Κυριακή, 3 Οκτωβρίου 2010

ΠΕΡΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΗΣ

Στη προηγουμενη αναρτηση,εγραψα για τον Θανατο,σειρα τωρα να γραψω κατι σχετικο με τις Θρησκειες(Αν κ αυτο που κυριως θα διαπραγματευτω,ειναι η Πιστη)
.Νομιζω οτι ευκολα γινεται αντιληπτος ο συσχετισμος τους.
Αν και περισσοτερο απο το να καταπραυνθει ο φοβος του θανατου,πιστευω οτι οι θρησκειες δημιουργηθηκαν για αλλον λογο:για την ευρεση νοηματος της ζωης.
Εξηγησα στη προηγουμενη αναρτηση τους λογους που με κανουν να πιστευω οτι ο ανθρωπος μπορει να βασανιζεται απο χιλιαδυο πραγματα,αλλα δε βασανιζεται απο τον φοβο του θανατου.

Ομως, η απουσια νοηματος,ειναι αυτη που δεν αντεχεται.
Η απουσια νοηματος ειναι κατι τελειως διαφορετικο γιατι μπορει να σε απασχολει ολη σου τη ζωη,ειτε εισαι υγιης ειτε οχι.
Νομιζω οτι,αν βρισκαμε εναν τροπο να αφαιρεσουμε απο εναν πραγματικα ευσεβη,τη Πιστη του,
την επομενη στιγμη θα αντικρυζαμε εναν ανθρωπο αδειο κ ψυχικα νεκρο.
Δισεκατομμυρια ανθρωποι ανα τους αιωνες εχουν οργανωσει τη ζωη τους,τη συνειδηση τους,τις σκεψεις κ τις πραξεις τους,βασει του Θεου τους.
Ας αφησουμε στην ακρη προσωρινα την Ιερη Εξεταση,τις Σταυροφοριες,τους Τορκεμαδα κ Σαβοναρολα,τις σφαγες στο ονομα του Χριστου η του Αλλαχ,και ολα τα δεινα που οντως εχει επιφερει στην ανθρωποτητα,η πιστη σε ενα Θεο.
Κ ας κοιταξουμε λιγο την καθημερινη ζωη ενος ανθρωπου.Ενος ευσεβους,που δομησε ολοκληρη τη ζωη του πανω στη Πιστη του.

Δε θα παρατηρησουμε αραγε οτι η Πιστη μπορει να κανοναρχησει,να οριοθετησει τη διαφορα μεταξυ Καλου/Κακου,να κρατησει λιγο τα χαλιναρια,μην επιτρεποντας μας να παραδοθουμε πληρως στην αδυσωπητη εγωιστικη μας Βουληση;
Ας αφησουμε λιγο απεξω τη παραφραση του Λακαν.
"Αν δεν υπαρχει Θεος,τοτε ολα επιτρεπονται",εχει γραψει ο Ντοστογιεφσκυ.
Συμφωνω οτι ενας ωριμα σκεπτομενος ανθρωπος μπορει να δομησει τη συμπεριφορα του βασει του απαραγραπτου φυσικου Νομου,βασει απλως των ηθικων επιταγων που οφειλουν να διεπουν τη κοινωνια.
Αλλα ας μη κοροιδευομαστε απο τον φοβο μη μας πουν ελιτιστες.
Δεν ειναι ολοι οι ανθρωποι ωριμα σκεπτομενοι.Δε μπορουν να αντεξουν ολοι την απουσια νοηματος.Επειδη ο ανθρωπος ειναι το πιο επικινδυνο ζωο στη Φυση,εγω ειμαι σιγουρος οτι χωρις το χαλιναρι των Θρησκειων,τα πραγματα θα ηταν ακομα χειροτερα.Ο Ανθρωπος εχει αναγκη να πιστευει καπου.Αλλωστε,οποιος δεν εχει πιστεψει ποτε σε παραμυθια που κανουν ομορφοτερη τη ζωη του,ας σηκωσει το χερι.
Εγω πιστευω οτι εχουμε αναγκη τα παραμυθια.Εχουμε αναγκη τη "θετικη αυταπατη"
Εχουμε αναγκη να πιστεψουμε καπου,σε μια Ιδεα,σε εναν Θεο,σε αυτους που αγαπαμε.
Το οτι,ολα αυτα,ενδεχεται σε καποιο σημειο της ζωης μας,να μας προδωσουν,
καθολου δεν αναιρει αυτη η προδοσια την αναγκαιοτητα κ τη σπουδαιοτητα τους.

Αλλωστε τι ειναι η Πιστη εκτος απο ενα αλμα στο Κενο;
ποιος μπορει να μας εγγυηθει οτι αυτο που πιστευουμε,δε θα μας προδωσει;
Η θεωρια που πιστευουμε μπορει μας προδωσει,
ο ανθρωπος που αγαπαμε μπορει να μας προδωσει,
ο Θεος που πιστευουμε μπορει να μας προδωσει,μην ακουγοντας τις προσευχες μας.

Και τι εγινε;Αν ο ανθρωπος εχει παψει να πιστευει σε ολα αυτα,εγω δε το θεωρω αυτο βημα ορθολογισμου κ πνευματικης ωριμανσης.
Εγω το θεωρω δειλια.Εγωπαθεια.Ο συγχρονος ανθρωπος δε πιστευει πουθενα γιατι δε θελει να δεσμευεται απο καμια Ιδεα.Ε,για αυτο κ ειναι δυστυχισμενος.Επειδη καλομαθε στην ευκολια.

Καποιος μπορει να με επικρινει οτι συγχεω ανομοια πραγματα.
Εγω πιστευω οτι η Πιστη,ειναι κοινη,απλα το αντικειμενο της Πιστης ειναι που αλλαζει.
Και η Πιστη ειναι κατι σκληρο,απαιτει ατομα πειθαρχημενα,απαιτει τομα που ειναι προθυμα να δεσμευτουν,να προσφερουν τη ψυχη τους στο αντικειμενο της Πιστης τους.
Ειναι ευκολα να μη πιστευεις πουθενα.
Το δυσκολα ειναι να πειθαρχησεις τον εαυτο σου,να καταρριψεις τον εγωισμο σου.Να κανεις το Αλμα στο Κενο.Και να πιστεψεις.
Εγω λοιπον το προτιμω αυτο.Προτιμω τους Πιστους.Απο μια αμορφη,πλαδαρη μαζα που χειραγωγειται απο τις κυβερνησεις,απο τα ταπεινοτερα ενστικτα της,κ εμαθε να εχει μονο Θεο τη Τηλεοραση της.
Οχι.Διαλεγω τη Πιστη σε Κατι.Ακομα κ με τον κινδυνο του Φανατισμου να ελλοχευει.
(Για τον Φανατισμο κ τους κινδυνους του κ καποια πραγματα που δεν αποδεχομαι,θα αναφερθω σε αλλη αναστηση)
Βλεποντας ολα αυτα τα προβατα διπλα μου που βελαζουν χαρωπα,κατευθυνομενα στον σφαγεα-ΔΝΤ τους,χιλιες φορες ειμαι με τον κομμουνιστη που πιστευει σε κατι σχεδον μεταφυσικο,σε κατι που απετυχε κ μαλλον θα ξαναποτυχει.
Βλεποντας ολες αυτες τις ελευθερες σχεσεις,το ανουσιο σεξ κ τα one night stands που σε αφηνουν αδειο τη επομενη μερα,χιλιες φορες ειμαι με εκεινον που πεφτει με τα μουτρα στη λατρεια του ταιριου του,με τον κινδυνο να εξαπατηθει κ να πληγωθει ακομα κ ανεπανορθωτα.

Βλεποντας ολους αυτους τους "αθεους" που ειναι ετοιμοι να σε κατακεραυνωσουν αν ψελλισεις τη Πιστη σου σε εναν Θεο αρχιζοντας το κηρυγμα για το ποσο χαλια ειναι ο κοσμος,
κ οτι αποκλειεται αυτος ο κοσμος να ειναι δημιουργημα Θεου,
βλεποντας τυπους σα τον Ριτσαρντ Ντωκινς να μυξοκλαινε προσπαθωντας να αποδειξουν κατι που επιστημονικα ΟΥΤΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΧΤΕΙ ΟΥΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΔΕΙΧΤΕΙ.
(δηλαδη οτι ο Θεος δεν υπαρχει),
ολοι αυτοι οι ουσιαστικα ανεστραμμενοι ευσεβεις,ολοι ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ,απλα δε θελουν να το παραδεχτουν.Και οι "κραυγες αθειας τους" δεν ειναι παρα η απογοητεσυη που νιωθουν για τον κοσμο γυρω τους,απογοητευση που μετατρεπεται σε οργη για το Θεο.
Οποιος φωναζει οτι "Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΝΕΚΡΟΣ",ουσιαστικα ειναι σα να καλει τον Θεο να βγει απο τη κρυψωνα του."ΘΕΕ,ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ;ΘΕΕ,ΑΠΟΔΕΙΞΕ ΜΟΥ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΝΕΚΡΟΣ"
Δεν υπαρχει καμια αμφιβολια οτι τυποι σα το Νιτσε που το φωναξαν αυτο,ειναι Πιστοι.Πιστοι απογοητευμενοι,που στρεφουν την οργη τους προς τα Ουρανια,καλωντας ετσι εμμεσα τον Θεο να φανερωθει.
(Εχω διαβασει αλλωστε ποιημα του Νιτσε,που ειναι λες κ το εγραψε ο Αγιος Αυγουστινος,κ σε αυτο ο Νιτσε απευθυνεται στον Θεο)

Ο πραγματικα αθεος δεν εχει αναγκη να φωναξει σε κανεναν για τον θανατο του Θεου.Ο πραγματικα αθεος,δεν εχει την αναγκη να αφαιρεσει απο κανεναν τη πιστη του,γιατι απλα δε τον νοιαζει,γιατι αναγνωριζει το δικαιωμα στον οποιονδηποτε να ζησει πιστευοντας ο,τι θελει.
Για να τελειωνουμε,ο πραγματικα αθεος δε γουσταρει καν να τον αποκαλουνε αθεο.Γιατι ο χαρακτηρισμος "αθεος"ειναι ενας αρνητικος αυτοπροσδιορισμος.Και ο πραγματικα αθεος,η καλυτερα,οποιοσδηποτε συνειδητοποιημενος ανθρωπος που ξερει τι θελει,δε γουσταρει να αυτοπροσδιοριζεταιο αρνητικα,με οποιοδηποτε στερητικο α- μπροστα η με το αντι-.

Καλως η κακως,η Πιστη σε οποιοδηποτε αντικειμενο,ενεχει κατι το Μεταφυσικο στον Πυρηνα της.
Ειπαμε,το πιο ευκολο πραγμα,ειναι να παψεις να πιστευεις πουθενα (κ να εισα ετσι ο πιο ευκολα χειραγωγησιμος πολιτης της καθε τραπεζοκινητης ολιγαρχιας)
Εγω διαλεγω τη Πιστη.
Για αυτο θαυμαζω αυτους που εχουν το θαρρος κ τη δυναμη να πιστευουν σε καπου.Σε εναν Θεο,στον Συνανθρωπο,σε μια Ιδεα.
Και προσπαθω σκληρα να τους μοιασω.

ΥΓ Καποτε ο ανθρωπος φοβοταν μηπως τελικα δεν υπαρχει Θεος κ οταν πεθανουμε,απλα μας τρωει το μαυρο χωμα κ τιποτα παραπανω.
Διαισθανομαι οτι τωρα συμβαινει το ακριβως αντιθετο!Διαισθανομαι δηλαδη εναν φοβο ΜΠΑΣ Κ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ,κ οταν πεθανουμε,κριθουμε για τις "αμαρτιες" μας,με η χωρις εισαγωγικα.
Ποσοι απο εμας αραγε δεν επιθυμουν τον θανατο ως το οριστικο Τελος;
Διοτι φοβουνται οτι αν κριθουν,το Κακο που εχουν προξενησει-ειτε ενεργα ειτε αδιαφορωντας-υπερτερει κατα πολυ του Καλου που εχουν επιφερει με τη παρουσια τους στη Γη.

31 σχόλια:

  1. αν κατέβαινε τα βραδάκια ο πλάστης του παντός, να κουβεντιάζει λίγο, όχι μόνο με πιστούς αλλά και με άπιστους, τονώνοντας την πίστη των πρώτων και κονιορτοποιώντας την απιστία των δεύτερων με την απτή παρουσία του...
    όμως εκείνος δεν το βλέπει έτσι, κάτι που εγώ πρέπει να θεωρήσω απόλυτο δικαίωμά του και γι αυτό πιστεύω σε όσους αγαπώ!
    μπορώ και κουβεντιάζω μαζί τους!λίγο τόχεις;
    απ’ ότι έχει πέσει στην αντίληψή μου, από φιλοσοφία ξέρεις Celin, οπότε θα συμφωνήσεις μαζί μου πως, οι φιλοσοφικές θεωρίες στοχεύουν το ιδεατό ενώ οι κοινωνικές το εφικτό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κοιτα να δεις...
    Αληθινα εντυπωσιακο...
    Ακομα και ολοκληρες μερες να μιλουσαμε μαζι για το θεμα...Δεν θα συμφωνουσαμε τοσο...
    Εδω ειναι καιτο μεγαλο λαθος των θεωρητικων του κομμουνισμου, που απορριπτουν την Πιστη στο Θεο...
    Τον οποιοδηποτε Θεο...Ενω ζητουν την πιστη σε μια θεωρια...Μα επιτελους τι θα πρεπει να ειναι οι Κομμουνιστες;;;...ΑΘΕΟΙ;;;Απελευθεροι λεει απο Θεοκρατικες Θεωριες που χειραγωγουν τον κοσμο στην ικανοποιηση μιας κοινωνιας ιδεατης και ψευτικης,...
    Και ο κομμουνισμος, σαματις τι να ειναι;;;
    Μια θεωρια ιδεατη, και ως τωρα ανεφαρμοστη δεν ειναι;;; Ποιος εγγυαται οτι θα εφαρμοσθει στο τελος κατι που ως τωρα απετυχε οικτρα;;;
    Αλλα εγω διαλεγω να πιστευω...
    Στον Ανθρωπο και στις Οποιες δυνατοτητες του...
    Και στο Υπερβατο...Χωρις το Θεσφατον...
    Αυτο που δημιουργησε, και συνεχιζει να δημιουργει το Συμπαν...
    Και βαζει τους κανονες και τα ορια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Celin,μεγάλο θέμα έβαλες σήμερα και δύσκολο.
    Το βλέπω διαφορετικά το θέμα.
    Η πίστη του ανθρώπου γεννήθηκε από την αδυναμία του να αντιμετωπίσει τις δυνάμεις της Φύσης και την κοινωνία.
    Η επιστήμη μόνον τον βοηθάει πραγματικά και τίποτε
    άλλο.
    Πρόσεξε γύρω σου προσεκτικά , όπου οι κοινωνίες είναι αδύναμες τόσο πιο πολύ πιστεύουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Προς ΚΑΤΑΒΡΑΝ...
    Μια ερωτηση μονο...
    Αν πιστευεις[συναισθημα] μονο κουβεντιαζοντας με τον πλαστη [λογικη], δεν ακυρωνεις την πιστη προς χαριν της αποδειξης;;;
    Τι νοημα εχει αν πιστευεις μονο θετοντας τον δακτυλον επι των τυπων των ηλων;;;
    Αν εμφανισθει επομενως ο πλαστης για να σε πεισει,δεν αφαιρει ΔΙΚΟ του δικαιωμα [της μη εμφανισης]...Αλλα δικο σου...[της επιλογης]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. στην πανάρχαιη ιστορία των θρησκειών λοιπόν, κανένας θεός δεν έτυχε ποτέ να εμφανιστεί αυτοπροσώπως, τουλάχιστον στους θνητούς εκείνους που τον πιστεύουν, τον επικαλούνται, τον λατρεύουν, αλλά και τον χρηματοδοτούν, είτε από το περίσσεμα είτε από το υστέρημά τους…
    ούτε φωνή αυτού ακηκόατε πώποτε, ούτε είδος αυτού εωράκατε έλεγε ο Ιησούς, στην πιο έγκυρη μαρτυρία του ότι, όποιοι εμφανίζονται ως συνομιλητές του θεού αποτελούν αντικείμενο ψυχιατρικής, όταν δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητα της αστυνομίας!
    κι επειδή η απόσταση είναι μητέρα της άγνοιας,
    κι ο έλληνας γνωρίζει καλύτερα τον έλληνα απ’ ότι τον σενεγαλέζο ή τον περουβιανό,
    φαίνεται πως ο θεός, παρά την αντίθετη άποψη των αυτοδιορισμένων εκπροσώπων του, γνωρίζει τους πιστούς πολύ λιγότερο απ’ όσο εκείνοι πιστεύουν ότι τον γνωρίζουν…
    γι αυτό είπα ότι είπα...και το πιστεύω μαχαίρη!
    δεν ένιωσα ποτέ απελπισία, ούτε ελπίδες έχω, αυτές είναι για τους αδύνατους, οπότε δικαίωμά μου να τονώνομαι με την πίστη στην αγάπη των (συν)ανθρώπων...θα θελα όμως να ζούσα μια στιγμή κατά την οποία ο πλάστης συζητά με τα πλάσματά του, αλλιώς ίσως δεν δημιουργήματά του αλλά ζημιουργήματά του...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "και γι αυτό πιστεύω σε όσους αγαπώ!
    μπορώ και κουβεντιάζω μαζί τους!λίγο τόχεις;"

    Καθολου λιγο!Αντιθετως,αυτο ακριβως λεω κ εγω στην αναρτηση:να πιστευουμε!Κ αν πιστευουμε σε καποιους λιγους που επιλεξαμε να αγαπαμε,ακομα καλυτερα.Αναφερθηκα στη Πιστη με την ευρυτερη εννοια της.

    Οσον αφορα τη φιλοσοφια,katabran χω διαβασει οντως πολυ,αλλα απο οσα εχω διαβασει,δεν εχω καταλαβει ουτε τα μισα!Ειδικα αυτη η Οντολογια..Σα Κινεζικα Ιδεογραμματα μου φαινονται καποια απο αυτα!
    Και ειλικρινα σου μιλαω,δε νιωθω οτι εχω επηρεαστει απο καποιον στη κριση μου.Μπορει οι παραπομπες/αναφορες μου να ειναι πολλες,αλλα δεν υπαρχει ουτε ενας φιλοσοφος(η ψυχαναλυτης),οσο μεγαλος κ αν ειναι,που να δεχομαι ακριτα το διδαγμα του,εχω μια ταση να αμφισβητω τα παντα!

    Και οσον αφορα τις φιλοσοφικες θεωριες κ την αναζητηση του Ιδεατου,
    να σου θυμισω το
    "Ειμαστε ρεαλιστες,ζηταμε το Αδυνατον"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μαχαιρη,χαιρομαι που συμφωνουμε.Κι εγω πιστευω στον Ανθρωπο,οπως εσυ.Κ επισης πιστευω οτι ΜΠΟΡΕΙ να υπαρχει κατι που μας υπερβαινει,κατι που μας δημιουργησε.Δεν ειμαι σιγουρος για το Υπερβατικο,νομιζω οτι ο Αγνωστικισμος ειναι η πιο καταλληλη σταση της πεπερασμενης ανθρωπινης συνειδησης μπροστα στο Αγνωστο.
    Ανθρωποι ειμαστε,δε τα ξερουμε ολα κ ουτε προκειται να τα μαθουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Στελιο,για αυτο ειμαι εδω,για να βαζω δυσκολα!Εχει κανα νοημα να συζηταμε τα ευκολα;;!!
    Κοιταξε τωρα,εχεις δικιο οτι σε κοινωνιες αδυναμες παρατηρουνται μεγαλα ποσοστα θρηκευομενων.
    Να το χοντρυνω λιγο;
    σε κοινωνιες οχι μονο αδυναμες,αλλα κ οπισθοδρομικες,αναχρονιστικες,κοινωνιες που ειναι 1000 χρονια πισω στον πολιτισμο,στη τεχνολογια,στα πολιτειακα ζητηματα κτλ

    Σκοπευω να αφιερωσω μια αναρτηση για το Ισλαμ,φιλε Στελιο.Κρατη κοσμικα/σχετικα φιλελευθερα οπως η Τουρκια,η Ιορδανια,ο Λιβανος,μου ειναι συμπαθη,
    κατι αλλα κρατη ομως,στα οποια κυριαρχουν σκληρες αιρεσεις τυπου Ουαχαμπιτισμος οπως η Σαουδικη Αραβια,μου ειναι απεχθεστατα.Καλα κανουμε κ κραζουμε τις Δυτικες κοινωνιες,αλλα,δοξα τον Αλλαχ(!),εδω ουτε κανουμε κλειτοριδεκτομες,ουτε λιθοβολουμε γυναικες για μοιχειες.
    Γουσταρω τη Πιστη,αλλα δε γουσταρω καθολου τα βαρβαρα καραγκιοζιλικια.Κ επειδη σε ευαισθητα ζητηματα οπως η προστασια του γυναικειου φυλου/κ των μειονοτητων,ειμαι αμειλικτος κ αδιαλλακτος,
    δεν θα ειμαι καθολου politically correct στην αναρτηση που θα κανω.Και θα φωναξω ενα μπραβο στη Δυση,που αυτα τα ζητηματα τουλαχιστον τα εχει λυμενα.

    Ξεφυγα ομως τελειως απτο θεμα!
    Κι αυτο που θελω αν σου πω ειναι,οτι,μολονοτι οσα λες ισχυουν,κ παλι δεν νιωθω οτι εγραψα κατι λαθος.Η πιστη ειναι αναγκαιοτητα.Αν δε θελεις να πιστευεις στο Υπερβατικο,οκ,κανενα προβλημα,πρεπει ομως να πιστευεις καπου.
    Δε τα γραφω αυτα για σενα Στελιο,αλλωστε,απο οσα μου εχεις γραψει εδω,εχω καταλαβει οτι εσυ συγκεκριμενα εχεις βαθεια πιστη στον Ανθρωπο.

    ΥΓ Κατι τελευταιο,
    καλη κ χρησιμη η Επιστημη.Αλλα σε 100 χρονια,ο,τι λεμε σημερα,το 80% θα αποδειχτει λαθος.Απο τη Ιατρικη μεχρι τη Αστροφυσικη κ τη Σκοτεινη ενεργεια,υλη/αντιυλη του Συμπαντος.
    Εγω προσωπικα δεν εχω πολυ μεγαλη εμπιστοσυνη στην Επιστημη.Προχθες ας πουμε,αποσυρανε εμαθα ενα φαρμακο για τον διαβητη που προκαλουσε τελικα καρδιολογικα προβληματα.
    Δεν ειναι κ τοσο ορθολογικο τελικα να πιστευεις στην Επιστημη,αλλωστε τι ειναι οι επιστημονες;ανθρωπινα μυαλα ειναι κ αυτα.
    Με το πεπερασμενο της ανθρωπινης αντιληψης κ την ανθρωπινη αδυναμια/ανικανοτητα,να δωσουν οριστικες κ πειστικες απαντησεις για το παραμικρο!

    Δεν ειμαι καθολου σιγουρος οτι το να πιστευεις στη φατνη κ τους 3 μαγους,ειναι περισσοτερο ανορθολογικο απο το να πιστευεις οτι η επιστημη θα ανακαλυψει καποτε εστω κ το 1% των μυστηριων του συμπαντος.
    Κ οχι μονο του Συμπαντος.Αλλα κ του πλανητη μας.Και του εγκεφαλου μας,.Και ολων οσων μας περιτρυγυριζουν,απο ασθενειες,μεχρι τα παντα.

    Εγω απο θετικες επιστημες,πιστευω μονο στα μαθηματικα κ σε τιποτα αλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. celin είπε...

    "ΥΓ Κατι τελευταιο,
    καλη κ χρησιμη η Επιστημη.Αλλα σε 100 χρονια,ο,τι λεμε σημερα,το 80% θα αποδειχτει λαθος.[......]"

    απαπαπαπα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μη σε πάρει χαμπάρι ο Jack, μόνο αυτό σου λέω!

    Μπορεί να διαφωνώ σε κάποια σημεία(και να συμφωνώ απεριόριστα σε άλλα) αλλά μου αρέσει που γράφεις εμπεριστατωμένα και κυρίως επιχειρηματολογώντας. Έχει τύχει να έχω υπάρξει σε όλες τις πλευρές. Από ανόητα και αδικαιολόγητα πιστή, μέχρι κραυγαλέα άθεη και κατέληξα ότι το δεύτερο είναι πιο επικίνδυνο. Πλέον δεν πιστεύω αλλά δεν αποθεώνω ότι καταφέρεται ενάντια των θρησκειών και πολύ περισσότερο της πίστης, ούτε με θεωρώ εξυπνότερη και κυρίως έχω χαμηλώσει τα ντεσιμπέλ μου όταν συζητάω για το θέμα(πολυυυυ σημαντικό αυτό)!

    Από εκεί και πέρα είμαι τόσο μα τόσο πολύ με την επιστήμη. Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω τι δεν μπορείς να βρεις ορθολογικό. Υπάρχει τίποτα πιο ορθολογικό από την απόδειξη;

    Όσο για το νόημα της ύπαρξης: Θα την έκανε τίποτα πιο μάταια από να ξέραμε το νόημά της;

    Από εκεί και πέρα:

    "Ο πραγματικα αθεος δεν εχει αναγκη να φωναξει σε κανεναν για τον θανατο του Θεου.Ο πραγματικα αθεος,δεν εχει την αναγκη να αφαιρεσει απο κανεναν τη πιστη του,γιατι απλα δε τον νοιαζει,γιατι αναγνωριζει το δικαιωμα στον οποιονδηποτε να ζησει πιστευοντας ο,τι θελει.
    Για να τελειωνουμε,ο πραγματικα αθεος δε γουσταρει καν να τον αποκαλουνε αθεο"

    Δεν μπορούσες να γράψεις καλύτερα τις σκέψεις μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Celin καλημέρα,

    Ρε φιλε έχεις πιάσει κάτι θέματα τα οποία πραγματικά είναι παρα πολύ δύσκολα τόσο από φιλοσοφικής θεώρησης όσο και ιδεολογικής!

    Σχολιάζω μόνο το εξής, γιατι πραγματικά είτε διαφωνώ είτε όχι έχεις επιχειρηματολογήσει άριστα:

    Υπάρχει η πλευρά των καυλωμένων με την πίστη και τη θρησκεία την οποία και δε καταλαβαίνω!
    Υπάρχει η πλευρά των καυλωμένων απίστων οι οποίοι τείνουν να γίνουν όπως οι υπερβολικά πιστοί, δηλαδή δεν ακούνε τίποτα!

    Το ζήτημα είναι να μπορείς να διακρίνεις! Και αν το κάνεις τότε θα διακρίνεις και μεταξύ θρησκείας και πίστης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. csalakonas,αφιερωμενο για το σχολιο σου!
    http://www.youtube.com/watch?v=glkUg84y3Ek

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αnnie,πολυ ωραια το λες,οντως,η υπαρξη μας θα ηταν απιστευτα ματαιη αν γνωριζαμε απο πριν το νοημα της.Για αυτο καλουμαστε-οχι να το ανακαλυψουμε, γιατι δε μπορουμαστε ποτε να ειμαιστε σιγουροι οτι υπαρχει κ το βρηκαμε-
    καλουμαστε να δωσουμε σε αυτη την αχαρη ζωη το νοημα που θελουμε,το νοημα που βγαινει απο τη ψυχη μας.
    Και το δικαιωμα της νοηματοδοτησης ειναι ιερο.
    Απαγορευεται να το απαγορευσεις.Αρκει βεβαια να υπαρχει κ καποιο οριο,
    πχ ο αλλος εχει δικαιωμα να ειναι Μουσουλμανος αλλα δεν εχει κανενα δικαιωμα,λογω της θρησκειας του,να επιβαλλει στη γυναικα του να φοραει αυτες τις μπουργκες κ τα τσαντορ.
    Εκτος βεβαια αν κ η ιδια του η γυναικα ειναι Μουσουλμανα κ δεχεται να κυκλοφοραει σα τον Κασπερ,το φαντασματακι.
    Με τον Χριστιανισμο ειμαι λιγοτερο επιθετικος γιατι παλι καλα,η εποχη των Ελλας Ελληνων Χριστιανων εχει περασει.Οι 9 στους 10 δεν εχουν σε καμια εκτιμηση την επισημη Εκκλησια,αν μη τι αλλο,αυτο ειναι δειγμα πνευματικης εξελιξης!


    Οσον αφορα την ανορθολογικοτητα της επιστημης..
    οκ,υπερβαλλω λιγο!Εμεις που δεν ασχοληθηκαμε με τις πρακτικες επιστημες,τραβαμε κατι περιεργα ζορια!
    Αλλα θα σου εξηγησω λιγο καλυτερα τι εννοω,περα απο τη πλακα,
    δεν τα εχω με την Επιστημη,
    τα εχω με αυτους που τη θεωρουν Θεο,που θεωρουν οτι θα δωσει καποτε τις λυσεις κ τις απαντησεις σε ολα τα ανθρωπινα προβληματα.Οσο προσπαθουμε να αποφυγουμε τη Μεταφυσικη,τοσο πεφτουμε μπροστα της.
    πχ δε γινεται να τα βαλω με την Ιατρικη,απο τη στιγμη που εξαιτιας της αυξηθηκε το προσδοκιμο ζωης τα τελευταια 200 χρονια!
    Αλλα σε 200 χρονια,η σημερινη Ιατρικη θα θεωρωθει επικινδυνη για την υγεια των ανθρωπων,θα ανακαλυφτουν πολλα πραγματα που τωρα αγνοουμε,ισως σημερινες χειρουργικες μεθοδοι να αποδειχτουν επικινδυνες για τον ασθενη,ακομα κ θανατηφορες.
    Τι θελω να πω;
    Θελω να πω οτι ειμαι φυσικα υπερ της Προοδου κ της Τεχνολογιας,αλλα κραταω πολλες επιφυλαξεις για την απολυτοτητα κ την αποτελεσματικοτητα τους.

    ΥΓ Γιατι να θυμωσει ο Τζακ με αυτα που γραφω;;!!Ειμαι βεβαιος οτι εν πολλοις θα συμφωνησει,ετσι οπως θα τα δει γραμμενα.Αλλωστε κ ο ιδιος ειναι ανθρωπος της Πιστης,οχι σε Θεο βεβαια,αλλα Πιστευει σε εννοιες οπως η Δικαιοστηνη κ η ισοτητα μεταξυ των ανθρωπων!Ο Τζακ ειναι ιδεολογος,δε βλεπω να διαφωνει μαζι μου για την αναγκαιοτητα της πιστης σε Κατι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Σε ευχαριστω Πειρατη,να σαι καλα!
    "Υπάρχει η πλευρά των καυλωμένων με την πίστη και τη θρησκεία την οποία και δε καταλαβαίνω!
    Υπάρχει η πλευρά των καυλωμένων απίστων οι οποίοι τείνουν να γίνουν όπως οι υπερβολικά πιστοί, δηλαδή δεν ακούνε τίποτα"

    Ακριβως.Εγω ειμαι εναντιον κ των 2.
    Εχουν εξηγηση οι συμπεριφορες τους αλλα θελει ξεχωριστη αναρτηση!Μια πρωτη εξηγηση που μου ερχεται πρωτα στο μυαλο για τους θρησκοληπτους,ειναι κατι που ειχε πει ο Σλαβοι Ζιζεκ.Δε θυμαμαι ακριβως πως το εγραφε.
    Θα το πω με δικα μου λογια!
    Ειχε γραψει οτι ο πραγματικα Πιστος δε θα κατσει να σου πρηξει τα παπαρια με αυτο που πιστευει,ουτε θα ντυθει με εκρηκτικα για να σε ανατιναξει,ουτε θα βγαινει στη τηλεοραση τσιριζοντας σα τον Χριστοδουλο.
    Μονο καποιος που κατα βαθος εχει αμφιβολιες για τη Πιστη του,προβαινει σε ακραιες ενεργειες.
    Μονο καποιος που νιωθει μειονεκτικα απεναντι στον ιδεολογικα συνειδητοποιημενο κ ψαγμενο αθεο.

    Αυτο συμβαινει ακριβως κ απο την αναποδη,οπως το εγραψα κ στην αναρτηση.Ο πραγματικα αθεος δε θα κατσει να σου πρηξει τα παπαρια.Ολοι αυτοι που σεπρηζουν,ΚΑΤΑ ΒΑΘΟΣ ΕΧΟΥΝ ΑΜΦΙΒΟΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΙΣΤΙΑ ΤΟΥΣ!!Ακριβως ιδια περιπτωση δηλαδη με τους φονταμενταλιστες απο την αναποδη!
    Και οι αμφιβολιες τους ειναι που τους κανουν επιθετικους!
    Οι αμφιβολιες τους..κ ενα κρυφο παραπονο προς το Θεο για το αδικο της κοινωνιας που επλασε.

    Εμενα με εκνευριζουν αυτα εξισου.Μια ειναι η αληθεια,οτι ο ανθρωπος δε θα αμθει ποτε τα μυστηρια του Συμπαντος.Απο κει κ περα,ειναι ελευθερος να πιστευει οτι του κανει τη ζωη υποφερτη,ο,τι του κανει τη ζωη καλυτερ.Κ αυτο το δικαιωμα ειναι ιερο κ απαραβιαστο.

    ΥΓ Παλι ακριβως αυτο ειναι το θεμα,να διακρινεις τη Θρησκεια απο τη Πιστη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Celin,
    Μ΄αρέσει να συζητάω μαζί σου.
    Η Επιστήμη αναθεωρεί τις απόψεις της σε μια πορεία από την αμάθεια στην τέλεια γνώση που δεν τελειώνει ποτέ.
    Συμγωνώ μαζί σου ότι ο άνθρωπος πρέπει να πιστεύει κάπου γιατί αυτό του δίνει φοβερή δύναμη.
    Η δική μου ''πίστη'' είναι η Επιστήμη και ο Μαρξισμός.
    Οι θρησκείες είναι το όπιο των Λαών.
    Ο άνθρωπος πρέπει να πιστεύει στον εαυτό του.
    Πάσα αντίρρηση δεκτή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Στελιο,αμοιβαια η αρεσκεια του διαλογου!
    Δεν εχω να αντικρουσω τιποτα απο οσα λες.Χαιρομαι που πιστευεις εκει που πιστευεις.
    Κι απο τη στιγμη ο Καπιταλισμος μας εξαπατησε κ μας καταντησε παγκοσμιως σκλαβους στους τραπεζομαφιοζους,νομιζω οτι εκει που πιστευεις πρεπει να στρεφουμε ολο κ περισσοτεροι.
    Αν οχι ακριβως εκει,καπου εκειο κοντα τελοσπαντων,εχουν περασει πολλα χρονια απο τον Μαρξ,οι κοινωνιες εχουν αλλαξει,πρεπει να βρεθει ενας τροπος να "προσαρμοστει" η θεωρια του Μαρξ στη συγχρονη πραγματικοτητα,
    να προσαρμοστει οχι συμβιβαζομενη με τους ληστροκαπιταλιστες,
    να προσαρμοστει λαμβανοντας υποψη τις αναγκες των καιρων.

    Συγχωρεσε την αοριστια μου,δε μπορω να γινω πιο συγκεκριμενος γιατι ειμαι ασχετος απο οικονομικα αλλα κ απο την ιδια τη μαρξιστικη θεωρια,τα παραπανω που γραφω ειναι στο περιπου.Πιθανον να μη χρειαζεται κ καμια προσαρμογη,δε ξερω.
    Αυτο που ξερω σιγουρα ειναι οτι ο καπιταλισμος πρεπει να τελειωσει,η τραπεζοκινητη ολιγαρχια πρεπει να τελειωσει με το καλο η με το αγριο.

    ΥΓ Οπιο του λαου υπηρξαν σιγουρα.Και ειναι ακομα.Αλλα ταυτοχρονα,για πολλους ειναι κ παρηγορια.Νομιζω οτι η εννοια της παρηγοριας ειναι τοσο θεμελιωδως αναγκαια για πολλους ανθρωπους,που δε πρεπει να υποτιμαμε την ανυπερβλητη σημασια της.
    Και να ξεκαθαρισω κατι,τασσομαι εναντιον της επισημης Εκκλησιας των τελευταιων 2000 ετων.Δεν εχω να αρθρωσω ουτε μια λεξη υπερασπισης για αυτους τους εγκληματιες.Εννοειται οτι ειμαι υπερ του ΧΩΡΙΣΜΟΥ Εκκλησιας-Κρατους,οπως ειμαι υπερ της ολικης δημευσης της ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ της Εκκλησιας.Απλα αν ειναι να γινει,να γινει υπερ του λαου,ετσι;οχι για να παρει τα λεφτα της Εκκλησιας η καθε κουφαλα deutsche bank!

    Εναντιον της Εκκλησιας λοιπον,
    αλλα υπερ του δικαιωματος κ της επιλογης του Ανθρωπου να πιστευει (η να μη πιστευει) σε Θεο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Δες αν θες εδω και κάποιες δικές μου σκέψεις πάνω στο ζήτημα
    http://poexania.wordpress.com/2010/02/03/%CE%BF-%CE%B8%CE%B5%CF%8C%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CF%88%CF%85%CF%87%CE%AE-%CE%BC%CE%B1%CF%82/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Οπως σου ειπα κ στο μπλογκ σου,οι αποψεις μας φιλε poexania,ειναι αρκετα παρομοιες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Και κάποια άρθρα μου σχετικά με τον ρόλο της επιστήμης ως η νεα θρησκεια, αν θέλετε δείτε τα.

    http://poexania.wordpress.com/2010/05/27/345/

    http://poexania.wordpress.com/2010/06/04/%CE%B7-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B7-%CF%89%CF%82-%CE%BC%CE%BF%CF%87%CE%BB%CF%8C%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B2%CE%BF%CE%BB%CE%AE%CF%82-%CE%B5%CE%BE%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%AF%CE%B1/

    δειτε και τα σχόλια μιας και έχουν συζητηθεί αρκετά.

    Celin ελπίζω να μην σε πειράζει που τα ποστάρω έ; Απλά επειδή τα θεωρώ σχετικά με το θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Οχι καθολου δε με πειραζει,αντιθετως πιστευω οτι η διακινηση των ιδεων/αποψεων ειναι οχι μονο χαρα ολων μας αλλα και ηθικη υποχρεωση,εδω που ειμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. "Έγραψες" φίλε Celin - απλά. Μαζί σου.
    Επιλέγω την Πίστη (και θα επιλέξω και ότι άλλο μου πεί ο νους και η καρδιά μου) "parce que...." Για την ελευθερία μου, για την ισότητά μου με τους άλλους, για το δικαίωμά μου στη ζωή και στον έρωτα.
    Διότι αρνούμαι την άρνηση του Ανθρώπου - άρα και του εαυτού μου - υπέρ του εγωϊκού νου που φοβάται ότι δεν μπορεί να περιχαρακώσει και περιχαρακώνει ότι φοβάται.
    Νά'σαι πάντα καλά - ν'ανοίγεις έτσι σοβαρά και όμορφα θέματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Το μόνο που μπορώ να πω και να επισημάνω, είναι ότι η θρησκεία δεν είναι τίποτ΄αλλο από την μεταφυσική απόδραση από την πραγματικότητα.Η θρησκεία συμβάλει στην διαιώνιση των κοινωνικών συνθηκών, που την επέβαλαν με στόχο να παραμείνει ο άνθρωπος καθηλωμένος σε ρόλο θεατή της ιστορίας,που θα παρακολουθεί αμέτοχος αυτούς που ορίζουν την ζωή του.

    Την ανάγκη για πίστη σε κάποιον Θεό, ο άνθρωπος παύει να την έχει μονάχα όταν του γίνει συνείδηση, ότι μπορεί και πρέπει να πάρει την υπόθεση της ζωή του, στα δικά του χέρια.

    Άλλωστε είναι αυτός και ο λόγος που η θρησκεία δεν μπορεί και δεν χρειάζεται να καταργηθεί με διατάγματα.

    Η διατύπωση του Καρλ Μαρξ είναι μοναδική και αξεπέραστη,λέει:
    "Η θρησκευτική αντανάκλαση του πραγματικού κόσμου μπορεί γενικά να εξαφανιστεί μόνο από τη στιγμή που οι σχέσεις της καθημερινής πρακτικής ζωής θα εκφράζουν για τους ανθρώπους καθημερινά καταφανείς λογικές σχέσεις μεταξύ τους και προς τη φύση... οι πηγές της θρησκείας - τόνιζε - δε θα βρεθούν στον ουρανό, αλλά εδώ στη Γη. Μόλις αυτή η διαστρεβλωμένη πραγματικότητα, της οποίας η θρησκεία είναι αντανάκλαση, διαλυθεί, η τελευταία θα πεθάνει από φυσικό θάνατο".

    Και μια μικρή συμβουλή αν μου επιτρέπεται.Μια συμβουλή της οποίας την απόλυτη ορθότητα δεν την διεκδικώ πως θα μπορούσα άλλωστε.Γίνεται δε μόνον γιατί τρέφω συμπάθεια στο πρόσωπό σου.

    Τα θέματα αυτά μπορεί να είναι "πιασιάρικα", αλλά ταυτόχρονα και επικίνδυνα όταν κάποιος ασχολείται με αυτά εκ του προχείρου και δεν κατέχει σε βάθος και από όλες τις πλευρές το θέμα.Δεν είναι τυχαίο το πόσα έχει επενδύσει πάνω στις θρησκείες τόσο ο καπιταλισμός όσο και όλες οι εκμεταλεύτριες κοινωνίες όπως τις δομούν οι άρχοντες και οι εξουσία τους.

    Σε χαιρετώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Nα σαι καλα φιλε prths,σε ευχαριστω για τα ωραια σου λογια αλλα κ συνολικα για το ωραιο σου σχολιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Φιλη bedlam αυτη ειναι μια κανονικη διαφωνια (στη προηγουμενη αναρτηση,δεν ηταν κ τοσο διαφωνια!).Λοιπον,παμε ενα προς ενα

    1)Τα ζητηματα αυτα δεν ειναι καθολου πιασαρικα.Αντιθετως,ο μεσος ορος επισκεπτων μου ανα μερα εχει πεσει σχεδον στο μισο εδω κ 5 μερες που αρχισα να γραφω για θανατο κ θρησκειες!Θες να δεις ποσο θα φτασουν τα χτυπηματα αν πιασω ενα πολιτικο θεμα ας πουμε;Στον Θεο(!) θα φτασουν!
    Δε καταπιαστηκα μαζι τους επειδη ειναι πιασαρικα,αντιθετως καταπιαστηκα μαζι τους γιατι ειναι δυσκολα κ ευκολα θα μπορουσα να ξεφτιλιστω κ να εκτεθω,επιχειρωντας να ασχοληθω με τοσο δυσκολα ζητηματα.
    (Μου αρεσουν οι προκλησεις!)
    Απο οτι νομιζω,δεν τα πηγα κ ασχημα.Αναρτηση ειναι, δεν ειναι βιβλιο.Καθε αναρτηση ειναι εξ ορισμου προχειρη γιατι δε σε φτανει ο χωρος να γραψεις ολα αυτα που θες.Αν γραψω καποιο βιβλιο επι του θεματος,θα ασχοληθω διεξοδικοτερα!

    2)Ειλικρινα,πιστευω οτι ο Μαρξ τα λεει γενικα σωστα.Υστερα απο τοσα πολλα χρονια κ να δικαιωνεται για τον καπιταλισμο,αυτο δειχνει τη σπουδαιοτητα του εργου του κ το μεγεθος της διεισδυτικοτητας του νου του.
    Αλλα παραμενει ανθρωπος,ετσι;
    Στη προσπαθεια μας να καταρριψουμε τον Θεο απο τον θρονο του,δεν το βρισκω σωστο να παμε να τον αντικαταστησουμε!Δεν ειναι Θεος ο Μαρξ.
    Ουτε θα μπορουσε να ξερει ποτε τα μυστικα του συμπαντος!
    Συμφωνω απολυτως οτι 2000 χρονια,η διαχειριση του φοβου κ του Αγνωστου,γινεται απο την Επισημη Εκκλησια, με σκοπο τη χειραγωγηση.
    Εβαλαν αλυσιδες στο νου του Ανθρωπου ολοι αυτοι οι εγκληματιες,για να τον κραταν σκλαβο στο κοσμικο κ στο θρησκευτικο μαστιγιο.
    Συμφωνω με αυτα.Στεκομαι εναντιον καθε επισημης Σκοταδιστικης-Εκμεταλλευτικης-Αντιδραστικης Εκκλησιας.
    Αλλα επαναλαμβανω,ειναι πιθανον να υπαρχει κατι που μας υπερβαινει,κατι που μπορει ως τωρα να μην εχει καν κατονομαστει,δεν το ξερω κ δε μπορω να το γνωριζω.
    Κανεις δε το ξερει κ κανεις δε μπορει να το γνωριζει.Οποιος ισχυριζεται οτι κατεχει τα μυστικα του Συμπαντος,απλα κανει ενα πολυ μεγαλο λαθος.Δε πα να λεγεται Μαρξ,Νιτσε,Καστοριαδης η Σαρτρ.
    Εγω αγαπαω κ διαβαζω πολλους.Αυθεντιες δεν ειχα ομως ποτε μου.Δεν αφηνω κανεναν πανω στο θρονο της σκεψης μου,θελω ο θρονος να μενει παντα κενος.

    3)Χαιρομαι που με εκανες να γραψω ολο αυτο το κατεβατο!Αλλωστε με τους φιλους εδω-οπως κ με τους φιλους εξω-η συνεχης συμφωνια δεν επικυρωνει τη φιλια αλλα τη τυπικοτητα!Κ εγω δε θελω τυπικοτητες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Άλλο θρησκεία άλλο πίστη, μην τρελαθούμε και τελείως. Η χριστιανική θρησκεία ειδικά σου λέει, "πίστεψε και θα ανταμοιφθείς στην άλλη ζωη", αμα την πολυζορίσεις θα σου πει και ενα "αυτά δεν απαντώνται είναι θέμα πίστης".

    Ενω η πίστη σε μια ιδεολογία πολιτικοκοινωνική, πραγματώνεται δια της πράξης, και θεμελιώνεται δια της τριβής με τον πολιτικοκοινωνικό κόσμο. Δεν είναι δηλαδή το ίδιο, διότι διαμορφώνει τον κόσμο που ζούμε, ή αποζητά να τον διαμορφώσει, το κατα πόσο το καταφέρνει κάθε φορά είναι άλλο πράγμα, αλλά και μόνο που το προσπαθεί την ξεχωρίζει τελείως απο την πίστη σε μια θρησκεία.


    Αυτά τα ολίγα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. poexania,δε χρειαζεται να τρελαθει κανενας.Συζητηση κανουμε.Ναι,δεν ειναι το ιδιο να πιστευεις στον Βουδα με το να πιστευεις στην αταξικη κοινωνια!Αλλο το ενα,αλλο το αλλο.
    Ομως πιστευω οτι υπαρχουν κοινα σημεια.Πιστευουμε σε αυτο που επιλεγουμε να πιστεψουμε,κανοντας ενα αλμα στο κενο,διχως προστατευτικο διχτακι.
    Κ αυτο ειναι το νοημα της Πιστης με την ευρεια εννοια.
    Ειμαι υπερ του να πιστευει ο ανθρωπος σε κατι.
    Ο κομμουνισμος απετυχε παντου.Αυτο ομως δε σημαινει οτι πρεπει ο ανθρωπος να εγκαταλειψει το οραμα της ισοτητας κ της αλληλεγγυης.
    Ο Βουδας για μενα δεν ειναι Θεος,ουτε νιωθω κανα δεος απεναντι του.Αυτο ομως δε σημαινει οτι θα κατηγορησω ως βλακες τους βουδιστες που τον πιστευουν.Καλα κανουν κ τον πιστευουν.

    Οσον αφορα τον Χριστιανισμο,τον απλοποιεις παρα πολυ,καμια σχεση δεν εχει το βαθυτερο διδαγμα του με υποσχεσεις για αλλη ζωη.Εδω δεν εχει ουτε 40 παρθενες να περιμενουν τον πιστο ουτε ουρι του παραδεισου.
    Να σου πω τι πιστευω εγω;
    Εγω πιστευω οτι οι 10 εντολες τα λενε μια χαρα.
    Κανεις δε μπορει να σου υποσχεθει παραδεισους αν τις τηρησεις.
    Αλλα αν τιμας τον πατερα,τη μητερα κ τη γυναικα σου,κ αν εισαι ανθρωπος σωστος που δε βλαπτει τον συνανθρωπο του,
    το βεβαιο ειναι οτι κοιμασαι καλυτερα τα βραδια.
    Κ εμενα αυτο μου φτανει.Οχι δηλαδη υποσχεση της Αλλης ζωης που δε ξερουμε αν θα υπαρχει κ πως θα ειναι.
    Αλλα το να κοιμασαι ησυχα ρα βραδια,χωρις τυψεις οτι εβλαψες τον συνανθρωπο σου κ αυτους που αγαπας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Μπορεί να διαλύθηκαν αλλά δεν απέτυχαν. Έβγαλαν μια Ρωσία απο την φεουδαρχία και τον Τσάρο, δόμησαν μια κοινωνία που για πολλά χρόνια ήταν αξιοθαύμαστή(όταν στην υπόλοιπη ευρώπη και αμερική υπέφεραν απο το κραχ, στην Σ.Ε είχαν ανάπτυξη).

    Αντιστάθηκαν στεναρά στους Ναζί και τους πήραν τα σωβρακά, μετά είχαν πάλι ανάπτυξη απο την επόμενη μέρα χωρίς να στηριχθούν σε σχέδια μάρσαλ και λοιπές παπαριές. Δημιούργησαν υγεία, παιδεία, δουλειά για όλους, και αναγκάστηκαν ως ενα βαθμό να τους αντιγράψουν και μη κομμουνιστικά κράτη(βλέπε ελλάδα και ΠΑΣΟΚ) για να μην λοξοκοιτάξει ο κόσμος προς τα αριστερά, και έτσι έδωσαν και αυτά μερικές παροχές τις οποίες τώρα παίρνουν μια μια πίσω.

    Ναι γίναν λάθη πολλά, αλλά δεν νομίζω ότι οι προσπάθειες αυτές πήγαν χαμένες.

    Τέλος να σου πω για μένα, γιατί δεν αμφιβάλω ότι στα κόμματα υπάρχουν πιστοί, ακόμα και στο ΚΚΕ.
    Εμένα η τριβή μου με τα πολιτικά με κάνει να θέλω να μάθω περισσότερα, να μην έχω σκοτεινά σημεία άγνοιας, να μορφώνομαι και να αποκτώ μια όσο το δυνατόν πιο πλήρη εικόνα. Ναι, διαλέγω να πιστεύω σε μια ιδέα, αλλά δεν την ακολουθώ τυφλά όπως κάποιοι υπονοούν(όχι εσύ γενικά μιλώ). Αυτή θα πρέπει να είναι και η στάση όλων απέναντι στην ιδεολογία τους, να την εξετάζουν και να την χρησιμοποιούν όχι ως πανάκεια, αλλά ως εργαλείο για να βελτιωθούν και γιατί όχι να βελτιώσουν τον κόσμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Kαλα τα λες,δε διαφωνω εδω πουθενα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Επειδή είναι ενδιαφέρον το άρθρο σου είπα να γράψω δύο λόγια. Δεν θέλω να αναφερθώ στη θρησκευτική πρακτική και τα "επιτεύγματα" της μέχρι και σήμερα, αλλά θα ασχοληθώ κυρίως σε "φιλοσοφικό" επίπεδο.

    Η θρησκευτική πίστη για μένα είναι η απόρριψη του λογικού και η αποδοχή του παράλογου. Είναι η πιο αξιοθρήνητη έκφραση του ανθρώπινου φόβου, καθαρή απόρροια της έλλειψης γνώσης. Η ύπαρξη ενός Θεού απαλύνει τις φοβίες, δίνει απαντήσεις στα πάντα και ο πιστός τις αποδέχεται ακόμα και αν είναι αντικειμενικά γελοίες (μια ψυχή σε ένα καζάνι με βραστό νερό κλπ, ή ότι φορώντας ένα όργανο βασανισμού είσαι προφυλαγμένος από το "κακό").
    Ακόμα και η ηθική που πηγάζει από μια τέτοια πίστη είναι ψεύτικη, καθώς δεν αποτελεί προϊόν ελεύθερης βούλησης του ατόμου και πηγαίας έκφρασης του αλλά αναγκαστικό μέτρο προκειμένου να επιτευχθεί ένας επιπλέον στόχος: η επιδοκιμασία του Θεού, του μόνιμου εξουσιαστή των πάντων. Ο Θεός είναι μπάτσος και δικαστής ψυχών.
    Σχετικά με τη λέξη άθεος, εγώ δεν βλέπω τίποτα το αρνητικό, ίσα ίσα, την αξιολογώ θετικά. Μάλλον η αρνητική έννοια της λέξης είναι κατάλοιπο της καθημερινότητας και της παιδικής ανατροφής μας. Κάτι σαν το "αναρχικός"...
    Όπως και να χει εγώ προτιμώ το άθρησκος, διότι το άθεος προϋποθέτει την ύπαρξη του θεού ως κριτήριο, που είναι λάθος. Ο Θεός ΔΕΝ υπάρχει. Δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει επειδή το λέω εγώ, αλλά γιατί δεν έχει αποδειχθεί η ύπαρξή του. Η ανταπάντηση τύπου "απόδειξε μου πως δεν υπάρχει" είναι καθαρή υπεκφυγή. Πως να αποδειχθεί το ανύπαρκτο? Αλλά όπως και να έχει η αποδοχή της ύπαρξης του Θεού ως αρχή των πάντων δημιουργεί άλλα προβλήματα:"Δεν είναι δυνατόν να λύσεις ένα πρόβλημα με την ίδια λογική, η οποία το δημιούργησε" (Αινσταϊν).
    Δεν ξέρω αν έχεις διαβάσει καθόλου Ντωκινς αλλά μάλλον μου φαίνεσαι αυστηρός απέναντι του. Ο Ντωκινς επιτίθεται στη θρησκεία λόγω της από μέρους της υποτίμησης της επιστήμης, τη μισαλλοδοξίας της, του προσηλυτισμού της και της απόδοσης ταμπελών σε λαούς ως χριστιανικό έθνη, ακόμα και σε παιδιά ως χριστιανόπουλα κλπ. με ότι αυτό συνεπάγεται. Αυτό οφείλει να κάνει και ο καθένας σε ένα θεσμό που πρακτικά επιβάλλεται στην κοινωνία, μέσω των σχολείων κλπ κλπ, δημιουργεί διακρίσεις στους ανθρώπους και τους χειραγωγεί μέσω μιας πίστης που προωθούν οι εκπρόσωποί της και πλάθουν ανάλογα με τα συμφέροντα τους. Φυσικά και είμαι μαζί του σε αυτό. Δεν είμαι ενάντια στην πίστη του καθενός, αλλά στην παραβίαση της ελευθερίας μου από αυτούς που θεωρούν ότι κατέχουν την "αλήθεια" και την επιβάλλουν.
    Τέλος πάντων είναι τεράστιο το θέμα και κυρίως είναι και ζήτημα ιδιοσυγκρασίας και αντίληψης των πραγμάτων. Θέματα όπως ο θάνατος, η αρρώστια, ο πόνος πάντα θα φοβίζουν και θα κεντρίζουν το ενδιαφέρον του ανθρώπου. Προσωπικά εμένα μου αρκεί η επικούρεια αντίληψη ότι μετά το θάνατο μου δεν θα υπάρχει τίποτα από μένα. Η ψυχή μου, δηλαδή η αυτοσυνειδησία της ύπαρξης μου, λήγει οριστικά με την καταστροφή του εγκεφάλου, που μου δίνει αυτή τη δυνατότητα και με διαφοροποιεί από τα άλλα ζώα της φύσης. Αλλά ακόμα και έτσι να μην είναι, όπως είπε ο Deschner "προτιμώ να πεθάνω με χίλιες αμφιβολίες, παρά σε κατάσταση ευφορίας με αντάλλαγμα ένα ψέμα."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή