησε κι η ταινία βέβαια.
Ενώ το "Δαμάζοντας τα κύματα" είναι πολύ καλή ταινία, αν και δε θα την έβαζα στο Νο2.
Από Τρίερ μου άρεσε πάρα πολύ το "Europa".
Το "Άνοιξη, Καλοκαίρι... κλπ" είναι για μένα μια μοναδική περίπτωση ταινίας της Άπω Ανατολής προσιτής στο "δυτικό μάτι". Τα χρώματα του μαγικά. Τα τοπία ειδυλλιακά. Προδιαθέτουν άριστα το θεατή για τη θυμοσοφία του γέρου δασκάλου. Ξυπνάει τα ένστικτα αυτή η ταινία.
Το "Alphaville" ομολογώ πως δεν το έχω δει, αλλά σύντομα θα... διορθώσω το λάθος μου!
Από Γκοντάρ σίγουρα στην πρώτη τριάδα θα έβαζα την "Περιφρόνηση". Απίστευτη ταινία. Είναι σαν ένα φιλοσοφικό βιβλίο γυρισμένο σε ταινία με πάρα πολύ καλή αισθητική και θανατηφόρες ατάκες. Και με την απίστευτη υπερ-κούκλα, υπερ-γυναίκα Μπριζίτ Μπαρντό. Σπάει κόκκαλα η ταινία, και καρδιές η Μπριζίτ!
Επίσης το "Με κομμένη την ανάσα" είναι καταπληκτική ταινία. Με διαλόγους που μοιάζουν περισσότερο με Σωκρατικούς διαλόγους, γεμάτοι ουσία, σκέψη, φιλοσοφία, κριτική, χιούμορ...
Με βάση τη σύνθεση της λίστας σου προτείνω ανεπιφύλακτα να παρακολουθήσεις ταινίες του Lynch και ιδιαιτέρως τον "Άνθρωπο Ελέφαντα". Είναι σε παρόμοιο ύφος με το "Δαμάζοντας τα Κύματα" και για μένα είναι ακόμα καλύτερο.
Μαζεστιξ,μαλλον εχεις δικιο για το ΔΑΜΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΚΥΜΑΤΑ,κ εγω τωρα που το βλεπω,απορω γιατι το εβαλα ν2 ενω θεωρω αλλες ταινιες καλυτερες του!!!Παντως,στη 15αδα θα το ειχα και παλι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο Europa,δεν το εχω δει,αλλα οπου το πετυχω,θα το δω.
Συμφωνω απολυτως με οσα λες για τη ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΣΗ και το ΜΕ ΚΟΜΜΕΝΗ ΤΗΝ ΑΝΑΣΑ.
Θα σου αρεσει σιγουρα το Αλφαβιλ.
Ναι,πρεπει να δω και τον ΑΝΘΡΩΠΟ-ΕΛΕΦΑΝΤΑ,Ντεηβιντ Λυντς δεν ειναι;Εχω δει σχεδον ολες τις αλλες του και τον γουσταρω με τα χιλια.
Ναι, του Λυντς είναι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσες ταινίες του έχω δει τις γούσταρα (μ άρεσε πάρα πολύ και το Μπλε Βελούδο).
Αλλά ο Άνθρωπος Ελέφαντας είναι το κάτι άλλο.
Δε λέω... ίσως και να είμαι υπερβολικός!
Αλλά δε με έχει "ξανασκαλώσει" τόσο άλλη ταινία.
Μόνο το "Όσα παίρνει ο άνεμος" και ο παρεξηγημένος "Ο καλός, ο κακός και ο άσχημος" μου έχουν προκαλέσει παρόμοιο 'άδειασμα'...
Καλή η λίστα σου. Μ'αρεσει. Εχω δει αρκετες. Αν και καποιος φιλος καποια στιγμη μου ειπε οτι οι λιστες ειναι σημαδι αυτισμου (κανω πολλες και για πολλα πραγματα) here's my two cents απο ευρωπαϊκο -κυριως- σινεμα:
ΑπάντησηΔιαγραφήGodard - Ο τρελός Πιερό, Αρσενικό θυληκό
Bunuel - Βιριδιάνα, Αγγελος Εξολοθρευτης, Το σκοτεινο αντικειμενο του ποθου
Herzog - Αγκιρε
Wenders - Τα φτερα του ερωτα, Paris-Texas
Fassbibder - Η Χρονια με τα 13 φεγγαρια
Haneke - Funny games, The seventh continent
Dreyer - Ordet
Bergman - Persona
Polanski - Repulsion
Taviani - La notte di San Lorenzo
Antonioni - Η κοκκινη έρημος, η έκληψη
Visconti - Η γη τρεμει, Ροκκο και τα αδελφια του (κατ εμε η καλυτερη ταινια του), Θανατος στη βενετια (η πρωτη ταινια που μ'αρεσει περισσοτερο απο το βιβλιο στο οποιο βασιζεται)
Pasolini - Salo(μπροστα στο βιβλιο του μαρκησιου η ταινια ειναι σχεδον light : ]), θεωρημα, Mama Roma (η αγαπημενη μου απο παζολινι)
Kieslowski - Η διπλη ζωή της Βερόνικα (στο τοπ τεν των καλυτερων ταινιων που εχω δει)
Καλως ηλθες manny cavalera.
ΑπάντησηΔιαγραφήH δικια σου η λιστα ειναι ακομα βαρυτερη!Ωραιες ταινιες,Γουσταρω πολυ το ΠΑΡΙΣΙ ΤΕΞΑΣ,το REPULSION,funny games,Ο,τι εχω δει απο μπουνιουελ κ ακομα περισσοτερο τον Γκονταρ,τον λατρευω τον Γκονταρ.
Αν ισχυει αυτο που λεει ο φιλος σου,εγω ειμαι ο Νταστιν Χοφμαν στο rainman κ μαλλον πρεπει να παω σε κανα καζινο να βγαλω κανα φραγκο,γιατι οπως βλεπεις,το μπλογκ ειναι τιγκα στη λιστα,απο μουσικη κ κινηματογραφο,μεχρι βιβλια:)
Ωραιο το Blog και καλως σε βρηκα (κοιταω και τις αλλες λιστες, ειδικα με τα βιβλια, μου δινεις ωραιες ιδεες και μεγαλωνεις τις ηδη μεγαλες λιστες μου)
ΑπάντησηΔιαγραφήμιας και αναφερεις τον rainman δες αυτο (αν τα αγγλικα σου ειναι καλα γιατι δεν εχει subs)
http://video.google.com/videoplay?docid=4913196365903075662#
bottomline - δεν θα σε αφηναν να μπεις στο καζινο : ]]]
cheers
Thanks,καλως σε βρηκα κ εγω!Αγγλικα καταλαβαινω καλα οταν τα διαβαζω,μπορω ας πουμε να δω ταινια με αγγλικους υποτιτλους,αλλα δυσκολευομαι να τα καταλαβω μονο οταν τα ακουω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥΓ Ετσι κ αλλιως,δε παω σε καζινο,ευτυχως ο τζογος δε συγκαταλεχθηκε ποτε στις αδυναμιες μου!
Idi i smorti ή Come and see ή Ελα να δεις!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιναι η ιδια ταινια σε 3 γλωσσες!
Με εκανε να μην μπορω να σκευτω τιποτα αλλο εκτος απο αυτην την ταινια MUST SEE!!!
Ο σκηνοθετης Kilmov ειπε για το εργο του: Μετα απο αυτην την ταινια δεν μου εμεινε ενδιαφερον για να κανω αλλη!
cοme and see,ε;Τη γνωριζω τη ταινια, εχω ακουσει πολυ καλα λογια για αυτη, ενα υπερβιαο αντιπολεμικο αριστουργημα λενε!Αλλα δεν το χω δει, το ψαχνω σε ντιβιντι και δεν υπαρχει πουθενα,ασε που δεν το χει δωσει κ καμια εφημεριδα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι αυτή πολύ ενδιαφέρουσα λίστα! :)
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπέροχη λίστα,Celin!:DD
ΑπάντησηΔιαγραφήΜόλις κατέβασα και το Salo,για το οποιο βρίσκομαι σε δίλημμα..
Να το δω ή να μην το δω ?
257 και dps,
ΑπάντησηΔιαγραφήthanks!!
Θα σου προτεινα να μην το δεις το salo. Το παρακανει στην προσπαθεια του να περασει τι εστι φασισμος. Δεν εχω προβλημα με τις σκοτεινες και σκληρες ταινιες, αλλα αυτη η ταινια με αηδιασε.
Celin,η περιέργια σκότωσε τη γάτα...:/
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς είδα το Salο,το οποίο περνά μεν ένα αξιόλογο μήνυμα,αλλά δεν θεωρώ ότι το κάνει με το σωστό τρόπο..
Ιδιαίτερα κάποιες σκηνές από το τρίτο μέρος δεν άντεξα να τις δω..Παραήταν σκληρό..://
(H προηγούμενη ανώνυμη)
Βlack rose, σε προειδοποιησα:)
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγω το ειδα ολοκληρο, αλλα το σκυλομετανιωσα.
Θα σου προτεινα μετα να δεις μια ωραια καμμενη κωμωδια για να ξεχασεις το σοκ! πχ μια οποιαδηποτε με τον Γουιλ Φερελ!
Παρεμπιπτοντως, τελεια ταινια πρεπει να ειναι η καινουρια του Τριερ, το melancolia. Θα τη δω και θα της αφιερωσω αναρτηση.
Ευχαριστώ για την πρόταση,ήδη είδα κάποιες χαζοταινίες για να ξεχαστώ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌντως το melancholia πρέπει να είναι απίστευτη ταινία..Θα τη δω σίγουρα!
Black rose
ΑπάντησηΔιαγραφήνα τη δεις και να ερθεις να σχολιασεις στην αναρτηση που θα κανω οταν τη δω κι εγω!
Θα ψυχοπλακωθουμε λιγο, αλλα τι να κανουμε, δε το γλυτωνουμε ετσι κι αλλιως:)
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΔΕΚΑΛΕΠΤΟ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ''ANTICHRIST'' EINAI OTI KΚΑΛΥΤΕΡΟ ΕΧΩ ΔΕΙ ΣΕ ΤΑΙΝΙΑ ! ΓΕΝΙΚΑ ΟΛΗ Η ΤΑΙΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΟΡΥΦΑΙΑ !
ΑπάντησηΔιαγραφήΔε παιζεται το πρωτο δεκαλεπτο, ανατριχιλα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜες στη βδομαδα ανεβαζω αναρτηση και για τη νεα ταινια του Τριερ, αναμεινατε στη οθονη σας!!
ποιος εισαι εσυ ρε μεγαλε που κραζεις ταινιες οπως το θεωρημα η την εκλειψη αντε σοβαρεψου το να μην σου αρεσουν το καταλαβαινω αλλα το να τις χαρακτηριζεις βαρετες και αθλιες δειχνει ποσο γελοιος εισαι
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα γιατι γελοιος, ειμαι καλος ανθρωπος και δυο μετρα παληκαρι.
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλα δεν εισαι γελοιος εισαι κομπλεξικος και επισης ολοι οι μεγαλοι σε οποιαδηποτε τεχνη χαρακτηριζονται απο τις πολλες μετριοτητες και απο τα λιγα αριστουργηματα που τους εδωσαν το χαρακτηρισμο μεγαλοι αλλα ποτε δεν ειναι κανενα εργο τους βαρετο η αθλιο
ΑπάντησηΔιαγραφήΕ, το κομπλεξικος μου ερχεται καλυτερα,
ΑπάντησηΔιαγραφήαλλωστε, μη λησμονεις οτι πανω κατω, ολοι οι ανθρωποι υποφερουν απο μικρα εως μεγαλα κομπλεξ.
ωραια τωρα που συμφωνησαμε θελω να μου πεις τη γνωμη σου για την αγαπημενη μου ταινια μετα το "δαμαζοντας τα κυματα" τον "καιρο των τσιγγανων"
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχως δεν το εχω δει. Θα το εχω ομως στα υποψη γιατι ετσι κι αλλιως ξερω οτι ειναι σπουδαια ταινια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ μαυρίλα ρε Celin. Μα πάει ο Μπέργκμαν μαζί με τον Lars von Trier;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπορώ πώς έχεις επιβιώσει ακόμη μετά από αυτό το κινηματογραφικό μίξ και δεν έχεις δώσει ένα τέλος στη ζωή.
Ελπίζω να έχεις εξαφανίσει τα αιχμηρά εργαλεία από το σπίτι σου...
GR, αν δε παει ο μπεργκμαν με τον τριερ, με ποιον παει;!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια αυτο και τρωω με πλαστικα πηρουνια κ μαχαιρια, για να μη γινει καμια στραβη:)
Χα, χα...πολύ σωστός!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕννοώ ότι ναι μεν πάνε μαζί αλλά δεν πάνε να τους βλέπεις και τους δύο μαζί γιατί σε καταπλακώνει η μαυρίλα.
Νομίζω ότι ήρθε η ώρα ενός κινηματογραφικού νεορεαλισμού ν.2.
:)
ΑπάντησηΔιαγραφήgr, ριξε και μια ματια στο δευτερο μερος του αφιερωματος, εχω κι εκει μπολικο υλικο για γκαζια ανοιχτα!
http://celinathens.blogspot.com/2011/07/15.html
Νεορεαλισμος, ε; Να σου πω την αληθεια, διχως να τον υποτιμω,
δεν ενδιαφερθηκα για νεορεαλισμο αν εννοεις κατι σε Βιτοριο Ντε Σικα, και λοιπους Ιταλους Κινηματογραφιστες. Προτιμω τα πολυ σκοτεινα η και τα πολυ χαζοχαρουμενα, τις βαριες κουλτουρες η τις εντελως αμερικανιες.
Παντως συμφωνω οτι ερχεται η ωρα του, η νεα εποχη θα ευνοησει αυτου του ειδους τον κινηματογραφο, πιο ανθρωπινο, λυρικο και ρεαλιστικο,
και πιθανον να προκυψουν αριστουργηματα
(Τωρα μου ηρθε στο μυαλο ενα Ιρανικο αριστουργημα που ειδα προσφατα και μαλλον κατατασσεται στο νεορεαλισμο που λες,
darbareye elli λεγεται, και ηταν συγκλονιστικο)
Ο Σταλόνε είναι ποιοτικός.Μπορεί να είναι άθλιος ηθοποιός αλλά πολλές ταινίες του περνούν μηνύματα.πχ το Ράμπο 1 που όλοι το κράζουν πείτε μου εκείνη την εποχή ταινίες που είχαν τα κότσια να θίξουν τα προβλήματα των βετεράνων του Βιετνάμ που επαναπατρίζονταν,η μεγάλη απόδραση των 11 δεν είναι μια ταινία(ταινιάρα βασικά) που προωθεί αντιπολεμικά και αντιρατσιστικά μηνύματα? και άλλες ταινίες...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔε διαφωνω για το Ραμπο1, για αυτο και το εχω βαλει στις αγαπημενες μου αντιπολεμικες ταινιες ολων των εποχων
Διαγραφήhttp://celinathens.blogspot.gr/2012/08/top-15.html
Κι ο Σταλονε δεν ειναι παντα αθλιος. Θυμησου το copland και το Ροκυ1
knife in the water μαχαιρι στο νερο Roman Polanski ,celin δες το ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ η καλυτερη του ταινια και μια απο τις καλυτερες που εχω δει ολων των εποχων και με μαγευτικη μουσικη masterpiece
ΑπάντησηΔιαγραφήmanhattan Woody Allen ταινιαρα κι αυτο δες το ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ
οι δυο ταινιες που με εκαναν να λατρεψω τα σινεφιλ εργα και να δω πιο πολλα απο ολες τις χωρες
fanny and alexander για μενα η καλυτερη τανια του Bergman αν και δεν εχω δει πολλες του, το τριωρο μου φανηκε 1,5 ωρα
επισης,δες απο πιο προσφατες αν δεν τα εχεις δει- a separation ,και το certified copy γνησιο αντιγραφο αν και δεν ειναι εντελως ξεκαθαρη ταινια εμενα μου αρεσε πολυ
δες τα και πες μου τη γνωμη σου
ΥΓ dogville απλα η καλυτερη ταινια για τη δεκαετια 2000 μπραβο που το βαλες
εξαιρετικος Haneke αλλα εγω θεωρω καλυτερη ταινια του το white ribbon και θα προτιμουσα αν εβαζες και εναν Lynch.
knife in the water
ΔιαγραφήΤο χω δει, δε τρελαθηκα αλλα το θεωρω αρκετα καλο
manhattan
συμφωνω απολυτως, αριστουργημα
fanny and alexander
θα το δω!
a separation
δεν το εχω δει, αλλα το χω κατεβασει, στα υποψη
certified copy
εργαρα, το χω προτεινει εδω
http://celinathens.blogspot.gr/2012/03/20.html
Για το Ντογκβιλ, δες αριστερα του μπλογκ αν θες στις προτεινομενες αναρτησεις, ολοκληρη αναρτηση του χω αφιερωσει!
Το ειδα το white ribbon, δεν αμφισβητω την αξια του, εντελως υποκειμενικα θα πω οτι με κουρασε λιγο.
Και Λυντς εννοειται οτι εχω προτεινει, αν ψαξεις στην ετικετα ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ θα βρεις. Μαζι σου.
o αγης ειμαι επανηλθα
ΑπάντησηΔιαγραφήκανεις λαθος για τη νοσταλγια ενω το θεωρημα δεν ειναι βαρετο απλα ειναι υπερτιμημενο
ειδα την pieta του ντουκ κιμ, ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ γροθια στο στομαχι ειδικα το τελος ,μονο για τους λατρεις του oldboy και των sympathy for mr and mrs... η καλυτερη και πιο ωριμη δημιουργια του σκηνοθετη ,εχει καποιες ακραιες σκηνες αλλα χαλαλι...με το στομα ανοιχτο σε αφηνει και μεχρι να τελειωσει αναρωτιεσαι τι γινεται, η ανοιξη,καλοκαιρι... μπροστα σε αυτο ειναι παιδικο του 0-6 δε το λεω με ειρωνια,κι εμενα με παρεσυρε η φωτογραφια και η μουσικη επενδυση της συγκεκριμενης αλλα το σεναριο αυτου που λεω ειναι απαιχτο ,πολυ εξυπνο.MUST SEE ΛΕΜΕ.
Αγη το pieta ειναι εκπληκτικη ταινια, στα υποψη για την επομενη σινεφιλ λιστα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπο τον αγαπημενο μου Κιμ παντως, το 3 iron, αυστηρα υποκειμενικα, παραμενει η κορυφαια μου ταινια. Eδω, το εχω πρωτο
http://celinathens.blogspot.gr/2010/12/top-15-love-stories.html
Νοσταλγια η Καθρεπτης; Δε θυμαμαι ποιο απο τα δυο ειχα δει τωρα που το σκεφτομαι. Μπορει αν τη ξαναδω τωρα που ειμαι και λιγο μεγαλυτερος, να την εκτιμησω περισσοτερο.
Θάνατος στη Βενετία του Λουκίνο Βισκόντι το απόλυτο έργο όλων των εποχών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν το εχω δει, στα υποψη κι αυτο.
Διαγραφήαπό αμερικάνικο κλασικό εντελώς άσχετοι όλοι. Απορώ πως δε δηλώνεις σοβαρός σινεφίλ κ σου αρεσουν κάποια τόσο βαριά κ οχι τόσο καλά και δεν αναφέρεις πιο ελαφρά κλασικά αριστουργήματα....
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατι σαν τo sunset blvd εννοεις;
Διαγραφήhttp://www.imdb.com/title/tt0043014/?ref_=nm_knf_t2
οντως, δεν εχω ασχοληθει.
Για το αλλο που λες, ισως προτιμω περισσοτερο ειτε τα πολυ βαρια ειτε τα τελειως μεηνστρημ, μπλοκμπαστερ κλπ. Σοβαρος σινεφιλ δε γινεται να δηλωσω απο τη στιγμη πχ που δεν υπαρχει καμμενη αμερικανικη κωμωδια η ταινια δρασης που να μην εχω δει.
Παιδιά, εγώ είμαι φαν του παλιού Ιαπωνικού κινηματογράφου και σας προτείνω να δείτε ταινίες, εκτός του Κουροσάβα και του Τεσιγκαχάρα που προαναφέρθηκαν, των: Yasujiro Ozu, Kenji Mizoguchi, Mikio Naruse, Kon Itcikawa που είναι από τα μεγάλα ονόματα και έχετε πιθανότητες να πέσετε σε εργάκια που να σας αρέσουν πολύ και να σας βάλουν σε διαδικασία να ανακαλύψετε και άλλους σπουδαίους σκηνοθέτες αυτής της χώρας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν είστε κομμουνιστές θεωρείστε δεδομένο πως θα λατρέψετε τις ταινίες του τεράστιου Masaki Kobayasi του οποίου σας προτείνω ανεπιφύλακτα το Harakiri (1962) την τριλογία The human condition (1959-61) και το Black river (1957).
Από γουέστερν εκτός του αριστουργήματος του Leone "ο καλός ο κακός και ο άσχημος" προτείνω το Lawman (1971) για το βάθος των χαρακτήρων και το πολιτικότατο Soldier blue (1970)
Τατσούγια Νακαντάι
Καλώς ήρθες Τατσούγια, και κομμουνιστής να μην ήμουν, πάλι θα γούσταρα τρελά το harakiri, ενδιαφέρουσα σύμπτωση το ότι την είδα λίγες μέρες πριν αναρτήσεις αυτό το σχόλιο! Εκπληκτική ταινία, θα δω και τις υπόλοιπες προτάσεις σου.
ΔιαγραφήΚι εγώ τελευταία έχω δει Japan, πιο πρόσφατες όμως, κάπου σε μία ανάρτηση προτείνω κι 'αλλα.
επιτελους κάποιος με καταλαβαινει για to breaking the wAves masterpiece και σεβασμός
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαστε πολλοί Μάρθα! Ποιός μπορεί να αμφισβητήσει σοβαρά αυτό το αριστούργημα;
ΔιαγραφήΕπιτελους βρηκα το ποστ...
ΑπάντησηΔιαγραφήBreaking the waves εξυπακουεται πρωτο με διαφορα υπερτατο εκτυφλωτικο...
Το Σαλο δεν μου ηταν καθολου βαρυ τεχνη σκετη αριστουργημα πλεον βαπτιζουν τεχνη το a serbian film οποτε το Σαλο μπροστα του ειναι αγιο και ποιοτικο..
Το time of the gypsies οποιος το σχολιασε ευγε δυσκολη ταινια σκληρη ταυτοχρονη εναλλαγη συγκινησης γελιου περναει διαφορα κοινωνικα μηνυματα + κι απο εμενα λοιπον
Το ντογκβιλ ειναι απο τις ταινιες με λιγα σκηνικα λιγες εικονες κι ομως τοση φαντασια τοσα μηνυματα..
Το Φεστεν μου αρεσε τοσο γιατι με κερδισε σαν ταινια απο πλευρα ερμηνειας σκηνοθετικη διαλογων αλλα επισης που απο το περιφημο δογμα 95 βγηκε κατι τοσο φανταστικο.
Για τον Χανεκε αν ειχα δεκα οσκαρ θα τα εδινα μονη μου στην Χιουπερτ και σ' αυτον
Του Μπεργκμαν θεωρω επος τις αγριες φραουλες οποτε δεν θα ειμαι αντικειμενικη για τα υπολοιπα
Του Ταρκοφσκι τα εχω αφησει στη μεση σταλκερ και σολαρις θελω να ειμαι σε μουντ πραγματικο
Αντιχριστος μια ταινια αμφιλεγομενη κι ομως τοσο ωμη τοσο παραστατικη θαυμασιες ερμηνειες υπεροχη εικονα και ναι ειναι must see
Κραξτε με αλλα του Φελινι το 8 1/2 δεν με ξετρελανε σουρεαλ ταξιδι μπορς και πισω στη μνημη του πρωταγωνιστη το επιασα το τι θελει να πει ο ποιητης αλλα δεν μπορω να πω οτι εμεινα με το στομα ανοιχτο.
Και τωρα εκτυφλωθηκα εγω δεν περιμενα να δω την Επιστροφη σε μπλογκ ειλικρινα
υπεροχη απλη συγκινητικη περιεργη εξαισια εικονα... συνιστω μαζι με αυτη και το gagma napiri του 2009
Του Κιμ Ντουκ μου αρεσε η φωτογραφια που λεμε τα ζωντανα χρωματα οι σκηνικες αυτες εναλλαγες αλλα δεν μου αφησε αυτο το κατι καλη ταινια σχετικα θεωρω ομως πως υπαρχουν κλασης ανωτερες κορεατικες ταινιες που ειναι τελειως αγνωστες
Καλως όρισες!
ΔιαγραφήΓια το Ντογκβιλ έχω ολόκληρη ανάλυση, δες στις προτεινόμενες αναρτήσεις στα δεξιά σου, βλέπω συμφωνούμε στα περισσότερα-αν και αυτό το serbian film δε θα το δω ποτέ μου!
Σιγά μη σε κράξει κανείς για το 8 1/2, τη γνώμη μας γράφουμε.
Κι όσον αφορά τον Κιμ Κι Ντουκ, δες το 3-iron αν δε το έχεις δει. Μπορεί να αλλάξεις γνώμη
(Πάσα πρόταση για άγνωστες κορεάτικες ταινίες ευπρόσδεκτη, έχω δει πάρα πολλές και είμαι μεγάλος φαν)
την ειδα την αναλυση και συμφωνω οσο για το σερμπιαν εξυπακουεται πως δεν θα το δω...
Διαγραφήφυσικα και εχω δει το αριστουργημα 3-iron σκοτεινες ταινιες μου αρεσουν αυτου του τυπου εχω απειρες τετοιες κι εγω φαν βλεπεις οι κορεατες και ειδικα νοτια κορεα εχουν βγαλει παπαδες
1.bad guy 2001
2.time 2006
3. a frozen flower 2008
οπως καταλαβες του κιμ ντουκ λατρεια μονο το συγκεκριμενο δεν με εκτυφλωσε
βεβαια εκτος απο κορεατικες εχω ξεπεσει και σε κατι ιαπωνικα κινεζικα δραματα μιλαμε παει κι ερχεται το ζεβασοφτ χεχε
οσες θυμηθω θα στις γραφω....
Μια που είπες για Ιαπωνία, είδα πρόσφατα ένα πραγματικό αριστούργημα, suicide club, shion sono. Δεν είναι τόσο ζεβασόφτ δράμα-κι εμένα μου αρεσουν αυτα-είναι περισσότερο καταγγελία για τη σύγχρονη παρακμή του "πολιτισμένου" ανθρώπου. Αν σε ενδιαφέρουν κάτι τέτοια, δες το
ΔιαγραφήΥΓ Το bad guy είναι για μένα λίγο πιο κάτω από τα υπόλοιπα του φίλου μας, αλλά κι αυτό μου άρεσε αρκετά! time πολύ καλό, pieta ,address unknown, τοξο και νησι ακόμα καλύτερα!!
εννοειται πως με ενδιαφερουν κοινωνικες ταινιες παρακαλουθω...
ΔιαγραφήΘυμηθηκα απο τον κορυφαιο δημιουργω του oldboy και το thirst επισης και γενικα ολη η τριλογια απο το oldboy
και οχι δεν ειμαι αγραμματη παρακαλω χεχε σορυ γραφω γρηγορα, απο τον δημιουργο λοιπον....
Διαγραφή