Τετάρτη, 26 Μαΐου 2010

O ΘΡΙΑΜΒΟΣ[?] ΤΟΥ ΣΤΙΡΝΕΡ [ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ]

Αναδημοσιευω το παρακατω κειμενο για δυο λογους,
1)Πρωτον να διαβαστει κ απο τους καινουριους επισκεπτες του μπλογκ,γιατι θεωρω οτι συγκαταλεγεται στις 2 πιο ενδιαφερουσες αναρτησεις μου
2)Διοτι πληροφορηθηκα οτι το κειμενο αυτο αναπαραγεται στο διαδικτυο απο καποιον που το οικειοποιειται.Κατανοω οτι καμια προστασια δε σου παρεχεται εδω απο τους λογοκλοπους,αλλα δε μπορω να το χωνεψω,ειναι ντροπιαστικο κ χυδαιο να παρουσιαζεις κατι ως δικο σου,απο τη στιγμη που δε σου ανηκει.
Χαρα κ τιμη να κυκλοφορουνε τα κειμενα μου,αλλα η πηγη δε πρεπει παντα να αναφερεται?
Ετσι λοιπον το αναδημοσιευω,ειναι ο μονος τροπος που εχω για να το προστατεψω.


Ο ΘΡΙΑΜΒΟΣ[?] ΤΟΥ ΣΤΙΡΝΕΡ

Ο Μαξ Στιρνερ ηταν ενας Γερμανος φιλοσοφος που εγραψε ενα κ μοναδικο εργο ονοματι Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ Κ Η ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΤΟΥ
Το βιβλιο αυτο δεν ειχε κ την καλυτερη υποδοχη
Ο Καρλ Μαρξ κ ο Φρηντριχ Ενγκελς του ασκησαν πολεμικη
"Αγιο Μαξ"τον αποκαλουσε σαρκαστικα ο Μαρξ
Οταν ο Στιρνερ φωναξε"ΑΝΘΡΩΠΕ,ΕΧΕΙΣ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΣΟΥ",ο Μαρξ αφιερωσε ενα κεφαλαιο της Γερμανικης Ιδεολογιας του για να αντιστρεψει την αποστροφη προς το Στιρνερ
[συμφωνα με τον Ζακ Ντεριντα,απο το βιβλιο spectres de Marx,μεταφραση του Κωστη Παπαγιωργη

Τι εννουσε ο Στιρνερ με τη παραπανω φραση?
Γραφει ο Ζησης Σαρικας στην εισαγωγη του βιβλιου του Στιρνερ,στο οποιο εκανε κ τη μεταφραση
"Η ΚΥΡΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΜΟΝΑΔΙΚΟΥ ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΙΒΑΣΤΕΙ ΜΕ ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑ ΚΑΘΙΕΡΩΜΕΝΕΣ ΚΑΙ "ΚΑΘΑΓΙΑΣΜΕΝΕΣ" ΤΑΞΕΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ,ΜΟΡΦΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ,ΘΕΣΜΟΥΣ Κ ΙΔΕΕΣ ΟΠΩΣ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ,Ο ΛΑΟΣ,Η ΠΑΤΡΙΔΑ,Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ,Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΔΙΟΤΗΤΑ,Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΤΑΞΗ,Η ΓΛΩΣΣΑ.ΙΔΕΟΛΟΓΙΕΣ Κ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ ΟΠΩΣ Ο ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ,Ο ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΣ,Ο ΦΥΛΕΤΙΣΜΟΣ ΚΤΛ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟΤΡΙΩΤΙΚΕΣ Κ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΜΟΝΑΔΙΚΟΥ[την οποια διαπραγματευεται στο βιβλιο του].ΚΑΘΩΣ ΕΔΡΑΙΩΝΟΥΝ ΔΕΣΜΟΥΣ,ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ Κ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΛΗΣΗ ΤΟΥ Κ ΥΠΟΝΟΜΕΥΤΙΚΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ"

Εν ολιγοις,ο Στιρνερ δε πιστευει τιποτα κ πουθενα
Οπως λεει κ ο Σαρικας,"το Εγω ειναι για το Στιρνερ,η πρωτη αρχη""

Καμμια συλλογικοτητα,κανενα κοινωνικο συμβολαιο
Καμια καντιανη κατηγορικη προσταγη,¨"κανενας εξωτερικος καταναγκασμος"
Παλι απο τον Ζηση Σαρικα,"ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ,Ο ΣΤΙΡΝΕΡ ΤΟ ΑΠΟΚΑΛΕΙ ΘΗΡΙΟ Κ ΜΗΧΑΝΗ ΜΑΖΙ,ΘΕΟ Κ ΔΙΑΒΟΛΟ.Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΑΝΤΙΠΑΛΟΣ Κ ΞΕΝΟΣ ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΔΟΜΗ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΤΑΓΗ Κ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥ Κ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΤΗΝ ΕΞΗΜΕΡΩΣΗ Κ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ,ΚΑΘΩΣ Η ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΗ ΜΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΥΠΟΤΑΓΗ ΣΤΟ ΝΟΜΟ Κ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΠΑΚΟΗ"

Κ τι προτεινει ως μορφη κοινωνικης οργανωσης?

"ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΠΟΥ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ Η ΤΟ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟ ΤΩΝ ΕΓΩΙΣΤΩΝ,ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΝΩΝΟΝΤΑΙ ΔΙΧΩΣ ΝΑ ΞΕΧΝΟΥΝ Η ΜΑΛΛΟΝ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΣ ΝΑ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥΣ ΣΥΜΦΕΡΟΝ,ΔΙΧΩΣ ΚΑΜΙΑ ΥΠΟΤΑΓΗ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΣΤΟΝ ΑΛΛΟΝ.ΔΙΧΩΣ ΚΑΜΙΑ ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΠΟΥ ΑΠΑΡΤΙΖΟΥΝ.ΕΝ ΟΝΟΜΑΤΙ ΤΗΣ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ,Η ΕΝΩΣΗ ΑΥΤΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΧΑΛΑΡΗ Κ ΡΕΥΣΤΗ,ΑΝΑ ΠΑΣΑ ΣΤΙΓΜΗ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΗ ΣΕ ΕΛΕΓΧΟ,ΑΝΑΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ,ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ,ΑΝΑΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ...."

Σας θυμιζουν κατι ολα αυτα?
Περα απο την αντιπαθεια που μπορει να νιωσει καποιος διαβαζοντας τις υπερφιαλες,αλαζονικες κ πληρως αντιουμανιστικες αυτες αποψεις[ο Στιρνερ φτανει να απορριψει κ τα ανθρωπινα δικαιωματα,θεωρωντας τα μαλλον κ αυτα ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ]
περα απο την αγανακτηση που κυριευει ολους εμας τους σωφρονες κ εναρετους πολιτες διαβαζοντας αυτη την αποθεωση του κυνισμου
μπορει καποιος να μου πει
τι απο ολα αυτα που περιγραφει ο Στιρνερ ΔΕ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ?

Βαλε στη θεση του Μοναδικου,τους πολιτικους,τους κεφαλαιοκρατες κ ολους αυτους που αποκαλουμε "ισχυρους"
Ο Στιρνερ το λεει,οτι ο Μοναδικος εχει καθε δικαιωμα να χρησιμοποιησει τους πιο αδυναμους απο αυτον συνανθρωπους του προκειμενου να ικανοποιησει τις επιθυμιες του
Ο ισχυρος μεταχειριζεται τον αδυναμο σαν αντικειμενο
Κ ο ισχυροτερος τον ισχυρο
Ειναι ευνοητο γιατι τον πολεμησε τοσο ο Μαρξ
Ειναι ευνοητο γιατι το εργο του περασε στο ντουκου
Διαχρονικο κ ωμο,το βιβλιο του δεν κανει τιποτα αλλο απο το να περιγραφει την ανθρωπινη συνθηκη
Μακρυα απο τον ρομαντισμο κ τον ιδεαλισμο που ηταν η μοδα στην Ευρωπαικη τοτε διανοηση

Ο Στιρνερ ειναι επικαιρος,ειναι η κρυφη λατρεια των νεοφιλελευθερων,στον πυρηνα του εργου του διαγραφεται η παγκοσμιοποιηση των αγορων,η απορριψη του πατριωτισμου κ των συνορων,η θεοποιηση της καταναλωσης

Κ ολοι αυτοι οι πραγματικα Μοναδικοι,αυτοι που εξουσιαζουν τους υπολοιπους ανθρωπους ως αντικειμενα,θελουν να μας προσφερουν τη ψευδαισθηση οτι Μοναδικοι ειμαστε κ εμεις,για να μας ελεγχουν ευκολοτερα
ΠΑΡΑΤΑ ΤΑ ΙΔΕΟΛΟΓΗΜΑΤΑ,σου λενε.ΥΠΑΡΧΕΙΣ ΜΟΝΟ ΕΣΥ Κ Η ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΟΥ,ΛΕΦΤΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ Κ ΟΛΑ ΑΓΟΡΑΖΟΝΤΑΙ,ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΕ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ,ΝΑΙ,ΤΟ ΜΠΟΡΕΙΣ Κ ΕΣΥ ΝΑ ΓΙΝΕΙΣ ΣΑΝ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΙΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ

Αυτος ειναι ο ανθρωπος του 21ου αιωνα.Ο ανθρωπος που τον επεισαν οτι ειναι Μοναδικος,ο ανθρωπος που του κοψαν τους δεσμους με οποιαδηποτε αξια στη οποια θεμελιωνε την υπαρξη του
Για να τον χρησιμοποιουν οι πραγματικα Μοναδικοι αυτου του κοσμου,ως αντικειμενο,ως υπεραξια,ως εκμεταλλευση,ως χειραγωγηση

Γιατι ειναι πολυ πιο δυσκολο,αυτοι που μαθαν να λειτουργουνε ως Μοναδικοι,να ενωθουν εναντιον του κοινου εχθρου
ΔΙΑΙΡΕΙ Κ ΒΑΣΙΛΕΥΕ
Ολη αυτη η ατομικοτητα κ η αυτονομια που μας εμαθε ο νεοφιλελευθερισμος,ηταν απτην αρχη μια παγιδα,αντε τωρα εσενα να σε πεισει καποιος οτι ολοι οι πολεμοι ειναι ταξικοι,αντε τωρα να σε πεισει καποιος οτι αυτος τον οποιο βλεπεις ως εχθρο γιατι ετσι σε μαθαν τα ΜΜΕ,δηλαδη ο ταξιτζης,ο υδραυλικος,ο μεσαιος δημοσιος υπαλληλος,ο αγροτης,ο δασκαλος,ο αγνωστος δικηγορος που τρεχει ολη μερα για 1000-2000 ευρω,ο αγνωστος γιατρος που τρεχει κ αυτος για το ιδιο ποσο
αντε τωρα να σε πεισει καποιος οτι ολοι αυτοι δεν ειναι εχθροι σου
αλλα συμμαχοι σου
οτι ανηκετε στην ιδια ταξη
οτι απειλειστε το ιδιο απο τους Μοναδικους που σας πινουν το αιμα χιλιαδες χρονια τωρα
Απο τον Βασιλια,απο τον Αυτοκρατορα,απο τον Λορδο,απο τον Κοινοβουλευτικο,απο τον Μεγαλοβιομηχανο,απο τον Εφοπλιστη...με μια λεξη,απο τον Ισχυρο

Καλο κουμασι ομως εισαι κ εσυ.Που σε επεισαν οτι εισαι κ εσυ μοναδικος
Κ οποιον εβρισκες πιο αδυνατο απο σενα,τον πατουσες

Τωρα τι κανουμε?
Επικαιρο οσο ποτε το ερωτημα αυτο
Τωρα τι κανουμε?
Μπορουμε να αποδειξουμε στον Στιρνερ οτι εκανε λαθος?
Μπορουμε να οικοδομησουμε μια δικαιη κοινωνια,διχως Μοναδικους,με ισοτητα κ ισονομια?
Με αλληλεγγυη?Με συμπαρασταση στους αδυναμους κ οχι εξοντωση τους?

Τι σας κανει να πιστευετε οτι οι Μοναδικοι του κοσμου αυτου θα το επιτρεψουν αυτο?
Τι σας κανει να πιστευετε οτι δε μπορειτε να τους το επιβαλλετε?

12 σχόλια:

  1. θα το αναδημοσιευσω κι εγω ..οσονουπω (με αναφορα βεβαια)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φιλε,οι αναδημοσιευσεις οι δικες σου ειναι τιμη για μενα.
    Δεν τη ψωνισα ξαφνικα,σιγα τα κειμενα που γραφω,το ψωνιο το δικο μου ειναι η Ποιηση,τα υπολοιπα που γραφω περι πολιτικης η φιλοσοφιας ειναι μετριοτατοι ερασιτεχνισμοι.
    Αλλα δε μπορω να δεχτω τη λογοκλοπη.Μου ανεβαινει το αιμα στο κεφαλι με οσους οικειοποιουνται ξενα κειμενα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. φιλε τοδιαδικτυο ειναι γεματο με ΠΕΡΙΠΤΩΣΑΡΕΣ

    (Ξέρεις τι εννοώ ε; ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Kαι φανταζομαι οτι δεν εχω δει τιποτα ακομα..τελοσπαντων,καπου στο ιστολογιο σου ειχα δει μια φραση του Οσκαρ Ουαιλντ,"ανοιγεις τη καρδια σου στους ξενους κ αυτοι την αγγιζουν με βρωμικα χερια",[ελπιζω να τη γραφω σωστα]
    το ιδιο γινεται κ εδω κ στη πραγματικη ζωη αλλα ετσι πανε αυτα,ας το συνηθισουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ποιος σου έκλεψε το κείμενο;!;!; Κανονικά θα πρέπει να πας στο blog του και να τον κάνεις ρόμπα (εγώ αυτό θα έκανα)... Συμφωνώ απόλυτα πως η πηγή πρέπει να αναφέρεται πάντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ωραιος ο φιλος μου!
    Δεν το αφησα ετσι,ο τυπος που το εκανε,ξεσκεπαστηκε,σιγα μην την εβγαζε καθαρη.
    Αλλα ειναι προβλημα αυτο ρε γαμωτο.
    Υπαρχουν μπλογκερς που κανουν ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ δουλεια στον τομεα τους-οπως εσυ στον κινηματογραφο,ο Νοσφερατος στον πολιτισμο,ο Αντωνης του radical desire στη Φιλοσοφια-,ειναι ανεντιμο κ ανηθικο λοιπον καποιος τεμπελης λογοκλοπος να οικειοποιειται τον κοπο τους.

    Δεν θεωρω οτι εγω συγκαταλεγομαι σε αυτους.
    Αλλα κ παλι,αυτο δε δινει το δικαιωμα σε κανεναν,να εκμεταλλευεται τα γραπτα των ταλαντουχων η των λιγοτερο η κ καθολου,ταλαντουχων!

    Στα μπουντρουμια της CTU πρεπει να τους κλειδωνουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. O Στίρνερ μονιμη καραμέλα στα στόματα όσων αποστρέφονται τις κοινωνικές διαδικασίες, όσων δεν μπορούν να αντιληφθούν την ελευθερία ώς σχέση...Στις ιδιωτικές συζητήσεις ανυπόφοροι με τη χλιαρότητά τους, όσο και αν φωνάζουν για να καλύψουν την ένδεια της αληθινής πάλης, στο πολιτικό πεδίο επικίνδυνοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. προτείνω το εξαιρετικό βιβλίο του Μάρρεη Μπούκτσιν "κοινωνικός αναρχισμός" στο οποίο κάνει μια ωραιότατη κριτική στον λαΙφστάιλ αναρχισμό του Στίρνερ (τι κριτική δηλαδη... από 14 γενεές τον περνάει!). Ωραία πράγματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Oδυσσεα,υπαρχουν πολλοι που ειναι "Στιρνερικοι",διχως καν να ξερουν τον Στιρνερ!Ολοι αυτοι οι νεοφιλελευθεροι φασιστες που καταπατουν εργασιακα δικαιωματα,ολοι αυτοι που μετατρεπουν τον εργαζομενο σε res,
    ολοι αυτοι που το μελημα τους ειναι να προστατεψουν τους κεφαλαιοκρατες,πετσοκοβωντας τη φτωχολογια κ τη μεσαια ταξη,
    ολοι αυτοι λοιπον αποδεικνυονται φανατικοι οπαδοι του Στιρνερ,ακομα κ αν δεν εχουν διαβασει ποτε τον "Μοναδικο".

    Δεν ειναι δεοντολογικη η εννοια του Μοναδικου αλλα οντολογικη.Ο Στιρνερ μιλουσε για το πως πρεπει να ειναι ο ανθρωπος,κ δε καταλαβαινε οτι περιεγραφε τον ανθρωπο οπως ΗΔΗ ειναι.
    Κ δεν ειναι μια παθητικη καταγραφη της πραγματικοτητας αυτο,αντιθετως,για να αλλαξεις κατι πρεπει πρωτα να το αντικρυσεις,να παραδεχτεις τη υπαρξη του.

    Επομενως,πρωτα αναγνωριζουμε την αληθεια του Στιρνερ,κ μετα ας κανουμε ο,τι μπορουμε για να τη καταρριψουμε.Γιατι,οφειλουμε να τη καταρριψουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. el romandante,σε ευχαριστω για τη προταση!Πολυ ενδιαφερον ακουγεται το βιβλιο,στην επομενη εξορμηση σε βιβιοπωλειο,θα το ξεφυλλισω,κ πολυ πιθανον να το αγορασω!
    Ενας λαιφσταιλ αναρχισμος,
    ενας ελευθεριακος αναρχισμος που καταληγει να μεταφραζει τα κυριαρχα νεοφιλελευθερα ρευματα[κλεμμενη η φραση απο τον Αντωνη του r.d!]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΚΑλημέρα.

    Η θέληση του Στίρνερ να αναδείξει το εγώ ως απόλυτο και την μοναδικότητά του ως το μη-αναγώγιμο μέγεθος, τελικά απορροφά κάθε δυνατότητα ανοιγματος και σχέσης με ό,τι μας περιβάλλει και μας υπερβαίνει.

    Ολές οι σχέσεις θεωρούνται υπό το πρίσμα της ισχύος. Οπότε κατευθύνουμε το εγώ μας προς τα πράγματα με τροπο εξ ολοκλήρου επιβλητικό, απολειστικά με τη λογική της εξουσίας, επιθετικά και κυριαρχικά.

    Οπώς λες κι εσύ, ο Στιρνερ είναι τόσο επίκαιρος χωρίς να το γνωρίζουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. fidelio,
    δε θα μπορουσα να τα γραψω τοσο ευστοχα οσο εσυ αλλα αυτο ακριβως εννοω κ εγω.
    Σου παραθετω ενα αποσπασμα απο καποιο σχολιο μου,στην αρχικη αναρτηση αυτου του κειμενου

    "υποκριτες κ φαντασμενους θεωρω ακομα κ τους μεγαλους φιλοσοφους[ειδικοτερα της εποχης του Στιρνερ]διχως βεβαια να μην υποκλινομαι στην ευφυια τους κ την αξια[κυριως λογοτεχνικη] των εργων τους

    λογια λογια λογια λογια λογια ανεφαρμοστα,ανικανα να προσαρμοσουν τη πραγματικοτητα στο περιεχομενο τους,λογια ακαδημαικα κ συνειδητα δυσνοητα,ανικανα να υπερβουν το χασμα μεταξυ οραματος κ πραγματωσης του,φαντασιωσεις σχεδον ιδεοψυχαναγκαστικες

    κ ερχεται ο Στιρνερ κ λεει"τριχες κατσαρες παιδια,ετσι πρεπει να ειναι τα πραγματα"
    εκει που λαθεψε ειναι οτι ετσι ΗΔΗ ηταν κ ειναι τα πραγματα
    νομιζε οτι ειναι προφητης ενω ηταν ανατομος της ανθρωπινης πραγματικοτητας

    υπαρχουν οι Μοναδικοι που δε χαμπαριαζουν απο νορμες,απο κοινωνικες συμβασεις κ επιταγες,απο κρατικους περιορισμους,απο πατριωτισμους κ απο πασης φυσεως μεταφυσικα ιδεολογηματα

    κ υπαρχουν κ οι υπολοιποι στους οποιους οι Μοναδικοι επιβαλλουν τη θεληση τους
    καμμια σχεση με το Νιτσε,ο Νιτσε ηταν πανω απο ολα ποιητης

    δεν πρεπει ομως να μας τρομαζει ο Στιρνερ
    αντιθετως,αν εθελοτυφλουμε μπροστα σε αυτα που λεει,τοτε ειναι που ο Στιρνερ θριαμβευει
    αν χωσουμε το κεφαλι στην αμμο κ τον εξορκιζουμε,τοσο θα επιστρεφει για να μας στοιχειωσει

    πρωτο βημα,παραδοχη,ναι,ετσι εχουν τα πραγματα,η ανθρωπινη αξια μας δεν ειναι δεδομενη κ αναμφισβητητη
    ο ανθρωπος ειναι νεκρος
    και δευτερο βημα,οπως λεει ο Αλαν Μπαντιου στην ΗΘΙΚΗ του"η θεματικη του θανατου του ανθρωπου ειναι συμβατη με την εξεγερση,με τη ριζικη δυσαρεσκεια απεναντι στη κατεστημενη ταξη κ τη πληρη στρατευση στο πραγματικο των καταστασεων"

    στο χερι μας ειναι να μη τον αφησουμε να θριαμβευσει
    ομολογωντας τον θριαμβο του,ειναι ο μοναδικος τροπος ο θριαμβος αυτος να λαβει τελος
    κ να τον ανατρεψουμε "

    ΑπάντησηΔιαγραφή