Σάββατο 13 Νοεμβρίου 2010

ΜΟΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ

Απο το βιβλιο της Nancy McWilliams,"ΨΥΧΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ",μτφρ:Αντωνια Καραμπετσου,ΕΚΔΟΣΕΙΣ:ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ      

                    ΜΟΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΟΣ

Μια απο τις στρατηγικες που εχουν τη δυνατοτητα να χρησιμοποιουν οι ανθρωποι για την αντιμετωπιση των αγχογονων και αλλων οδυνηρων καταστασεων,ειναι η μονωση του συναισθηματος απο το γνωστικο περιεχομενο μιας καταστασης.Με πιο τεχνικους ορους,το συναισθηματικο στοιχειο μιας εμπειριας η μιας ιδεας ειναι δυνατον να διαχωριστει απο τη γνωστικη του διασταση.Η μονωση του συναισθηματος ως αμυνα,εχει μεγαλη αξια:οι χειρουργοι δεν θα ηταν σε θεση να εργαζονται αποδοτικα εαν διαρκως τους απασχολουσε η αγωνια των ασθενων τους,η προσωπικη τους αποστροφη,η δυσφορια η ο σαδισμος τους την ωρα που χειρουργουν καποιον  ασθενη.Ουτε στρατηγοι θα ηταν σε θεση να σχεδιασουν μια μαχη ενα τους απασχολουσε διαρκως η φρικη του πολεμου.Ουτε ομως και οι αστυνομικοι θα μπορουσαν να διερευνουν βιαια εγκληματα χωρις να καταρρακωνονται ψυχικα.

Σε κοινωνικο επιπεδο η λειτουργια της μονωσης του συναισθηματος αποδιδεται με τον ορο "ψυχικο μουδιασμα" (psychic numbing),που επινοησε ο Lifton (1968).Mε τον ορο αυτον επεξηγειται η συνεπεια μιας καταστροφης που υφισταται το ατομο.Οι θεραπευτες που εργαστηκαν με επιζησαντες του Ολοκαυτωματος αναφερουν οτι εμειναν αναυδοι απο τον ξυλινο λογο που χρησιμοποιουσαν αυτοι οι ανθρωποι οταν περιεγραφαν τις φρικαλεοτητες που ειχαν υποστει και οι οποιες ξεπερνουσαν καθε φαντασια.Ο πολιτικος επιστημονας Herman Kahn (1962) εγραψε ενα πολυ σημαντικο βιβλιο για τα πιθανα αποτελεσματα μιας πυρηνικης καταστροφης.Εκεινο που προκαλει εντυπωση στο βιβλιο του ειναι οτι οι πιο φρικτες συνεπειες της ατομικης καταστροφης περιγραφονται λεπτομερως με εναν αποστασιοποιημενο,σχεδον κεφατο τροπο.Αν κ σε ακραιες καταστασεις η μονωση εχει μια πραγματικα προσαρμοστικη αξια για το ατομο,η αμυνα αυτη βρισκεται ενα βαθμο πιο πανω απο τη Διασχιση:η οδυνηρη εμπειρια δεν εξαλειφεται εξ ολοκληρου απο τη συνειδηση,αποκοπτεται ομως απο το συναισθηματικο της νοημα.

Η μονωση μπορει επισης να γινει μια κεντρικη αμυνα του ατομου ακομη κ χωρις προηγουμενα τραυματικα γεγονοτα,μεσω καποιας συγκεκριμενης ανατροφης που δεχεται το παιδι σε συνδυασμο με την ιδιοσυγκρασια του.Ολοι εχουμε γνωρισει μερικους ανθρωπους οι οποιοι ισχυριζονται οτι δεν εχουν συναισθηματικες αντιδρασεις απεναντι σε πραγματα που οι υπολοιποι απο εμας αντιδρουμε με εντονα συναισθηματα.Αυτοι οι ανθρωποι μερικες φορες θεωρουν τη κατασταση τους πλεονεκτημα και εξιδανικευουν την αποκλειστικη εκφραση λογικων σκεψεων απο μερους τους.Ο θαυμασμος του πολιτισμου μας για αυτη την ικανοτητα διαχωρισμου του συναισθηματος απο τη λογικη φαινεται στη πραγματικη αφοσιωση του τηλεοπτικου κοινου στο "STAR TREK" και ειδικοτερα στον χαρακτηρα του Spock.Το γεγονος οτι η μονωση θεωρειται μια μαλλον αμυντικη και οχι φυσικη διαθεση φαινεται απο την αποφαση των συγγραφεων της σειρας να προσδωσουν στον Mr.Spock, μια λανθανουσα συναισθηματικη πλευρα,οι καταβολες της οποιας εντοπιζονται στη γηινη μητερα του.

Συμφωνα με τους ψυχαναλυτικους στοχαστες,η μονωση ειναι η πιο πρωτογονη "διανοητικη" αμυνα και το βασικο στοιχειο της ψυχολογικης λειτουργιας ,μηχανισμων οπως η διανοητικοποιηση,η εκλογικευση και η ηθικοποιηση...Το κοινο χαρακτηριστικο τους ομως ειναι η αποπομπη στο ασυνειδητο των προσωπικων συναισθηματικων επιπτωσεων καθε καταστασης,ιδεας η γεγονοτος.Οταν η βασικη αμυνα ενος ατομου ειναι η μονωση και το προτυπο ζωης του αντανακλα την υπερεκτιμηση της σκεψης κ την υποτιμηση του συναισθηματος,τοτε ο χαρακτηρας του αποκαλειται ψυχαναγκαστικος.



                           ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ

Διανοητικοποιηση ειναι ο ορος που χαρακτηριζει μια πιο εξελιγμενη παραλλαγη της μονωσης του συναισθηματος απο τη νοηση.Η  τυπικη δηλωση ενος ατομου που χρησιμοποιει τη μονωση ειναι οτι δεν εχει συναισθηματα,ενω το ατομο που χρησιμοποιει τη διανοητικοποιηση κανει μεν λογο για συναισθηματα αλλα με εναν τροπο ο οποιος μοιαζει να στερειται συναισθηματος.
Για παραδειγμα,το σχολιο "ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΚΟ,ΛΟΙΠΟΝ,ΕΧΩ ΘΥΜΩΣΕΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ..",ειπωμενο με εναν ανεμελο αποστασιοποιημενο τονο,αποκαλυπτει ουσιαστικα οτι,παρολο που η ιδεα της βιωσης ενος συναισθηματος του θυμου γινεται θεωρητικα αποδεκτη απο το ατομο,η πραγματικη εκφραση αυτου του συναισθηματος συνεχιζει να εμποδιζεται.Οταν κατα τη διαρκεια της ψυχαναλυσης οι ασθενεις προχωρουν σε διανοητικοποιησεις για τη θεραπεια τους,εχουν τη ταση να αναφερουν τις εμπειριες τους απο αυτην (εννοει:τη θεραπεια)
με εναν τονο που μοιαζει περισσοτερο με μεταδοση μετεωρολογικου δελτιου της ψυχης τους παρα με αποκαλυψη καποιου σημαντικου γεγονοτος με συναισθηματικη απηχηση.Στη προεδρικη καμπανια του 1988 οταν ο Μαικλ Δουκακης ερωτηθηκε σχετικα με την αντιδραση του σε εναν υποθετικο βιασμο της συζυγου του,ηρθε αντιμετωπος με την περιφρονηση του κοινου λογω της αμυνας της διανοητικοποιησης που χρησιμοποιησε

(ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΔΙΚΙΑ ΜΟΥ:
Η ΨΥΧΑΝΑΛΥΤΡΙΑ McWILLIAMS,ANAΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΕΤΑΙ ΟΤΙ ΣΤΟΙΧΙΣΕ ΣΤΟΝ ΔΟΥΚΑΚΗ ΤΗ ΠΡΟΕΔΡΙΑ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ,ΟΤΑΝ ΣΕ ΕΝΑ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΟ DEBATE ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ GEORGE BUSH,TOY EΓΙΝΕ Η ΠΕΡΙΦΗΜΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ ΘΑ ΖΗΤΟΥΣΕ ΤΗ ΘΑΝΑΤΙΚΗ ΠΟΙΝΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΟ ΒΙΑΣΜΟ Κ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ ΤΟΥ.
Κ ΕΚΕΙΝΟΣ,ΠΑΡΑΜΕΝΟΝΤΑΣ ΣΤΑΘΕΡΟΣ ΣΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΘΑΝΑΤΙΚΗ ΠΟΙΝΗ,
-ΟΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΙ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΗΘΩΣ ΚΑΤΑ,ΟΙ ΡΕΠΟΥΜΠΛΙΚΑΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡ-
ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΑΤΑΡΑΧΟΣ ΟΤΙ ΕΠΙΜΕΝΕΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ,ΟΧΙ,ΔΕ ΘΑ ΖΗΤΟΥΣΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΟΛΟΦΟΝΟ ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ ΤΟΥ.
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΥΤΗ ΣΟΚΑΡΕ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ ΚΑΙ ΛΕΓΕΤΑΙ ΟΤΙ ΟΔΗΓΗΣΕ ΣΤΗΝ ΗΤΤΑ ΤΟΥ ΔΟΥΚΑΚΗ,Ο ΟΠΟΙΟΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ ΠΡΟΗΓΟΥΤΑΝ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ BUSH)

H διανοητικοποιηση χειριζεται τη συνηθισμενη συναισθηματικη υπερφορτωση με τον ιδιο τροπο που η μονωση χειριζεται την τραυματικη υπερδιεγερση.Η ικανοτητα ενος ατομου να μπορει να σκεπτεται λογικα σε μια συναισθηματικα φορτισμενη κατασταση ειναι ενδεικτικη της υπαρξης ενος ισχυρου Εγω,και στον βαθμο που οι συναισθηματικες πτυχες της καταστασης υφιστανται τελικα επεξεργαια και καταληγουν σε συναισθηματικη αναγνωριση,η εν λογω αμυνα λειτουργει εποικοδομητικα.Πολλοι ανθρωποι αισθανονται οτι εχουν κανει ενα αλμα στην ωριμανση της προσωπικοτητας τους οταν βλεπουν οτι κατω απο ψυχοπιεστικες καταστασεις ειναι ικανοι να αντιδρουν με διανοητικοποιηση και οχι με μια παρορμητικη,αντανακλαστικη αντιδραση.
Οταν ομως ενα ατομο φαινεται οτι δεν εχει την ικανοτητα να απομακρυνθει απο μια αμυντικη,χωρις συναισθημα θεση,οπως συνεβη με τον κυριο Δουκακη,τοτε οι αλλοι διαισθανονται οτι δεν ειναι ειλικρινες.Το σεξ,ο αστεισμος,η καλλιτεχνικη εκφραση και αλλες ευχαριστες μορφες παιχνιδιου των ενηλικων μπορει να απουσιαζουν χωρις λογο σε ενα ατομο που εχει μαθει να εξαρταται απο τη διανοητικοποιηση για να αντιμετωπιζει τη ζωη.

53 σχόλια:

  1. εξαιρετικη αναρτηση ... θα τη συζητησουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ."Η ικανοτητα ενος ατομου να μπορει να σκεπτεται λογικα σε μια συναισθηματικα φορτισμενη κατασταση ειναι ενδεικτικη της υπαρξης ενος ισχυρου Εγω,και στον βαθμο που οι συναισθηματικες πτυχες της καταστασης υφιστανται τελικα επεξεργαια και καταληγουν σε συναισθηματικη αναγνωριση,η εν λογω αμυνα λειτουργει εποικοδομητικα"

    Το βιωνω,αναγκαιο στα ορια,δεν ξερω που οδηγει,
    δεν με ενδιαφερει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Celin είμαι αγράμματη περί τα ηλεκτρονικά, είναι αδύνατο να βρω το mail σου, αν θες μου το στέλνεις.Τι θα έλεγες για την Δευτέρα;
    Είναι αργά, έχω κάτσει ώρες στο σύστημα, τάχω παίξει και για σοβαρά κείμενα δεν με παίρνει. Τα λέμε και αν έχω ορθογραφικά λάθη δεν πειράζει να μην με πιάνει και το μάτι.
    ΧΑΧΑΧΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Νοσφερατε,σε ευχαριστω κ παλι.
    Σημειωτεον:μονο τα λογια που ειναι γραμμενα με κεφαλαια γραμματα κ αναφερονται στον Δουκακη,
    μονο αυτα μου ανηκουν.
    Η υπολοιπη αναρτηση ειναι αντιγραφη απο το εξοχο βιβλιο της ΜcWilliams,σε μεταφραση της Αντωνιας Καραμπετσου κ επιμελεια της Τανιας Αναγνωστοπουλου κ της Σοφιας Τριλιβα,
    εκει πρεπει να αποδοθουν τα ευσημα.

    Κ εγω τη θεωρω ενδιαφερουσα αναρτηση,
    διαβαζοντας ας πουμε για τη διανοητικοποιηση,
    ξερεις τι σκεφτηκα;
    οτι μπορει να ειναι,κατα καποιο τροπο,η ασθενεια των μπλογκερς!!
    Τοσες αναλυσεις,τοσοι λεκτικοι διαξιφισμοι,
    επιχειρηματα,παλινωδιες,αντιφασεις,
    προβολες που κανουμε κατηγορωντας ο ενας τον αλλον για πραγματα που φοβομαστε οτι ειμαστε εμεις οι ιδιοι,
    ισως νομιζουμε οτι ολο αυτο ειναι συναισθημα κ παρορμητισμος,
    ισως ομως εχουμε παγωσει μεσα μας κ δε κανουμε τιποτα αλλο παρα να διανοητικοποιουμε ακαταπαυστα,
    κ ο λεξεις καταντησαν,
    (οπως η Ποιηση για τον Καρυωτακη)
    "το καταφυγιο που φθονουμε"

    Δε ξερω,μαλλον υπερβαλλω,
    εγω προσωπικα μεσα μου λιγες ειναι οι στιγμες που νιωθω παγωμενος,συνηθως νιωθω το αιμα μου να βραζει,
    αλλα κ παλι,
    ποιος μπορει να ειναι σιγουρος για τη τρικυμια μεσα του;

    Τα καταθετω ως αυτα,ως αφορμη για προβληματισμο,
    οποιος θελει να προβληματιστει,
    ελευθερα,
    οποιος θεωρει οτι οι προβληματισμοι δεν ειναι καταλληλοι για το Σαββατοβραδο,
    κ αυτος καλα θα κανει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γεια σου AdeGia!
    Για το ισχυρο εγω σου κ την ισχυρη θεληση σου,
    εγω παντως ειμαι βεβαιος,
    φαινεται ο ανθρωπος απο τα γραπτα του
    κ πιστευω οτι πανω κατω,εχω καταλαβει πολλους απο τους ανθρωπους που επικοινωνω εδω,
    μονο απο τα λογια τους.

    Κανεις μας δε ξερει που τον οδηγει ο εαυτος του κ τα παθη του,
    ετσι πιστευω.
    Κανουμε οσα κανουμε
    κ μετα προσπαθουμε να καταλαβουμε γιατι τα καναμε,
    κ τι σημαινουν αυτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Γεια σου bedlam!
    Πιο αγραμματος στα ηλεκτρονικα απο μενα,πιστεψε με,δεν υπαρχει!
    Το email μου δε μπορεις να το βρεις επειδη δεν ειναι γραμμενο πουθενα,δε φταις εσυ που δε το βρηκες,ουτε ειναι δειγμα ηλεκτρονικης αγραμματοσυνης!
    οκ,θα στο στειλω,αν βρω το δικο σου στο μπλογκ σου,θα στο στειλω κατευθειαν.
    Καλη ξεκουραση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ειναι απο τις πιο....Καταπληκτικες αναρτησεις που εχω διαβασει...Και τα δικα σου σχολια επισης καιρια...Εγω νομιζω...Στην περιπτωση του Δουκακη..
    Οτι οι μεν "Μεσογειακοι" Αμερικανοι, τον θεωρησαν σαν...Βλακα...[γιατι ξεπερνουσε τις κοινωνικες αντοχες τους η αρνηση της θανατικης ποινης για το βιαστητης ΣΥΖΥΓΟΥ..Πρωτος βαθμος ιδιοκτησιας..]
    Ενω οι Σαξογενεις, τον θεωρησαν ψευτη..ΕΠΕΙΔΗ ΗΤΑΝ ΕΛΛΗΝΑΣ...[Αν ο Μπουσαρας ελεγε το ιδιο, σαν υποψηφιος των δημοκρατικων, θα τους περνουσε αδιαφορα]Και ειχαν βεβαια, κατα τη γνωμη μου δικιο ολοι...
    Εκεινο που θα ηθελα να μαθω...
    Ειναι αν και σε"ομαδικο" επιπεδο λειτουργει η
    ειναι δυνατον να λειτουργησει κοινωνια...
    Κατ αυτον τον τροπο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μαχαιρη,σε ευχαριστω παρα πολυ,να σαι καλα!
    Αυτη η αναρτηση κ αλλες παρομοιες που θα αλιευθουν απο ομορφα βιβλια που εχω διαβασει,
    αποτελουν κατι σα δωρα για τους διαδικτυακους μου φιλους!Για αυτο μπαινω κ στον κοπο να τις μεταφερω στο διαδικτυο,για εσας.

    Συμφωνω με την αναλυση σου για τον Δουκακη.
    Οι μεσογειακοι Αμερικανοι,τον περασαν εκτος απο βλακα,και για ακαρδο,ψυχρο τυπο που θα θυσιαζε τα παντα για να ανεβει,για αριβιστα δηλαδη,
    γιατι μεσα τους συνεβη κατι αντιφατικο,

    απο τη μια τον πιστεψαν (κ τρομαξαν απο την απολυτη προσηλωση στις δημοκρατικες του ιδεες,γιατι οι πολιτες γουσταρουν ο αρχηγος τους να λειτουργει που κ που με το θυμικο)

    κ απο την αλλη αδυνατουσαν να τον πιστεψουν,
    αδυνατουσαν να πιστεψουν οτι καποιος μπροστα στο θεαμα της νεκρης βιασμενης συζυγου του,
    επιμενει στη μη εκτελεση του δραστη.
    Ετσι,και αυτοι τον θεωρησαν κατα καποιο τροπο ψευτη.

    Συμφωνω και για τα υπολοιπα που λες.

    Πιστευω παντως οτι αυτη ειναι ερωτηση-παγιδα,
    την καναν δηλαδη για να τον παγιδευσουν,
    γιατι ,ο,τι κ να απαντησεις σε τετοιες ερωτησεις,χαμενος θα βγεiς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. http://nosferatos.blogspot.com/2010/11/celin.html

    καλησπερα..

    εκανα αναδημοσιευση αυτου του πολύ ενδιαφεροντος ποστ και ηρθε ο Ιπταμενος ολλανδος και ρωταει κατι πολύ ενδιαφερον ..αν θες δες το .

    -

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Η διανοητικοποίηση είναι χρήσιμη αμυντική λειτουργία, αλλά η ισορροπία διάνοιας και συναισθήματος είναι το ιδανικό.
    Σα γενικό σχόλιο αυτό για να μην εξιδανικεύει κανείς την ψυχρή λογική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΜΟΥΝΤΥ Φιλε...
    Μπορει κανεις, αραγε...Να ξεφυγει τελειως απο το συναισθημα...Και να παραμεινει..Φυσιολογικος...
    Και κυριως...Κοινωνικα αποδεκτος;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τωρα που δεν τους Βγηκε τοσο του Ανθιμου και των παρακρατικών Γκοτζαμανηδων οσο και των Μικροψυχων ηγετισκων της Αριστεράς (που χασανε λόγω της μικροτητας ) τον κοσμο της αριστερας ειμαι πλημμυρισμένος απο Θετικά συναισθηματα ...
    και θα τα κουβαντιασουμε ολα αυτά
    - Celin με την ευκαιρια ..αν θελεις να κουβεντιασουμε περι Καρλ Σμιτ... δεν ειναι τοσο απλά τα πραματα ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μοοdy,sυμφωνω με αυτο που λες.
    Βεβαια οι αμυντικες λειτουργιες ειναι δειγμα νευρωσης,
    αλλα εγω πιστευω στον Λακαν κ τον Φρουντ,που λενε οτι στη καλυτερη περιπτωση για εμας,αντε να ειμαστε νευρωτικοι,ειναι κατι εγγενες με την ανθρωπινη φυση.
    Επομενως,ειναι οντως χρησιμες οι αμυντικες λειτουργιες,
    οπως ειναι ωφελιμη η ισορροπια μεταξυ συναισθηματος κ λογικης
    (ενας στοχος που πρεπει να υπαρχει,οσο δυσεπιτευκτος κ αν φανταζει)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Νοσφερατε,δεν ειμαι χαρουμενος που νικησε το ΠΑΣΟΚ,
    αλλα ειμαι χαρουμενος που εχασαν οι Ανθιμοι κ ολοι αυτοι οι κρυφοφανερορατσιστες!Θυμαμαι τον Ανθιμο να λεει οτι μαυρισε η ψυχη του στον Αγιο Παντελεημονα,εννοωντας τους μαυρους που μενουν εκει.
    Οταν ειναι μαυρη η ψυχη σου,ολα μαυρα τα βλεπεις.
    Και μπορεις να αντικαταστησεις τη λεξη "μαυρη" με τη λεξη "κατα"

    ΥΓ Ο,τι εχεις να μου πεις για τον Σμιτ η για οποιονδηποτε,με χαρα θα το διαβασω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. εχω μερικές ναρτησεις στη σππηλια ..καστε να τις βρω .. Ο Σμιτ ηταν μια απο τις πιο ενδιαφερουσες μορφες της Πολιτικής - Συνταγματικής θεωριας του Μεσοπολε΄μου .. Ναι ειχε υποστηριξει τους Ναζί (μεχρι το 36 -37 ) ...
    Για τον Σμιτ η Πολιτική διακριση ειναι η διακριση Φιλου εχθρου ..
    τωρα .. παρόλο που ηταν ο θεωρητικός της ακρας δεξιας - παρεμενε ενας λαμπρος θεωρητικός και νομικός - με αντιπαλο τον Κελσεν

    Μεταπολεμικά απαξιωνεται .. Ομως εκει γυρω σα τελη του 70- δν ειμαι σιγουρος - σε πολύ μεγαλλη ηλικια καθεται και γραφειτη.... θεωρια του Ανταρτη ..

    Το παραξενο ειναι πως αυτος ο Ναζί θεωρητικος γινεται τροφοδετης της σκεψης της Ιταλικής ακρας αριστεράς στα τελη του 70...



    -----------
    δε μου λές ..Τα διαβασες αυτά περινσοσιαλ φασισμου και ποιοι χρησιμοποιουσαν τον ορο στον μεσοπόλεμο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αυτα που μου παρεθεσες στα Αγγλικα,στον lls,δεν τα διαβασα γιατι δεν το χω πολυ το Αγγλικο.
    Ο,τι βρεις παντως,γραψε ενα λινκ,να δουμε τι ρολο βαραει κ αυτος.
    Τον Κελσεν,εννοεις τον Χανς Κελσεν; με τα διαθρωμενα κ επαλληλα στρωματα που οδηγουν στη κορυφη της Πυραμιδας,το Συνταγμα δηλαδη,ως grundnorme,θεμελιωδη νομο;
    Αυτον τον θυμαμαι απο το Συνταγματικο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. "Ο Σμιτ ηταν μια απο τις πιο ενδιαφερουσες μορφες της Πολιτικής - Συνταγματικής θεωριας του Μεσοπολε΄μου .. Ναι ειχε υποστηριξει τους Ναζί (μεχρι το 36 -37 ) ...
    Για τον Σμιτ η Πολιτική διακριση ειναι η διακριση Φιλου εχθρου ..
    τωρα .. παρόλο που ηταν ο θεωρητικός της ακρας δεξιας - παρεμενε ενας λαμπρος θεωρητικός και νομικός - με αντιπαλο τον Κελσεν
    Μεταπολεμικά απαξιωνεται .. Ομως εκει γυρω σα τελη του 70- δν ειμαι σιγουρος - σε πολύ μεγαλλη ηλικια καθεται και γραφειτη.... θεωρια του Ανταρτη ..
    Το παραξενο ειναι πως αυτος ο Ναζί θεωρητικος γινεται τροφοδετης της σκεψης της Ιταλικής ακρας αριστεράς στα τελη του 70..."

    Ma chi se ne frega Nosferate,κοιτα που με καθοδηγουσε ο Σμιτ και δεν το πηρα χαμπαρι,κι εγω διαβαζα το Manifesto και την Lotta Continua.Γι'αυτο δεν ξεστραβωθηκα.Ενω αν διαβαζα τον Σμιτ!
    Και ημουνα και ακρα αριστερα!Μεσα δεξια,Σαραβακος,εξω αριστερα
    Βαμβακουλας,
    "Πολιτικη Συνταγματικη Θεωρια του Μεσοπολεμου"
    Παρντον !!??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. βρε παιδι μου ''ακροαριστερο'' ακου να σου το ξαναπώ για να το καταλάβεις ..
    1. Ο Σμιτ ητνα Ακρα δεξια .. ενταξει; Εδωσε στου Ναζί το κυρος του και την θεωρητική νομιμοποιση
    2.. Παραλληλα ειναι ενας απο τους εγκυρωτερους συνταγματολογους και Πολιτικόυς φιλοσοφους της εποχής του ...

    .. - Γραφει πολλά σημαντικότατα εργα αναμεσα στα οποια '' Η Εννοια του Πολιτικου
    καθώς και Πολιτική θεολογια ''
    -Στρεφεται κατα του Νομικου Θετικισμου του Κέλσεν .. Για τον Σμιτ - σε αντιθεση με τον Κελσεν που εξηγουσε την νομική θεωρια με βαση εναν υπαερτατο Νομικό Κανόνα
    Ο Σμιτι βρισκει την θεμελιωση των Συναταγματων ΕΞΩ απο τόν νομικό κανονα
    Εξω .. στον χωρο του Πολιτικου
    Στην εξω-νομική Υπαρξιακή αποφαση του ΚΥΡΙΑΡΧΟΥ
    στο Πολιτικό ..

    κυριαρχός ειναι - ελεγε ο Κ. Σμιτ- αυτος που αποφασιζει για πολεμο και ειρηνη ..ΚΑΠΟΤΕ Ο ΗΓΕΜΟΝΑς -Η ΑΡΓΟΤΕΡΑ Ο ΛΑΌς - Η ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ Ο ΦΥΡΕΡ
    ---------------
    Τωρα
    στον μεταπολεμο - οπως και αλλοι που συνεργαστηκαν η υποστηριξαν τους Ναζί εξαφανιζεται .. ΞΕΦΤΙΛΙΖΕΤΑΙ
    Οπως ο Χαιντεγκερ ή ο Εζρα παουν
    - Ομως σιγά σιγά ξαναρχεται στην επιφανεια
    Οχι τοσο για τα συμεπρασματα του που τον καναν ακροδεξιο
    αλλά για το απιθανα σημαντικο εργο του στην Πολιτική Φιλοσοφια

    - Παρολο που υπηρξε Ναζί( μεχρι το 36 -27..) υπηρξε πραγματι μεγαλος

    - Τι βρηκε η ακροαριστερά του 70 στον Καρλ Σμιτ;
    πολύ απλό : Βρηκε μια σκεψη που ερμηνευει τον Συνταγματικό κανονα με εναν τροπο Εξω - συναταγματικο ,
    εξω Νομικό...

    και αυτό - χωρις φυσικά να την κανει ..οπαδό του Κ Σμιτ (εξαλλου οι Ιταλοι θεωρητικοι και αλλοι συμμετειχαν σε μια Ευρωπαική πολιτική κουλτουρα ανεξαρτητως ..πολιτικής και δεν ειχαν τον Βοοειδή τροπο του σκεπτεσαθαι των εδώ ''θεωρητικών '' και δεν κολωναν να διαβασουν και Καερλ σμιτ.. )

    Απο την αλλη ο Καρλ Σμιτ - που ηταν ενας σχεδόν παθιασμένα - διεστραμμένα - ερευνητης της πολιτικής πραξης γραφει
    στα 70 - η 8ο δεν θυμαμαι καλά

    την ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΑΡΤΗ
    ενα σχεδόν εγχειριδιο ανταρτικου..
    Ξερεις ποιάανταρτικα κυριως μελέτησε;
    το Ισπανικό (βασιλοφρονες ) εναντιον του
    Ναπολεοντα
    και τ Μαοικό ..
    ΚΑΤΑΤΑΛΑΒΕς ΤΩΡΑ ;
    ουφ ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ..κοιτα
    αυτογια τον σοσιαλ Φασισμό στα αγγλικά λλεει αυτο που ειναι τελειως Γνωστο σε ολους οσους εχουν μια οποιαδηποτε σχεση με την αριστερά και δεν ΠΑΡΙΣΤΑΝΟΥΝ οτι εχουν : Οτι ο σοσιαλφασισμός ηταν μια θεωρια του Μεσοπολέμου που εφηυρε ο ΣΤΑΛΙΝ μαζί με την ηγεσια του Γερμανικου ΚΚ
    και λίγο πολύ λεγε οτι η Σοσιαλδημοκρατια ειναι μια παραλλάγή του Φασισμου
    ετσι απεφυγαν το καθήκον του Ενιαιου μετωπουαπεναντι στο φασισμό αφου θεωρουσαν και τους Σοσιαλ δημοκρατες εξισου φασιστες με τους Ναζί ..
    Φυσικά οταν ηρθαν οι Ναζί στην εξουσια εξοντωσαν εξισου και Σοσιαλδημοκρατες και κομμουνιστες και και ...
    αυτά ηταν στοιχειωδεις γνωσεις καθε ανθρωπου μο ειχε μαι σχεση ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΉ με τά κινηματα ..
    Τι σ.. συμβαινει τα τελευταια χρόνια δεν μπορω να καταλάβω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. 1)Eγω με ολα αυτα παντως πειστηκα να διαβασω αυτον τον Καρλ Σμιτ.Οπως εχω διαβασει κ Χαιντεγκερ,αν κ ο Χαιντεγκερ ειναι δυσνοητος κ σκοτεινος,
    ο,τι καταλαβα απο αυτον,το καταλαβα απο ενα βιβλιο μιας Ελληνιδας Καθηγητριας Φιλοσοφιας,της Τερεζας κατι,δε θυμαμαι το επωνυμο της και το βιβλιο το εδωσα σε καποιον ο οποιος δε μου το επεστρεψε ποτε!
    Θα προτιμησω βεβαια να διαβασω τα υστερα εργα του,οταν εκανε τη στροφη προς το ανταρτικο!

    2)Ποτε μου δε συμπαθησα το νομικο θετικισμο,ο οποιος απο τα λιγα που θυμαμαι,δικαιολογει την υπαρξη των νομων μονο κ μονο με τη θεση τους σε εφαρμογη.
    Και αντλουν το κυρος τους ο καθενας απο τον ανωτερο του που τον θεσπισε,μεχρι να φτασουν στον Θεμελιωδη Νομο,το Συνταγμα δηλαδη,
    ο οποιος αντλει κυρος κ δικαιολογηση μονο κ μονο με τη θεσπιση του,
    υπαρχει γιατι ετσι πρεπει,διχως να ρωταμε το γιατι.

    (ΝΟΣΦΕΡΑΤΕ,ΔΕ ΣΟΥ ΘΥΜΙΖΕΙ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΛΑΚΑΝΙΚΟ ΣΗΜΕΙΟ ΔΙΑΡΡΑΦΗΣ;ΤΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ-ΣΗΜΑΙΝΟΝΤΑ ΔΗΛΑΔΗ ΠΟΥ ΤΙΘΕΝΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΩΣΟΥΝ ΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΔΕΝΟΝΤΑς ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΟΥΣ;
    ΑΝ Η ΓΛΩΣΣΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΦΟΡΩΝ,ΚΑΙ ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΑΝΤΛΟΥΝ ΤΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ Η ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ,
    ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ-ΚΥΡΙΑ ΣΗΜΑΙΝΟΝΤΑ ΟΠΩΣ ΑΣ ΠΟΥΜΕ Η ΛΕΞΗ ΕΘΝΟΣ,
    ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ ΝΟΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΝ Κ ΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ.
    ΔΕ ΞΕΡΩ ΑΝ ΓΙΝΟΜΑΙ ΣΑΦΗΣ,ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΙΑ ΜΟΥ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΑΥΤΟΣ Ο ΠΑΡΑΛΛΗΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΣΤΟΧΗ,ΑΠΛΑ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΗ-SUI CASA ΤΟΥ σΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ,
    ΤΟ ΛΑΚΑΝΙΚΟ ΣΗΜΕΙΟ ΔΙΑΡΡΑΦΗΣ ΜΟΥ ΗΡΘΕ ΠΡΩΤΑ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ)


    Απο την αλλη ομως,ειναι επικινδυνη αυτη η θεωρια του Σμιτ.Ναι,εκτος θετικου νομου πρεπει να βρισκεται η δικαιολογηση του.
    Αλλα..που;
    Και ποιος θα ορισει που συγκεκριμενα,αν πουμε γενικα στον λαο;
    Γοητευτικη η θεωρια του Σμιτ και καταλαβαινω το λογο που μπορει να γοητευσε κ αριστερους.
    Το θεμα ειναι οτι οδηγησε σε Χιτλερ και,οπως κ να εχει,δεν ειναι κ ο,τι πιο καθησυχαστικο αυτο!


    Κατι τελευταιο:οι αναλογιες στην Ιστορια δεν υπαρχουν με τα σχηματα που μπορει να πρωτοεμφανιστηκαν.
    Οκ,τοτε υπηρχαν οι ναζι κ συμφωνω οτι για να αντιμετωπιστουνε,επρεπε να συνασπιστουνε κομμουνιστες με σοσιαλδημοκρατες.
    Τωρα ομως ειναι αλλιως τα πραγματα.
    Γιατι οι τωρινοι ναζι ειναι οι τραπεζες και οι υποτακτικοι τους,πολιτικοι που διαφεντευουν την Ευρωπη.
    Και οι σοσιαλδημοκρατες του τοτε,καμια σχεση δεν εχουν με τους σημερινους ψευτοσοσιαλδημοκρατες πολιτικους,οι οποιοι εχουν υποταχτει πληρως στους νεοφιλελευθερους τραπεζοναζιστες.

    Κοιταξτε τη Μερκελ,ακουστε αυτα που λεει.
    Μεχρι κ ο Παπανδρεου με τον Θαπατερο,
    τους οποιους δεν τους λες κ ακτιβιστες,
    της εναντιωθηκαν.
    Γιατι,η πολιτικη της δεν ειναι τιποτα αλλο παρα οικονομικος ναζισμος,θελουν παλι οι Γερμανοι να ελεγξουν την Ευρωπη κ αυτη τη φορα,οχι με τη Μποτα,αλλα με το Ευρω.
    Η σημερινη wehrmacht ειναι η deutshe bank.

    Και οι συμμαχιες που πρεπει αν γινουν ,οφειλουν να ειναι εναντιον των τραπεζοναζι,εναντιον της deutsche bank,της wall street κ των επενδυτικων σαρκοβορων Οικων τυπου moodys.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ωραια .. ας ανοιξουμε αργοτερα και μια συζητηση για Κ .. Σμιτ (προς το παρον θα ψαξω καποια σχετικά μου ποστ...

    Δε μου λές;γιατι γραφεις με ΚΕΦΑΛΑΙΑ ;
    κι εγώτο κανω αλλά κατα λάθος.. Επειδή δεν πληκτρολογώ καλά καια βαριεμαι να ρετουσαρω τα σχόλια

    παντως δενειναι ωραια τα κεφαλαια ..ειχες δικιο καποτε ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. τωρα...

    εα αλλο βιβλιο παρα μα παρα πολύ ενιδαφερον ειναι ηκαποιο -δεν θυμαιμαι τον Τιτλο που αβαφερεται στην κουλτουρα της Βαιμάρης ..

    δωσμου λίγο χρόνο ..Εκει να δεις ..αναλογιες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. σαν να καταλαβαινωαυτο που λές για το ΣΗΜΕΙΟ ΔΙΑΡΑΡΑΦΗΣ (παλι κεφαλαια κατα λαθος ) παρεμπιπτοντως μια πιο ενδιαφερουσα μεταραση ειναι: η Βελονια του παπλωματα : στα παπλωματα εχουμε ενα αναλαφρο κουμπωμα, μια ελαφρά κυρτωση , ενω απο κατω το βαμβακι(τα σημαινομενα) κυκλοφορει ελευθερα ..

    Το Point de capiton δεν κουμπώνει- τα σημαινοντα αλλά τα Κυρτωνει ..αυτά συνεχιζουν να κυματιζουν

    αλλο θεμα ενδιαφερον ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Tα δικα μου κεφαλαια ειναι κυριως οταν παρεμβαλλω κατι εμβολιμο στο σχολιο και θελω να ξεχωρισω το εμβολιμο κομματι απο το υπολοιπο σχολιο,δινοντας με τα κεφαλαια εμφαση!
    Ειναι "φιλικα" Κεφαλαια,δεν ειναι κεφαλαια που "φωναζουν" πανω σε αντιδικια!
    Ριξε κ μια ματια στη τελευταια μου αναρτηση,για τους Δεκεμβρηδες που θα ερθουν,να μου πεις τη γνωμη σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Μαλλον δεν ειναι απολυτως ευστοχος αυτος ο παραλληλισμος που εκανα,αλλα καταλαβες που το παω.

    Θελω να κανω και μια αναρτηση που να υποστηριζω οτι το Λακανικο Πραγματικο,ειναι "κλεμμενο" απο το Καντιανο καθαυτο,
    και να υποστηριξω ακομα οτι το ερωτημα του Νευρωτικου κατα Λακαν,"Τι θελει ο Αλλος(η η Γυναικα)απο εμενα;¨"
    ουσιαστικα ειναι το παλιο ερωτημα,
    "Τι θελει ο Θεος απο εμενα;"

    Με λιγα λογια,θελω να εμπλεξω Θεολογια,Μεταφυσικη με τη Λακανικη Διδασκαλια,οσο κ αν αυτο προφανως ειναι κατι που δε θα ομολογουσε ποτε ο ιδιος ο Λακαν.

    Καλα,μανταρα μαλλον θα τα κανω γιατι δεν ειμαι κ κανας βαθυς γνωστης!Αλλα μαλλον θα το επιχειρησω κ ο,τι βγει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. φυσικά ελπίζω να εισαι πολυ προσεκτικός γιατι τωρα τελευταια πολλοι εχουν ανακατεψει τον Λακάν με τα θεολογικά και τον καναν Μανταρα ...απο την αλλη ξρεις οτι γουσταρω τα ανακατμέτα και στο κατω κατω σε μπλογκ γραφουμε και δικαιουμστε και καποια ανακατωσουρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. τωρα,,, καποτε ειχα κανει μια αναρτηση οπου παρεθετα δυο διαφερετικες αντιλησεις για το Πολτικό
    α) η του Σμιτ .. η ειδική πολιτική διακριση ειναι η διακραιση Φιλου απο τον εχθρο

    (μια Πολεμική αντιληψη του Πολιτικου)

    β) η της Χαννα Αρρεντ.. Πολιτικό ειναι ενα Στρογγυλο τραπεζι ..Που μας Χωριζει και μας Ενωνει ''

    - το Πολτιικο ως δημοσιος Χωρος-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. "φυσικά ελπίζω να εισαι πολυ προσεκτικός γιατι τωρα τελευταια πολλοι εχουν ανακατεψει τον Λακάν με τα θεολογικά και τον καναν Μανταρα "

    Σοβαρα;Ποιοι;Εγω για τον Μπαντιου κ τη θεολογια ξερω,οπως τα γραφει ο lls,
    δε ξερω κατι για Θεολογια και Λακαν!
    Λογικα κ εγω μανταρα θα τα κανω,αλλα οπως λες κ εσυ,σε μλογκ γραφουμε κ το δικαιουμαστε να ανακατευουμε τα πραγματα.

    ΥΓ Χανα Αρεντ διαβασα προσφατα,το ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Καλά με τον Λακν να δεις ..εχουν ξεσαλωσει..
    απο τηνν αλλλη δεν ειναι για πεταμ μια θεολογική αναγνωση του Λακάν ..ειδικά στα περι αγάπης ..

    Φιλε η γνωση ειναι ατερμονο παιχνιδι ..και μαλλον σημειωτον σε Λαβυρινθο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Γεια σας,
    Παρεμβαίνω στα γρήγορα.
    Το βιβλίο για τον Χάιντεγγερ είναι της Τερέζας Πεντζοπούλου Βαλαλά, και είναι εκπληκτικό.
    Όντως μοιάζει με το το λακανικό Πραγματικό με το καντιανό αντικείμενο καθαυτό, αλλά θα διαφωνούσα.
    Επίσης, ο Λακάν θα μπορούσε να κατηγορηθεί ίσως όχι τόσο για μια θεολογία όσο για μια α-θεολογία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Kαλως ηλθες rakis.
    Nαι,αυτη ειναι η συγγραφεας,ο,τι καταλληλοτερο για να διαβασει καποιος που δεν εχει τη καταλληλη θεωρητικη καταρτιση για να "αντιμετωπισει" τον Χαιντεγκερ και να καταλαβει καποια πραγματα.
    Οπως καταλαβες,μιλαω για μενα,που ειμαι 100% ερασιτεχνης αναγνωστης φιλοσοφιας κ ψυχαναλυσης.
    Εγω θα τη κανω μαλλον την αναρτηση,εσυ αν θελεις γραψε μου τις διαφορες λακανικου Πραγματικου κ καντιανου αντικειμενου.
    Εγω καταλαβαινω οτι ειναι κ τα 2 κατι που δε μπορει να σημανθει συμβολικα,κατι που δε μπορει να αρθρωθει με λεξεις και να προσεγγιστει απο τη νοηση.
    Σιγουρα θα υπαρχουν καποιες λεπτες διαφορες
    αλλα ειμαι βεβαιος οτι ο Λακαν,ως αναγνωστης του Καντ,επηρεαστηκε απο το καντιανο καθαυτο,στη διαμορφωση της θεωριας του Πραγματικου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Φυσικά και να γράψεις. υπάρχουν κριτικές για μια συσχέτιση. Αν θυμάμαι καλά ο Ζίζεκ ασχολήθηκε με αυτό και προσπάθησε να δείξει ότι δεν είναι το ίδιο.
    Ευχαριστώ για το καλωσόρισμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. ενα ωραιο βιβλιο για μια πρωτη αναγνωση του Χαιντεγγερ ειναι του Κ Παπαγιωργη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. ο ζιζεκ πραγματι γραφει -αλλα που; - οτι το πραγματικο θυμιζει το πραγμα καθ εαυτο τουΚαντ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Νοσφερατε,θεε της αγνοιας του copy paste,οπου στα 8 απο τα 10 βιβλια που αναφερεσαι και υποτιθεται οτι οχι μονο τα διαβασες αλλα και εννοησες,δεν θυμασαι ουτε καν τον τιτλο τους.
    Γι'αυτο αναθεμα κι αν καταλαβαινεις αυτα που αντιγραφεις απ'εδω κι απο εκει.
    Η μονη επαφη που ειχε η ακροαριστερα στην Ιταλια και στη Γαλλια με τον Σμιτ στις αρχες του 70,ηταν στις αναφορες του Τονι Νεγκρι για την ταυτιση καπιταλισμου και δημοκρατιας.Το ακριβως αντιθετο απο οτι υποστηριζε ο Σμιτ,την αγρια αντιθεση των κονωνικων ταξεων.

    Καταλαβαινω οτι δεν εχεις χρονο να διαβασεις κανοντας

    Αρχειοθήκη ιστολογίου

    ▼ 2010 (5513)
    ▼ Νοέμβριος (368)
    αναρτησεις
    αλλα γινε αυστηροτερος με τον εαυτο σου.

    Ενθουσιαζεσαι βεβαια βλεποντας το φαντασμα του Σμιτ στο προσωπο του ηγετη σου,αλλα εισαι αναγνωρισιμος
    οσο κι αυτος.
    Mind the Gap.
    O celin εκφραζει τον φοβο του στο σχολιο του,
    ευτυχως δεν ειναι ανυποψιαστος.
    Και ακου,η αντιληψη σου ειναι τετοια,
    που νομιζεις οτι μπορεις να με καταταξεις,
    στην "κατηγορια" του ακροαριστερου.
    Κουκια τρως,κουκια μολογας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Τα ψυχικά φαινόμενα του κειμένου συμβαδίζουν με τον τρόπο που έβλεπε ο Μπένγιαμιν τη συνείδηση ως μηχανισμός αποτροπής του σοκ, εμπνεόμενος από τον Φρόϋντ. Βέβαια, ο Μπένγιαμιν τα λέει για να περιγράψει τη μοντέρνα εποχή στην οποία οι αισθήσεις αντί να επιτελούν τη λειτουργία τους στο να αντιμετωπίζουν δηλ. την έκπληξη και τη διαχείρισή της για την επιβίωση, αναλαμβάνουν έναν αντίθετο ρόλο, αυτόν της νάρκωσης, του να μην βλέπουν το σοκ. Εξ ου και ο ναρκισσισμός με εμφανή την ετυμολογική συγγένεια με τη νάρκωση. Ο ναρκισσισμός στοχεύει στην εκδίωξη κάθε απειλής του Εγώ που μπορεί να οδηγήσει στην κατάρρευση του Εγώ.
    Εδώ είναι που ο φασισμός είναι πάντα εν δυνάμει.

    Το πρόσωπο του Χίτλερ στις ομιλίες του δεν δείχνει ένα δαίμονα, την πλήρη προσωποποίηση του Απόλυτου Κακού, αλλά οι εκφράσεις του είναι αυτές του τρόμου και του κλάματος. Πρόκειται δηλ. για τον αντικατοπτρισμό του φόβου των μαζών για την κατάρρευση του συνεκτικού Εγώ τους, του φόβου της κατάπτωσης σε ένα κατακερματισμένο σώμα.

    Η νάρκωση λοιπόν ως ξόρκι του κατακερματισμένου σώματος εκβάλλει σε μια αναισθητική ή αυτό που εννοεί ο Μπένγιαμιν όταν λέει ότι ο φασισμός είναι η αισθητικοποίηση του πολιτικού.

    Ποια η πρόταση του Μπένγιαμιν; " ο κομμουνισμός είναι η πολιτικοποίηση της τέχνης". Φράση που κοιτά πέραν της κυρίαρχης έννοιας του μοντέρνου, αφού το μοντέρνο αρέσκεται στη νάρκωση.

    Η πολιτικοποίηση της αισθητικής φαίνεται να αποζητά την επιστροφή των αισθήσεων στην πραγματική τους λειτουργία, δηλ. στο να σταματήσει η ανθρωπότητα να βλέπει και να απολαμβάνει την καταστροφή. Στο ξύπνημα που θα φέρει τις αισθήσεις σε επαφή με το ΣΟΚ. Να δει το σοκ και να δράσει για να αλλάξει αυτό που την καταστρέφει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Αυτό θα γίνει όχι πέραν της τεχνολογίας αλλά διά μέσου της. Πχ η κάμερα μάς βοήθησε να εξετάσουμε τις χιτλερικές εκφράσεις απαλλαγμένες από την αύρα, τη μαγεία μιας κινηματογραφικής σκηνοθεσίας.
    Δείτε για πχ την εκπομπή του ΜΤV Μπίβις και Μπάντχεντ όπου αποδομούνται τα συγκροτήματα γκλαμ ροκ ή τους σίμπσονς ή τον μπομπ τον σφουγγαράκη πώς εξασκούν το μάτι στην αποδομητική κριτική ικανότητα και στην απομάγευση. Η ίδια η τεχνολογία ενάντια στην σαγηνευτική της τεχνική.

    Και σε αυτήν την απομάγευση συμβάλλει η καθημερινότητα, που ο Benjamin τη βλέπει ως υπόσχεση.
    Για πχ η φλυαρία παρέχει τη δυνατότητα της διαρκούς ανανέωσης σημαινόντων πράγμα που μπορεί να συμβάλει στην επαναστατικοποίηση ενός επιτελεστικού λόγου.

    Η περιέργεια ως περιπλανώμενη όραση ή ως αφηρημάδα( για τον Μπένγιαμιν ο περίεργος είναι διαρκώς αφηρημένος), κάνει το άγνωστο οικείο ,καταργεί τις αποστάσεις,
    καθιστά κάθε πράγμα προσιτό στο βλέμμα μας,
    καταργεί τη μοναδικότητα,
    είναι κριτική ικανότητα,
    συνηθίζει στην έλλειψη σταθερών συνηθειών,
    δημιουργεί ένα απρόβλεπτο περιθώριο ελευθερίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Tο ξύπνημα δηλ. το εννοώ ως απομάγευση ή με λακανικούς όρους ως τη διέλευση της φαντασίωσης.

    Sorry για το πρήξιμο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. rakis γραψε ελευθερα,τα βρισκω πολυ ενδιαφεροντα ολα αυτα κ τα διαβαζω με ευχαριστηση.Και σιγουρα οχι μονο εγω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. 'Στω.

    Και γω τώρα σε ανακάλυψα, όπως και τα κείμενά σου.

    Τα διαβάσω μόλις βρίσκω λεπτά ελεύθερου χρόνου.
    Να σαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Νοσφερατε,θεε της αγνοιας του copy paste,οπου στα 8 απο τα 10 βιβλια που αναφερεσαι και υποτιθεται οτι οχι μονο τα διαβασες αλλα και εννοησες,δεν θυμασαι ουτε καν τον τιτλο τους.''

    αγαπητε Φιλε δεν ισχυριζομαι οτι θυμαμαι τιτλους.. Πραγματι δεν θυμαμαι , τιτλλους σελιδες , εδκοδ. κλπ.. Και αν θες να το πιστευεις οτι δεν διαβασα τα βιβλια στα οποια αναφερομαι πιστεψε το .. δικαιωμα σου και δεν εχω κανα λόγο ουτε δυνατοτητα να σου αποδειξω οτι ..τα διαβασα
    Τωρα Η μονη επαφη που ειχε η ακροαριστερα στην Ιταλια και στη Γαλλια με τον Σμιτ στις αρχες του 70,ηταν στις αναφορες του Τονι Νεγκρι για την ταυτιση καπιταλισμου και δημοκρατιας.Το ακριβως αντιθετο απο οτι υποστηριζε ο Σμιτ,την αγρια αντιθεση των κονωνικων ταξεων.
    ------------------------------
    αν ..διαβαζες λιγο πιο ..προσεκτικά οτι εγραψαπαραπάνω θα το πιανες οτι δεν ειπα κατι αντιθετο

    αλλά εσύ βεβαια προτιμάς να διαβζεις ποσες αναρτησεις κανω .. Δεν σου περασε βεβαια απο το μυαλό οτι υπάρχει καιρός του διαβαζειν και καιρος του αναρτειν ..

    οσο γιατι ''ακροασριστερο εσυ δεν ειπες :Και ημουνα και ακρα αριστερα!Μεσα δεξια,Σαραβακος,εξω αριστερα
    Βαμβακουλας,''

    σε εισαγωγικά σεβαλα Σιγά μη σε πω ακροαριστεροχωρς εισαγωγικά .. ετσι ειναιοι ακροαριστεροι; Ημιεγγραμματοι εξυπνακηδες;
    Τεσπα .. με τι καθομαι και ασχολουμαι ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. AdeGia είπε...
    ............................
    "Πολιτικη Συνταγματικη Θεωρια του Μεσοπολεμου"
    Παρντον !!??


    Τι
    Παρντον βρε; αφου δεν καταλαβαινεις γρυ τι χωνεσαι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. o ιδιος ο Agnoli ''Ο μετασχηματισμος της Δημοκρατιας , , Επίκουρος ,1972 παραδεχεται την επιδραση που του ασκησε ο Καρλ Σμιτ στην μετλέτη της δημοκρατιας

    Τωρα μπορει να πει ο παραπάνω κομπλεξάρας: και ποιος ειναι αυτος ο Agnoli ;

    (oσο για το τι σημαινει"Πολιτικη Συνταγματικη Θεωρια του Μεσοπολεμου"που ο παραπάνω κομπλλεξικος λεει 'Παρντον !!?? ''
    εχει να κανει μεττον ορο ΠΟΛΙΤΕΙΟΛΟΓΙΑ που μαλλον δενεχει ακουτσ οπως συνηθως συμαινει με τους κουτοπόνηρους που κανουν τον εξυπνο σε πραγματα για τα οποια δεν εχουν ιδεα ....
    (εντω μεταξύ κατι μου θυμζει ο τυπακος αλλά τί ..παντως οχι ''ακροαριστερο.ουτε καν ..αριστερο .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Through Giorgio Agamben, Chantal Mouffe and other writers, Carl Schmitt has become a common reference in recent writings of the intellectual left as well as the right. This debate concerns not only the interpretation of Schmitt’s own positions, but also matters relevant to contemporary politics: the idea that laws of the state cannot strictly limit actions of its sovereign; the problem of a "state of exception", etc.
    Schmitt’s influence has also recently been seen as consequential for those interested in contemporary political theology, which is much influenced by Schmitt's argument that political concepts are secularized theological concepts. The German-Jewish philosopher Jacob Taubes, for example, engaged Schmitt widely in his study of Saint Paul, The Political Theology of Paul (Stanford Univ. Press, 2004). Taubes' understanding of political theology is, however, very different from Schmitt's, and emphasizes the political aspect of theological claims, rather than the religious derivation of political claim
    http://en.wikipedia.org/wiki/Carl_Schmitt#Influence
    φυσικά αυτά δεν τα βαζω για να πεισω τον ανω δηθεν πολυξερο δηθεν ..
    αλλά για να ξερουμε τι λέμε ..

    οσο γα αυτο που εγραψε ο ανωθεν ταχα ..γνωστης
    .Το ακριβως αντιθετο απο οτι υποστηριζε ο Σμιτ,την αγρια αντιθεση των κονωνικων ταξεων.''
    τι να πει κανεις .. Τοσο ξερει..εμ δενξερειεμ κανει τον εξυπνάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. ''Η περιέργεια ως περιπλανώμενη όραση ή ως αφηρημάδα( για τον Μπένγιαμιν ο περίεργος είναι διαρκώς αφηρημένος), κάνει το άγνωστο οικείο ,καταργεί τις αποστάσεις,
    καθιστά κάθε πράγμα προσιτό στο βλέμμα μας,
    καταργεί τη μοναδικότητα,
    είναι κριτική ικανότητα,
    συνηθίζει στην έλλειψη σταθερών συνηθειών,
    δημιουργεί ένα απρόβλεπτο περιθώριο ελευθερίας. ''


    Raki αυτο οδηγει και στη σατση του Μπλαζέ..( ο Simel εχει γραψει ενα ωραιο δοκιμιο).. Για τον Μπαζέ , το ανθρωπο της πολης ..τιποτε δεν ειναι πιά περιεργο ..Αυτο μπορει να οδηγησεισε μια θετική αποσαγηνευση .. αλλά και σε εναν Κυνισμό..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Προσπαθω να καταλαβω αλλα σας εχασα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Συγχαρητήρια παιδιά πολύ όμορφη η συζήτηση σας αλλά και πολύ εμπεριστατωμένο το άρθρο. Ευχαριστούμε !

    ΑπάντησηΔιαγραφή