Τετάρτη 19 Μαΐου 2010

ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΖΑΝ ΛΥΚ ΓΚΟΝΤΑΡ!!

Ως ελαχιστο φορο τιμης στον κορυφαιο αυτον σκηνοθετη, για τη θεση που πηρε υπερ της χωρας μας,ενα ποιημα που εγραψα πριν χρονια,που αφορμη κ εμπνευση σταθηκε το αριστουργημα του,"alphaville"


ΑΛΦΑΒΙΛ
[ΣΚΕΨΕΙΣ ΠΟΥ ΜΟΥ ΠΡΟΚΛΗΘΗΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΑΣΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ]

Στη Λεωφορο Χαιζενμπεργκ
ανθρωποι κ ψηφια
θρηνοφανερωνονται
ολοι το ξερουν κ κανεις δε μου το λεει
ολοι ευθυνονται κ κανεις τους δε φταιει
χαπια υπνωτικα,χαπια διεγερτικα
ατμοσφαιρες παρελθοντος
πινακες κ γλυπτα
[ΤΙ ΗΡΘΕΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΕΔΩ?]
Κανενα Αλφα δε θα στερησει την αξια μου
ειμαι Αορατος
ο κυλινδρος,το βαζο,η εικονα
μετα την Αγαπη ειναι η Απαξιωση
μετα την Απαξιωση ειναι η παραδοχη
μετα τη παραδοχη,η σοφια
σχεδον ολα αυτα δεν ειναι παρα διαφορετικες οψεις του ιδιου Αινιγματος
ενα Αινιγμα
η αβασταχτη μοναξια οσων διαρκως υπονοουνται
περα απο την επιφανεια
ομοιομορφα,δεμενα
θα σου ελεγα το λογο που ηλθα αν τον γνωριζα
θα σου ελεγα το ονομα μου αν δεν ημουν φυλακισμενος
[τωρα Αριθμος]
καταδικαστηκα για το απεχθεστερο εγκλημα
ειμαι εχθρος της Ανθρωποτητας
αγκαλιασε με

Ρυθμος,αρμονια,καλαισθησια
πισω απο τη Πορτα
κρυβεται η τιμωρια
Τα λαθη διδασκουν?
Ο πονος διδασκει?
Πιστεψαμε στην Απαγορευμενη γνωση
αλλα δεν υπαρχει κατι τετοιο
η μονη εφικτη γνωση ειναι το Προσωπο
η μνημη
κ καποια ελαχιστα ονειρα
[αυτα που δε μοιαζουν να ειναι δικα σου]
ολοι το ξερουν κ κανεις δε μου το λεει
η Αγαπη διχως χθες
ειναι το συννεφο σε καθαρο ουρανο που ανεμελο πλανιεται
η Αγαπη που εχει χθες
ειναι το ιδιο συννεφο
που,σκυθρωπο,γεννα βροχη
κ ισως να ειναι αυτη η βροχη
-ο ηχος της
ο λυτρωτικος της ρεαλισμος-
το μονο που αξιζει
δυσλειτουργια
δυσλειτουργια
δυσλειτουργια
Αλφα εισβολη κ Αμφιβολια
η τελεια αποκρυπτογραφηση
(μονο το Αθεατο μπορει να παγωσει το βλεμμα)
η ψυχολογια της Απομακρυνσης
η αυτοεκπληρουμενη προφητεια
δυσλειτουργια
το Αθεατο ειναι ο τροχος που κινει την ελπιδα
το Αθεατο παντα θα επαρκει

Σε λιγες ωρες,ολα θα χαθουν
ωρες
μερες
αιωνες
ειναι το ιδιο
νομιζω οτι τα εχω ξαναζησει ολα αυτα
αν αληθευει
σημαινει οτι θα τα ξαναζησω
κ μπροστα μου θα βρισκω
ολα αυτα που αφηνω πισω
παρηγορητικο
μα κ καταδικαστικα μοιραιο
ομοιομορφα,δεμενα
μπορει κανεις να μου εξασφαλισει
οτι δε θα ξαναζησω
ολα αυτα που εχω ζησει
ιδια η παραλλαγμενα?
Οσο αγαπαω
πλησιαζω τον εαυτο μου
η απομακρυνομαι απο εμενα?
Ολες οι συζητησεις ληγουν παντα προτου συμπερασματα να βγουν
η ζωη
ειναι ο θανατος του νοηματος
ο θανατος
ειναι η αληθεια της ζωης
το νοημα
ειναι ο θανατος που αρνιεσαι
η μνημη
ειναι η στιγμη που εκρυψες
η ζωη
ειναι μια διαρκης Απομακρυνση
-κ το ονομα μου
το γνωριζουν μονο οι δεσμοφυλακες-
τροχιες ματαιες κ ματαιοδοξες
οι ζωες των ανθρωπων
οι κινησεις των πλανητων
το συννεφο
που ανεμελο πλανιεται
(κ οταν αγαπας
παντα βροχη γεννιεται)
μα η αγαπη
δεν ειναι μια ακομη οψη απο το Αινιγμα
ειναι η αρχη
κ οχι η καταληξη
ουτε η μοναξια δεν ειναι η καταληξη
η καταληξη
ειναι η διαπιστωση
οτι ολα οσα ψαχνεις
ολα οσα δημιουργησες η κατεστρεψες
ολα αυτα τα εκανες
για να φτασεις μια μερα μπροστα σου
Η καταληξη
ειναι ο εαυτος σου
το προσωπο σου
ο τελειος κυκλος
Καταδικασμενοι
να μην αντικρυζουμε ουτε το προσωπο μας
ουτε τις αναμνησεις μας
ουτε για δευτερη φορα τα ονειρα που μας μαγεψαν
ο Εαυτος ειναι η γνωση
η καταληξη

Καποτε ισως αντικρυσουμε ενα προσωπο ομοιο με το δικο μας,
ισως αντικρυσουμε μια στιγμη που ζησαμε,να επαναλαμβανεται
-κ εμεις
παρατηρητες αφυσικης σκηνης-
ισως αντικρυσουμε
μια στιγμη που ονειρευτηκαμε
-κ να που τωρα συμβαινει σταληθεια-
καποτε
καποιοι
ισως αντικρυσουν κατι απο ολα αυτα
ζωντας,πεθαινοντας
ματια ανοιχτα,κλειστα
περα απο την επιφανεια
κ αυτο που υπονοηθηκε
θα γινει σαφες
κ οι δεσμοφυλακες θα ξεχασουν το ονομα μου
-ρωτησε με τοτε
κ ισως να στο πω-
τη Πορτα να κλεισω οριστικα
οταν παψω να Απομακρυνομαι
μπροστα μου να βρεθω εγω
(ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΒΡΕΧΕΙ)

11 σχόλια:

  1. "Οσο αγαπαω
    πλησιαζω τον εαυτο μου
    η απομακρυνομαι απο εμενα?"
    Μ' αρέσει αυτό!
    Αν μου επιτρέπεις (και χωρίς να είμαι ειδική) νομίζω ότι έχεις στόφα ποιητή. Καλό θα ήταν ίσως να ξεφορτωθείς κάποιους "σκελετούς" και "μαλάματα" για να συναντηθείς με την... τελιτότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σε ευχαριστω πολυ!
    Δεν υπαρχει ειδικος η μη ειδικος στη ποιηση!Σημασια εχει μονο αν κατι μας αγγιζει,αν μας αγγιζει ειναι καλο
    αν δε μας αγγιζει-οπως κ αν λεγεται,ο ποιητης-,δεν ασχολουμαστε.

    Γραφω απο πολυ μικρος,μιλαμε για δεκαδες τετραδια,οταν τα ξαναδιαβαζω,τα περισσοτερα δε μου αρεσουν!
    υπαρχουν ομως καποια απο αυτα που θεωρω οτι θα αξιζε να διαβαστουν.
    Κ στο παρον ιστολογιο,εχω αναρτησει πολλα ποιηματα,χαρα μου θα ηταν να διαβαστουν,για αυτο αλλωστε κ τα αναρτω!
    Αυτο με τους "σκελετους" δεν το καταλαβα,μηπως εννοεις οτι θα πρεπει να ειναι η γραφη μου πιο αυθορμητη?μου το εχουν ξαναπει,αν εννοεις αυτο!Παντως μετα χαρας θα ακουσω καποια συμβουλη-προτροπη,πριν χρονια πολυτιμη ηταν η κριτικη μιας φιλης που μου ειχε πει "να σκεφτεσαι λιγοτερο οταν γραφεις κ να το αφηνεις να ρεει απο μεσα σου"
    Οχι οτι το πετυχα,αλλα το προσπαθω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. h etiketa:γαλλικος κινηματογραφος
    http://nosferatos.blogspot.com/search/label/%CE%93%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82%20%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%82

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ''..ουτε η μοναξια δεν ειναι η καταληξη
    η καταληξη
    ειναι η διαπιστωση
    οτι ολα οσα ψαχνεις
    ολα οσα δημιουργησες η κατεστρεψες
    ολα αυτα τα εκανες
    για να φτασεις μια μερα μπροστα σου...''

    Πολυ μου αρεσαν οι στιχοι σου και συνεχισε επειδη οντως εχεις ταλεντο και οι στιχοι σου 'αγγιζουν' πολλους, πιστευω. Ουτε και εγω πιστευω σε ειδικους για τη λογοτεχνια. Δεν υπαρχουν και δεν τους χρειαζομαστε οταν κατι 'μιλαει' απο μονο του....
    Καλη σου μερα, απο Σουηδια, φιλε celin

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Με τους "σκελετούς" εννοώ φαντάσματα του παρελθόντος και μπαρόκ παραφορτωμένες εκφράσεις, αλλά βέβαια, μην δίνεις πολλή σημασία στις παρατηρήσεις, μόνος σου θα τον βρεις τον δρόμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Elva καλωσορισες,με κανεις πολυ χαρουμενο με αυτα που λες!Μακαρι να διαβαζονται κ να αγγιζουν πολλους.Δεν ειμαι κ τοσο σιγουρος για αυτο,αλλα θα εξακολουθησω να το προσπαθω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. mambo tango,νομιζω οτι καταλαβα τι λες,μονος του τον βρισκει ο καθενας το δρομο του αλλα τον βρισκει ευκολοτερα κ γρηγοροτερα,οταν ακουει κ τη καλοπροαιρετη γνωμη των αλλων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλησπέρα και από δω, φίλε Celin. Μπορείς να με παραπέμψεις στο ποστ σου για το Κομμουνιστική Υπόθεση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. http://celinathens.blogspot.com/2010/05/blog-post_06.html

    Γεια σου φιλε Αντωνη!Αυτο ειναι το λινκ!Πολυ θα ηθελα να ακουσω τη γνωμη σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. "μετα την Αγαπη ειναι η Απαξιωση
    μετα την Απαξιωση ειναι η παραδοχη
    μετα τη παραδοχη,η σοφια
    σχεδον ολα αυτα δεν ειναι παρα διαφορετικες οψεις του ιδιου Αινιγματος"
    Αυτό χωράει πολλή συζήτηση...

    Όντως, εδώ είσαι πιο "κοντά" στην αίσθηση της ταινίας.
    Μου αρέσουν τα κείμενα-ποιήματά σου για τον υπαρξισμό τους και το πάθος που φαίνεται ότι έχεις όταν τα γράφεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. moody,σε ευχαριστω πολυ για τα καλα σου λογια,χαρα και τιμη μου.
    Δε θυμαμαι ακριβως ποιους στιχους εχω κλεψει απτη ταινια η απο ποιους εχω εμπνευστει,αν εσυ εχεις δει προσφατα τη ταινια,θα καταλαβεις νομιζω καλυτερα.

    Οσον αφορα τον συγκεκριμενο στιχο,οταν γραφεις ποιηματα,καθε φορα εκφραζεις μια συγκεκριμενη πλευρα του εαυτου σου,αλλα αυτο δε σημαινει οτι δεν υπαρχουν κ οι αλληλοσυγκρουομενες πλευρες μεσα σου,
    εν ολιγοις,στη Ποιηση πιστευω εισαι ελευθερος να φασκεις και να αντιφασκεις,η Ποιηση δεν ειναι φιλοσοφια η Ιδεολογια,αλλα περισσοτερο Αισθητικα.
    πχ αν με ρωτησεις τωρα,θα σου πω οτι ΑΠΑΞΙΩΣΗ κ ΑΓΑΠΗ δεν ειναι οψεις του ιδιου Αινιγματος.
    Αλλα,αν με ρωτησεις αυριο,δε ξερω,η σκεψη στη Ποιηση ειναι ρευστη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή