Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2010

Η ΤΡΙΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ (Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ)

Εξω απο αυτο το Μοναστηρι,μπορεις να δεις
τον Ανθρωπο που Μεταμορφωνεται.
Αν σταθεις διπλα του,για λιγο,
θα σου μοιασει.
Και συντομα,μορφη,
θα ξαναλλαξει.
Ισως να τον αγαπησεις,
ισως κ να τον μισησεις,
το σιγουρο ειναι οτι καποτε,
θα τον συναντησεις.
Κρινουμε αυτο που καταλαβαινουμε.
Πιστευουμε αυτο που δε καταλαβαινουμε.
Τιποτα απο τα δυο,με εκεινον δε θα σου συμβει.
Ειτε Αγαπη,ειτε Μισος.
Κ γοργα,θα ξεχαστει.

Η πυρωμενη επιβραβευση,
η πληρωμενη αυταπαρνηση.
Σε ακουει.
Με το που θα παρει τη μορφη σου,
μια ζωη θα σε ακουει.
Δεν απανταει,δε συμβουλευει,
τη ψυχη σου πλανευει,
το σωμα σου φοραει
κ σε νικαει.
Ειναι η Αποπλανηση στην Υψιστη Μορφη της,
ειναι το παρασημο ενος Ξεχασμενου Αγωνα,
ο Ανθρωπος που Μεταμορφωνεται.
Η παραισθηση στο ματι του κυκλωνα.
Οι δυναμεις σου σε εγκαταλειπουν,
παλιες κρυες νυξεις ζητωκραυγαζουν για το "ΝΑΙ"
Δε ξερεις.
Μα αν μαθεις,
θα λυτρωθεις;
Η θα υποφερεις;
Κ τι μπορεις αλλωστε να μαθεις;
Εισαι Ανθρωπος κ αυτος
Αρχαιο Μυστηριο.
Για μια στιγμη,τα πιστευω σου αποκρυσταλλωνονται (οταν βρισκεσαι κοντα του)
Φοβασαι μηπως κλέβει τη μορφη σου,
κ δεν εχεις σκεφτει αν εσυ εισαι αυτος που κλεβει τη δικια του.
Φοβασαι μηπως κλεβει τη ψυχη σου.
Και στο ονειρο μενεις απαθης,σαν ανταμωνεις τη σκια σου.
Τι εχει υπαρξει πριν απο μενα;Τι μετα;
Και ποια η διαφορα;
Ισως αυτη ειναι η αποστολη του.
Να σε παρηγορησει,λιγο πριν το τελος,
οτι καποτε πηρε το προσωπο σου.
Προσωπο εφηβικο,κατασπρο,ευτυχισμενο.
Προσωπο που μοιαζει με ολα οσα απεχθανομαι,
με ολα οσα περιμενω.
Φοβασαι μηπως του ανηκεις;
Η μηπως φοβασαι οτι θα αρνηθει να σε κυριεψει;
Βλεπω προσωπα αλλου να παρελαζουν,
σαθρα,ρυτιδωμενα
στο Απεχθες τουτο πανηγυρι δε θα ειμαι εγω παρατηρητης.
Ισως να ειμαι ο σκοτωμενος.
Ισως κ ο εκτελεστης.

Εξω απο το Μοναστηρι,συγκεντρωνονται καθε μερα πολλοι.
Συνεισφερουν στην εξαπλωση αυτη,
που ανοιγει τα φτερα της.
Θυσιαζουν τα παντα για μια Δευτερη φορα.
Μα ειναι μονο μια φορα που παιρνει τη μορφη σου.
Και μοιαζει με Απαντηση,
αυτο που εμοιαζε με απειλη σου.
Τι θες εδω;Τι πραγματικα ζητας;
Ηρθες επειδη μισεις;Η επειδη αγαπας;
Γιατι περιμενεις τη Δευτερη φορα,διχως ελπιδα;
Και τον χωρο αυτον που σε πλημμυρισε με τρομο,
τωρα τον βλεπεις σα πατριδα.
Καποτε θα φυγεις.
Κ ο,τι ειδες εδω,θα το ξεχασεις.
Δεν ειναι ευχη,ανακουφιση,συγχωρεση,
απολογια.
Ειναι πραγματικοτητα.
Εξω απο το Μοναστηρι αυτο,
που καλογερους δεν εχει,
απο την εγκαταλελλειμενη αυτη πληγη στον Χρονο
που τον Χρονο τον αντεχει..

..αληθεια..

..Που να ειναι οι καλογεροι;Γιατι ειναι εξαφανισμενοι;
Σκεφτηκε κανεις μηπως εκεινος τους εξοντωσε;
Μηπως η απουσια τους ειναι προειδοποιηση;
Πως δεν το εχει σκεφτει κανεις;
Κοιτα γυρω σου καλυτερα.
Κοιτα το πληθος το εξοντωμενο,
το πεινασμενο,
ειναι Αδαες;
Δε προλαβες τοσην ωρα να πεις μια κουβεντα.
Τωρα το μονο που βλεπεις γυρω σου,
ειναι εκφρασεις πονηρες.
Τι Μοναστηρι ειναι αυτο;
Ποιος πληρωσε τον οβολο;
Γιατι ολοι μοιαζουν με εμενα;
Γιατι εγω δε μοιαζω
με κανεναν;
Ο Ανθρωπος που Μεταμορφωνεται
γυρνα το προσωπο του.
Κ ολοι εμεις τριγυρω του,που Μεταμορφωνομαστε,
ειμαστε εδω,
για τον Σκοπο του.


                                   2003

16 σχόλια:

  1. Πολύ καλό, όχι απώς καλό, celin.

    O Νόσφυ, είναι λιτός, αλλά του αρέσει πολύ.
    Δεν το πολυδείχνει, όμως:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Noσφερατε κ Σπιθα,σας ευχαριστω!
    Σπιθα,καλως ηρθες!
    Περιμενετε γιατι θα ερθουν κ τα υπολοιπα μερη της τριλογιας,αν κ ισως ο ορος "τριλογια" ειναι καταχρηστικος,
    1)γιατι δεν υπαρχει ουτε καν χαλαρη συνδεση μεταξυ τους πλην της διαπραγματευσης της ιδιας εννοιας "μεταμορφωση",
    2)Γιατι αυτο εδω γραφτηκε το 2003,το επομενο το 2004 κ το τελευταιο,το 2005.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @ Celin
    "1)γιατι δεν υπαρχει ουτε καν χαλαρη συνδεση μεταξυ τους
    **πλην της διαπραγματευσης της ιδιας εννοιας "μεταμορφωση",

    2)Γιατι αυτο εδω γραφτηκε το 2003,το επομενο το 2004 κ το τελευταιο,το 2005."

    Αυτό το κάνει, ακόμη πιο ενδιαφέρον, Celin.
    Σωστά, αναφέρεις,για την διαπραγμάτευση της ίδιας έννοιας "μεταμόρφωση"

    Να σου πω, όμως, ότι ήμουν βέβαιος, για το θέμα που θα έθετες:))

    Το θέμα, είναι ότι υπάρχουν μεταμορφώσεις και είναι αναγκαίες, αλλά...να προσέχουμε μην χάσουμε τις ψυχές μας. Έτσι δεν είναι;
    :)

    Νάσαι καλά, ευχαριστώ,
    έστω και αργά, ήρθα.:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Celin, καλησπέρα!
    μου θύμισες τον Γκρέκορ Σάμσα που ξύπνησε ένα πρωίκαι βρέθηκε ξαπλωμένος στο κρεβάτι του μεταμορφωμένος σε...
    θα σου πω όταν γράψεις το 2ο μέρος...:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σπιθα,εγω σε ευχαριστω κ παντα ευπροσδεκτος,σε οποια αναρτηση επιθυμεις εσυ να σχολιασεις,λεγοντας το ο,τιδηποτε.

    "Να σου πω, όμως, ότι ήμουν βέβαιος, για το θέμα που θα έθετες:))"
    Τι δηλαδη,περιμενες οτι θα κανω αναρτηση με θεμα τη Μεταμορφωση;!Αν ναι,σε διαβεβαιωνω οτι δεν υπαρχουν υπονοουμενα πολιτικου περιεχομενου εδω!Ετσι κ αλλιως,δε μου αρεσει ιδιαιτερα η "στρατευμενη ποιηση".Οταν μιλαμε για Πολιτικη,προτιμω να μιλαμε μονο για Πολιτικη,
    οταν μιλαμε για Ποιηση,προτιμω να μιλαμε μονο για Ποιηση,
    δε θελω να εμπλεκονται αυτα τα 2
    (μολονοτι τα μπλεκω κ εγω καποιες φορες,πχ εδω
    http://celinathens.blogspot.com/2010/04/blog-post_23.html )

    Η θεματικη των ποιηματων μου ειναι σχεδον αποκλειστικα ο θανατος,η απογνωση,ο ερωτας κ τα μεταφυσικα/υπαρξιακα αδιεξοδα.

    Καλο βραδυ!

    υγ Καποιες φορες πρεπει να χασεις τη ψυχη σου,για να τη βρεις πραγματικα.Αλλα ναι,συμφωνω,πρεπει να προσεχεις,γιατι συνηθως αλλα πραγματικα θελουμε,αλλα ψαχνουμε,κ αλλα στο τελος,βρισκουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλησπερα Κatabran!
    Tην εχω διαβασει τη Μεταμορφωση του Καφκα,καλο ηταν,αλλα προτιμω τη ΔΙΚΗ κ τον ΠΥΡΓΟ!
    Θα περιμενω τα επομενα σου σχολια για το δευτερο κ το τριτο μερος!Παντως σε κανενα απο αυτα δε μεταμορφωνομαι σε κατσαριδα,οπως ο αμοιρος ο Σαμσα!
    (Η Μεταμορφωση κατα σειρα ειναι σε Αγαλμα-Λυκο-Μυστικο αλλα δε θα πω τιποτα περισσοτερο τωρα,δεν εχει νοημα γιατι,ο,τι κ να πω τωρα-εκτος πλαισιου-θα φανει ασυναρτητο!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οχι βέβαια,Celin, δεν περίμενα στερεότυπα, αλίμονο.

    Δεν μας αρκούν ούτε ανεπαρκείς κοινοτυπίες, ούτε εφυσυχασμοί.

    Τα διαχρονικά θέματα του ανθρώπου, ψηλαφίζουμε,
    και με πρόσθετα επιβαρυντικά στοιχεία που προκύπτουν, μέσα από τα σύχρονα παγκόσμια προβλήματα - καταστάσεις.

    Καλό βράδυ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Και εμενα μου αρεσε ΠΟΛΥ! (Γιατι να το κρυψωμεν αλλωστε;) ;)

    Bρες ενα ανθρωπο να τα εκδωσει, στο εχω ξαναπει φιλε celin, (oσο δυσκολο και αν ειναι) εμεις παντως οι φιλοι σου λεμε οτι αξιζει τον κοπο!

    Καλη σου μερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Γεια σου elva!
    Σε ευχαριστω πολυ κ για τα καλα σου λογια κ για τη προτροπη!Εχεις δικιο,πρεπει να κινητοποιηθω.Αλλα τι να κανω,που γεννηθηκα αναβλητικος κ περιμενω μαλλον να φυτρωσει κανας εκδοτης στο μπαλκονι,απο το να παω εγω να τον βρω.
    Αλλα επειδη εκδοτες δε φυτρωνουν στα μπαλκονια,μαλλον θα πρεπει να γινει το δευτερο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Φίλε μου, ποιητή

    "Μα αν μαθεις,
    θα λυτρωθεις;
    Η θα υποφερεις;...

    Ποιος πληρωσε τον οβολο;
    Γιατι ολοι μοιαζουν με εμενα;
    Γιατι εγω δε μοιαζω
    με κανεναν;..."

    Όμορφο, πολύ όμοφο :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. είναι η τέταρτη φορά που το διαβάζω...
    κοπίασα πολύ, πόσο μάλλον εσύ που το αισθάνθηκες...
    κάθε φορά, νόμιζα πως τσάκωνα το λαχείο και κάθε φορά αντιλαμβανόμουν πως είχα χάσει το λαχνό...
    ο άνθρωπος που μεταμορφώνεται, και πρέπει να μεταμορφώνεται κατά την ταπεινή μου γνώμη, είναι συγγραφέας...
    το λέω αυτό, γιατί εγώ εντοπίζω "ύφη"!
    ναι, ξέρεις ποτέ δε συμφώνησα με αυτούς που λένε ότι ο τάδε έχει ένα συγκεκριμένο "ύφος"...θεωρώ πως όσοι γράφουν ποτέ δεν είναι ένας και αυτός, συνεπώς δεν υπάρχει ύφος αλλά, ύφη!
    ο άνθρωπος που μεταμορφώνεται θα μπορούσε να σκεφτεί χίλιους τρόπους να δραπετεύσει απ[ό τη μιζέρια του...το φωνάζει αυτό στο είδωλό του στον καθρέφτη κάθε πρωί...
    έξαλλος πάντα!
    περιμένοντας τη συνέχειά σου, σκέφτομαι τους..."χίλιους τρόπους"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κatabran,το 2004 εκανα ενα παρτυ σπιτι μου,για τη γιορτη μου.Γυρω στις 5 το πρωι ειχαν φυγει ολοι κ ειχαμε μεινει πολυ λιγοι,γυρω στους 6-7,φιλοι μου.Κλεισαμε τη μουσικη κ αραζαμε στους καναπεδες,εχοντας γινει ολοι λιωμα απτο ποτο.
    Μου ερχεται λοιπον μια ιδεα πανω στο μεθυσι:θα σας διαβασω ενα ποιημα,τους λεω!
    Κανεις απο αυτους δε πολυγουσταρει τη ποιηση!
    Οποτε η ιδεα μου ηταν εκτος τοπου κ χρονου!
    Ομως,κανεις δεν εφερε αντιρρησεις(μαλλον θα μιλαγε το αλκοολ εκεινη την ωρα)
    Σε πληροφορω οτι καθως το διαβαζα,ειχαν μεινει ολοι αποσβολωμενοι!Κι ενω οπως σου ειπα δεν ειχαν ουτε εχουν σχεση με τη ποιηση,
    καταληξαμε το επομενο μισαωρο να συζηταμε για ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΟΥ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ.
    Γουσταρανε ολοι.
    Κ ο καθενας εδινε τη δικη του εξηγηση,κ ελεγε τι ηταν αυτο που καταλαβε ο ιδιος.
    Εννοειται οτι δε θυμαμαι τιποτα απο οσα συζητησαμε!Αλλα δεν εχει σημασια.
    Γιατι ολα οσα μου ελεγε ο καθενας τους,σωστο μου φαινοταν.
    Αλλα κανεις τους δεν εδωσε την εξηγηση που μου εδωσες εσυ τωρα,
    οτι δηλαδη ειναι συγγραφεας.
    Μου αρεσει αυτο που λες,οχι επειδη ειναι σωστη,αλλωστε δεν υπαρχει σωστη/λαθος εξηγηση στη Ποιηση.
    Μου αρεσει γιατι ειναι κατι που δεν ειχα σκεφτει.

    ΥΓ Συμφωνω ΑΠΟΛΥΤΩΣ για αυτο που λες οτι "όσοι γράφουν ποτέ δεν είναι ένας και αυτός, συνεπώς δεν υπάρχει ύφος αλλά, ύφη!"
    100%
    Γεννηθηκα πολλοι,μα θα πεθανω ενας,ελεγε ο Μαλαρμε.
    Ας αφησουμε τον Μαλαρμε απεξω:εγω προσωπικα δε πιστεψα ποτε οτι εχω ενα συγκεκριμενο υφος.
    Επισης,αυτα που γραφω ειναι περισσοτερο επηρεασμενα απο τον κινηματογραφο παρα απο αλλους ποιητες.
    Προτιμω να ακουσω οτι ειμαι επηρεασμενος απο τον Ντεηβιντ Λυντς παρα απο τον πχ Ρεμπω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. γειά σου, celin,
    καλά έκανες και έβαλες τα ερωτήματα του Ροϊδη τώρα μάλιστα που ο γαπ θέλει εξεταστική για τα οικονομικά για τα έτη 2007-2009 και μόνο.
    Μας νοιάζει ο Τσουκάτος, ο Τσοχατζόπουλος, τα διπλά βιβλία και η δημιουργική λογιστική, η Ολυμπιακή και οι Ολυμπιακοί;;;σιγά τα ωά.
    γ@μ^%$#@&

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Γεια σου λ.κ
    Καλο θα ηταν να αναρτηθουν παντου αυτα τα ευστοχα ερωτηματα του Λασκαρατου.Των οποιων η μη απαντηση,θα αποδεικνυει την απατεωνια,το δωσιλογισμο κ τη πολιτικη θρασυδειλια των κυβερνωντων.Κ αυτων κ των προηγουμενων βεβαια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή