Σάββατο 29 Μαΐου 2010

O ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ [ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ]

Αναδημοσιευω κ τον ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ,γιατι ανηκει στην ιδια θεματικη ενοτητα με τον ΘΡΙΑΜΒΟ[?]ΤΟΥ ΣΤΙΡΝΕΡ,ειναι κατι σαν συνεχεια του.
Οποιος διαβασε για πρωτη φορα τον ΣΤΙΡΝΕΡ κ του αρεσε,νομιζω οτι θα αφιερωσει λιγο χρονο κ εδω.

Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

O Ανθρωπος ειναι νεκρος

Μεγαλωσαμε ακουγοντας φρασεις οπως "ανθρωπινη αξια","ανθρωπινα δικαιωματα",ευηχες φρασεις,πιασαρικες,ποιος μπορει να τις αρνηθει,να τις αμφισβητησει,μαθαμε οτι ο ανθρωπος ειναι ενα ελλογο ον,προορισμενο να προοδευει,να υπερβαινει τους διχασμους μεσω της εγελιανης διαλεκτικης,θεση-αντιθεση-συνθεση.......η ιστορια συμφωνα με τον Χεγκελ ηταν"Το απολυτο γιγνεσθαι του Πνευματος η η ελευση ενος υποκειμενου υποστασης[Η ΗΘΙΚΗ,alain badiou,μεταφραση Βασιλης Σκολιδης-Κωστας Μπομπας]
Τα ανθρωπινα δικαιωματα επικαλεστηκαν οι Αμερικανοι οταν ισοπεδωσαν τη Σερβια.Κι εξακολουθουν να τα επικαλουνται οι ισχυροι αυτου του κοσμου,οποτε τους συμφερει

Υπαρχει ομως αυτη η ανθρωπινη αξια?ειναι δεδομενη κι αναμφισβητητη?Προαιωνια,αχραντη,παντου κ παντοτε?Υπαρχουν τα αναφαιρετα δικαιωματα τα οποια,οταν καταπατουνται πχ στο Ιραν,εμφανιζονται οι γνωριμοι μας πλανητοισχυροι για να αποκηρυξουν μετα βδελυγμιας τα απανθρωπα καθεστωτα?

Ο Γαλλικος Διαφωτισμος μιλησε για τον πυρηνα της ανθρωπινης οντοτητας,οτι δηλαδη,μεσα του ο ανθρωπος ειναι καλος,οτι η ψυχη του ειναι καλη,αρκει να σκαψουμε βαθια,απαλλα γμενοι απο τις εξωτερικες αλυσιδες( οπως η αναγκη)την ελλειψη παιδειας κτλ,γιατι ειναι εκεινα που μας ωθουν στο εγκλημα

Υποκριτικα τα θεωρω εγω ολα αυτα,αν η ανθρωπινη αξια ποτε δε χανεται,τοτε τι εγινε στα ναζιστικα στρατοπεδα συγκεντρωσης?Αν η ιστορια ειναι το απολυτο γιγνεσθαι του Πνευματος,απο που ξεπηδησε ολη αυτη η βαρβαροτητα γυρω μας,υστερα απο τοσα χρονια αλληλοσπαραγμου,δεν θα πρεπε κατι να εχει αλλαξει?Ειναι δυνατον να πιστεψουμε οτι εχουμε εξελιχθει μονο κ μονο επειδη οι πολεμικες σφαγες στις μερες μας γινονται με ρουκετες που εκτοξευονται απο τα κοκπιτ αεροπλανων κ οχι με χατζαρια κ αποκεφαλισμους οπως παλια?Ποσο ρεζιλι κ ανακολουθοι φανηκαν οι φιλοσοφοι-απολογητες του νεοφιλελευθερισμου τυπου Φουκουγιαμα οταν διακηρυτταν το τελος της Ιστοριας επειδη θριαμβευσε επιτελους ο καπιταλισμος?

Ο Μισελ Φουκο "ειχε προκαλεσει σκανδαλο αποφαινομενος οτι ο Ανθρωπος,νοουμενος ως υποκειμενο,ηταν μια εννοια ιστορικη κ κατασκευασμενη,που ανηκε σε ενα ορισμενο καθεστως του λογου,κ οχι μια προφανης κ εκτος χρονου οντοτητα,ικανη να θεμελιωσει ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ Η ΜΙΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΗΘΙΚΗ.Ανακοινωσε οτι η εννοια Ανθρωπος επαυε να ειναι ενδεδειγμενη,απο τη στιγμη που η μονη μορφη λογου που της εδινε νοημα ηταν ιστορικα παρωχημενη...[παλι απο το βιβλιο του Badiou,ΗΘΙΚΗ]"

Κ αυτο που καταλαβαινω εγω απο τον Φουκω-διχως βεβαια να αποκλειω την αυθαιρεσια του συμπερασματος μου-ειναι οτι η εννοια του ανθρωπου ειναι κατι που συνεχως πρεπει να διαπραγματευεται κ να ειμαστε σε μονιμη επαγρυπνηση γιατι μονιμως απειλειται,τιποτα δε μπορεις να στηριξεις πανω σε μεταφυσικες ακροβασιες περι αναφαιρετων κ προαιωνιων ανθρωπινων δικαιωματων,απο τη στιγμη που αυτοι που τα επικαλουνται,συνηθως ειναι κ αυτοι που τα καταλυουν

Κ δεν υπαρχει λογος να αρνιομαστε τα προφανη.Ζωο αρπακτικο ειναι ο ανθρωπος,αν τον αφησεις ελευθερο,διχως νομους κ κανονες ειναι παντα ικανος να σε εκπληξει δυσαρεστα με την ευρηματικοτητα του στο να προκαλει τον πονο σε ο,τι πιο αδυναμο απο αυτον.Αν μπορει,θα το κανει.Αρμοδια- περα απο τη συνειδηση του-ειναι η Πολιτεια να του χαλιναγωγει τα αγρια ενστικτα,να τον περιοριζει στα νομιμα πλαισια,εγκληματιας δεν ειναι τοσο αυτος που εγκληματει κ μενει ατιμωρητος,εγκληματιας ειναι κυριως η Πολιτεια,οταν τον αφηνει ατιμωρητο

Κ οταν η Πολιτεια ειναι διεφθαρμενη,το κακο γενικευεται κ ολες οι ροπες του Ανθρωπου προς το Κακο βγαινουν στη επιφανεια,ποια διδασκαλια του Γαλλικου Διαφωτισμου θα τον εμποδισει?

Ετσι λοιπον,πρεπει να ανακηρυξουμε κ παλι τον θανατο του Ανθρωπου,να συνειδητοποιησουμε οτι η ανθρωπινη αξια δεν ειναι κατι που χαριζεται απο τη Φυση αλλα ειναι κατι που συνεχως πρεπει να διεκδικουμε,να παλευουμε οχι μονο απεναντι στα Καθεστωτα που μας βλεπουν σα θηραματα
αλλα κ απεναντι στον Κακο μας Εαυτο,απεναντι στα αγρια ενστικτα μας
να εξανθρωπιζουμε το Κτηνος μεσα μας καθε μερα γιατι μια φορα μονο(για να το θεσω με λακανικους ορους) με την εισοδο στη συμβολικη ταξη,δε φτανει

Δεν ειναι κυνικη αυτη η παραδοχη,οτι δηλαδη πρεπει να παλευουμε καθε μερα για να κερδιζουμε την ανθρωπια μας
οτι αν μας αφησουν ελευθερους,διχως κανονες,θα αλληλοσπαραχτουμε
Ειναι τιμιοτερο να παραδεχεσαι τι εισαι κ να προσπαθεις σκληρα να βελτιωθεις κ να γινεσαι καλυτερος
απο το να εθελοτυφλεις μπροστα στο Υπαρκτο,να το αγνοεις,με αποτελεσμα το Υπαρκτο οσο παει να χειροτερευει

Ετσι λοιπον,θεωρω οτι αγαπαει καποιος βαθια τον Ανθρωπο οταν βρισκει το θαρρος να κηρυξει τον θανατο του,Γιατι ετσι ειναι ο μονος τροπος να τον επαναφερει στη ζωη,να τον αναστησει
Κ για να κλεισω με μια φραση του Βadiou(απο το ιδιο βιβλιο)

"Στην πραγματικοτητα,αποδειχθηκε στην πραξη οτι η θεματικη του Θανατου του Ανθρωπου ειναι συμβατη με την εξεγερση,με τη ριζικη δυσαρεσκεια απεναντι στην κατεστημενη ταξη κ με την πληρη στρατευση στο πραγματικο των καταστασεων,ενω το θεμα της ηθικης κ των ανθρωπινων δικαιωματων ειναι σαφως συμβατο με τον αυταρεσκο εγωισμο των ευκαταστατων δυτικων,την εξυπηρετηση των ισχυρων κ τη διαφημιση"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου