Πέμπτη 17 Μαρτίου 2011

ΤΟ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΣΤΕΡΙ ΣΤΗΝ ΑΣΤΕΡΟΕΣΣΑ (Η ΕΛΛΑΔΑ ΩΣ ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ ΤΩΝ ΒΡΥΚΟΛΑΚΩΝ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΕΥΡΩ)



Οσο περναει ο καιρος, τοσο και αντιλαμβανομαστε γιατι μπηκαμε στο ΔΝΤ και τα συμφεροντα που εξυπηρετηθηκαν απο αυτο. Για πρωτη φορα η Ελλαδα ηταν τοσο σημαντικο πιονι στη παγκοσμια γεωπολιτικη και οικονομικη σκακιερα, το κακο με τα πιονια ειναι ομως πως ουτε κινουνται αυτοβουλως ουτε θα διστασει αυτος που τα κινει, να τα θυσιασει,
προκειμενου να πετυχει το συμφερον του.
Και το συμφερον του μαριονετιστα, σπανια ταυτιζεται με το συμφερον της μαριονετας.

Ας μιλησουμε για την Αμερικη, αλλωστε ανεπισημα ειμαστε το 51ο αστερακι στην Αστεροεσσα.
Σαφως και ο βασικος λογος που επιτεθηκαν στο Ιρακ ειναι τα πετρελαια,
αλλα ενας εξισου βασικος λογος ηταν ο εκφοβισμος των υπολοιπων χωρων,
ειτε διεθεταν πετρελαιοπηγες ειτε οχι. Ενα χρονο πριν το δευτερο ντου στο Ιρακ, ο Σανταμ Χουσειν ειχε εκδηλωσει την προθεση να αντικαταστησει, στις συναλλαγες του με την Ευρωπαικη Ενωση,
το δολλαριο με το Ευρω.
Κατι τετοιο θα κλονιζε τη παγκοσμια κυριαρχια του δολλαριου και θα ηταν η πρωτη πραξη της παραδοσης των σκηπτρων στο Ευρω.
Κρατηστε το αυτο.

Παρακατω λιγα λογια για τη παραπαιουσα Αμερικανικη Οικονομια,
απο τον Πετρο Παπακωνσταντινου, και το βιβλιο του, ΤΟ ΧΡΥΣΟ ΠΑΡΑΠΕΤΑΣΜΑ.

"Η κριση του 2001 και η συνακολουθη υφεση δεν εφεραν, βεβαια,εναν καταστροφικο κλονισμο τυπου 1929-1932 στην αμερικανικη οικονομια. Αλλα η αναζωογονηση που ακολουθησε, στηριχτηκε σε πηλινα ποδια, εντεινοντας κατω απο την επιφανεια των χρηματιστηριακων δεικτων και των ποσοστων μεγεθυνσης του ΑΕΠ, τα χρονια,δομικα προβληματα του αμερικανικου καπιταλισμου.
Παρα την ανακαμψη της καπιταλιστικης κερδοφοριας,
κυριως στο χρηματιστικο,εν μερει και το βιομηχανικο τομεα μετα το 1985,
ο νεοφιλελευθερισμος δεν καταφερε να αποκαταστησει την αμερικανικη υπεροχη στην υλικη παραγωγη.
Στις αρχες του 21ου αιωνα,οι ΗΠΑ εκπροσωπουσαν το 25% της παγκοσμιας βιομηχανικης παραγωγης και μολις το 14% της αυτοκινητοβιομηχανιας, χανοντας διαρκως εδαφος προς οφελος της Ευρωπης και κυριως της Ανατολικης Ασιας, που μετατρεπεται σταδιακα στο "νεοβιομηχανικο εργαστηρι του κοσμου"
Η βιομηχανικη παραγωγη ανα κατοικο της Αμερικης δεν αντιπροσωπευει πλεον παρα το 50% της Ιαπωνιας
(ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ Π.Π ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΤΟ 2008...)
και το 60% της Γερμανιας ,ενω ειναι σημαντικα μικροτερη και απο τα αντιστοιχα μεγεθη Γαλλιας και Ιταλιας. Το Αμερικανικο μεριδιο στη βιομηχανικη παραγωγη των τριων μεγαλυτερων καπιταλιστικων οικονομιων (ΗΠΑ,Γερμανια,Ιαπωνια)επεσε απο 54,2% το 1961,σε 40,5% το 1996.
Αντανακλαση της σχετικης παραγωγικης υποχωρησης της Αμερικης ειναι τα σωρευομενα εμπορικα της ελλειμματα, οχι μονο απεναντι στη Κινα, την Ιαπωνια και την ΕΕ,
αλλα ακομη και απεναντι σε χωρες οπως η Ρωσια, η Ουκρανια, το Ισραηλ και το Μεξικο.
Σε αντιθεση με ο,τι γενικα πιστευεται, οι ΗΠΑ βρισκονται πολυ κοντα στο να χασουν την υπεροχη και στο ιδιαιτερης σημασιας πεδιο των νεων τεχνολογιων.
Τον Σεπτεμβρη του 2003, το αμερικανικο εμπορικο ισοζυγιο στα προιοντα υψηλης τεχνολογιας εγινε αρνητικο κατα 3,9 δις δολαρια, ενω συμφωνα με τον ΟΟΣΑ, το 2004 η Κινα ξεπερασε τις ΗΠΑ για να γινει η πρωτη, σε παγκοσμια κλιμακα,εξαγωγεας πριοιντων πληροφορικης και τηλεπικοινωνιων.
Η περιφημη Κοιλαδα της Σιλικονης χανει βαθμιαια το ειδικο της βαρος, ως πρωτοπορια της τεχνολογικης καινοτομιας, προς οφελος του Μοναχου και αλλων ανταγωνιστικων κεντρων.
Ο διεθνης αντιδραστηρας θερμοπυρηνικης συντηξης,
που φιλοφοξει να πραγματοποιησει μια τομη παγκοσμιας σημασιας,
δεν κατασκευαζεται στι ΗΠΑ αλλα στη Γαλλια.
Με το συστημα δορυφορικου εντοπισμου Galileo, οι Ευρωπαιοι και με το συστημα Glonass,
οι Ρωσοι, σπανε τη αμερικανικη μονοκρατορια στους αιθερες, που στηριζοταν στο συστημα GPS.
H εξελιξη αυτη εχει τεραστια σημασια, γιατι στην εποχη της τριτης τεχνολογικης επαναστασης η ολη οικονομικη ζωη στηριζεται σε μεγαλο βαθμο στα συστηματα δορυφορικου εντοπισμου.
Επομενως η Αμερικη χανει τη δυνατοτητα που ειχε ως τωρα να εκβιαζει,
οχι μονο σε καιρους πολεμου αλλα και σε καιρους ειρηνης,
την πλειονοτητα των εθνων-κρατων,μπλοκαροντας το ενεργειακο δικτυο, τις τηλεπικοινωνιες και την ολη οικονομικη ζωη τους"



Οχι και τα καλυτερα νεα για την Αμερικανικη Αυτοκρατορια,ετσι;

Ας επανελθουμε στο βιβλιο του ΠΠ, κ αυτη τη φορα, ας δουμε που ηταν το δολλαριο πριν 3 με 4 χρονια.
"Η αποσταθεροποιηση της αμερικανικης οικονομιας επιδεινωνεται απο την πτωτικη ταση του δολαριου εναντι του Ευρω. Η επιδεινωση της αμερικανικης οικονομιας με καταλυτη την κριση στην αγορα κατοικιας, αλλα και η κριση πολιτικης εμπιστοσυνηυς στην αμερικανικη ισχυ με φοντο τις περιπετειες της κυβερνησης Μπους στο Ιρακ και στο Ιραν, παιζουν εδω καθοριστικους ρολους.
Στα τελη Νοεμβριου 2007, η αντιστοιχια ευρω δολαριου ηταν στο 1,5,
που σημαινει οτι το αμερικανικο νομισμα ειχε χασει το ενα τριτο της αξιας εναντι του Ευρω,
στα λιγα χρονια της ζωης του τελευταιου.

"ΟΙ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ:Ο,ΤΙΔΗΠΟΤΕ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΔΟΛΑΡΙΑ"
ηταν ο πρωτοσελιδος τιτλος της INTERNATIONAL HERALD TRIBUNE στις 7 Νοεμβτιου 2007, καθως το αμερικανικο νομισμα επεφτε σε ναδιρ τριακονταετιας εναντι του χρυσου
(σαφης ενδειξη φοβου για επιστροφη του φαντασματος του στασιμοπληθωρισμου της δεκαετιας του '70 στην παγκοσμια οικονομια)
και των ισχυροτερων ξενων νομισματων.
Βεβαια, ενα πιο φθηνο δολαριο ενισχυει τις αμερικανικες εξαγωγες και δυσχεραινει τις εισαγωγες, φορτωνοντας ετσι μερος της οικονομικης δυσπραγιας στους Ευρωπαιους.
Ταυτοχρονα ομως απειλει να υπονομευσει μελλοντικα την ηγεμονια του δολλαριου ως διεθνους αποταμιευτικου νομισματος, δηλαδη ενος απο τα βασικα θεμελια της αμερικανικης οικονομικης αναπτυξης.
Κατ'εξοχην πολιτικο νομισμα, στηριγμενο στον ελεγχο του ΔΝΤ και των οπλων,
" ο βασιλιας δολαριο δινει το στεμμα στον παγκοσμιο σφετεριστη", στις ΗΠΑ, οι οποιες,
σε αντιθεση με τις υπολοιπες χωρες του κοσμου, εχουν τη δυνατοτητα να τυπωνουν χωρις τους συνηθεις πληθωριστικους περιορισμους, πρασινα χαρτονομισματα.
Αλλα,απο ενα σημειο και μετα, η υποτιμηση του δολαριου μπορει να προκαλεσει κυμα φυγης των ξενω επενδυσεων απο την Αμερικη και ρευστοποιησεων των ομολογων του αμερικανικου δημοσιου που κατεχουν Ασιατες κ Ευρωπαιοι. Ηδη,Κινεζοι κ Ιαπωνες εχουν αρχισει να εξισσοροπουν,
πολυ προσεχτικα ειναι αληθεια, τα αποθεματα τους σε δολαρια με εκεινα σε ευρω"


Απο ολα αυτα που μας λεει ο Παπακων/νου, προκυπτει αβιαστα το συμπερασμα οτι οι Αμερικανοι επρεπε να βρουν εναν τροπο να σαμποταρουν το Ευρω, αν ηθελαν να διατηρηθουν ως μεγαλη οικονομικη δυναμη. Ενας γιγαντας με πηλινα ποδια, αυτο ηταν η Αμερικη.
Και το δολαριο εμοιαζε ανικανο να αντισταθει στην επελαση του Ευρω.
Επομενως, επρεπε να βρεθει μια Κερκοπορτα  στη ζωνη του Ευρω.
Ενας δουρειος ιππος, ο οποιος θα προφυλασσε τα αμερικανικα συμφεροντα κατακρημνιζοντας και αποσταθεροποιωντας το Ευρω. Δινοντας το μηνυμα, οπως η Μαφια, οτι υπαρχουν καποια ορια που απαγορευεται οι αλλες χωρες να ξεπερνανε.
Και ολα αυτα συνεβησαν.
Και κατεληξαν στη δηλωση υποτελειας του Νικολα Σαρκοζυ:ενωπιον του Ομπαμα,δηλωσε τον Γεναρη οτι
"Γνωρίζω πόσο σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν οι ΗΠΑ στον κόσμο, πόσο σημαντικό είναι το αμερικανικό δολάριο ως υπ' αριθμόν 1 νόμισμα στον κόσμο»,
εκπλησσοντας για αυτη την σχετικα ασυνηθιστη για Γαλλο προεδρο,δουλοπρεπεια.

Για να φτασουμε μεχρι αυτο το σημειο, επρεπε να μεσολαβησουν πολλα
Συνεργασια κυβερνησης Σημιτη με goldmann-sachs για αποκρυψη χρεων της Ελλαδας και εισοδος της στο Ευρω.
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=201560
Και,υστερα απο τη καταστροφικη για την οικονομια διακυβερνηση Καραμανλη,
ηρθε η Κυβερνηση Παπανδρεου να μας βαλει στο ΔΝΤ.
Το οτι ηταν προσυνεννοημενο απο την αρχη, μας το φανερωσε ο ιδιος ο Στρως Καν, βγαζοντας στη φορα τις συνομιλιες του με τον Παπανδρεου.

Ετσι λοιπον, ενορχηστρωθηκε ολο αυτο το σχεδιο, για να εξασθενισει το Ευρω.
Θεωρω οτι ο στοχος δεν ειναι η καταρευση του Ευρω, αλλα η αποδυναμωση του.
Σε αυτο το σχεδιο εντασσεται και η επαφη του Υπουργου Οικονομικων της Αμερικης με τους Γερμανους και οι σαφεις εντολες του για
"τη χορήγηση ενός μεγάλου δανείου διάσωσης της Αθήνας (και των τραπεζών…) από τη χρεοκοπία."
οπως και "να αποτρέψει οποιαδήποτε σκέψη των Γερμανών για γρήγορη αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους"  Ενω οι Γερμανοι θεωρουν οτι 
"η μόνη λύση είναι η άμεση αναδιάρθρωση χρέους, καθώς η παράταση της στήριξης φέρνει μόνο κέρδη στους τραπεζίτες και ζημιές στους φορολογουμένους της Γερμανίας."
Και η απαντηση του Αμερικανου υπουργου Γκαιτνερ σε ολα αυτα ειναι
 ότι "η Γερμανία θα πρέπει να εγκαταλείψει κάθε σκέψη για αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους, καθώς κάτι τέτοιο θα προκαλούσε στην παρούσα φάση τεράστιους κραδασμούς στο αμερικανικό τραπεζικό σύστημα, απειλώντας ακόμη και να επαναφέρει τις ΗΠΑ σε τροχιά ύφεσης, ιδιαίτερα αν η Γερμανία επιμείνει στη «σκληρή» συνταγή της παροχής πιστώσεων με το «σταγονόμετρο» και της επιβολής ακραίων μέτρων λιτότητας στις υπερχρεωμένες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις."ιοοι ιοοιοιοι οι
http://www.sofokleous10.gr/portal2/toprotothema/toprotothema/lr-------2011030934421/

K εδω ενα βιντεο απο αμερικανικο καναλι, με εναν οικονομικο αναλυτη που μιλαει για μια μυστικη συναντηση, στην οποια παρευρεθησαν τα χρηματοπιστωτικα μπουμπουκια κ αποφασιστηκε ο πολεμος εναντια στο Ευρω, με  αιχμη του δορατος την Ελλαδα.
His name is Soros.George Soros.




Ετσι λοιπον, επεσε μεσα σε λιγου μηνες η αναλογια Ευρω δολαριου, απο το 1,50 στο επιθυμητο για την Αμερικη,1,33.

Eνδοτικες κυβερνησεις ειχαμε παντοτε.
Καποιος κυνικος μπορει να πει "Εδω ολοκληρος Σαρκοζυ ξεβρακωθηκε στους Αμερικανους,
εδω η Γερμανια δεν τους εχει φερει αντιρρηση απο το 1945 και μετα,
τι μπορουσε να κανει μια μικρη χωρα σα την Ελλαδα απεναντι τους; Να τους εναντιωθει;
Θα μας σβησουν απο το χαρτη!"
Δεν υπαρχει ευκολη απαντηση σε αυτο.
Το να αρχισω να μιλαω για εθνικη ανεξαρτησια και υπερηφανια, θα ηταν ανεξοδος και τσαμπα μαγκια λογος.
Πολλοι θα ειναι κ αυτοι που δε θα ειχαν κανενα προβλημα να αποτελεσουμε το 51ο αστερακι στην Αστεροεσσα.
Αλλα και παλι, απο πουθενα δε προκυπτει κατι τετοιο.
Οτι δηλαδη οι φιλοι μας οι Αμερικανοι εχουν διαθεση να μας ενσωματωσουν και να απολαυσουμε τα οποια προνομια μιας πολιτειας των ΗΠΑ.
Πιθανοτερο απο αυτο,θεωρω κατι αλλο.
.........Μαικλ Λεντιν,εκ των προβεβλημενων εκπροσωπων του νεοσυντηρητισμου,ηδη σις αρχες της δεκαετιας του '90:"
"ΚΑΘΕ ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ Η ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ,ΟΙ ΗΠΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΔΙΑΛΕΓΟΥΝ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΑΘΛΙΑ ΧΩΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΠΕΤΑΝΕ ΣΤΟΝ ΤΟΙΧΟ,ΕΤΣΙ,ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΚΟΣΜΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΑΣΤΕΙΕΥΟΝΤΑΙ(just to show the world we mean buisness)"

Νομιζω οτι αν δεν αντισταθουμε, οχι μονο εμεις αλλα και συνολικα οι λαοι του Ευρωπαικου Νοτου και της υπολοιπης Ευρωπης, η κινεζοποιηση και η οικονομικη-φυσικη εξοντωση, ειναι κοντα.
Μπρος γκρεμος και πισω ρεμα.
Απλα να συνυπολογισουμε οτι στον γκρεμο της υποδουλωσης, τα πραγματα θα χειροτερεψουν πολυ περισσοτερο στο μελλον. Ακομα κ τη σημερινη φτωχεια-εξαθλιωση, θα φτασουμε στο σημειο να νοσταλγουμε στο μελλον.
Τουλαχιστον στο ρεμα,ρισκαρουμε για ενα καλυτερο αυριο.
Για ενα αυριο που οι νεες γενιες δε θα ειναι οι πορνες των διεθνων τοκογλυφων και των πολυεθνικων.
Και να μη ξεχναμε οτι η αντισταση λειτουργει παντα σα ντομινο.
Τον δρομο μας τον δειχνει ο Αραβικος κοσμος. Αποθεματα υπερηφανιας ισως βρουν τον δρομο τους να εκφραστουν και στις αλλες δοκιμαζομενες χωρες του Ευρωπαικου Νοτου.

25 σχόλια:

  1. αυτοί που διατείνονται οτι πισω απο τον ξεσηκωμο στις αραβικες χωρες υποκρυπτεται αμερικανικός δακτυλος ειναι τελειως λαθος?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δηλιε,για να μη το παιζω παντογνωστης,θα σου απαντησω οτι δεν εχω απαντηση επι της ερωτησης σου.Μπορει να ισχυει στη Λιβυη αυτο,μπορει να ισχυει κ αλλου,μπορει να μην ισχυει και πουθενα.
    Παντως νομιζω οτι τα καθεστωτα που σημειωθηκαν οι επαναστασεις,δεν διακρινονταν και για τον αντιαμερικανισμο τους,αντιθετως ηταν δικτατοριες φιλικες προς την Αμερικη,αλα Πινοσετ.

    Ανεξαρτητως της αληθειας που τωρα δε μπορουμε να ξερουμε,ολη αυτη η λαικη αντιδραση,ειτε χειραγωγειται ειτε οχι,ειναι μια υγιης αντιδραση.Ενα σημαδι οτι τα τυραννικα καθεστωτα εχουν κ αυτα ημερομηνια ληξης.
    Αλλωστε,ειναι λαθος η σκεψη της υποταγης σε ενα τυραννικο Καθεστως,με την ανησυχια οτι αυτο που θα το διαδεχτει θα ειναι χειροτερο.

    Και μη ξεχναμε οτι,οσο ισχυροι κ αν ειναι οι Αμερικανοι,δεν τα ελεγχουν ολα,δε μπορουν να τα ελεγξουν ολα,θεωρω λαθος την αποδοση σε αυτους υπερφυσικων δυναμεων.Δεν ειναι παντοδυναμοι,ψευδαισθηση ειναι η αισθηση οτι μπορουν να κανουν οπου θελουν,ο,τι θελουν.

    Ειλικρινα,δεν υπηρξα ποτε αντιαμερικανος,με τη μουσικη κ τις ταινιες τους μεγαλωσα.
    Αλλα θεωρω οτι παιζουν πολυ βρωμικο παιχνιδι εναντιον της Ελλαδας.Ας μη σκυψουμε και μια φορα το κεφαλι,ο Ερντογαν δεν επαθε τιποτα ουτε αυτος ουτε η χωρα του,που τους ριχνει χυλοπιτες συχνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. μου το χαλασες αγαπητε....υπεθεσα οτι θα σε προβοκαριζα αρκετα αλλα απετυχα.....συμφωνω σχεδον σε ολα οσα γραφεις στο σχολιο....οποτε καλο βραδυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Celin,

    βλέπω προχωράς ακάθεκτος με το βιβλίο του Π.Π. Είναι σπουδαίο βιβλίο με πολλά στοιχεία και αναλύσεις, και το κυριότερο είναι ότι όσα γράφει ασκούν κριτική στον καπιταλισμό από μια μαρξιστική σκοπιά. Είναι ανάλυση για την ανατροπή του συστήματος και όχι απλώς καταγγελία όπως το "ΔΟΓΜΑ ΤΟΥ ΣΟΚ", που παρόλαυτά έχει και αυτό την δικιά του σημαντική προστιθέμενη αξία. Η συνέχεια στο επόμενο βιβλίο του Π.Π., (που προμηθεύτηκες απ'όσο διάβασα) θα σε συναρπάσει πιστεύω.

    Όσο για το άρθρο σου, δεν είμαι σίγουρος για το αν η Ελλάδα αυτή τη στιγμή αποτελεί τον δουρειο Ίππο των ΗΠΑ. Ακόμα περισσότερο δεν νομίζω ότι μέσω της Ελλάδας προσπαθούν να επιφέρουν πλήγμα στο Ευρώ οι αμερικάνοι. Αλλά και στην περίπτωση που το προσπαθούν αυτό μου φαίνεται απολύτως φυσιολογικό: στον καπιταλισμό δεν υπάρχει ειρήνη και γαλήνη μεταξύ των κρατών, αλλά ένας αδυσώπητος ανταγωνισμός που υπερβαίνει εθνικότητες, νομίσματα και σύνορα. Η σταθερότητα είναι άγνωστη λέξη σε ένα σύστημα που επιθυμεί το κέρδος, την επέκταση σε νέες αγορές, την καταστροφή ως ευκαιρία πλουτισμού, τον όλεθρο και την δυστυχία σαν νέα "χαρτιά" στο πόκερ που παίζουν οι χρηματοπιστωτικού όμιλοι, οι τράπεζες και κάθε είδους παράσιτο.

    Ακριβώς γιαυτό το λόγο "έσκασε" και η φούσκα στην πρίν 2-3 χρόνια με την κατάρρευση οικονομικών κολοσσών στις ΗΠΑ, και γι'αυτό θα διανύσει και την κρίση χρέους η Ευρώπη χωρίς χατίρια και έλεος για τους λαούς της. Μπαίνουμε σε μια κρίση που δεν φαίνεται διέξοδος, και το φως στο τούνελ, όπως έλεγε και ο Ζίζεκ στην ομιλία του στην Αθήνα, μπορεί να είναι το τρένο που έρχεται καταπάνω μας!

    Το ενδιαφέρον ζήτημα αυτή τη στιγμή και το μέγιστο καθήκον για την Αριστερά αυτή τη στιγμή είναι να μπορέσει μέσα στον ανεμοστρόβιλο των γεγονότων να προβλέψει σε γενικές γραμμές προς τα που θα κινηθεί το σύστημα για να ισορροπήσει πάνω στην τεντωμένη κλωστή που ακροβατεί! Εν μέσω εξεγέρσεων στον Αραβικό κόσμο, φυσικών καταστροφών που θα βυθίσουν την οικονομία της Ιαπωνίας, εργατικών αντιδράσεων στη Γηραιά Ήπειρο και μια σειρά πολέμων που δεν κλείνουν (Αφγανιστάν-Ιρακ) και άλλων που ανοίγουν Λιβύη(;), η επόμενη μέρα για τους λαούς θα είναι τρομακτική. Οφείλουμε να διαβάσουμε την πραγματικότητα, να την αναλύσουμε και να ανανεώσουμε απο μαρξιστική σκοπιά την οπτική μας για τον κόσμο. Και φυσικά να χαράξουμε και στρατηγική και τακτική γιατί απ'ότι δείχνουν τα πράγματα αν δεν αναλάβουν οι λαοί και η εργατική τάξη το τιμόνι της ιστορίας, μπορεί σε λίγο καιρό να μην υπάρχει ιστορία γιατί ο καπιταλισμός θα γκρεμίσει τα πάντα, ακόμα και τον ίδιο του τον εαυτό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δηλιε,τις δεχομαι τις προβοκατσιες γιατι κ εγω ο ιδιος ειμαι μεγας προβοκατορας!Οποτε,την επομενη φορα!Καλο βραδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Παυλο,η αντιπαραβολη ΠΠ και Κλαιν,ειναι σωστη.Ο ΠΠ δε μενει απλως στη καταγγελια αν και στο βιβλιο που διαβασα,δε μπορω να πω οτι βαρεθηκα να μετραω προτασεις.Παντως ειναι σιγουρα βιβλιο που θα ενθουσιασει οποιον ενθουσιαστηκε απτο ΔΟΓΜΑ ΤΟΥ ΣΟΚ.
    Εχω κ αλλο βιβλιο ετοιμο για αναδημοσιευσεις,ΤΗ ΤΡΑΠΕΖΑ του Ροσε,για τη γκολντμαν-σαξ!Θα χουμε γλεντια ξεβρακωνοντας τους Αμερικανους τραπεζοναζι!

    Οσον αφορα το ρολο της Ελλαδας ως δουρειο ιππο,δε μπορω να το τεκμηριωσω απολυτως,αλλα διαισθανομαι οτι αυτο ακριβως συνεβη.Και θεωρω οτι το δενω καλα στην αναρτηση,δες και το βιντεακι(μονο μη δινεις σημασια στα σχολια του βιντεο γιατι απο οτι ειδα,μαλλον ακροδεξιοι πρεπει να γραφουνε)

    Δε σημαινει αυτο προφανως οτι χυνω δακρυα λυπης για το Ευρω,ετσι;Μη γινει καμια τετοια παρερμηνεια!Σταχτη να γινει το Ευρω και μαζι οι Γερμανοαμερικανογαλλοι τοκογλυφοι καπιταλοβρυκολακες μαζι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλησπερα κι απο μενα...
    Διαβαζω...
    Διαβαζω και μαθαινω...!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κατά την ταπεινή μου άποψη οι ΗΠΑ προσπάθησαν πολλές φορές να ελέγξουν την ΕΕ.
    Η πρώτη ήταν με την είσοδο της Μεγάλης Βρετανίας στην τότε ΕΟΚ (κάτι είχε υπόψη του ο Ντε Γκωλ και δεν τους ήθελε καθόλου). Αλλά με τις αυτοεξαιρέσεις τους από τα περισσότερα (ευρώ, ευρωπαΙκή υποκοότητα κτλ) και δεν πολυπροχώρησε το πράγμα
    Η δεύτερη με την τεράστια τελευταία διεύρυνση της ΕΕ με την είσοδο ενα σωρό πρώην ανατολικών κρατών με μάλλον φιλοαμερικάνικες κυβερνήσεις.
    Η τελευταία και φαρμακερή μέσω ΔΝΤ και Ελλάδας ώστε ουσιαστικά να μπορεί να ελέγξει το ευρώ.
    Συγχαρητήρια είμαστε ο αδύναμος κρίκος!

    LOLA

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Mαχαιρη,δε μπορω να ειμαι 100% βεβαιος για τοσο σοβαρες "κατηγοριες" ,αλλα το βεβαιο ειναι οτι οι φιλοι μας οι Αμερικανοι ειναι αδιστακτοι κ ικανοι για πολυ χειροτερα απο αυτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Λολα,συμφωνω με ολα οσα γραφεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κάλεσμα για συμμετοχή
    http://wp.me/P1rnBY-b

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. celin συμφωνώ με την ανάρτηση σου.Εγώ όπως πάντα πιο απαισιόδοξη από σένα, αμφιβάλλω αν θα μπορέσουμε τελικά σαν λαός να ξεφύγουμε απ τα νύχια τω Αμερικάνων.
    Μας χρησιμοποιούν το ξέρω.Τι κάνουμε όμως για να ξεφύγουμε;Οι εκάστοτε πρωθυπουργοί είναι πουλημένα τομάρια.Και αυτό δε συμβαίνει μόνο τώρα,αλλά από τη δημιουργία του Ελληνικού κράτους.Και αν τύχει να υπάρξει κανένας σωστός,ή τον δολοφονούν ή τον ρίχνουν στις φυλακές.Εγώ σαν Μικρασιάτισα δεν ξεχνώ τη Μικρασιατική καταστροφή και την πανωλεθρία και των ξεριζωμό των δικών μου,εξαιτίας κάποιων πουλημένων τομαριών της εξουσίας.
    Σωστά ανέφερες τον Ερντογάν,γιατι αυτός όπως και οι περισσότεροι Τούρκοι ηγέτες φροντίζουν για το καλό της πατρίδας τους.
    Κάτι ακόμη που με προβληματίζει,είναι η δική μας υποτονικότητα.
    Μπορεί να ακούω πολλούς να διαμαρτύρονται,όμως κανείς δεν σηκώνεται απ την καρέκλα του για να αντιδράσει.
    Ακόμη και στις απεργίες η συμμετοχή είναι πολύ μικρή-παρ όλα τα έκτροπα που έχουν γίνει τελευταία-.Η μήπως αντίδραση είναι το γιαούρτωμα του Πάγκαλου;Σιγά τώρα το γουρούνι μη νοιαστεί για ένα γιαουρτάκι.Αυτοί είναι δίχως συναισθήματα και ηθικούς φραγμούς.
    Δηλαδή celin θέλω να σου πω με λίγα λόγια ότι παρ όλου που τον τελευταίο χρόνο έχουν γίνει τέρατα και σημεία ουσιαστικά κανείς δεν αντιδρά.
    Πολλές φορές σκέφτομαι και λέω μήπως οι ρουφιάνοι των μυστικών υπηρεσιών της Αμερικής είδαν την υποτονικότητά μας,και διάλεξαν εμάς για τα σχέδιά τους.
    Πολλές φορές στις συζητήσεις μας αναφέρθηκε ότι κάποιοι φωτισμένοι άνθρωποι θα ξεκινήσουν την επανάσταση παρασέρνοντας και τις λαικές μάζες.
    Αυτό σίγουρα ισχύει.Όμως στην περίπτωση της σημερινής Ελλάδας που οι λαικές μάζες είναι αραχτές στην τηλεόραση,χλωμό το βλέπω.
    Ασε που διανόηση ουσιαστικά δεν υπάρχει.
    Όλοι ΄εχουν βολευτεί στα χρυσά τους κλουβιά,και το μόνο που σκέφτονται είναι πως θα βγάλουν περισσότερα χρήματα,για να συνεχίσουν την καπιταλιστική τους ευδαιμονία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Είχα διαβάσει σε ενα βιβλίο που αναφερόταν στην Ρωμαική αυτοκρατωρία, πως οι ρωμαίοι δεν είχαν καταφέρει ποτέ να έχουν μια σταθερή ανεξάρτητη οικονομία. Ο μόνος τρόπος λοιπόν να συγκρατήσουν το τερατούργημα τους, ήταν ο πόλεμος και η απόσπαση μέσω αυτού, του πλούτου και των πηγών των κατεκτημένων χωρών.

    Έτσι λοιπόν πιστεύω συμβαίνει και με το Αμέρικα, θέλει να προλαβαίνει η ίδια, και όχι το ευρώπη, να διαλέγει τα θύματα της(ΙΡΑΚ, ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ, ΛΥΒΗ) προς απόσπαση του πλούτου τους, και οι άλλοι απλά να ακολουθούν. Κατά τα άλλα, δολάριο-ευρώ, οι δυο όψεις του ίδιου συστήματος.

    www.poexania.wordpress.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Sunshine, οι "ηγέτες" έρχονται και παρέρχονται, και ο λαός μένει πάλι μόνος στα νύχια άλλων "ηγετών" που σκοπό έχουν να τον βλάψουν.

    Πρέπει να γίνουμε εμείς ηγέτες του εαυτού μας και να αποφασίσουμε συνειδητά να τον θέσουμε ως ενα βαθμό στην υπηρεσία του συνόλου, μέρος του οποίου είμαστε και εμείς.

    there is no other way

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Poexania συμφωνω μαζί σου.Μόνο που στη πράξη δεν ξέρω πως θα τα καταφέρουμε,απ τη στιγμη που οι ηγέτες αποφασίζουν για μας.Κι επανάσταση να γίνει πάλι ηγέτης θα υπάρχει.Και για να φτάσουμε σε μια κοινωνία δίχως ηγέτες θέλει πολύ δρόμο ακόμη.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Το ζήτημα είναι να μην προχωράμε αυτόν τον δρόμο με την όπισθεν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. greektroit,πολυ αξιολογη η πρωτοβουλια σου,θα σε βαλω στη λιστα ιστολογιων μου κ οποιος θελει,μπορει να επικοινωνησει μαζι σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. sunshine καλημερα.
    Απο την Αμερικη ισως δε μπορουμε να ξεφυγουμε,μπορουμε ομως να θεσουμε τις βασεις για μια διαφορετικη σχεση αλα Ερντογαν.Δε γινεται ολο να δινουμε και να παιρνουμε για ανταλλαγμα διχασμο,πρακτοριλικια κ καταστροφες.Η μαλλον γινεται,οσο θα υπαρχουν στην εξουσια οι εντολοδοχοι τους.Για αυτο και πρεπει οι εντολοδοχοι τους να τσακιστουν και να φυγουν,ειτε με εκλογες,ειτε με το αγριο.

    Με ενα γιαουρτι,δε προκειται να φυγουν.Μιλαμε δημοσια και δε μπορω να πω ολα αυτα που σκεφτομαι,παντως ενα γιαουρτι δε φτανει.Κ ας μη πω περισσοτερα.Απεναντι σε εθνοκαταστροφεις,οποιαδηποτε αντισταση ειναι ηθικα νομιμοποιημενη.

    Διανοηση που αντιστεκεται υπαρχει,απλα δεν ειναι γνωστη στο ευρυ κοινο γιατι δε τη προβαλλουν τα ξεφτιλισμενα μμε.
    Οσον αφορα τη γνωστη "διανοηση",εχεις δικιο,κατι γελοια ανθρωπακια ειναι που γλειφουν τα γεννητικα οργανα του Καθεστωτος για λιγα ψιχουλα.Κατι μουσικοσυνθετες,κατι ψευτοφιλοσοφοι,κατι γελοιοι ουσιαστικα αμορφωτοι κ αμουσοι,που δε τους ξερει ουτε ενας εκτος Ελλαδας,κι εδω τους καναμε μαγκες.

    Οσον αφορα τις μαζες,ειναι οργισμενες απλα ειναι ασυντονιστες.Νομιζουν οτι οι μικροομαδουλες μπορουν να αντισταθουν αποτελεσματικα.Ε αυτο δε γινεται.Εδω ο καθενας θελει να γινει αρχηγος για αυτο ειμαστε χωρισμενοι σε 500 ομαδουλες.
    Ευτυχως η δυστυχως,αντισταση δε γινεται με κινηματα τυπου ΔΕ ΠΛΗΡΩΝΩ.
    Και ειλικρινα πιστευω οτι τα κομματα της Αριστερας ευθυνονται λιγοτερο απο τους πολιτες.
    Εκει πρεπει να οργανωθουμε και να τους δωσουμε δυναμη.Ο καθενας μονος του η σε μικροκινηματακια,ε,δε γινεται ετσι προκοπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. "Είχα διαβάσει σε ενα βιβλίο που αναφερόταν στην Ρωμαική αυτοκρατωρία, πως οι ρωμαίοι δεν είχαν καταφέρει ποτέ να έχουν μια σταθερή ανεξάρτητη οικονομία. Ο μόνος τρόπος λοιπόν να συγκρατήσουν το τερατούργημα τους, ήταν ο πόλεμος και η απόσπαση μέσω αυτού, του πλούτου και των πηγών των κατεκτημένων χωρών."


    ΠΟΕ,αυτο νομιζω οτι λεγεται ΕΞΑΓΩΓΗ ΚΡΙΣΗΣ.Ανεκαθεν οι μεγαλες δυναμεις αυτο εκαναν,οταν ειχαν προβληματα στο εσωτερικο τους,δημιουργουσαν μια τεχνητη κριση εκτος συνορων και ειτε εστελναν στρατο εκει για να ξεχαστει η εγχωρια κριση,ειτε εστελναν λαικες μαζες στις αποικιες,για να εκτονωθει η φτωχεια στο εσωτερικο τους.
    Αποικιοκρατια κ εκμεταλλευση απο ολες τις μεγαλες δυναμεις,διαχρονικως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πράγματι με ένα γιαούρτι στον Πάγκαλο, με τις αντιδράσεις σε ομιλίες Σηφουνάκη, Παπανδρέου, Πάγκαλου και δεν ξέρω σε ποιούς άλλους, δεν πρόκειται να πέσει η κυβέρνηση.
    Με το κίνημα δεν πληρώνω, δεν είμαι και τόσο σίγουρη ότι είναι αναποτελεσματικό γιατί βλέπω ότι τους έχει τσούξει πολύ (μέχρι και το Ροϊτερς έγραψε ότι είναι η μεγαλύτερη πληγή).
    Αλλά πιστεύω ότι όλα αυτά είναι μια καλή αρχή.
    Μια πολύ καλή αρχή.
    Άλλωστε χρειάζεται χρόνος για τη ριζοσπαστικοποίηση του κόσμου και όλα αυτά για μένα δείχνουν ότι κάτι αρχίζει να γίνεται.
    Όλο και περισσότεροι άνθρωποι σηκώνονται από τον καναπέ τους και δείχνουν έμπρακτα ότι αν μη τι άλλο ενοχλούνται από όλα αυτά που γίνονται.
    Σύμφωνοι δεν αρκούν, αλλά κάπως πρέπει να γίνει μια αρχή.

    LOLA

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. LOLA,δικιο εχεις,το χω γραψει κ εγω αυτο,ειναι μια αρχη,καποια πρωτα βηματα.Απλα,υστερα απο ενα χρονο μνημονιο,ειναι βηματακια χελωνας.
    Ενταξει,δεν ειναι κ ασχημα,ισως ξυπνησα λιγο νταουνιασμενος σημερα και τα βλεπω λιγο μαυρα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Η αλήθεια είναι ότι και εγώ άλλες φορές τα βλέπω όλα μαύρα κατάμαυρα και άλλες φορές .... ελπίζω!
    Καλημέρα λοιπόν και ελπίζω να ξενταουνιαστείς το υπόλοιπο της ημέρας, αν και η Κυριακή δεν είναι ότι καλύτερο.

    LOLA

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Για αυτο εγραψα κ την επομενη αναρτηση,μπας κ ξενταουνιαστουμε λιγο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Πολύ αξιόλογο άρθρο !
    Βάζεις πολλά ζητήματα.
    Με καλές αναλύσεις.

    Να βάλω κι εγώ ένα προβληματισμό ;
    Δες.
    Εδώ και πολλά χρόνια, στο ... αμέρικα (πολύ καλή η φωτό με την ... πασοκική αστερόεσσα), υπάρχει ένας άτυπος μεν αλλά πολύ βολικός για την αμερικάνικη πλουτοκρατία διαγωνισμός.
    Πολεμικός διαγωνισμός !

    Ο κάθε Πρόεδρος των ΕΠΑ οφείλει να κάνε κάπου στον κόσμο τον δικό του πόλεμο !
    Σκοπός η "καταστροφή" ενός μέρους του αμερικάνικου οπλοστασίου, ώστε να αντικατασταθεί δηλαδή να κινηθεί με αυτόν τον τρόπο η χειμαζώμενη οικονομία τους.

    Ο Ομπάμα, λοιπόν, έψαξε τον ... κόσμο και είδε ότι τον "παίρνει" να κάνει έναν πόλεμο με τον φίλο του τον Καντάφι !
    Αυτό φυσικά θα έχει σκοπό να δει κι αν μπορεί να κάνει κι άλλον πόλεμο με άλλη χώρα της Αφρικής π.χ. με το Σουδάν !
    Θα δούμε.
    Θα φανεί !

    Την Καλησπέρα μου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. φιλε φαρε,σε ευχαριστω πολυ για τα καλα σου λογια και οσον αφορα αυτο που λες εδω,

    "Εδώ και πολλά χρόνια, στο ... αμέρικα (πολύ καλή η φωτό με την ... πασοκική αστερόεσσα), υπάρχει ένας άτυπος μεν αλλά πολύ βολικός για την αμερικάνικη πλουτοκρατία διαγωνισμός.
    Πολεμικός διαγωνισμός !

    Ο κάθε Πρόεδρος των ΕΠΑ οφείλει να κάνε κάπου στον κόσμο τον δικό του πόλεμο !
    Σκοπός η "καταστροφή" ενός μέρους του αμερικάνικου οπλοστασίου, ώστε να αντικατασταθεί δηλαδή να κινηθεί με αυτόν τον τρόπο η χειμαζώμενη οικονομία τους."


    Το προσυπογραφω και με τα δυο μου χερια!Ετσι ειναι κ εχει αποδειχτει απο τα γεγονοτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή