Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2013

ΤΟΠ 15 ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΩΝ ΠΟΙΟΤΙΚΩΝ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ




Αχταρμας κι αυτη η λιστα, οι "μυημενοι" θα με συγχωρεσουν! Μετα απο τοσες λιστες ξενων τραγουδιων, ας μπει και μια με ελληνικα. Τα λαικοσκυλοποπ μπορουν να περιμενουν:)







15) ΔΙΟΔΙΑ                ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΙΟΛΑΣ- ΦΩΤΕΙΝΗ ΒΕΛΕΣΙΩΤΟΥ

Στιχουργος: Πολυς Κυριακου
Συνθετης: Σταυρος Σιολας

http://www.youtube.com/watch?v=kMixBIsHk0c

Το τραγουδι ειναι φετινο. Συγχαρητηρια στους συντελεστες του. Αν υπαρχει ακομα συναισθημα, παει για διαχρονικο.






14) Η ΕΠΙΜΟΝΗ ΣΟΥ       ΕΛΕΩΝΟΡΑ ΖΟΥΓΑΝΕΛΗ- ΚΩΣΤΑΣ ΛΕΙΒΑΔΑΣ

Στιχουργος- Συνθετης : Κωστας Λειβαδας

http://www.youtube.com/watch?v=r_hYZb2ecCI

Το πιο προσφατο τραγουδι. Μιλαμε για σουπερ χιτ!








13) ΘΕΟΣ ΑΝ ΕΙΝΑΙ                ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ

Στιχουργος : Λινα Νικολακοπουλου
Συνθετης Γκοραν Μπεγκοβιτς

http://www.youtube.com/watch?v=ghR_2ryDW40

Προτιμω αυτη την εκτελεση απο την πρωτοτυπη της Πρωτοψαλτη. Για μενα δε συγκρινεται καν,
 ειναι αλλο τραγουδι.







12) ΚΑΘΡΕΠΤΗΣ                   ΦΟΙΒΟΣ ΔΕΛΗΒΟΡΙΑΣ

Στιχουργος- συνθετης Φοιβος Δεληβοριας



http://www.youtube.com/watch?v=9F2du-pliDo

Αντικειμενικα, το τραγουδι δε μπορει να σταθει αναμεσα στα περισσοτερα εδω τραγουδια.
Σε προσωπικο επιπεδο, και πολυ χαμηλα το χω βαλει.








11) ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ       ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΗΒΑΙΟΣ

Στιχουργος- συνθετης   Χρηστος Θηβαιος

http://www.youtube.com/watch?v=KngJVhcu8Ys


Τα καλυτερα ποιηματα ειναι αυτα που ο ποιητης εχει γδαρει τη ψυχη του και κανει τα θραυσματα της, λεξεις. Για αυτο και το Ημερολογιο ειναι απο τα καλυτερα ποιηματα που εχουν γραφτει ποτε.









10) ΠΡΙΓΚΗΠΕΣΣΑ              ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΜΑΛΑΜΑΣ


Στιχουργος- συνθετης    Σωκρατης Μαλαμας

http://www.youtube.com/watch?v=CnnD7MPNcJ8

Τετοια μαγκια, πραγματικη μαγκια, μαγκια με το κανονικο νοημα της λεξης,
 δεν εχω ξανακουσει σε τραγουδι.










9) ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΑΓΑΠΗΣΕΣ               ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ

Ποιηση: Μαρια Πολυδουρη
Συνθετης:Δημητρης Παπαδημητριου

http://www.youtube.com/watch?v=9IKwQiCevOs

Υπαρχει μεγαλυτερη ευτυχια απο το να σου αφιερωνει μια γυναικα το συγκεκριμενο τραγουδι;;!









8) ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ        ΝΙΚΟΛΑΣ ΑΣΙΜΟΣ

Στιχουργος- συνθετης: Νικολας Ασιμος

http://www.youtube.com/watch?v=CqMSHVzle4I

Το κομματι ηταν για τη λιστα με τα Ελληνικα ροκ,
http://celinathens.blogspot.gr/2012/01/top-15.html
αλλα οταν την εφτιαχνα, δε το ηξερα ο απαραδεκτος, παλι καλα που ειχα τον Δειμο που μου την ειπε:).
 Θριαμβευτικη αποκατασταση εδω και τωρα!









7) ΕΡΩΤΙΚΟ      ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ

Στιχουργος: Αλκης Αλκαιος
Συνθετης: Θανος Μικρουτσικος

http://www.youtube.com/watch?v=N_nTAnH1Op8

Απο Μητσια, φυσικα. Απο τους συγκλονιστικοτερους στιχους που εχω ακουσει ποτε σε τραγουδι, Ελληνικο η ξενο. Στα ιδια επιπεδα σχεδον και η μουσικη του.











6) ΡΟΖΑ           ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ

Στιχουργος : Αλκης Αλκαιος
Συνθετης: Θανος Μικρουτσικος

http://www.youtube.com/watch?v=5pJEjVVEBLw

Οποιος πιστευει οτι εχει γραφτει καλυτερο (στιχοι, μουσικη) ζειμπεκικο απο αυτο, να το συζητησουμε!









5) ΛΕΝΕ ΓΙΑ ΜΕΝΑ      ΠΥΞ ΛΑΞ

Στιχουργος: Μανος Ξυδους
Συνθετης: Φιλιππος Πλιατσικας- Μπαμπης Στοκας- Μανος Ξυδους





Το 1994, οταν εσκασε αυτο το τραγουδι, δεν υπηρχε εφηβος, μετεφηβος η αιωνιος εφηβος που να μη νομιζε οτι γραφτηκε για τον ιδιο. Μεθυσμενα πληθη κατεβαζαν τονους σφηνακια οταν το χωνε ο dj, τραγουδωντας το περισσοτερο ο ενας στον αλλον, παρα στις γυναικες.
Πιστευω οτι οι γυναικες στεκονταν απορημενες, σκεφτομενες για τους περισσοτερους απο εμας
 "Μα γιατι πωρωνεται, ποιες ειναι αυτες που λενε για αυτον, εμεις παντως δεν εχουμε γνωρισει καμμια:"
"Η και να ειπαμε, ενταξει, στο ειπα-ξειπα ημασταν!"
Δεν εχει σημασια, απο τα κουνουπιδια που γινομασταν απο το σφηνακι, τα ιδια οχταρια καναμε μετα στον δρομο, ειτε μας συζητουσαν ειτε οχι.
Δεν εχει σημασια,
ξιδια, Πυξ Λαξ, Λυκειο και νυχτα, να ζησουν οι γεννηθεντες του δευτερου μισου των 70's.


(Παρεμπιπτοντως, οντως για μας λεγατε κοριτσια, απλα ησασταν πολυ μικρες ακομα για να το ξερετε:)



(Για να μη ξεχνιομαστε παντως, ας βαλουμε και το ΜΑΡΑΜΠΟΥ του Καββαδια απο το οποιο εμπνευστηκαν. Μην τα συγκρινεις, τους αδικεις, μπροστα στο Μαραμπου βεβαιως το Λενε για μενα ειναι τσιχλοφουσκα, αλλωστε και τι δεν ειναι τσιχλοφουσκα μπροστα του;

Λένε για μένα οι ναυτικοί που εζήσαμε μαζί
πως είμαι κακοτράχαλο τομάρι διεστραμμένο,
πως τις γυναίκες μ' ένα τρόπον ύπουλο μισώ
κι ότι μ' αυτές να κοιμηθώ ποτέ μου δεν πηγαίνω.

Ακόμα, λένε πως τραβώ χασίσι και κοκό,
πως κάποιο πάθος με κρατεί φριχτό και σιχαμένο,
κι ολόκληρο έχω το κορμί με ζωγραφιές αισχρές,
σιχαμερά παράξενες, βαθιά στιγματισμένο.

Ακόμα, λένε πράματα φριχτά πάρα πολύ,
που είν' όμως ψέματα χοντρά και κατασκευασμένα,
κι αυτό που εστοίχισε σε με πληγές θανατερές
κανείς δεν το 'μαθε, γιατί δεν το 'πα σε κανένα.

Μ' απόψε, τώρα που έπεσεν η τροπική βραδιά,
και φεύγουν προς τα δυτικά των Μαραμπού τα σμήνη,
κάτι με σπρώχνει επίμονα να γράψω στο χαρτί,
εκείνο, που παντοτινή κρυφή πληγή μου εγίνη.

Ήμουνα τότε δόκιμος σ' ένα λαμπρό ποστάλ
και ταξιδεύαμε Αίγυπτο γραμμή Νότιο Γαλλία.
Τότε τη γνώρισα - σαν άνθος έμοιαζε αλπικό -
και μια στενή μας έδεσεν αδελφική φιλία.

Αριστοκρατική, λεπτή και μελαγχολική,
κόρη ενός πλούσιου Αιγύπτιου όπου 'χε αυτοκτονήσει,
ταξίδευε τη λύπη της σε χώρες μακρινές,
μήπως εκεί γινότανε να τηνε λησμονήσει.

Πάντα σχεδόν της Μπασκιρτσέφ κρατούσε το Ζουρνάλ,
και την Αγία της Άβιλας παράφορα αγαπούσε,
συχνά στίχους απάγγελνε θλιμμένους γαλλικούς,
κι ώρες πολλές προς τη γαλάζιαν έκταση εκοιτούσε.

Κι εγώ, που μόνον εταιρών εγνώριζα κορμιά,
κι είχα μιαν άβουλη ψυχή δαρμένη απ' τα πελάη,
μπροστά της εξανάβρισκα την παιδική χαρά
και, σαν προφήτη, εκστατικός την άκουα να μιλάει.

Ένα μικρό της πέρασα σταυρό απ' το λαιμό
κι εκείνη ένα μου χάρισε μεγάλο πορτοφόλι
κι ήμουν ο πιο δυστυχισμένος άνθρωπος της γης,
όταν εφθάσαμε σ' αυτήν που θα 'φευγε, την πόλη.

Την εσκεφτόμουνα πολλές φορές στα φορτηγά,
ως ένα παραστάτη μου κι άγγελο φύλακά μου,
και μια φωτογραφία της στην πλώρη ήταν για με
όαση, που ένας συναντά μες στην καρδιά της Άμμου.

Νομίζω πως θε να 'πρεπε να σταματήσω εδώ.
Τρέμει το χέρι μου, ο θερμός αέρας με φλογίζει.
Κάτι άνθη εξαίσια του ποταμού βρωμούν,
κι ένα βλακώδες Μαραμπού παράμερα γρυλίζει.

Θα προχωρήσω!...Μια βραδιά σε πόρτο ξενικό
είχα μεθύσει τρομερά με ουίσκυ, τζιν και μπύρα,
και κατά τα μεσάνυχτα, τρικλίζοντας βαριά,
το δρόμο προς τα βρωμερά, χαμένα σπίτια επήρα.

Αισχρές γυναίκες τράβαγαν εκεί τους ναυτικούς,
κάποια μ' άρπαξ' απότομα, γελώντας, το καπέλο
(παλιά συνήθεια γαλλική του δρόμου των πορνών)
κι εγώ την ακολούθησα σχεδόν χωρίς να θέλω.

Μια κάμαρα στενή, μικρή, σαν όλες βρωμερή,
οι ασβέστες απ' τους τοίχους της επέφτανε κομμάτια,
κι αυτή ράκος ανθρώπινο που εμίλαγε βραχνά,
με σκοτεινά, παράξενα, δαιμονισμένα μάτια.

Της είπα κι έσβησε το φως. Επέσαμε μαζί.
Τα δάχτυλά μου καθαρά μέτρααν τα κόκαλά της.
Βρωμούσε αψέντι. Εξύπνησα, ως λένε οι ποιητές,
"μόλις εσκόρπιζεν η αυγή τα ροδοπέταλά της".
Όταν την είδα και στο φως τα' αχνό το πρωινό,
μου φάνηκε λυπητερή, μα κολασμένη τόσο,
που μ' ένα δέος αλλόκοτο, σαν να 'χα φοβηθεί,
το πορτοφόλι μου έβγαλα γοργά να την πληρώσω.
Δώδεκα φράγκα γαλλικά... Μα έβγαλε μια φωνή,
κι είδα μια εμένα να κοιτά με μάτι αγριεμένο,
και μια το πορτοφόλι μου... Μ' απόμεινα κι εγώ
έναν σταυρό απάνω της σαν είδα κρεμασμένο.
Ξεχνώντας το καπέλο μου βγήκα σαν τον τρελό,
σαν τον τρελό που αδιάκοπα τρικλίζει και χαζεύει,
σέρνοντας μέσα στο αίμα μου μια αρρώστια τρομερή,
που ακόμα βασανιστικά το σώμα μου παιδεύει.
Λένε για μένα οι ναυτικοί που εκάμαμε μαζί
πως χρόνια τώρα με γυναίκα εγώ δεν έχω πέσει,
πως είμαι παλιοτόμαρο και πως τραβάω κοκό,
μ' αν ήξερα οι δύστυχοι, θα μ' είχαν συχωρέσει...
Το χέρι τρέμει... Ο πυρετός... Ξεχάστηκα πολύ
ασάλευτο ένα Μαραμπού στην όχθη να κοιτάζω.
Κι έτσι καθώς επίμονα κι εκείνο με κοιτά,
νομίζω πως στη μοναξιά και στη βλακεία του μοιάζω...











 4) ΚΑΙΓΟΜΑΙ             ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΕΟΝΑΡΔΟΥ


Στιχοι: Νικος Γκατσος
Μουσικη: Σταυρος Ξαρχακος

Δεν εχω τη ποιοτητα η την αισθητικη για να κατανοησω πληρως το μεγαλειο αυτου του Υμνου.
Για αυτο και το εβαλα εδω, αναμεσα στα υπολοιπα. 
Δε θα μετανιωσω παντως για την ασεβεια, ολο και καποιος θα το δει που δε θα το ξερει , θα το μαθει, και θα μεινει αναυδος, μη καταλαβαινοντας, παρα μονο μετα απο πολλα χρονια, οταν μεστωσει κι ωριμασει, τι ηταν αυτο που ακουσε τοτε. (Εγω στο μεστωμα ειμαι ακομα:)












3) ΟΤΑΝ ΕΧΩ ΕΣΕΝΑ               ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ

Στιχοι : Λακης Λαζοπουλος- Σταματης Κραουνακης
Μουσικη: Σταματης Κραουνακης


Υποθετω οτι αν μαθουν ποτε οι συντελεστες του τραγουδιου πως το εβαλα μια θεση παραπανω απο το ΚΑΙΓΟΜΑΙ, οι ιδιοι ειναι αυτοι που θα μου κανουν μηνυση. Ας μου κανουν, λιστα μου ειναι κι οπου θελω τα βαζω τα τραγουδια μου! Εδω, μια απο τις ομορφοτερες, τρυφεροτερες και πιο γλυκες μπαλαντες που εχω ακουσει ποτε.










2) ΔΕΝ ΑΦΗΝΟΥΝ ΣΗΜΑΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΜΜΟ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ    ΠΥΞ ΛΑΞ

Στιχοι- Μουσικη: Μανος Ξυδους


Το καλυτερο τραγουδι που γραφτηκε εν Ελλαδι στα 90 s.
Υπαρχουν βεβαια και τα Ξυλινα Σπαθια, παλι big mout strikes again..











1) ΤΑ ΛΙΑΝΟΤΡΑΓΟΥΔΑ           ΦΛΕΡΥ ΝΤΑΝΤΩΝΑΚΗ- ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΨΑΡΙΑΝΟΣ

Στιχοι: Παραδοσιακο
Μουσικη: Μανος Χατζιδακις





Εδω σωπαινω.







(Η λιστα αυτη ειναι η λιγοτερο προσωπικη μου λιστα. Και για αυτον ακριβως τον λογο,
 για εκεινη που μου μαθε τα μισα απ'τα τραγουδια εδω, και η πιο αγαπημενη. )

12 σχόλια:

  1. Μ'εξαίρεση το νούμερο 2, όλα είναι απ'τα αγαπημένα.

    ομορφο μουσικό ταξίδι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "Το μεγαλείο αυτού του Ύμνου" γράφτηκε για πλάκα!

    Ο Σταύρος Ξαρχάκος δίνει μελωδίες στον Νίκο Γκάτσο κι εκείνος γράφει τους στίχους στα μέτρα των μελωδιών.
    Έτσι, προκύπτουν τα τραγούδια "Το δίχτυ", "Μάνα μου Ελλάς", "Μπουρνοβαλιά", "Στην Αμφιάλη", "Το Πρακτορείο", "Εμένα λόγια μη μου λες", "Στης πίκρας τα ξερόνησα", "Στη Σαλαμίνα" . Κατ΄εξαίρεσιν, ένα τραγούδι ξεκινά από στίχο του Νίκου Γκάτσου. Πρόκειται για το "Καίγομαι - καίγομαι" , το οποίο ο στιχουργός γράφει σαν παιχνίδι ( δοκιμάζοντας μια γραφομηχανή ) για να δει αν αποτυπώνεται καλά το μελάνι στο χαρτί και δεν το βρίσκει καθόλου σημαντικό. Παρά ταύτα, αποφασίζει να δώσει το τραγούδι στον Ξαρχάκο για μελοποίηση, λέγοντας: "Να δεις πόσο θα αρέσει στον κόσμο αυτό το τραγούδι, που στιχουργικά είναι ένα τίποτα" .

    http://www.activeradio.gr/index.php?topic=2026.0

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλως ηρθες, δεν τα ηξερα αυτα, σε ευχαριστω για τις πληροφοριες. Παντως, μπουρδες ελεγε ο Γκατσος. Στιχουργικα ειναι συγκλονιστικο. Μονο και μονο για τον στιχο που ξεκιναει.

      Διαγραφή
  3. Πολυ καλη λιστα celin.Θα ξεχωρισω τα λιανοτραγουδα και το τραγουδακι του Ασιμου,γιατι τους εχω ιδιαιτερη αδυναμια....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σαι καλα! Εγω να δεις τι αδυναμια του εχω του τραγουδιου του Μανου! Καποτε πρεπει να ακουσω και τα υπολοιπα, ειμαι παντελως ασχετος απο καλη Ελληνικη μουσικη.

      Διαγραφή
  4. Καλά,τόσοι εις διπλούν και ούτε ένα του Μίκη.Ασε τον Μ.Ελευθερίου.Τι να πώ
    ο Δεληβοριάς κσι οι Ζουγανέλη-Λειβαδάς καλύτερος από το Μίκη
    Εύγε,γιατι δεν έβαζες και Καρβέλα
    note

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα ειπαμε αυτα στην αρχη της αναρτησης, Καρβελας, Φοιβος και λοιπες δημοκρατικες δυναμεις στην επομενη λιστα με τα λαικοσκυλοπ! Καλως ηρθες.

      Δεν ασχολουμαι με τη καλη Ελληνικη μουσικη. Αν εβαζα καποιο τραγουδι των συγκεκριμενων δημιουργων, θα το εκανα για να ευχαριστησω τους αναγνωστες μου-ακροατες της καλης Ελληνικης μουσικης, αλλα δε θα ειχε νοημα κατι τετοιο, μιας και οι λιστες οφειλουν να εκφραζουν αυτον που τις φτιαχνει.

      Διαγραφή
  5. Το τραγούδι (αλλά και η ερμηνεία) του αξέχαστου Μάνου Ξυδούς δικαιωματικά έχει θέση μέσα στα top τραγούδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. dn katalavenw gt dn uparxoun oi tripes edw k einai oi pyx lax

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ειναι δυνατον να παει το οταν εχω εσενα πιο πανω απο την Ροζα????

    ΑπάντησηΔιαγραφή