Σάββατο, 1 Μαΐου 2010

ΣΤΗ ΣΟΦΙΤΑ

Ανακαλυψα κατι
ψαχνοντας  στη σοφιτα.
Δε με εξεπληξε ιδιαιτερα
μα  ουτε περιμενα πως θα το βρω εδω
Η Ομορφια
τι μπορεις να κανεις για την ομορφια?
Τοση ομορφια σε ενα προσωπο
τοση παγωνια σε ενα κορμι

Κλειδωθηκα στη σοφιτα
Εδω δε θα με εβρισκε κανεις
οσο στριμωγμενος κ αν ημουν
διχως χωρο,φως,χρονο κ ανταποκριση
σκεφτηκα οτι τουλαχιστον εδω κανεις
δε θα μου κανει αυτη την ερωτηση

[Αγαπας?]

Οχι,δεν ειναι αυτη η ερωτηση

[Αγαπας?]

Σαβανο παρατημενο
ζωντανεψε παραπονεμενο

[Αγαπας?]

Οπισθοχωρωντας
μια μαυρη σημαια ανεμιζει
τοσοι κ τοσοι νεοι χαθηκαν στο λαβυρινθο
κ μια ψυχη μες στη σοφιτα μαραινεται κ ανθιζει
σοφιτα μικροτερη κ πυκνοτερη απο οτι τη φανταζομουν,

συμπαγης τρομος
διαρκης υπενθυμιση
ο,τι κρυβεται εκει
κρυφτηκε για παντα
μια ανηλιαγη,πηχτη κραυγη
στοιχειωμενη,απελπισμενη

ποιος με κλειδωσε εκει?

Μια φημη κυκλοφορει για τη σοφιτα
μα εγω πολυ αμφιβαλλω
δυο πτωματα λενε,κλειδωμενα εκει
αγκαλια,το ενα με το αλλο

10 σχόλια:

  1. Σε ευχαριστω,φιλε
    Δεν ειναι πολιτικο βεβαια το ποιημα
    αλλα καπου μου φαινεται οτι ταιριαζει με το πνευμα των ημερων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ καλό. Τρυφερά θλιμμένο. Σύντομο και καίριο.
    Η σοφίτα-μνήμη, κιβωτός βιωμάτων και καταφύγιο του παρόντος. Τη χρειαζόμαστε, κι ας λέμε ότι εκεί καταχωνιάζουμε τα "άχρηστα". Αν ήταν, θα τα πετάγαμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Yπατια σε ευχαριστω πολυ κ για την επιδοκιμασια αλλα κ για την εξαιρετικη αναγνωση του ποιηματος μου
    Καποιος μου ειπε οτι το ποιημα αυτο του θυμισε ιστορια του Εντγκαρ Αλαν Ποε[το διαβασε φαινεται χωρις συμβολισμους,κατι σαν μακαβρια ιστορια]
    Η δικια σου αναγνωση δε ξερω αν ειναι ορθοτερη[αλλωστε,στην ποιηση δεν υπαρχει ειπαμε "ορθη"αναγνωση,ολα ειναι ερμηνεια]
    αλλα τη προτιμω περισσοτερο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μα και ο Πόε συμβολιστής είναι! Για την ακρίβεια, προάγγελος του συμβολισμού. Αυτό το στοιχείο έφερε κοντά του τον Μποντλέρ.
    Έτσι κι αλλιώς, ο ποιητής χειραφετεί το ποίημά του τη στιγμή της δημοσίευσής του. Από εκεί και πέρα ανήκει στον αναγνώστη, στον κάθε ανα-γνώστη που ανα-γνωρίζει σ' αυτό θραὐσματα της ψυχής και της σκέψης του. Έτσι ποιείται η συγ-κίνηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Tις εκλεκτικες συγγενειες μεταξυ Ποε κ Μπωντλαιρ τις γνωριζα[ο Μπωντλαιρ ως μεταγενεστερος θαυμαζε κ επηρεαστηκε νομιζω απο τον Ποε]
    αλλα αγνοουσα οτι ο Ποε ειναι προαγγελος του Συμβολισμου,ειμαι λιγο σκραπας στα ρευματα!
    Να εισαι καλα που με ενημερωσες!
    Οι δυο κορυφαιοι ποιητες για μενα ειναι ο Καβαφης κ ο Ελιοτ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Στην πραγματικότητα και ο Μποντλέρ προσυμβολιστής είναι. Αλλά η ποίησή του είναι γεμάτη σύμβολα. Δεν θαύμαζε απλώς τον Πόε. Τον μελέτησε και μετέφρασε ποιήματά του (αν δεν κάνω λάθος) και στην ουσία αυτός τον πρωτοανακαλύπτει στην Ευρώπη.
    Ομολογώ ότι η ποίηση δεν είναι το forte μου, τουλάχιστον όσο θα ΄πρεπε για να μιλώ ως γνώστης.
    Συναντιούνται τα γούστα μας στον μεγάλο Αλεξανδρινό. Στον Έλιοτ όμως με δυσκολεύει κάπως μια αίσθηση ιδεαλισμού. Μπορεί και να κάνω λάθος... Μ' αρέσει ακόμα η αψάδα του Βάρναλη, η τρυφερή εγκεφαλικότητα του Σεφέρη, η "λοξή" καθημερινότητα της Δημουλά και η μυρωδιά της θάλασσας και των λιμανιών στον Καββαδία. Όλα αυτά βέβαια, επαναλαμβάνω, μόνο ακροθιγώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δε χρειαζεται να ειναι κανεις γνωστης!Αλλωστε κ τι σημαινει "γνωστης"?ενας τσοπανης που θα τυχει να διαβασει πχ Ελυτη κ θα συγκινηθει,με την ιδια ευχαριστηση θα ακουσω τους λογους που τον συγκινησαν κ την αναλυση του
    με την ευχαριστηση που θα εχω μπροστα στην αναλυση ενος Ακαδημαικου,που διδασκει μαθηματα φιλολογιας σε ενα Πανεπιστημιο

    Αλλωστε ο τροπος που διδασκεται η ποιηση στα σχολεια,περισσοτερο νομιζω οτι απωθει τους μαθητες παρα τους συγκινει[θυμαμαι κατι ερωτησεις τυπου ΒΡΕΣ ΤΑ ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ κ γελαω],στην τελικη,η ποιηση δεν ειναι κατι που διδασκεται, εξ αντικειμενου

    Παντως ακομα κ τα ζητηματα ερμηνειας κ ελευθεριακης αναγνωσης που θετω,δεν ειναι ανεξελεγκτα η απεριοριστα
    πχ δε μπορει κανεις να πει"ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ Η ΠΟΙΗΣΗ ΑΛΛΑ ΘΕΩΡΩ ΤΟΝ ΚΑΒΑΦΗ ΚΑΚΟ ΠΟΙΗΤΗ",ενταξει,ολα εχουν το οριο τους!!
    Μπορει ομως καποιος να μη συγκινειται απο τον Καβαφη κ να μη θελει να τον διαβαζει[ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΒΕΒΑΙΑ!!ΑΛΛΑ ΣΕΒΑΣΤΟ!!]

    Οσον αφορα τον Τομας Ελιοτ,θεωρω τη κορυφαια του στιγμη οχι την ΕΡΗΜΗ ΧΩΡΑ[που ειναι κ το γνωστοτερο]αλλα τα ΤΕΣΣΕΡΑ ΚΟΥΑΡΤΕΤΑ

    Δε καταλαβαινω τι εννοεις ως ιδεαλισμο,αλλα σιγουρα υπαρχει η θρησκευτικη πιστη στην ΕΡΗΜΗ ΧΩΡΑ[Ο ιδιος ειχε περασει απο τον Αγνωστικισμο κ τον Βουδισμο,για να καταληξει τελικα στην Αγγλικανικη μορφη του Καθολικισμου]

    Επιρροες ειχε απο τον Δαντη,τους "καταραμενους" κ το κινημα του Συμβολισμου,μεχρι τον Χενρυ Τζεημς κ τον Εζρα Παουντ,που τον βοηθησε κ πολυ στην ΕΡΗΜΗ ΧΩΡΑ[λεγεται οτι επεσε πολυ κοπτορραπτικη!!]

    Κ εμενα μου αρεσουν ολοι οσοι αναφερεις,λιγοτερο ο Βαρναλης,περισσοτερο ο Σεφερης[αν κ κατι στον Καββαδια με κερδιζει ισως ακομα περισσοτερο,κατι που δε μπορω να προσδιορισω,μολονοτι δε τον συγκαταλεγω στους "μειζονες"ποιητες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καιτη,σε ευχαριστω πολυ κ για την επισκεψη κ για τον καλο το λογο!
    Αλλωστε ποιος ειναι ο λογος που γραφουμε ολοι οσοι γραφουμε κ τα δημοσιευουμε?
    φυσικα η επικοινωνια,η ανταλλαγη οχι μονο αποψεων αλλα κ συναισθηματων κ νομιζω πως θα συμφωνησεις οτι ενα ποιημα ειναι ο ιδανικοτερος συγκερασμος αυτων των δυο,το ιδανικοτερο οχημα για να μεταφερεις κ να μεταδωσεις τις αποψεις σου ΜΑΖΙ με τα συναισθηματα σου!

    Το συγκεκριμενο ειναι λιγο σκοτεινο,εχω κ φωτεινοτερα!οποτε εχεις χρονο,μπορεις αν θες να ριξεις μια ματια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή