Δευτέρα, 27 Σεπτεμβρίου 2010

50 ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ (ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΕΡΟΣ)

4)ΧΗΘ ΛΕΤΖΕΡ      στο   DARK KNIGHT  
http://www.imdb.com/title/tt0468569/

Περα απο το να βλεπω ηθοποιους να "τρελαινονται" στην οθονη,θα εχει γινει αντιληπτη κ η ελξη που μου ασκει η Κινηματογραφικη αναπαρασταση του Κακου.Στο cape fear,ο Ντε Νιρο παραδιδει μια εξοχη ενσαρκωση του Κακου.Στο silence of the lambs,ο Χοπκινς,το ιδιο.
Γιατι;Διοτι ειναι αψογα εκτελεσμενες ερμηνειες,ερμηνειες Μεθοδου (Στανισλαφσκυ η δε ξερω κ εγω τι).
Ερμηνειες που φανερωνουν υποκριτικη δεινοτητα.Και ευφυια.

Ξεχαστε τα ολα αυτα.Ξεχαστε Μεθοδους.ευφυιες.ερμηνειες και υποκριτικα ταλεντα.
Εδω ο Λετζερ δεν εχει μπουσουλα.Προτυπα.
Εδω ο Λετζερ δε ξερει τι κανει!Δε γνωριζω καν αν αυτο που κανει λεγεται αυτοσχεδιασμος.
Εδω ο Λετζερ αφηνεται στη Μουσα,να τον οδηγησει,να τον δαιμονισει,αφηνεται στα βαθυτερα ενστικτα του,χανεται στα δαιδαλωδη μονοπατια οχι της ψυχης του.Αλλα,της ιδιας της Τεχνης.
Και η αληθινη Τεχνη εμπεριεχει στον πυρηνα της κατι πολυ οδυνηρο.
Ιδου το Κακο,διχως περιττες εξηγησεις κ δικαιολογησεις
(Οι μονες εξηγησεις που δινονται,για το "χαμογελο" του Τζοκερ
-τη μια ευθυνεται καποιος γκαγκστερ,την αλλη ο ιδιος του ο πατερας-
καταρριπτονται κ αυτουπονομευονται αυτοστιγμει).
Ιδου το Κακο ως sui casa,ως Αυτοαιτια.Εχοντας δηλαδη πραγματικα μονο εναν Σκοπο.
Ποιος ειναι αυτος ο σκοπος;ο βασανισμος των ανθρωπων;οι ψυχες τους;
Οχι φυσικα.
Ο μοναδικος σκοπος του Κακου ειναι η ατερμονη αυτοαναπαραγωγη του.
Η εξαπλωση του Χαους στο διηνεκες.
Ο Τζοκερ δε κανει τους αλλους να υποφερουν για καποιο λογο.Απλα,ετσι πρεπει.Κ ετσι γινεται.
Τιποτα προσωπικο δεν εχει καν με το Μπατμαν.
Κ αυτο τον φερνει σε μια ακατανοητη προοπτικη,που μας κανει να στρεφουμε μακρυα τη ματια μας,
μια ματια που εχει μαθει να εκλογικευει,να βαζει τον κοσμο σε κουτακια,για να μπορεσει να τον κατανοησει.
Η σκηνη που ο Λετζερ,ντυμενος σα νοσοκομα
(με το φορεματακι του,με τα ολα του,κουκλιτσα σκετη-του Σατανα!-)απομακρυνεται απο το φλεγομενο νοσοκομειο με αδεξια βηματα,με περπατημα παπιας,
μια σκηνη δηλαδη που ειναι πανευκολο να καταντησει παρωδια αλλα ειναι τοσο καλα στημενη που το μονο που νιωθεις ειναι ο κομπος στο λαιμο,
ειναι για μενα η σκηνη-επιβεβαιωση της απολυτης-παραλογης Φρικης.Το ξεσπασμα της απουσιας νοηματος.Μια απο τις πολλες σκηνες της τανιας που φερνουν τον Χηθ Λετζερ στη σφαιρα του Μυθου.Του Θρυλου.
Το δευτερο μεγαλυτερο κινηματογραφικο αινιγμα ολων των εποχων.
Η ερμηνεια που εκανε τον πρωτο Τζοκερ του Νικολσον,να μοιαζει με ερμηνεια του Κωστα Βουτσα


3)ΤΖΟΝΥ ΝΤΕΠ    στο   FEAR AND LOATHING IN LAS VEGAS
http://www.imdb.com/title/tt0120669/

Γιατι νουμερο 3 ετουτη εδω η ερμηνεια απο μια "παρανοικη" ταινια;Και τι κανει ο Ντεπ σε αυτη τη ταινια,περα απτο να παιρνει ο,τι ναρκωτικο κυκλοφορησε ποτε στον πλανητη;
Τη δεκαετια του '60,οι νεοι προσπαθησαν να αλλαξουν τον κοσμο.Στη Γαλλια,στην Αμερικη,στη Τσεχια,παντου..Αδεξια ισως;ναι.Με αφελεια;ναι.
Εκ των προτερων καταδικασμενη η προσπαθεια γιατι το καμμενο απτις ντρογκες μυαλο,δεν εχει την απαιτουμενη δυναμη κ συγκεντρωση για να αλλαξει το παραμικρο;
Ναι,
Κ ομως το προσπαθησαν,Παλεψαν.Προσπαθησουν να αγαπησουν τον κοσμο,να αγαπησουν ο ενας τον αλλον.Και με την ενεργεια/αγαπη της ψυχης τους,φτιαξαν ενα κυμα,με σκοπο να πλημμυρισει τα συντριμμια του Παλιου Κοσμου,για να γεννηθει ο καινουριος.
Και ειδαν μετα το Κυμα,να κανει αυτο που λεει ο Ντεπ στη ταινια.Να ξεφευγει απο τον ελεχχο.Να σκαει τελικα πανω τους,ετσι ανεξελέγκτο που ηταν.Κ να τους πνιγει.
Αυτη η ταινια ειναι για το ονειρο που χαθηκε.Για την Ουτοπια που δε μπορεσε να υπαρξει.Για την Ηττα των οραματιστων κ υπερφιλοδοξων νεων ανθρωπων,οι οποιοι πνιγηκαν μεσα στις αντιφασεις,στις εξαρτησεις και στη ματαιοδοξια τους.
Και στο προσωπο του Ντεπ,ειναι χαραγμενα ολα αυτα με ξυραφι.Σα το σημαδι που υποτιθεται οτι του εκανε ο Ντελ Τορο στο μετωπο.ενω κοιμοταν.
Βλεπεις,you can turn your back on a person.But you never turn your back on a drug.
Eνα ρολο που για τον ΟΠΟΙΟΣΗΠΟΤΕ ηθοποιο στον κοσμο,υπηρχε κινδυνος να του ξεφυγει κ να γινει τελειως κωμικος.Αυτος εδω καταφερε να τον αναδειξει.
Να αναδειξει τη πικρα κ τη θλιψη για τα ονειρα των νεων(εκεινων κ των επομενων)που χαθηκαν αυτες τις μερες του '60.Και ο Ντεπ,στις αρχες των 70's,ουσιαστικα σε ολη τη ταινια,θρηνει για αυτα

2)ΡΟΜΠΕΡΤ ΝΤΕ ΝΙΡΟ   στο   TAXI DRIVER
http://www.imdb.com/title/tt0075314/

Ιδου η καλυτερη ερμηνεια του μεγαλυτερου ηθοποιου του Συμπαντος.Ιδου η κινηματογραφικη επιβεβαιωση της φρασης του Μπλεηκ "the road to hell is full of good intentions"
Σιχαθηκαμε τους κλεφτες πολιτικους,τους νταβατζηδες 13χρονων κοριτσιων,τους εμπορους ναρκωτικων.Ετσι,φορεσαμε τη μασκα του Τιμωρου και βγηκαμε στον δρομο για να αποδωσουμε δικαιοσυνη.
Και τι καταφεραμε;τιποτα.Ο κοσμος παραμενει σκατα.Μονο ισως κερδος..η καρδια ενος αγγελου.Μονο η αγαπη ισως κανει τη διαφορα.Δε μας μενει κ τιποτα αλλο.Ο κοσμος κατα 99% θα παραμεινει σκατα.
Και αυτο το 1% που λεγεται ελπιδα,ειναι το μοναδικο πραγμα που μας κραταει ζωντανους,και μας κανει να ξυπναμε το πρωι.Αυτο το 1% απο το κουτι της Πανδωρας.Που για τον Τραβις Μπηκλ,ειχε τη μορφη της Συμπιλ Σεπερντ

1)ΜΑΡΛΟΝ ΜΠΡΑΝΤΟ    στο   ΑPOCALYPSE NOW
http://www.imdb.com/title/tt0078788/

Αυτος εδω δεν εγινε ινδαλμα της κινηματογραφικης ποπ κουλτουρας.Μπορει να αναγνωριστηκε η αξια της ταινιας,η αξια της ερμηνειας του...Αλλα,ας ειμαστε ειλικρινεις.
Δε καταλαβαμε τιποτα  (πλην ισως οτι ηταν η ν.1 bigger than life ερμηνεια Περα απτο Καλο κ το Κακο)
Περα απο το καλο κ το κακο,γιατι ο Κουρτζ δε ταξινομειται,ουτε περιγραφεται.Δε καταλαβαμε ποτε την αποκοσμη φιγουρα του..
τι ηθελε να μας πει;ειχε καποια γνωση να μας μεταλαμπαδευσει;ειναι δυνατον η αληθινη Γνωση να αποκαλυπτεται μεσω διδασκαλιας;
Πως διαολο μπορεις να εξηγησεις σε καποιον τη ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ;
Πως μπορεις να ταξιδεψεις μεσα στη καρδια του σκοτους κ να επιστρεψεις εχοντας σωας τας φρενας;

Χαρακτηριζουν  την ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΡΑ,ως τη μεγαλυτερη αντιπολεμικη ταινια ολων των εποχων.
Οχι βεβαια.Ο πολεμος εδω δεν ειναι παρα το μαγκαφιν,η προφαση,η αφορμη..για τη καταδυση στη καρδια του σκοτους.
Κ εκει,μεσα στο αγνωστο σκοταδι της ανθρωπινης ψυχης,αναδυεται η επιβλητικη
(επιβλητικη σαν γκρεμος,σαν σουρουπο,σαν ηφαιστειο που κοχλαζει)
μορφη του Μαρλον Μπραντο.
Περα απο Μεθοδους,περα απο αυτοσχεδιασμους,περα ακομα κ απο τη Μουσα που δαιμονιζει.
Το προσωπο του Μαρλον Μπραντο ειναι το μεγαλυτερο κινηματογραφικο αινιγμα ολων των εποχων.
Δε τον καταλαβαμε ποτε,πως θα μπορουσαμε αλλωστε να συλλαβουμε κατι που μας υπερβαινει;
Οι ευφυεστεροι απο εμας προσπαθησαν μονο να βιωσουν.
Και οταν αντιληφθηκαν οτι αυτο που γυαλιζε μεσα στη σκηνη-λιγο πριν τη δολοφονια-δεν ηταν το φαλακρο κρανιο του Κουρτζ,
αλλα η αντανακλαση της ιδιας τους της τρελας,
της Παρανοιας της Ανθρωπινης Φυσης..
..εφυγαν τρεχοντας απο τη καρδια του Σκοτους..ως αλλοι Γουιλαρντ...παραδιδοντας μεσα τους τον Στρατηγο Κουρτζ,στη Ληθη.Για να μπορεσουν να συνεχισουν..
Αυτο ειναι το Απεριγραπτο..το Ακατανοητο..αυτη ηταν η μεγαλυτερη κινηματογραφικη ερμηνεια ολων των εποχων

21 σχόλια:

  1. Σε γενικές γραμμές θα συμφωνήσω.Αλλά θα ηθελα να δω και το seven, ενα από τα κορυφαία αστυνομικα θριλερ imo.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. To seven θα το δεις στις κορυφαιες σκηνοθεσιες οπωσδηποτε!Αλλα κ ερμηνευτικα δε παει πισω,εξαιρετικοι οι Φρημαν κ Πητ..απλα ο "σταρ" του seven,ειναι ο σκηνοθετης του,ο Ντεηβιντ Φιντσερ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. στη πενηντάδα σου δόθηκε μεγάλη βαρύτητα στο αμερικάνικο σινεμά. Στο ευρωπαϊκό βρίσκονται κρυμμένες ερμηνείες σαν διαμάντια που λάμπουν. Έχω μια πρόχειρη... του αυστριακού Κλάους Μαρία Μπροντάουερ στο Μεφίστο του Ίστβαν Σζάμπο ή του Ντίνου Ηλιόπουλου στον Δράκο του Κούνδουρου.
    Πάντως, εντελώς απροετοίμαστα, το δικό μου νο1 θα ήταν η ερμηνεία του Μαστρογιάνι ως Φούλβιο στο Αλλοσανφάν των αδερφών Ταβιάνι. Επιφυλάσσομαι βέβαια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ή εγώ το είχα πει ή κάπου το είχα διαβάσει: Όπως το ποδόσφαιρο είναι ένα άθλημα που παίζουν έντεκα εναντίον έντεκα και στο τέλος τέλος κερδίζουν οι Γερμανοί, έτσι και στις ερμηνείες... Ο Μάρλον είναι οι Γερμανοί του κινηματογράφου!

    Προτιμώ την ερμηνεία του στο Τελευταίο Ταγκό στο Παρίσι(που είδα μόλις εχθές πρώτη φορά και έπαθα πλάκα με την ερμηνεία) που είναι ότι πιο ανθρώπινο και μη ανθρώπινο ταυτόχρονα έχουμε δει στο σινεμά!

    Έκπληξη ο Ντεπ. Γαμώτο αυτή την ταινία έχω τόσα χρόνια να τη δω...

    Για Ντε Νίρο δεν συζητάω. Η πιο άρτια ερμηνεία, στον πιο ολοκληρωμένο χαρακτήρα! Θεέ μου σκέφτομαι το πόσο τυχεροί είμαστε που ήρθαν έτσι τα πράγματα και συνεργάστηκε αυτή η τριάδα(σκηνοθέτης, σεναριογράφος, ηθοποιός) κι ανατριχιάζω.

    Για τον Λέτζερ τώρα... Ποτέ δεν με ενθουσίασε τόσο. Όχι ότι δεν ήταν αλάνθαστη, σοκαριστική ερμηνεία, αλλά δεδομένου της ψυχολογικής του κατάστασης ήταν απλά διέξοδος σε αυτά που κουβαλούσε. Δηλαδή δεν κουράστηκε(σαν τον Ντε Νίρο πχ). Είναι ίδια περίπτωση με Ρουρκ στον Παλαιστή. Ερμηνειάρα αλλά ουσιαστικά έδωσε ότι είχε κρατήσει για εκείνον. Τελικά ήταν οι εαυτοί τους, δεν ερμήνευσαν(οπότε το καλή ερμηνεία είναι ίσως και άδικο).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. 4. "Εδω ο Λετζερ δεν εχει μπουσουλα.Προτυπα.
    Εδω ο Λετζερ δε ξερει τι κανει!"

    Εγώ πιστεύω πως ήξερε ΠΑΡΑ πολύ καλά τι έκανε!!!

    "Εδω ο Λετζερ αφηνεται στη Μουσα,να τον οδηγησει,να τον δαιμονισει,αφηνεται στα βαθυτερα ενστικτα του,χανεται στα δαιδαλωδη μονοπατια οχι της ψυχης του.Αλλα,της ιδιας της Τεχνης."

    Μα αυτό ακριβώς δεν κάνουν οι ηθοποιοί της Μεθόδου;!;!;

    "Η ερμηνεια που εκανε τον πρωτο Τζοκερ του Νικολσον,να μοιαζει με ερμηνεια του Κωστα Βουτσα"

    :)) :p ;)

    3. Δεν είναι από τις αγαπημένες μου ερμηνείες όλων των εποχών και προτιμώ το 4... Βασικά και από τον Depp νομίζω πως προτιμώ άλλες ερμηνείες (The Libertine, Dead Man, Edward Scissorhands). Πάντως σίγουρα είναι πολύ καλός και εδώ... αυτό δεν το αμφισβητώ φυσικά!!! Α κάποια στιγμή θα βγει και αυτή η ταινία... ;)

    2. Πάντως και στο Raging Bull και στο Cape Fear είναι εξίσου τέλειος.

    1. "Χαρακτηριζουν την ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΡΑ,ως τη μεγαλυτερη αντιπολεμικη ταινια ολων των εποχων.
    Οχι βεβαια.Ο πολεμος εδω δεν ειναι παρα το μαγκαφιν,η προφαση,η αφορμη..για τη καταδυση στη καρδια του σκοτους."

    Γιατί όχι βέβαια;!;!; Ίσα-ίσα που αυτός είναι ένας λόγος παραπάνω που την κάνει την καλύτερη αντιπολεμική ταινία όλων των εποχών!!! Γιατί όλοι οι πόλεμοι πρώτα γίνονται μέσα μας και όλοι τους την ψυχή μας καταστρέφουν... ΦΥΣΙΚΑ και είναι η καλύτερη αντιπολεμική ταινία!!! :p

    Συμφωνώ πως είναι ερμηνειάρα, αλλά για μένα δεν είναι η καλύτερη για τον επιπρόσθετο λόγο πως είναι μικρός-σε διάρκεια-ρόλος (ασχέτως αν ο Brando τους επισκίασε ΟΛΟΥΣ)...

    ΥΓ1: Κάποια άλλη στιγμή θα επιστρέψω με την δική μου 10άδα όπως σου είχα υποσχεθεί... ;)

    ΥΓ2: Annie, καταλαβαίνεις πως είναι χαζό να το παίζεις πως ξέρεις την ψυχολογική κατάσταση κάποιου που δεν γνώρισες ποτέ... έτσι δεν είναι; Άντε να το δεχτώ για τον Rourke... αλλά για τον Ledger με τίποτα. Αντε πες πως ήταν χάλια ψυχολογικά, αυτό δεν τον κάνει να έχει την τρέλα του Joker...!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Annie,καλο αυτο με τον Μπραντο!Το ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΑΓΚΟ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ δεν το χω δει,κατι περιεργα εχω ακουσει για βουτυρα κτλ κ εγω δεν ειμαι τοσο προχω!
    Οντως δεν ειμαι πολυ προχω αλλα κατα τα αλλα αστειευομαι,δε την εχω δει γιατι δεν εχει τυχει,ασε που δε θυμαμαι να την εχω σταμπαρει σε καποιο βιντεοκλαμπ.Αυτο που λες περι ανθρωπινης κ μη ανθρωπινης ερμηνειας ταυτοχρονα παντως,μου κινησε τη περιεργεια.Αν τη πετυχω,θα τη δω να σου πω τη γνωμη μου.

    Καταλαβαινω τι λες για τον Λετζερ.Ειναι αυτο που εγραψα οτι συνεβη με τον Κεητζ στο leaving las vegas.Οταν ερμηνευεις ουσιαστικα τον εαυτο σου,δεν ειναι κ τοσο ερμηνεια.
    i get your point,αλλα νομιζω οτι ο Λετζερ εδωσε κατι παραπανω απο μια απλη αντανακλαση της εσωτερικης του καταστασης.
    Νομιζω οτι καταφερε να μετουσιωσει τη Θλιψη του σε Τεχνη.
    Αυτο που περιγραφεις εγινε οντως με τον Ρουρκ,αυτος πηγε και επαιξε απλως τον εαυτο του στον wrestler.
    Sτο dark knight....ειχαμε κατι αλλο!Ο Τζοκερ δεν ηταν ο Λετζερ.

    ΥΓ Να τη δεις οποτε μπορεσεις την ταινια του Ντεπ.Ειναι βεβαιο οτι θα την εκτιμησεις καλυτερα τωρα,μιας κ αφου λες οτι εχεις να τη δεις πολλα χρονια,θα ησουν πολυ μικρη οταν τη πρωτοειδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γιατι φιλε Μπαουερ προσπαθεις να βρεις ψεγαδια κ αντιφασεις σε αυτη την αναρτηση-καταθεση ψυχης;ε;
    (Αν ειχα το intensedebate τωρα,θα εβαζα πολλες φατσες με μαυρα γυαλια ηλιου,την αλλη που θυμωνει κ την αλλη που βγαζει τη γλωσσα εξω!Δεν θυμαμαι τα συμβολα,αλλιως θα τα εγραφα κ αυτα-p-;!!)

    1)Πραγματικα,δε νομιζω οτι ηξερε τι εκανε ο Λετζερ.Καπου διαβασα οτι οι υπολοιποι ηθοποιοι τον εβλεπαν να τριγυρνα στα παρασκηνια,οντας χαμενος τελειως στον κοσμο του,μια αποκοσμη φιγουρα που ειχε παρασυρθει απο τον ρολο του κ δε μπορουσε να τον αποβαλλει ουτε στα διαλειμματα!
    Αυτο νομιζω οτι στηριζει λιγο τα λεγομενα μου.
    Ο Λετζερ οδηγηθηκε μεσω αυτης της ερμηνειας σε μη γνωριμα μονοπατια της ψυχης του.
    Αλλωστε δεν ειχε κανει ως τοτε καμια ισαξια ερμηνεια.Καλος ηθοποιος ηταν μεν αλλα οχι κ τοσο.
    Στο dk υπερεβη τον εαυτο του.Πηγε καπου που δεν ειχε ξαναπαει.
    Κοιτα,μη στο παιζω Δανικας,δεν ειμαι σιγουρος για αυτα που λεω,απλα αυτα νομιζω.
    Μεθοδος ειναι αυτη που χρησιμοποιει ο Ντε Νιρο πχ στο cape fear,οταν καταδυεται στα αδυτα της ψυχης ενος δολοφονου.Και ειναι μια αψογα εκτελεσμενη ερμηνεια,υπολογισμενη απο την αρχη ως το τελος,στο cape fear ο ντε Νιρο ξερει πολυ καλα τι κανει,φαινεται οτι ειχε προετοιμασει την ερμηνεια του κ ακολουθει ενα μοτιβο,σαν ανθρωπινο κομπιουτερ.
    Ο Λετζερ δε νομιζω οτι ειχε προετοιμασει τιποτα.Δεν ειχε υπολογισει τιποτα,νομιζω οτι απλως βυθιστηκε στο χαος του μυαλου του.Δεν ειδα καμαι Μεθοδο.

    "Γιατί όχι βέβαια;!;!; Ίσα-ίσα που αυτός είναι ένας λόγος παραπάνω που την κάνει την καλύτερη αντιπολεμική ταινία όλων των εποχών!!! Γιατί όλοι οι πόλεμοι πρώτα γίνονται μέσα μας και όλοι τους την ψυχή μας καταστρέφουν... ΦΥΣΙΚΑ και είναι η καλύτερη αντιπολεμική ταινία!!! :p"

    Θα σου πω τι εννοω.πχ το dark knight,δεν ειναι μια ταινια βασισμενη σε κομικ;κ ομως,την αδικεις αν τη χαρακτηρισεις ως μια ταινια βασισμενη σε κομικ.Και το daredevil ταινια βασισμενη σε κομικ ειναι!Αλλα το dk ειναι κατι πολυ παραπανω απο αυτο.
    Η αποκαλυψη τωρα και βεβαια στεκεται εναντια του πολεμου.Και βεβαια μια αναγνωση της ειναι αντιπολεμικη.Αλλα νομιζω οτι την αδικουμε αν τη πουμε απλως ενα αντιπολεμικο αριστουργημα,τους λογους τους εξηγω παραπανω.ο πολεμος ειναι απλα το προσχημα.Για να καταδειξει ο Κοπολα τη φρικη κ τη παρανοια της ιδιας της ανθρωπινης ψυχης.
    Αντιπολεμικα ειναι κ το full metal jacket η το saving private ryan..kαλες ταινιες,πολυ καλες...αλλα καμια σχεση σαν αξια με αυτην εδω.
    Αυτη εδω ειναι κατι αλλο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. el romandante,οντως,πηξαμε στους Αμερικανους τωρα που το σκεφτομαι!Θα σου πω τη γνωμη μου,πιστευω οτι οι Αμερικαμοι ηθοποιοι,σε γενικες γραμμες,ειναι καλυτεροι απο τους Ευρωπαιο-ασιατες.Ειναι πιο πειθαρχημενοι πχ απο τους Γαλλους.Φυσικα κ δεν υποτιμω τον Ευρωπαικο η τον Ασιατικο κινηματογραφο,αντιθετως θεωρω οτι τα τελευταια δεκα χρονια η Κορεα εχει βαλει τα γυαλια σε ολους,βλεπε Καρ Βαι,Παρκ τσαν Γου,Κιμ Κι Ντουκ,Κιμ Τζι Γουν κτλ.
    Επισης λατρευω τον Γαλλικο κινηματογραφο,δωσε μου υπαρξιακα αδιεξοδα,προβληματα στις ανθρωπινες σχεσεις κ ακατασχετο μπλα μπλα κ παρε μου τη ψυχη!
    Οπως κ τον Σκανδιναβικο κινηματογραφο,Τριερ,Βιντεμπεργκ,Μποε,Καουρισμακι,

    αλλα κ παλι,μαλλον στον κινηματογραφο,ειμαι λιγο "αμερικανακι"!Σιγουρα στη πενηνταδα ειχαν θεση πολλοι Ευρωπαιοι ηθοποιοι,νομιζω ομως οτι οι Αμερικανοι ειναι οι καλυτεροι ολων.

    ΥΓ Δεν εχω δει καμια απο τις ταινιες που αναφερεις.Για τις πρωτες 2 εχω διαβασει πολυ θετικα σχολια,την τριτη δε τη γνωριζω καν.Καιρος να τις μαθω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. "Γιατι φιλε Μπαουερ προσπαθεις να βρεις ψεγαδια κ αντιφασεις σε αυτη την αναρτηση-καταθεση ψυχης;ε;"

    :)) :p ;) :D :)

    1.Α. Συγγνώμη, αλλά κάνεις λάθος. :) Και ο De Niro στα διαλείμματα δεν βγαίνει από τον ρόλο, κανένας δεν τον φωνάζει με το όνομά του (βέβαια αυτό μπορεί και να μην ισχύει ακόμα-τουλάχιστον όταν έδινε σερί τις Υπερερμηνειάρες αυτό ίσχυε). Αυτή είναι η Μέθοδος, δεν επιτρέπει στον ηθοποιό να βγει απ΄τον ρόλο...

    Β. Επίσης κάνει λάθος και στο "Ο Λετζερ δε νομιζω οτι ειχε προετοιμασει τιποτα.Δεν ειχε υπολογισει τιποτα,νομιζω οτι απλως βυθιστηκε στο χαος του μυαλου του." Γιατί είχε διαβάσει καμιά 10αριά κόμικς του Batman με τον Joker... Διάβασε τα καλύτερα με λίγα λόγια (ένα από αυτά και το Arkham Asylum όπου η παράνοια του Joker ξεπερνά ακόμα και την Εξώσφαιρα... Δες μόνο ένα σκίτσο και θα καταλάβεις για τι Joker μιλάμε-κι όμως, ΤΟΣΗ τρέλα ούτε ο Ledger δεν έπιασε με την ερμηνεία του κι ας ήταν Υπερτέλειος στον ρόλο του!!!)...

    2. "ο πολεμος ειναι απλα το προσχημα.Για να καταδειξει ο Κοπολα τη φρικη κ τη παρανοια της ιδιας της ανθρωπινης ψυχης."

    ΔΕΝ διαφωνώ, αλλά δεν είναι το ίδιο να λες αντιπολεμικό αριστούργημα και αριστούργημα βασισμένο σε κόμικ... Το 2ο ακούγεται υποτιμητικό, το πρώτο όχι... ;)

    ΥΓ: Να δεις επειγόντως το Τελευταίο Ταγκό...!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. 1)Μπορει να ειναι αυτη η Μεθοδος,δεν ειμαι σιγουρος για τον ισχυρισμο μου.Αλλα ειμαι σιγουρος οτι η ενσαρκωση του Κακου(Λετζερ) ηταν διαφορετικη απο τις αλλες ενσαρκωσεις του Κακου που ειχαμε δει μεχρι τοτε(Ντε Νιρο,Αντονυ Χοπκινς,Λωρενς Ολιβιε στο marathon man)
    Bεβαια πρεπει να συνυπολογισουμε κ τους διαφορετικους ρολους,αλλιως παιζεται ενας Τζοκερ,αλλιως παιζεται ενας καννιβαλος ψυχιατρος!
    Αλλα επειδη μου αρεσει το ευρημα μου,θα επιμεινω στην αληθεια του ισχυρισμου μου!(μου αλλαξες γνωμη μια φορα τη προηγουμενη βδομαδα με το καπνισμα σε δημοσιους χωρους,ειναι θεμα τιμης για εναν Λεοντα να μην υποχωρησει για δευτερη φορα απεναντι στον ιδιο ανθρωπο!!!)


    ", αλλά δεν είναι το ίδιο να λες αντιπολεμικό αριστούργημα και αριστούργημα βασισμένο σε κόμικ... Το 2ο ακούγεται υποτιμητικό, το πρώτο όχι... ;)"

    Εδω ομως δε μπορω να διαφωνησω!Αλλα περα απο ζητηματα τιμης(!),για τον Λετζερ μπορει να εχω αδικο οντως,
    εδω ομως ειναι στανταρ αυτο που λεω,
    ειναι ΚΑΙ αντιπολεμικο αριστουργημα,
    αλλα ταυτοχρονα ειναι κ κατι πολυ παραπανω!

    Μου χρωστας τις 10 ερμηνειες σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. σελίν, τρέχα να νοικιάσεις ή κατεβάσεις άμεσα το αλοσανφάν. Και πράγματι είναι δύσκολο να βρεις ερμηνείες να κυριαρχούν στο καλλιτεχνικό γαλλικό σινεμά μιας και είναι κατεξοχήν το σινεμά των δημιουργών. Επίσης, στη δεκάδα μου σίγουρα και ο Βιττόριο Γκάσμαν στον φανφαρόνο του Ρίζι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ειναι οι auter εκει,δεν αφηνουν τιποτα να τους επισκιασει!οκ,οπου βρω θα το παρω να το δω,αλοσανφαν αδερφοι Ταβιανι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Η κορυφή δόθηκε εκεί που περίμενα και ήλπιζα. Και η δεύτερη θέση το ίδιο. Εύγε!
    Ε... σχετικά με τις άλλες δύο θέσεις, υποκειμενικά φυσικά μιλώντας θα ήταν πολύ χαμηλότερα και οι δύο και μάλιστα ο Λέτζερ εκτός της λίστας, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι δεν ήταν φοβερός στην ερμηνεία του. Απλά ποτέ δεν με ενθουσίασε τόσο (όπως λέει και η Annie).
    Και είχα σκοπό να σε ρωτήσω γιατί είναι μόνο Αμερικάνοι στην λίστα σου αλλά το απάντησες.
    el Romandante πόσο δίκιο έχεις ειδικά για τον Κλάους Μαρία Μπραντάουερ. Αναμφίβολα από τις κορυφαίες ερμηνείες που έχω δει.
    celin συμφωνώ ότι έχει ανέβει ο κορεάτικος κινηματογράφος σκηνοθετικά. Από άποψη ερμηνειών όμως; Έχει πολύ καλούς ηθοποιούς που μπορούν να στηρίξουν άψογα σκηνοθετημένες ταινίες αλλά οι ίδιοι δεν μου φαίνεται ότι μπορούν να ξεχωρίζουν και τόσο.
    Πολύ ωραία η λίστα σου πάντως. Φαίνεται ότι αφιέρωσες πολύ χρόνο και σκέψη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Α. "Bεβαια πρεπει να συνυπολογισουμε κ τους διαφορετικους ρολους,αλλιως παιζεται ενας Τζοκερ,αλλιως παιζεται ενας καννιβαλος ψυχιατρος!"

    Αυτό ακριβώς θα σου έλεγα οπότε έχεις απόλυτο δίκιο... :p ;) (:)) :p ;))

    Β. "εδω ομως ειναι στανταρ αυτο που λεω,
    ειναι ΚΑΙ αντιπολεμικο αριστουργημα,
    αλλα ταυτοχρονα ειναι κ κατι πολυ παραπανω!"

    Μα δεν είπα ποτέ κάτι αντίθετο από αυτό...

    Τελικά έκανα top 20:

    20. James Dean - Giant
    19. James Dean - Rebel Without a Cause
    18. Nicholson - One Flew Over The Cuckoo's Nest
    17. Pacino - Serpico
    16. Edward Norton - American History X
    15. Daniel Day Lewis - My Left Foot
    14. Pacino - Scarface
    13. Daniel Day Lewis - There Will Be Blood
    12. Heath Ledger - The Dark Knight
    11. James Dean - East of Eden
    10. Nicholson - The Shining
    09. Hopkins - The Silence of the Lambs
    08. Pacino - The Godfather Part I & II
    07. De Niro - The Godfather Part II
    06. De Niro - Cape Fear
    05. Brando - Last Tango in Paris
    04. Brando - Apocalypse Now
    03. Brando - The Godfather
    02. De Niro - Taxi Driver
    01. De Niro - Raging Bull

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. King ink,σε ευχαριστω πολυ,να σαι καλα,οντως αφιερωσα ολον τον ελευθερο χρονο που ειχα για τη συνταξη αυτων των λιστων και δεν ηταν καθολου ευκολο,αν σκεφτεις οτι η σειρα ηταν κ αξιολογικη.
    Εχουμε κοινες τις 2 αγαπημενες ερμηνειες ολων των εποχων,ε;χαιρομαι!

    Συμφωνουμε οπως καταλαβες κ για τους Κορεατες ηθοποιους.Μονο τον Κεν Λιουνγκ εβαλα σε αυτη τη λιστα.Καλοι ειναι οι ηθοποιοι,αρκετα καλοι,αλλα στις κορεατικες ταινιες-οπως κ στις γαλλικες-ο "σταρ" ειναι παντα ο σκηνοθετης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τζακ απο οτι καταλαβαινω,εχω παντα δικιο οταν προσεταιριζομαι την αποψη σου!!!!
    Σε ευχαριστω για τη λιστα,να σαι καλα.Ακου τωρα κ αλλη ιεροσυλια,δεν εχω δει ουτε μια ταινια με το Τζεημς Ντην.Κακως ,φανταζομαι..
    κατα τα αλλα στο top -4,εχουμε κ με εσενα 2 κοινα,οπως με τον king ink..
    κ φαντασου οτι πριν κανα 2ωρο,μαλωνα με εναν φιλο μου στο τηλεφωνο,του οποιου δε του αρεσε η λιστα λεει γιατι εχω βαλει πολλες του Ντε Νιρο κ τολμησα να τον χαρακτηρισω τον μεγαλυτερο ηθοποιο ολων των εποχων!
    Ας διαβαζει τωρα τα σχολια,για να του πουμε ολοι μαζι
    '"ρε φιλε,ποσο ασχετος εισαι!!!!!!!"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. 1. "Τζακ απο οτι καταλαβαινω,εχω παντα δικιο οταν προσεταιριζομαι την αποψη σου!!!!"

    Έχεις και τώρα απόλυτο δίκιο... Β) ;)

    2. "Σε ευχαριστω για τη λιστα,να σαι καλα"

    Σιγά ρε, εσύ τόσες λίστες έχεις κάνει στις αναρτήσεις μου... Δεν έκανα και τίποτα δύσκολο άλλωστε (5-10 λεπτά μου πήρε-με βοήθησε η ανάρτηση με τους 10 αγαπημένους μου ηθοποιούς).

    3. Ένα πράγμα θα σου πω για τον Dean: Αν δεν είχε πεθάνει είμαι 1000% σίγουρος πως θα ήταν τουλάχιστον ισάξιος του Brando... Για τέτοιο ταλέντο μιλάμε...

    ΥΓ: "ρε φιλε,ποσο ασχετος εισαι!!!!!!!" ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. E,τοτε πρεπει οπωσδηποτε να δω ταινια του Ντην!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μόλις 3 ταινιάρες πρόλαβε να κάνει άλλωστε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλησπερα και συγχαρητηρια για το μπλογκ σου!

    Πολυ καλη η λιστα σου και σε γενικες γραμμες συμφωνω.

    Οι 20 πιο αγαπημενες μου αντρικες ερμηνειες ολων των εποχων:

    1.Marcello Mastroianni - 8½
    2.Robert de Niro - Raging Bull
    3.James Stewart - It's a Wonderful Life
    4.Marlon Brando - The Godfather
    5.Charlie Chaplin - City Lights
    6.Antony Hopkins - The Silence of the Lambs
    7.Burt Lancaster - Il Gattopardo
    8.Jack Nicholson - The Shining
    9.Malcolm McDowell - A Clockwork Orange
    10.Heath Ledger - Dark Knight
    11.Laurence Olivier - Hamlet
    12.Marlon Brando - Ultimo Tango a Parigi
    13.Charlie Chaplin - Limelight
    14.Robert de Niro - Cape Fear
    15.Jack Lemmon - Some like it hot
    16.Victor Sjöström - Smultronstället
    17.Humphrey Bogart - Casablanca
    18.Marlon Brando - Apocalypse Now
    19.Antony Perkins - Psycho
    20.Daniel Day Lewis - There Will Be Blood

    Καλο βραδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καλωσορισες monsier hulot κ σε ευχαριστω για τη παραθεση της δικιας σου λιστας.Βλεπω εχουμε πολλες κοινες.Μπορει εγω να μη τον εβαλα αλλα συμφωνω μαζι σου οτι ο Μαστρογιαννι ηταν εκπληκτικος στο 8 1/2.Η λιστα σου δειχνει οτι αγαπας το σινεμα κ οτι εχεις ασχοληθει πολυ με αυτο.Ωραια λιστα,
    καλο βραδυ κ σε σενα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή