Τρίτη 10 Μαΐου 2011

ΠΟΛΕΜΟΣ ΜΕΧΡΙΣ ΕΣΧΑΤΩΝ (ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ "ΤΕΛΟΥΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ")



Γιατι χρησιμοποιουμε τις λεξεις "βαρβαροτητα", "ωμοτητα", "παραλογισμος" ;

Τις χρησιμοποιουμε διοτι θελουμε να στηλιτευσουμε κ να επικρινουμε τις αντιστοιχες καταστασεις.
Παιρνουμε ως δεδομενο οτι ζουμε σε μια ορθολογικη και πολιτισμενη κοινωνια,
σε μια κοινωνια που καταφερε να εκλογικευσει το Χαος,
τη δομικη αβυσσο του Ανθρωπινου Ειδους,
και να εξορθολογισει τον αναμφισβητητο ιρασιοναλισμο του Πραγματικου.
Με αυτον τον τροπο, παραδεχομαστε οτι αν ο Ανθρωπος αφεθει ελευθερος στις παρορμησεις και τα ενστικτα του, η καταληξη θα ειναι η Ζουγκλα κ ο αλληλοκατασπαραγμος.
Χρησιμοποιουμε κανονες και νομους για να τιθασευσουμε το Ζωο μεσα μας.
Αν ξεραμε οτι μετα το Εγκλημα, δε θα επακολουθησει η Τιμωρια, αρκετοι απο εμας, οι οποιοι δεν εχουν εσωτερικευσει τους ηθικους κανονες, ανεμποδιστα θα καναμε αυτο που πραγματικα θελουμε,
δηλαδη να κλεψουμε, να βιασουμε, να σκοτωσουμε, οχι μονο λογω Αναγκης, αλλα κ ετσι για πλακα, για να ικανοποιησουμε το Σαδιστικο Κτηνος που ζει μεσα μας.
(Αλλωστε, μονο ο Ανθρωπος σκοτωνει για απλη ευχαριστηση του)

Ετσι λοιπον, για να μη τρελαθουμε τελειως μπρος στην Αβυσσο του ειδους μας,
μια Αβυσσος που αποδειχτηκε θριαμβευτικα στα Αουσβιτς, στα Βιετναμ, στα Βαλκανια,
στη Χιλη του Πινοσετ, στη δουλοκτησια, στις αποικιες των Δυτικων, στη Ρουαντα,

για να μη τρελαθουμε μπροστα σε αυτη την Αβυσσο,
πεισαμε τους εαυτους μας οτι αυτη η Αβυσσος ειναι παρελθον.
Πεισαμε τους εαυτους μας οτι καταφεραμε να την αντιμετωπισουμε με νομους, με κανονες,
με Διαφωτισμους, με Φιλοσοφια,
με την αντικατασταση της Πολιτικης απο την Οικονομια.
Με την ουδετερη διαχειριστικη λογικη των Οικονομικων.
Με οικονομοτεχνικες αναλυσεις της ανθρωπινης πραγματικοτητας,
σκεφτηκαμε οτι αφου οι Ιδεολογιες οδηγησαν σε εξεγερσεις και σε σφαγες,
ταυτισαμε ακομα κ τις Ιδεολογιες με τον Φασισμο,
και ειπαμε να απαρνηθουμε τις Ιδεολογιες, να καλωσορισουμε το "Τελος της Ιστοριας".

Ομως, το προβλημα δεν ειναι μονο ο Καπιταλισμος, η οι Δυτικες Φιλελευθερες κοινωνιες,
ουτε καν η Υποκρισια τους,
ουτε καν οτι αυτο που προβαλλεται ως Μη-Ιδεολογια, ειναι κ αυτο μια Ιδεολογια
(Η Ιδεολογια του Οικονομικα Ισχυρου και των Αγορων ως Θεσφατο κ Υπερτατος Νομος στον οποιο οφειλουμε ταπεινα να υποκλινομαστε)
Το προβλημα ειναι οτι σχεδον ολοι μας, ακομα κ αν μενουμε σε φραστικες αποκηρυξεις των παραπανω, ουσιαστικα συμμετεχουμε σε αυτη την Υποκρισια.
Ουσιαστικα, βολευτηκαμε με αυτη την Υποκρισια. Με αυτο το Ψεμμα.
Οχι μονο βολευτηκαμε με το να αποφασιζουν οι απροσωπες αγορες αντι για εμας,
οχι μονο βολευτηκαμε στο ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ,
(Οπως λεει κ ο Ζιζεκ,η αντιπροσωπευτικη Δημοκρατια εμπεριεχει εξ ορισμου την παθητικοποιηση της λαικης Βουλησης, τη μετατροπη της σε Αβουλια),
αλλα επαναλαμβανω: Το χειροτερο ειναι πως βολευτηκαμε με αυτο το Ψεμμα.
Και ποιο ειναι αυτο το Ψεμμα;

Το Ψεμμα ειναι πως αυτη η Αβυσσος, ειναι πια παρελθον. Οτι η δομικη Αβυσσος του Ανθρωπινου Ειδους ειναι κατι που καταφεραμε να ξεπερασσουμε, να εξορθολογικευσουμε,
οτι δηλαδη καταφεραμε να εκλογικευσουμε το Χαος.

Υπο το πρισμα της παραπανω παραδοχης, η χθεσινοβραδινη δολοφονια ενος ανθρωπου στη Πλατεια Βικτωριας, απο 4 υπανθρωπους για να του κλεψουν τη καμερα, μια καμερα με την οποια ειχε σκοπο να αποθανατισει τη γεννηση του επερχομενου παιδιου του,στο γκαραζ του αυτοκινητου του, λιγες στιγμες πριν παει την ετοιμογεννη γυναικα του στο Μαιευτηριο,
δεν ειναι παρα μια κλασικη "Επιστροφη του Απωθημενου",
με φρουδικους ορους, αυτο που απωθησαμε, γυρναει να μας εκδικηθει και να μας υπενθυμισει πως,
το οτι καταφεραμε να το απωθησουμε, δε σημαινει οτι επαψε να υπαρχει.

Το οτι καταφεραμε να πεισουμε τους εαυτους μας οτι τιθασευσαμε τη δομικη Αβυσσο, δε σημαινει οτι αυτη η Αβυσσος τιθασευτηκε. Ουτε και οτι το Χαος, επαψε να ειναι Χαος.

4 υπανθρωποι σκοτωσαν εναν αντρα που ετοιμαζοταν να παει την ετοιμογεννη γυναικα του στο Μαιευτηριο.Για μια καμερα.  Λιγα μετρα παρακατω, εμενα εγω επι 8 χρονια.

Προχθες διαβασαμε για αλλο ενα δραμα μιας οικογενειας απο τη Βουλγαρια
πατερας βιαζε τη 12χρονη κορη του και αναγκαζε τον γιο του να βιντεοσκοπει τη πραξη.
Πριν λιγες μερες συνεπλακησαν οπαδοι του Ολυμπιακου και του Παναθηναικου
κ ενας απο αυτους θεωρησε σωστο να παρει κ το καλασνικωφ μαζι, επιχειρωντας να σκοτωσει τους "αλλοθρησκους" και τελικα, τραυματιζοντας τους.

Δεκαδες παραδειγματα απο "επιστροφες του απωθημενου" . Καποιοι δε δινουν σημασια σε παρομοια γεγονοτα εγκληματικης η σαδιστικης βιας, επικεντρωνομενοι αποκλειστικα στη κριτικη της δικτατοριας των αγορων η γενικοτερα σε θεματα "υψηλης πολιτικης"
Για μενα, ετσι το μονο που καταφερνουμε ειναι να βλεπουμε το δεντρο και να χανουμε το δασος.
Ενα δασος πυκνο σα τρελα, σαν παρανοια, σαν Αρση της Λογικης, σαν ξεσκεπασμα των παραμυθιων που λεμε στα παιδακια κ στους εαυτους μας για να τα προφυλαξουμε κ να προφυλαχτουμε απο τη Φρικη.
Ο καπιταλισμος πρεπει να πεθανει κ να ξεριζωθει σα γαγγραινα απο τον πλανητη, γιατι ακομα κ οι οικολογικες συνεπειες απο την ασταματη αναπτυξη κ αυτοεπεκταση του, ειναι ανυπολογιστες.
Αλλα, δε φτανει μονο αυτο.
Γιατι, ακομα κ ο Καπιταλισμος δεν ειναι το πρωταρχικο Αιτιο της Φρικης,
ειναι απλα ενα συμπτωμα του,
Φρικη υπηρχε και ακομα απεχθεστερη στον Μεσαιωνα, στη Φεουδαρχια, στη Ρωμαικη Αυτοκρατορια κλπ,
δηλαδη και πριν τον Καπιταλισμο γιατι απλα δεν υπηρχε Αστικη Ταξη, η οποια ειναι κ η μητερα του.



Τι ειναι λοιπον αυτο που πρεπει να πεθανει κ να ξεριζωθει;
Αποδεχομενος το γεγονος οτι η Αβυσσος στο Ανθρωπινο Ειδος ειναι δομικη και συστατικο στοιχειο του,
αποδεχομενος κ το γεγονος οτι δε μπορουμε να αυτοεξοντωθουμε απο τη στιγμη που εμεις ειμαστε οι εν δυναμει Φορεις της Αβυσσου,
αποδεχομενος το Γεγονος οτι τα πραγματα δεν ειναι τοσο αθλια κ περα απο αυτη την Ασχημια υπαρχει κ Ασυλληπτη Ομορφια,
αποδεχομενος το γεγονος οτι αλλο το "εν δυναμει". αλλο το γεγονος
κ οτι δεν ειμαστε ολοι δηλητηριασμενοι απο αυτο που κουβαλαμε,
αποδεχομενος το γεγονος οτι παρα πολλοι ανθρωποι καταφεραν να υπερβουν την Αβυσσο, να γινουν αλτρουιστες, να αγαπησουν, να νοιαστουν  η εστω να συμπαθησουν τον Συνανθρωπο τους,
αποδεχομενος δηλαδη το γεγονος οτι δεν ειμαστε ολοι ιδιοι, οτι καποιοι απο εμας καταφεραν να δαμασουν το Κτηνος,

η μοναδικη καταληξη αποδεχομενος τα παραπανω ειναι ο πολεμος μεχρις εσχατων.
Η παραδοχη της αληθειας οτι ο Ανθρωπος εχει πεθανει, οπως εγραψα και παλαιοτερα
μας οδηγει σε μια διχαλα,
ειτε θα ακολουθησουμε τον δρομο του παθητικου συμβιβασμου μας με αυτη την αληθεια, περιμενοντας καρτερικα και τον δικο μας σωματικο θανατο,
ειτε θα ακολουθησουμε τον δρομο του ενεργητικου συμβιβασμου μας με αυτη την αληθεια,
αν ο Ανθρωπος εχει πεθανει,
παμε να αναδημιουργησουμε την εννοια του,
παμε να τον αναγεννησουμε.

Οταν παθαινουμε γαγγραινα, πρεπει να κοψουμε το σαπισμενο μελος για να μην επεκταθει η ασθενεια σε ολο μας το σωμα. Οταν το κλαδι αρρωσταινει, πρεπει να κλαδεψουμε το δεντρο, αν θελουμε το δεντρο να επιβιωσει.
Μα, αν πεισουμε τον εαυτο μας οτι εμεις ειμαστε οι υγιεις και οτι οι αλλοι ειναι οι σαπιοι, τοτε θα καταληξουμε να δημιουργησουμε νεα Αουσβιτς. Για να γλυτωσουμε απο αυτον τον κινδυνο, οφειλουμε να ομολογησουμε οτι ολοι ειμαστε εν δυναμει σαπιοι.

Οφειλουμε κατα καποιο τροπο να ομολογησουμε την ηττα μας.

Οφειλουμε να ομολογησουμε οτι η σαπιλα δεν ειναι ζητημα Φυλης, Εθνικοτητας η Θρησκειας.
Ο πολεμος μεχρις εσχατων δεν θα γινει για να εξολοθρευσουμε το Κακο,
το Κακο δεν εξολοθρευεται, η Αβυσσος ειναι Δομικη,
οσο υπαρχει ανθρωπινο Ειδος, θα υπαρχουν και υπανθρωποι που θα σκοτωνουν για μια καμερα, η θα βιαζουν τη 12χρονη κορη τους, η θα σκοτωνουν με καλασνικωφ εκεινους που υποστηριζουν αλλη ομαδα.

Ομως, αν η τιμωρια αυτων των υπανθρωπων ειναι σκληρη κ αμειλικτη, τοτε πολλοι απο αυτους ισως να το ξανασκεφτουν καθε φορα που θα θελησουν να αποδειξουν εμπρακτως τη σαπιλα της ψυχης τους. Τιμωρια σκληρη κ αμειλικτη, πολεμος μεχρις εσχατων.
Το να πουμε οτι η Πολιτεια ειναι ανικανη να μας προστατευσει απο την εγκληματικοτητα ειναι μια τεραστια σαχλαμαρα,
γιατι η ιδια η Πολιτεια ειναι που  θρεφει αυτα τα φαινομενα
(οι αστυνομικοι φυλανε την αρχουσα ταξη+τα δημοσια κτηρια κ οχι τις φτωχογειτονιες)
ο μεγαλυτερος εγκληματιας αυτη τη στιγμη ειναι η ιδια η Πολιτεια, η ανομια που εκθρεφει, η ανεργια, η φτωχεια, η οικονομικη εξοντωση των πολλων, ο μαρασμος του λαου και η υποτελεια της Πατριδας. Της γης που μεγαλωσαμε κ την οποια οφειλουμε να παραδωσουμε στην επομενη γενια.
Μη περιμενουμε απο τη Πολιτεια να μας προστατευσει,
μην ειμαστε προβατα που περιμενουν να τα φυλαει ο λυκος.

Αν δε προστατευσουμε εμεις τον εαυτο μας, κανεις δε θα μας προστατευσει.
Αν ο ατυχος αντρας ειχε ενα περιστροφο πανω του, ισως στο χωμα να ηταν οι υπανθρωποι κ οχι αυτος.
Αν το παραπανω φανταζει ως "πρωτογονη σκεψη", τοτε πρεπει να σου πω καλως ηλθες στον κοσμο της Πρωτογονης ζουγκλας, λυπαμαι που πρεπει να σου πω οτι στη ζουγκλα, οι καταγγελιες για βαρβαροτητα κ ωμοτητα, μοιαζουν με ενα ζαρκαδι που καταγγελλει τη τιγρη που ερχεται να το κατασπαραξει ως "ΒΑΡΒΑΡΗ Κ ΩΜΗ"
Οσες φορες κ αν το ζαρκαδι κατηγορησει τη Τιγρη για βαρβαρη κ ωμη, οσες καταγγελιες κ αν κανει το ζαρκαδι στο ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΤΗΣ ΖΟΥΓΚΛΑΣ,
το αποτελεσμα δε θα αλλαξει,
αφου η Τιγρη ακουσει προσεχτικα τις καταγγελιες του, θα το κατασπαραξει κ παλι, μαλιστα διχως τη παραμικρη τυψη.

Αλλα, επειδη αν μεινουμε στο Ο ΣΩΖΩΝ ΕΑΥΤΩ ΣΩΘΗΤΩ, δε προκειται να αποφυγουμε τη σφαγη, παρα μονο ισως τη καθυστερησουμε,
καλυτερα ειναι να διαλεξουμε και μετεριζι. Ενωσεις, συμμαχιες, κοινοτητες, γειτονιες, αυτοργανωση, πολιτικη οργανωση, συνελευσεις, κομματα,
αναλογως της πολιτικης μας τοποθετησης, ας διαλεξουμε κ στρατοπεδο.
Η ουδετεροτητα εδω κ η απολιτικ τοποθετηση δεν προκειται να σωσει κανεναν,
ευτυχως η δυστυχως, ο πολεμος ειναι αναποφευκτος.
Οσοι μενουν απαθεις, ειναι και τα πρωτα θυματα του.
Θα αλληλοκατασπαραχτουμε και οσοι νικησουν, θα χτισουν τον κοσμο συμφωνα με τη βουληση τους.

Το Τελος του "Τελους της Ιστοριας" μολις επηλθε,
και ταυτοχρονα, ηταν παντα εδω.
Γιατι η Ιστορια δεν επαψε ποτε να γραφεται.



ΥΓ Καταλαβαινω οτι καποια απο τα παραπανω ισως να θεωρηθουν κ επικινδυνα. Καταλαβαινω  οτι καποιες λεξεις μπορει να δωσουν λαβη για παρερμηνειες, λεξεις οπως "υπανθρωποι" "γαγγραινα" "μελος που πρεπει να κοπει για να μη μολυνθει το υπολοιπο σωμα"
Και ομως, τιποτα δε γραφεται τυχαια.
Οταν γραφω οτι "οφειλουμε κατα καποιο τροπο να ομολογησουμε την ηττα μας",
αυτο που πιστευω ισως δεν ειναι ευκολως αντιληπτο.Ας το εξηγησω.
Για μενα, το καλυτερο που μπορει να πετυχει ο Ανθρωπος ειναι μια Πυρρειος Νικη.
Για να ερθει αυτη η νικη απεναντι στης αδυναμιες μας, πρεπει να συνειδητοποιησουμε οτι δεν υπαρχει περιπτωση αυτη η νικη να ειναι Θριαμβευτικη. Δεν ειμαστε φτιαγμενοι για θριαμβευτικες νικες.
Καμια εξεγερση η επανασταση δεν οδηγησε σε Θριαμβευτικη Νικη.
Επομενως, ομολογωντας το Αναλλοιωτο, ξυπνας απο τις ψευδαισθησεις κ αποδεχεσαι δυναμικα τη Μοιρα.
Δεν υπαρχει θριαμβευτικη νικη, αλλα αν δε πολεμησεις, τα πραγματα θα χειροτερευσουν.
Δεν υπαρχει θριαμβευτικη νικη, αλλα οι λαοι που αγωνιστηκαν καλυτερεψαν τη Μοιρα τους.
Πρεπει να ομολογησεις την ηττα, για να μπορεσεις να φτασεις σε μια εστω -Πυρρειο- Νικη.
Πρεπει να αγκαλιασεις της πληγες της Μοιρας, αλλωστε ειναι και δικες σου πληγες, και οσο δε τις ομολογεις, δε θα επουλωθουν ποτε.
Για να παψει να επιστρεφει αυτο που απωθηθηκε.
Για να αποφυγουμε τον κυνισμο, κ την απανθρωπια,
πρεπει να φτασουμε στα ορια του κυνισμου και της απανθρωπιας,
για να αποφυγουμε το μισος και το χαος, πρεπει να φτασουυμε εκει στα ορια,
διχως παρωπιδες, διχως προστατευτικα τειχη απο τη πραγματικοτητα.

Για να μιλησω πιο πρακτικα: Αν εμεις οι Αριστεροι δε βγουμε να ζητησουμε τη παραδειγματκη τιμωρια των αλλοδαπων και ντοπιων που σκοτωνουν, κλεβουν κ βιαζουν ολοενα κ περισσοτερο, σπερνωντας τον τρομο στην Αθηνα κ στην Επαρχια, αν εμεις οι Αριστεροι κλεινουμε τα ματια μπροστα σε αυτη την εγκληματικοτητα και μενουμε στη καταγγελια απλως του Καπιταλισμου,
ειναι αναποδραστη η στροφη της πλειοψηφιας στον Φασισμο. Ο οποιος, στοχοποιωντας μεμονωμενες περιπτωσεις κυριως αλλοδαπων εγκληματιων, στρεφει το βλεμμα των πολλων στον ΑΛΛΟΔΑΠΟ ΕΧΘΡΟ, τον "λαθροεποικο", τον "υπανθρωπο"
Χερι χερι παει ο Φασισμος με την αρχουσα Ταξη γιατι παραπλανα το βλεμμα απο την αιτια που γεννα την εγκληματικοτητα. Πιο ευκολος κ ορατος στοχος ειναι ο "αλλοδαπος εχθρος" απο τον καπιταλιστη.

Το λαθος της Αριστερας εδω ειναι πως παραβλεπει ενα πραγμα: Το οτι ο εγκληματια ειναι κ αυτος  ενας εχθρος για τον λαο και μαλιστα αμεσος εχθρος.
Αυτοι που σκοτωσαν τον συζυγο της ετοιμογεννης γυναικας για να του παρουν τη καμερα, ειτε αλλοδαποι ειτε ημεδαποι, δεν ειναι αναγκαστικα προιοντα του καπιταλισμου, δε τους γεννησε απαραιτητα η ταξικη εκμεταλλευση.
Μπορει και ναι, μπορει ομως και οχι.
Μπορει απλα να γεννηθηκαν καθαρματα, σιχαματα, υπανθρωποι.
Αν θελει η Αριστερα να κερδισει εναν πολεμο στον οποιο μεχρι τωρα χανει παταγωδως,
πρεπει να βρει τον τροπο να φτασει στα ορια του Μισους και της Απανθρωπιας,
για να σωσει τη πλειοψηφια απο το Μισος και την Απανθρωπια.
Πρεπει να καταπιουμε λιγο απο το δηλητηριο, προσεχοντας να μη δηλητηριαστουμε.
Πρεπει με πυρινη γλωσσα να καταδικασουμε τους δολοφονους αυτου του ανθρωπου
η τις συμμοριες που κανουν τον βιο αβιωτο των φτωχογειτονιων.
Καποιοι κοιμουνται ορθιοι κ δεν εχουν καταλαβει οτι με τις ευλογιες του Καθεστωτος, ερχεται το Απολυτο Χαος και η Βαρβαροτητα,
μπορει να το λενε στα λογια, αλλα δε νιωθουν τις συνεπειες τις ελευσης αυτης..
Για να αποφυγουμε το Χαος και τη Βαρβαροτητα, πρεπει να φτασουμε στα συνορα τους.
Να γινουμε σκληροτεροι κ να δειχνουμε σκληροτεροι σε παρομοιες φρικωδιες.
Ετσι θα ξεχωρισει η ηρα απο το σταρι. Ετσι θα αποκτησουμε το ηθικο πλεονεκτημα να καταγγελλουμε τον ρατσισμο, οταν γινουμε αδιστακτοι με τους εγκληματιες, οταν παψουμε να τα φορτωνουμε ολα στον καπιταλισμο, μονο τοτε θα μπορεσουμε να αποδειξουμε στους πολλους την αναληθεια της εξισωσης μεταναστης=εγκληματιας.

Για να νικησουμε την Αβυσσο, πρεπει να φτασουμε κοντα, στο χειλος του Γκρεμου,
να τη κοιταξουμε επι ωρα, προσπαθωντας να μη ζαλιστουμε απο τη φρικη που θα αντικρυσουμε.
Αν δε παμε απο μονοι μας εκει, η Αβυσσος ειναι Μαγνητης, και θα μας τραβηξει με το ζορι, ειναι θεμα χρονου.
Πρεπει να παμε απο μονοι μας εκει, στη δομικη Αβυσσο του Ανθρωπου. Να τη κοιταξουμε, να ζαλιστουμε και τη τελευταια στιγμη, να καταφερουμε να μη πεσουμε.
Οσο δυσκολο κ αν ειναι αυτο το εγχειρημα.
Και παντα με τη προειδοποιηση του Νιτσε να ηχει στα αυτια μας
"ΟΤΑΝ ΚΟΙΤΑΖΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΛΥ ΩΡΑ ΤΗΝ ΑΒΥΣΣΟ,Η ΑΒΥΣΣΟΣ ΑΡΧΙΖΕΙ ΝΑ ΚΟΙΤΑΖΕΙ Κ ΑΥΤΗ ΜΕΣΑ ΣΕ ΣΕΝΑ"

31 σχόλια:

  1. ενα απο τα καλύτερα κειμενα σου .. Αβασταχτα ειλικρινές..
    πρπει να ξαναδουμε τον Φρουντ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για να ερθει αυτη η νικη απεναντι στης αδυναμιες μας, πρεπει να συνειδητοποιησουμε οτι δεν υπαρχει περιπτωση αυτη η νικη να ειναι Θριαμβευτικη. Δεν ειμαστε φτιαγμενοι για θριαμβευτικες νικες.
    Καμια εξεγερση η επανασταση δεν οδηγησε σε Θριαμβευτικη Νικη.''

    νομιζω πως σε μια παλιοτερη συζητηση ειχα εγω αυτη την αποψη κι εσυ την αντιθετη ..μπορει και να μη θυμαμαι ... αλλά μάλλον δεν εχει σημασια
    σκοπος μας δεν πρεπει ναναι μια τελεια κοινωνια : Γιατι ; Γιατί η καθεΤελειοτητα ειναι σαν το Πορτραιτο του ΝτοριανΓκερυ . Στηριζεται σε μια ΑΠΩΘΗΣΗ ..
    αλλά - οπως επισημανες - το απωθημένο Παντα Επιστρεφει ..
    -------------------------

    Δεν περπει να θελουμε να κανουμε τον κόσμο Τελειο αλλά πιο Υπφερτο .. Να απαλυνουμε τον Πόνο οοοχι να τον εξαλειψουμε .. Γιατί αν εμμεινουμε στην εξαλειψη του πόνου , στην πληρη , τελιή ΝΙΚΉ , ΣΤΟ ΤΕΛΟς ΤΗς ιΣΤΟΡΙΑς ΠΟΥΛΎ ΑΠΛΆ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΉ ΘΑ ΠΟΥΜΕ ΝΙΚΉΣΑΜΕ , ΤΟΝ ΕΞΑΛΈΙΨΑΜΕ , Πετυχαμε την αθανασια , την τελεια κοινωνια , την ευτυχία .. Και - εκεινη την στιγμή ακριβώς το απωθημένο θα επιστρεψει ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. πως τα καταφερνεις και δεν μπορω παρα να σ'αγαπώ ..διακειμενικώς ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. CELIN περισσοτερο νοιωθω αυτα που εκφραζεις,
    ξαναδιαβασε το κειμενο,και ειμαι σιγουρος οτι θα το στρογγυλεψεις.Τιποτα δεν ειναι επικινδυνο η δεν φανταζει σαν τετοιο στα ματια μου.ΟΤΙ ΘΑ ΦΤΑΣΟΥΜΕ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΦΑΝΕΣ.Θα το ζησουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γειά σου πρώτη φορά σχολιάζω μιας και το κείμενο σου είναι όντως ειλικρινές και με ‘’συνεπήρε’’ και εμένα. Σε ευχαριστώ που το κείμενο σου μου έδωσε την αφορμή να εκφράσω τις σκέψεις μου.

    Το πραγματικό δεν θα έλεγα πως είναι ‘’ιρασιοναλικο’’, είναι τραγικό - και ούτε έχει καταφέρει η κοινωνία μας να το εξορθολογίσει, απλά λανσάρει έναν δήθεν επιστημονίζοντα ηθικορθολογίζοντα εξουσιασμό ως εξορθολογισμό (όλα αυτά που αναφέρεις για την υποκρισία μας και πως πείσαμε τους εαυτούς μας πως ισχύουν). Δεν υπονοώ πως υπάρχει κάπου ένα δέον μη εξουσιαστικό, απλά διαπιστώνω μιας και συμφωνώ πως η άβυσσος είναι δομική (πετυχημένο).

    Η οικονομία δεν μπορεί να υποκαθιστήσει την πολιτική, αυτό είναι μια κοροϊδία, για εμένα προσωπικά τουλάχιστον.

    Υπάνθρωποι δεν υπάρχουν, ούτε απάνθρωπες πράξεις, ανθρώπινα είναι όσα έχει πράξει και πράττει ο άνθρωπος, αυτό δεν σημαίνει βέβαια πως είναι αποδεκτά, ‘’καλά’’ κ.λπ –εξου και υπάρχει η λέξη βάρβαρο (δεν το εγκρίνω, δεν είμαι εγώ αυτό, δεν μπορώ να το δεχτώ, μου είναι κάτι ξένο) που την προτιμώ, μιας και το υπάνθρωπος είναι πολύ χειρότερη και ας έχει ευρεία αποδοχή…

    Μίλησες για υπάνθρωπους και αργότερα αναφέρθηκες σε στρατόπεδο ανάλογα της πολιτικής τοποθέτησης του καθενός –υπάρχει εδώ η υπόνοια πως στο αντίπαλο από εσένα, εμένα κλπ στράτόπεδο βρίσκονται οι υπάνθρωποι;

    Ξέρεις… οι λέξεις συνάνθρωπος ή ελευθερία μπορεί να μην υπάρχουν σε όλες τις γλώσσες –σκέψου το λίγο αυτό.

    Καμία άβυσσος δεν είναι παρελθόν και καμία ιστορία δεν έχει τέλος, διότι η ιστορία δεν έχει νόημα παρά μόνο αυτό που της προσδίδουν ορισμένοι –κατά βάση- για να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα τους.

    Νομίζω η απαισιοδοξία σου προκύπτει από μια ‘’ηθική-καλή ανθρωπολογία’’ και ας διαπιστώνεις πως ο άνθρωπος έχει δομική άβυσσο μέσα του, κατ’ ουσίαν δεν μπορείς να το δεχτείς (δεν εννοώ να συμβιβαστείς με αυτό), απλά το λες –όπως λέμε απλά για να το πείς.
    Και βέβαια η απαισιοδοξία οδηγεί στο να καταστρέφεις τη πραγμάτικότητα χάριν ενός δέοντος – και πάλι προσπαθώντας να πεις πως δεν είναι δέον, αλλά δεν μπορώ να πω πως πείθομαι, ο νοσφεράτος σε αυτό ακούγεται πιο πειστικός, αν και φαντάζομαι γνωρίζει πως σε κάποια γλώσσα το όνειρο σημαίνει τραύμα (όχι σε όλες όμως).

    Ο φασισμός, δεν θα έρθει –εάν έρθεί, αν και η Ευρώπη είναι πολύ ‘’πιο μπροστά’’ (ειρωνικά) σε σχέση με εμάς- επείδη σκοτώνουν ή κλέβουν αλλοδαποί κλπ στους δρόμους. Νομίζω αυτό γίνεται κατανοητό.

    Και για να κλείσω όπως και εσύ, ‘’πρόσεξε’’ μην καταλείξεις, ανθρώπινος, υπερβολικά ανθρώπινος… Η ηθικολογία δεν λύνει τίποτα και το Χάος δεν είναι τόσο κακό…

    Σε ευχαριστώ. Η διαθεσή μου είναι θετική, απλά γράφω ολίγον ‘’κοφτα’’.
    Δημήτρης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Να πουμε βεβαια οτι χθες με προσχημα την δολοφονια (που δεν εχει αποδειχτει οτι την εκαναν μεταναστες ή ελληνες ) τα φασιστοειδή που θελουν να οδηγησουν την χωρα στον φασισμό εξαπελυσαν ενα απο το αμεγα΄λυτερα Πργκρομ εναντιον μεταναστων και ελληνων αριστερών ,αναρχικών ... Αυτοι ειναι η Αβυσσος ..Ο Φασισμός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Θέλω να σου κάνω δώρο το βιβλίο μου. Αν θέλεις, δόσε στο email μου μια διεύθυνση να το πάρεις.
    vzolotas@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. δες κι αυτο τοο σχετικο
    http://youpayyourcrisis.blogspot.com/2011/05/blog-post_11.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+YouPayYourCrisis+%28You+Pay+Your+Crisis%29

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. NΟΣφερατε,καταρχας χαιρομαι που σου αρεσε αυτο που διαβασες, στη συγγραφη του μου ηταν πολυ οδυνηρο, σε διαβεβαιω.

    Τη θυμαμαι αυτη τη συζητηση, δεν ειναι οτι κανω στροφη 180 μοιρων,αλλωστε στο κειμενο,υστερα αΠο τη παραγραφο που παραθετεις, γραφω,
    "Δεν υπαρχει θριαμβευτικη νικη, αλλα αν δε πολεμησεις, τα πραγματα θα χειροτερευσουν.
    Δεν υπαρχει θριαμβευτικη νικη, αλλα οι λαοι που αγωνιστηκαν καλυτερεψαν τη Μοιρα τους."

    Επομενως, αυτο που εννοω ειναι οτι αναμφισβητητα αυτο που λες περι ανυπαρξιας της τελειας κοινωνιας, ειναι μια αληθεια.
    Ουτε παραδεισος, ουτε επιστροφη στο Πραγμα(das ding)μπορει να επιτευχθει, ουτε τιποτα.
    Αλλα αυτο δε σημαινει οτι πρεπει να μας καταλαβει ματαιοτητα κ παραιτηση.
    Το οτι οι ανατροπες συνηθως φερνουν χαος και βια και θανατο, δε σημαινει οτι πρεπει να αποδεχτουμε πως ενα σαπιο Συστημα δε πρεπει να ανατραπει.

    Ξερω οτι δε διαφωνεις σε αυτο που λεω και οτι το συμμεριζεσαι.Ισως διαφωνεις στο μεχρι που πρεπει να φτασουμε για να το ανατρεψουμε.
    Η αληθεια ειναι πως οσες φιλολογικες συζητησεις κ αν κανουμε εδω, ο,τι ειναι να γινει, θα γινει.
    Οχι ακομα, γιατι, ο,τι κ να λεμε, δεν φτασαμε ακομα στον πατο της εξαθλιωσης.

    Το ευτυχημα κ το δυστυχημα μαζι, ειναι οτι,τον πλησιαζουμε.

    Οσον αφορα τα φασιστοειδη, μην το ψαχνεις, ειναι η λογικη καταληξη:καθε φορα που η αστικη δημοκρατια θα σαπιζει, θα σκανε μυτη κ αυτοι.
    Λογικη συνεπεια κ καταληξη της τωρινης ελληνικης στικης δημοκρατιας, θα ειναι ο φασισμος. Για αυτο κ ανεβασα αναρτηση πριν κανα μηνα για το αληθινο διλημμα που θα κληθουμε να απαντησουμε συντομα:Κομμουνισμος η φασισμος.



    ΥΓ "πως τα καταφερνεις και δεν μπορω παρα να σ'αγαπώ ..διακειμενικώς ;) "

    Ε,μερικες φορες ειμαι αξιαγαπητος:))

    Πολλες φορες γινομαι κ ανυποφορος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αdegia, ανθρωπινο δεν ειναι να σε πιανουν μαυρες σκεψεις βλεποντας το προφανες που λες κ εσυ, οτι δηλαδη θα φτασουμε στα ορια;
    Παντως, δε το ξορκιζω ουτε το απευχομαι.Ακομα κ να το ξορκιζουμε ολοι μαζι, παλι δε θα το αποτρεψουμε. Ερχεται,το βλεπω οτι ερχεται, το λεω κ στην αναρτηση, ας γινει ο πολεμος μεχρις εσχατων και οσοι νικησουν,ας κανουν μια νεα αρχη.

    Η μαλακια ειναι οτι αυτοι που θα πρεπει να ανηκουν στο ιδιο στρατοπεδο,δηλαδη ο λαος,θα χωριστουνε σε καμια δεκαρια διαφορετικα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δημητρη,καλως ηρθες.Το σχολιο σου θα το διαβαζω οταν θα αρχιζω να αναρωτιεμαι για τη φυση της διαδικτυακης επικοινωνιας και αν τελικα ολο αυτο εδω που κανουμε,αξιζει τον κοπο.

    Με σχολια αγνωστων σα το δικο σου,σγνωστοι που τους διαβαζεις και παυουν να ειναι αγνωστοι κ μοιαζουν με παλιους σου φιλους,
    ε,μαλλον αξιζει τον κοπο.

    Λιγες διευκρινισεις:
    "Το πραγματικό δεν θα έλεγα πως είναι ‘’ιρασιοναλικο’’, είναι τραγικό"

    Ακομα κ η λεξη "τραγικο" που χρησιμοποιεις, πιθανως να ειναι περισσοτερο ελπιδοφορα απο οτι νομιζουν οσοι τη χρησιμοποιουν. Το να χαρακτηριζεις τραγικη τη πραγματικοτητα,ειναι σα να λες απο μεσα σου,οτι δε μπορει, θα υπαρξει καποτε μια καθαρση,
    μια λυτρωση,αλλωστε η λεξη τραγικο,συνειδητα κ υποσυνειδητα παραπεμπει στη Τραγωδια.
    Μηπως τα πραγματα ειναι ακομα χειροτερα απο τραγικα;Μηπως ειναι απλα παραλογα
    (ιρασιοναλισμος);

    Η μηπως θα πρεπει να παψουμε να σκεφτομαστε ετσι γιατι δεν ωφελει;
    Μη παρεξηγηθω, κουβαλαω μεσα μου αρκετη αισιοδοξια, απλα, σκεψεις κανω.

    "Νομίζω η απαισιοδοξία σου προκύπτει από μια ‘’ηθική-καλή ανθρωπολογία’’ και ας διαπιστώνεις πως ο άνθρωπος έχει δομική άβυσσο μέσα του, κατ’ ουσίαν δεν μπορείς να το δεχτείς (δεν εννοώ να συμβιβαστείς με αυτό), απλά το λες –όπως λέμε απλά για να το πείς."

    Με αυτο που λες, ειναι σα να με ξερεις καλυτερα κ απο φιλο μου.


    "Ο φασισμός, δεν θα έρθει –εάν έρθεί, αν και η Ευρώπη είναι πολύ ‘’πιο μπροστά’’ (ειρωνικά) σε σχέση με εμάς- επείδη σκοτώνουν ή κλέβουν αλλοδαποί κλπ στους δρόμους. Νομίζω αυτό γίνεται κατανοητό."

    Ναι, κατανοητο 100%.Δε νομιζω οτι υπαρχει σωφρων ανθρωπος που να διαφωνει με αυτο.
    Απλα, αυτο που λεω ειναι οτι αν αλλοδαποι η ημεδαποι σκοτωνουν κ κλεβουν στους δρομους ατιμωρητοι,σπερνοντας ετσι το χαος,
    τοτε ο φασισμος θα ερθει μια ωρα αρχυτερα.
    H aτιμωρησια ειναι αυτη που σε κανει να παιρνεις το νομο στα χερια σου.
    Σκεφτομαι οτι αν ηταν ο πατερας μου η ο αδερφος μου νεκρος απο συμμοριες μελαμψων, πιθανως κ εγω να τα εγραφα λιγο διαφορετικα τα πραγματα.Η κ να σκεφτομουν ακομα κ διαφορετικα.
    Η αν ο πατερας η αδερφος μου ηταν στο νοσοκομειο σε κωμα,υστερα απο γκλομπιες των μπατσων.
    Αλλιως μετα θα ενιωθα καθε φορα που θα ακουγα για επιθεσεις σε αστυνομικους.

    Πολλες φορες τα συνορα καθαρης-ψυχραιμης σκεψης και ακραιας-τυφλωμενης σκεψης, τα χωριζει μια πολυ λεπτη γραμμη.Πολυ πιο λεπτη απ οτι νομιζουμε.Πολλες φορες αποδεικνυεται οτι δεν υπαρχουν ουτε ιδεολογιες, ουτε ορθολογισμοι, ουτε τιποτα.
    Υπαρχουν μονο συγκυριες.Η κακια στιγμη που λεμε.


    Οσον αφορα για την ενσταση σου περι υπανθρωπων,
    η αποψη μου ειναι η εξης:Ολοι γεννιομαστε ανθρωποι με απαραγραπτα φυσικα δικαιωματα κ με μη διαπραγματευσιμη ανθρωπινη αξια.
    Απο κει και περα,ορισμενοι με τις πραξεις του αποβαλλουν αυτη την αξια.Ο πατερας που βιαζε τη κορη του και εβαζε το γιο του να βιντειοσκοπει,
    εχει απωλεσει την ανθρωπινη του αξια.
    Εγω,αν ηατν στο χερι μου, δε θα τον αντιμετωπιζα σαν ανθρωπο.Θα τον εκτελουσα, χωρις δικαστηρια, χωρις τιποτα.
    Γιατι τον θεωρω υπανθρωπο.
    Οπως κ αυτους που σκοτωσαν τον αντρα αυτον για να του παρουν τη καμερα.

    Ξερω οτι ετσι καταληγω ανθρωπινος,πολυ ανθρωπινος οπως λες, οπως ξερω κ οτι αυτο δε το λες για καλο.Παντως, δε το θεωρω ηθικολογια.
    Ισως ειναι ακραιος ιδεαλισμος,ισως ειναι κ επικινδυνος.
    Αλλα αυτη ειναι η γνωμη μου,και τη γνωμη μου σχεδον ποτε δε τη κρυβω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Βασιλη Ζολωτα ,καλως ηρθες
    (Υποθετω οτι το v ειναι Βασιλης)
    Θυμαμαι κατι ευστοχα σχολια σου στου greek rider,το ειχα επισημανει κιολας.Σε ευχαριστω πολυ για τη προσφορα σου, τιμη μου,να σαι καλα.
    Θα επικοινωνησω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Φίλε celin

    Πολύ ψυχωπλακωτικός αυτή τη φορά, μου χάλασες τη μέρα. Όχι για τίποτ άλλο, μα γιατί έτσι είναι.
    Άσε που σαν να μου φαίνεται πως αρχίζεις να ψιλοmbikerίζεις στην κυνικότητα.
    Μια διαφωνία όμως, δεν μπορώ να μην την διατυπώσω, γιατί σαν κάπως να μου φαίνεται πως κάτι άλλο ήθελες να πεις κι όπως το διετύπωσες, βαδίζει επικίνδυνα.

    "...Αν δε προστατευσουμε εμεις τον εαυτο μας, κανεις δε θα μας προστατευσει.
    Αν ο ατυχος αντρας ειχε ενα περιστροφο πανω του, ισως στο χωμα να ηταν οι υπανθρωποι κ οχι αυτος..."

    Θυμάμαι κάτι ρεπορτάζ του κώλου που έδειχναν κάποιους με καραμπίνες να δηλώνουν απερίφραστα πως περιπολούν ένοπλοι έτοιμοι να πυροβολήσουν όποιον αυτοί θεωρούσαν πως πάει να τους ληστέψει.
    Εκ πρώτης όψεως, ίσως να φαίνεται λογικό ν αρχίσουμε να προστατευόμαστε οπλοφορώντας.
    Ως την αποφράδα εκείνη μέρα (νύχτα) που θα πέσει νεκρός ο τυχαίος που θα περνάει σκυφτός από σκοτεινό σοκάκι απομακρυσμένης γειτονιάς κι ο ημιαγριεμένος συνταξιούχος που θα ξενυχτά στο παράθυρο παραφυλώντας σαν άλλος Τσάρλς Μπρόνσον εκδικητής, τον τουφεκίσει εκτιμώντας τον ως εν δυνάμει αποτρόπαιο αλβανο-ρουμανο-πακιστανό-γκανέζο ληστή.
    Αυτό μόνο...

    mbiker

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. mbiker,σοβαρα σου μιλαω,μου εχει χαλασει τη διαθεση αυτη η αναρτηση που εγραψα.Ακομα κ μερος απο τα σχολια που εκανα εδω.Μου γυρνανε τα σωθικα διαβαζοντας τα.
    Τι να πω,οτι εχεις αδικο για τους τσαρλς μπρονσον;Για τους "αγαναχτισμενους πολιτες";Για τους εν δυναμει πιστολερο συνταξιουχους που ο,τι μαυριζει, θα εκτελειται;

    Φυσικα κ ετσι ειναι οπως τα λες.
    Αλλα, πες μου εσυ, πως αλλιως θα προστατευτει ο ανθρωπος που ζει στη Βικτωρια;Που του γαμανε τη ζωη,απο τη μια τα παλιοτομαρα του πασοκ κ απο την αλλη οι εγκληματιες;

    Πως;Πως θα ζησει αυτος ο ανθρωπος στη χωματερη;
    Εκει που σκοτωθηκε αυτος ο ανθρωπος,ζουσα εγω επι 8 χρονια.Σκεφτομαι τι θα σκεφτομουν αν ζουσα ακομα εκει. Σκεφτομαι αν θα μπορουσα να δω ψυχραιμα κ με διαυγεια τα πραγματα η αν ειχα στροβιλιστει μεσα σε μια δινη φοβου,λυσσας κ απογνωσης.

    Δεν εχει σημασια τι λεω εγω.Σημασια εχει οτι αυτο που λεω, θα γινει,ειναι αναποφευκτο.
    Οι ανθρωποι εκει θα παρουν το νομο κ το πιστολι στα χερια τους.Ειναι δεδομενο οτι κ αλλοι αθωοι θα πεθανουν,ειναι δεδομενο οτι αθωοι μεταναστες θα κυνηγηθουν απο τους "αγαναχτισμενους πολιτες"

    Ειναι δεδομενο οτι θα γινουν σκατα τα πραγματα κ οτι θα ξεσπασει πολεμος μεχρις εσχατων,οπως ακριβως το γραφω.

    Το μονο που θα ηρεμουσε τα πραγματα θα ηταν αν η στυνομια συνελαμβανε ταχιστα τους δολοφονους.
    Αλλα κατι μου λεει πως δεν...

    Ομορφες καταστασεις για την αρχουσα ταξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Σκέφτεσαι πολύ,γράφεις πολλά,σίγουρα θα κατανοήσω καλύτερα αν ξαναδιαβάσω,(άν και το μέσο δεν προσφέρεται για μακροσκελείς αυτοαναλύσεις και επαναλήψεις),αλλά οφείλω να πω
    "μακάρι όλοι οι αριστεροί να σκέφτονταν σαν εσένα"!
    Πολύ φοβάμαι όμως οτι αν τα έλεγες αυτά δυνατά σε μια μάζωξη συντρόφων,μάλλον θα σε κατέβαζαν απ το βήμα προτού τελειώσεις,με αποδοκιμασίες(τουλάχιστον!).Και έτσι όμως εχεις δίκιο...
    Απίστευτο σενάριο επεφύλαξε η Μοίρα χθες στον άτυχο Μανώλη και την οικογένεια του...Και ναι,τιμωρία πρέπει να υπάρξει,αφού μάλλον προηγηθεί μια εκστρατεία "Δέους"...αλλά ο Παπουτσής έχει να ασχοληθεί με την προστασία του συναφιού του και της οικονομ.ελίτ...που να ασχοληθεί με τους passe λαθρομετανάστες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Φυσικά διαφωνώ απολυτως με τρην εκμεταλευση του γεγονοτος που προσπαθουν να κανουν οι διαφοροι Φασιστες και ημιφασιστες που ενώ δεν εχει αποδειχτει οτι την δολοφονια την εκαναν μεταναστες (αλλά και να την εκαναν μεταναστες τισ χεση εχουν οι χιλιαδες μεταναστες με τα λιγα καθαρματα ;) και οργανωσαν χθες βραδυ με την προφαση αυτή μια Νυχτα των Κρυσταλλων εναντιον φιλησυχων μεταναστων αλλά και αριστερών και αναρχικών . Ο Φασισμός Δεν θα περασει . -

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Επανέρχομαι συνοπτικά, δεν θέλω να κουράσω. Εάν δεν έχεις χρόνο δεν είναι ανάγκη να απαντήσεις, άλλωστε εν πολλείς τα ερωτήματα και οι σκέψεις απλά ‘’ανοίγονται’’ για τον διάλογο και τον προβληματισμό, όχι για τις απαντήσεις.

    Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, και εγώ νομίζω πως αξίζει τον κόπο η προσπάθεια που κάνεις. Για να μπορώ να κατανοώ κάτι ‘’σα να σε ξέρω’’ σημαίνει πως μάλλον και εγώ έχω περάσει από παρόμοιο τρόπο σκέψης ή πως είχα γενικότερα όλα αυτά στο μυαλό μου –λόγω καταστάσεων, γνωστών μου κλπ.

    Τα πράγματα δεν είναι παράλογα, είναι αυτά που είναι, για να χαρακτηρισω τραγικη τη πραγματικοτητα πρέπει να την δω πρώτα και όχι να κοροιδεύω τον εαυτό μου, δεν θα υπήρχε τραγωδία δίχως το κοίταγμα στην άβυσσο και την κατανόηση πως υπάρχει αυτή. Στη κοινωνία που ζούμε ορισμένοι αυτό το λένε παραίτηση –εάν περιγράψεις μια κατάσταση σημαίνει πως την ενστερνίζεσαι κιόλας, άλλο όμως είναι η αιτιο(λόγηση) και άλλο η δικαιο(λόγηση) για κάποιον που καταλαβαίνει αυτά που λέει- διότι απλά σκέφτονται με έναν ευθύγραμμο χρονικά τρόπο σκέψης (κεκαλυμμένα χριστιανικό), αλλά δεν ήταν οι αρχαίες κοινωνίες που παραιτήθηκαν, κατά βάση ήταν οι χριστιανικές κοινωνίες που βυθίστηκαν στην μοιρολατρία. Ο Ρίτσος έγραψε πως όταν ‘’ο άνθρωπος αντιστέκεται χ ω ρ ί ς ελπίδα, ίσως εκεί αρχίζει η ανθρώπινη ιστορία, κι η ομορφιά’’. Αυτή η φράση είναι θεμελιώδης για εμένα προσωπικά και θα χωρούσε πολύ κουβέντα. ‘’Το δεν ελπίζω τίποτα, δε φοβούμαι τίποτα, λυτρώθηκα από το νου κι από την καρδιά, ανέβηκα πιο πάνω, είμαι λεύτερος. ‘’ δεν είναι παραίτηση. Όλα αυτά βέβαια είναι τεράστια θέματα που είναι εξόχως απολαυστικά να τα συζητάς ενώ πίνεις μπύρες –δίχως να κινδυνεύει η ζωή σου.

    Σε αυτό που γράφεις για τον ο πατερας μου/σου η ο αδερφος μου/σου συμφωνω ασυζητηή, δεν είμαι αφελής, και βέβαια δεν υπαρχουν’’ ουτε ιδεολογιες, ουτε ορθολογισμοι, ουτε τιποτα.’’ Και ανά πάσα στιγμή μπορούν να να γίνουν όλα στάχτη.

    ‘’Ολοι γεννιομαστε ανθρωποι με απαραγραπτα φυσικα δικαιωματα κ με μη διαπραγματευσιμη ανθρωπινη αξια.’’

    Αυτή την αξία ποιος την δίνει; Δεν την αμφισβητώ, ρωτώ. Φαντάζομαι όχι ο Θεός, άρα εμείς. Για την δικαιοσύνη μπορείς να ψάξεις έναν άνθρωπο που εκτιμούσε πολύ ο Μαρξ (και όχι μόνο αυτός), τον Επίκουρο, ίσως ξαφνιαστείς, και ίσως ακριβώς επείδη είχε καταλάβει θεωρώ κάποιες σκλήρες αλήθειες ο Μαρξ πάλευε για αυτό που πάλευε.

    Δεν πρόκειται να υπερασπιστώ κανέναν πατέρα που βιάζει την κόρη του, νομίζω όμως πως καταλαβαίνεις τι λέω.

    Μακάρι όλοι οι ‘’ακραίοι επικίνδυνοι ιδεαλιστές’’ (γιατί όχι και υλιστές;…) να ήταν σαν και εσένα φίλτατε. Γι’ αυτό ακριβώς είναι η γνώμη, για να την λέμε –σε όλες τις περιπτώσεις και ας ‘’μας κατέβαζαν από το βήμα προτού τελειώσουμε, με αποδοκιμασίες’’ που λέει και ο φίλος.

    Σε ευχαριστώ για την αφορμή και την ευκαιρία που μου έδωσες να εκφράσω τη σκέψη μου και ελπίζω να μην σε κούρασα.

    Υ.γ: Για να παιρνεις το νομο στα χερια σου σημαίνει πως ο νόμος δεν είναι δικός σου…

    Δημήτρης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&pubid=63044978

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Square,να σαι καλα.
    Παντως αυτο που λες, μπορει και να μην ισχυει απολυτα.Κατα καποιο τροπο ηδη συμβαινει, εχω ενα μπλογκ, γραφω τις αποψεις μου κ με διαβαζουν υποθετω αρκετοι αριστεροι,
    συχνα εχω διαφωνησει, λιγες ομως ειναι οι φορες που εχω αποδοκιμαστει.

    Παντως, καταλαβαινω τι λες κ εν πολλοις εχεις δικιο.Αν δε μαθουμε να ακουμε ο ενας τον αλλον,
    τελειωσαμε.
    Και η αληθεια ειναι πως δεν ακουμε ο ενας τον αλλον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. "Ο Φασισμός Δεν θα περασει . - "

    Σημερα ειχες αναρτηση ονοματι "Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΑΝΤΕ PORTAS"
    Αλλα λεει ο νους μας κ αλλα λεει η ψυχη μας..δυστυχως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Δημητρη, δε κουραζεις, εδω εγω ενθαρρυνω τους φιλους σχολιαστες να γραφουν οσα πολλα περισσοτερα και ας ειναι κ ασχετα με το θεμα της αναρτησης.

    "Ο Ρίτσος έγραψε πως όταν ‘’ο άνθρωπος αντιστέκεται χ ω ρ ί ς ελπίδα, ίσως εκεί αρχίζει η ανθρώπινη ιστορία, κι η ομορφιά’’. Αυτή η φράση είναι θεμελιώδης για εμένα προσωπικά και θα χωρούσε πολύ κουβέντα"

    Τρομερη φραση, δε την ηξερα.Παρομοιες εχω κανει κ εγω. Στη νεα μου αναρτηση το εγραψα καπως ετσι.

    "Για να παιρνεις το νομο στα χερια σου σημαίνει πως ο νόμος δεν είναι δικός σου…"

    Δυστυχως, αυτη θα ειναι η καταληξη απτη στιγμη που ακομα κ οι υπαρχοντες αστικοι νομοι δεν εφαρμοζονται.
    Ευτυχως, γιατι ετσι υπαρχει η αμυδρη εστω πιθανοτητα να φτιαξουμε απο τα συντριμμια,
    καινουριους.
    Δυστυχως, τα συντριμμια θα ειναι και ανθρωπινα.
    Δυστυχως και παλι, τα συντριμμια θα ειναι ετσι κ αλλιως ανθρωπινα, ειτε μεινουμε αδρανεις, ειτε δραστηριοποιηθουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. σε μένα φιλε ...οτι λεει ο νους; το λεει και η ψυχή ..και σέ οτι λέω ειμαι συνεπής
    "Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΑΝΤΕ PORTAS" ..ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ..
    εννοώ τον Μοναδικό γνωστο ιστορικο τυπο φασισμου .. Τον ακροδεξιο .. Αυτον που στην κατοχή πηγε με τους Ναζί .. Αυτους που μετα αποτελεσαν την λεγομενη Εθνικοφρονα παραταξη..αυτους ..
    υπαρχει ενα ποιημα του αναγνωστακη '' ανεφερεται στους ακροδεξιους (δηλαδή τους τοτε Ερετζηδες ) λεγεται : Τι να μας πειτε εσεις '' Δεν θα σου πώ τι λεει απο κατω για τα φασιστοακροδεξιο σιχαματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Νοσφερατε, ελπιζω να καταλαβες τι εννοουσα.
    Η ψυχη ειναι ελπιδα και συναισθημα
    και ειναι αισιοδοξη.
    Αλλα ο νους ειναι ψυχρη λογικη.
    Κ βλεπει την πικρη αληθεια.
    Μπορει να λεμε οτι ο φασισμος δε θα περασει,
    αλλα την ιδια στιγμη τα ματια μας τον βλεπουν να περνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Απο κει και περα, εν ετει 2011, ο φασισμος εκφραζεται ΚΑΙ απο τους μπατσους του Παπουτση, απο τη χουντα δηλαδη του πασοκ που στελνει παρεα με τους ακροδεξιους οριτζιναλ, διαδηλωτες και μεταναστες στο χωμα και στο κωμα.
    Οι παλιοι ακροδεξιοι θα ειναι σιγουρα περηφανοι απτον ταφο τους, βλεποντας τα φαιστομουτρα του ΠΑΣΟΚ να συνεχιζουν το εργο τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Tι μου το κολλας αυτο πανω στη συζητηση;

    Μηπως ειμαι απο τους
    "οι φασίστες άρχισαν να λένε όλους τους άλλους φασίστες και νεοταξίτες, για να θολώσουν τα νερά."

    Μηπως το οτι μιλαω για τη χουντα του πασοκ σημαινει οτι

    "Η ευκολία διαφόρων για εύκολους χαρακτηρισμούς κρύβει τη διάθεση όχι να κατακεραυνώσουν τον ΓΑΠ, αλλά να εξυψώσουν τη χούντα. (Γιατί συμπλέει μ’ όλους αυτούς κι Του Φου, που με ευκολία χρησιμοποιεί τέτοια φρασεολογία;)"

    Σοβαρα πιστευεις οτι στα λογια μου κρυβεται διαθεσης εξυψωσης της χουντας;

    Τι το εφερες αυτο εδω το σχολιο και που αποσκοπει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Βρίσκω τις απόψεις σου κάπως συντηρητικές, διαφωνό στον τρόπο που το προσσεγγίζεις φίλε Celin το ζήτημα. Καταρχήν προσωπική μου άποψη είναι ότι ο άνθρωπος περισσότερο γίνεται παρά γεννιέται, υπάρχουν πιστεύω κάποιες προδιαθέσεις(πως λειτουργει ο εγκέφαλος κλπ), αλλά στην ουσία το παν είναι τα βιώματα.

    Θεωρώ επίσης ότι δεν είναι λύση να πάρουμε να όπλα και να αρχίσουμε να κυνηγάμε εγκληματίες, στην άγρια δύση όλοι είχαν όπλα, τι κατάφεραν; Εκτός και αν εννοείς τους εγκληματίες καπιταλιστές που πρέπει να τους εκθρονίσουμε, που τότε αλλάζει.

    Είτε το θέλουμε είτε όχι, ακόμη και για τα πιο στυγερά εγκλήματα, η κοινωνία φταίει, αν δεν υπήρχε ναζισμός, δεν θα υπήρχαν εγκληματίες στα στρατόπεδα συγκέντρωσης, αν δεν υπήρχε ιμπεριαλισμός δεν θα μεταφερόταν οι σκλάβοι καραβιες καραβιες στην αμερική και την ευρώπη. Το σύστημα διαμορφώνει λοιπόν τις σχέσεις της κοινωνίας, το σύστημα είναι και εκείνο που δημιουργεί τους "περιθωριακούς" και τους εγκληματίες. Δεν είναι τυχαίο ότι όπου υπάρχει φτώχεια υπάρχει αυξημένη εγκληματικότητα. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να τιμωρούνται οι εγκληματίες για να μην παρεξηγηθώ, απλά σημαίνει ότι όσους και να "εξοντώσεις", το σύστημα θα σου φέρνει και άλλους.

    Αυτό που λες οτι απωθήσαμε, ποτέ δεν το είχαμε απωθήσει, ίσως το είχαμε κρύψει σε σκιερές γωνιές για μερικά χρόνια και σε απομακρυσμένες ηπείρους, αλλά ποτέ μα ποτέ δεν μειώθηκε η δύναμη του, ίσως και να μεγάλωσε, τώρα αποφάσησαν να το ξαμολήσουν στην Ελλάδα και το ξαμολάνε, δεν έχουν πρόβλημα, θέμα χρονου ήταν, συστημικό το ζήτημα.

    Επίσης, η λύση δεν είναι να οχυρωθούμε ο καθ ενας σε διαφορετικό πολιτικο χώρο, έτσι θα αλληλοεξοντωθούμε, αυτό θέλουν και αυτοί. Η λύση είναι να συμμαχήσουμε για εναν ταξικό αγώνα, με σκοπό την ανατροπή του καπιταλιστικού συστήματος και την δημιουργία ενός σοσιαλιστικού, όπως το οραματίστηκε ο Μαρξ ο Ένγκελς και ο Λένιν. Προσωπικά πιστεύω ότι το καλύτερο(τολμώ να πω το μοναδικό) "όχημα" αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα που μπορεί να εξυπηρετήσει αυτό το στόχο είναι το ΚΚΕ, και εκεί πρέπει να πάμε. Το αν εχω δίκαιο η άδικο θα φανεί απο τις εξελίξεις, πάντως δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση, την μεγάλη εκείνη μέρα της επανάστασης, να αφήσουμε τους αστούς να μας βλέπουν να σφαζόμαστε.

    Και μην βιαστείτε να πείτε για την ενότητα της αριστεράς και την μη διάθεση του ΚΚΕ να συνεργαστεί μερικοί μερικοί, διότι πως να το κάνουμε, αν μας χωρίζει ιδεολογικο χάος, δεν μπορούμε να συνεργαστούμε, το αποτέλεσμα θα είναι ο εκφυλισμός.

    Όσο για το χαος, εγω εχω να απαντήσω στο Νίτσε ότι όσο πιο πολύ ώρα κοιτάς το χάος, τόσο περισσότερο χρόνο χάνεις.

    Αυτά τα ολίγα

    Celin συγνώμη για την κριτική, αλλά μιλώ όπως αισθάνομαι και προσπαθώ να είμαι αληθινός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. "Καποιοι κοιμουνται ορθιοι κ δεν εχουν καταλαβει οτι με τις ευλογιες του Καθεστωτος, ερχεται το Απολυτο Χαος".Συμφωνώ απόλυτα celin.Μια ζωή το καθεστώς έτσι λειτουργούσε.Προσπαθούσε να τραβήξει την προσοχή του κόσμου εκεί που το συνέφερε.Και φυσικά με τις επιλογές του συστήματος γενιέται αυτό το χάος.Δεν είναι τυχαίο το ότι μια ζωή βροντοφωνάζουν και λεν ότι δεν υπάρχουν αστυνομικοί να προστατεύσουν τους κατοίκους του κέντρου απ την εγκληματικότητα,και απ την άλλη και στη μικρότερη πορεία διαμαρτυρίας των πολιτών,θα μαζευτούν χιλιάδες αστυνομικοί των ΜΑΤ.Απ αυτό και μόνο μπορείς να καταλάβεις το σκεπτικό της εξουσίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Καταρχας πρεπει να πω οτι λυπαμαι για τα σχολια που χαθηκαν εξαιτιας της βλαβης της γκουγκλ.

    Ποε, χαιρομαι για τη κριτικη σου, αλλωστε τα περισσοτερα τα πιστευω κι εγω, μου αρεσει πολυ το σχολιο σου.
    Να ξεκαθαρισω οτι το κειμενο περισσοτερο περιγραφει παρα προτεινει, περισσοτερο οντολογικο ειναι παρα δεοντολογικο.
    Οχι, δε πιστευω στη περιχαρακωση, ουτε πιστευω οτι πρεπει να οχυρωθουμε στις ομαδες μας και να αλληλοσφαχτουμε.
    Πως θα μπορουσα να το πιστευω αυτο, οταν στην αμεσως επομενη αναρτηση σχεδον γραφω ακριβως τα αντιθετα;;!

    Απλα, ειναι μια απαισιοδοξη( η ρεαλιστικη;δε ξερω) προβλεψη. Σκεφτομαι οτι αν τελικα ειμαστε καταδικασμενοι να μην ενωθουμε, τοτε ας παει στο διαολο, ας σκοτωθουμε μεταξυ μας, και οποιος επικρατησει ας φτιαξει τον κοσμο απτην αρχη.
    Δεν ειναι κατι που λεω οτι πρεπει να γινει.
    Απλα, αν αποδειχτει αναποφευκτο, αυτο θα γινει, ειτε το ξορκιζουμε ειτε οχι.
    Κ αν τελικα ειναι αναποφευκτο, ας προετοιμαστουμε.

    Οχι, δε πιστευω στο νομο του Φαρ Ουεστ.
    Κ αν ειναι να βγουνε οπλα, φυσικα κ αυτα εναντιον των καπιταλιστω πρεπει να στραφουνε, αυτοι ειναι οι βασικοι εχθροι του λαου, αυτοι γεννανε την εγκληματικοτητα, δικιο εχεις.
    Ναι, η κοινωνια ειναι αυτη που διαμορφωνει κατα κυριο λογο τις ατομικες συνειδησεις.

    Απο τη στιγμη ομως που ειμαστε ηδη φαρ ουεστ, κ απο τη στιγμη που η επανασταση αργει κ ισως να μην ερθει και ποτε,
    ποιος θα προστατευσει αυτον που ζει στη Βικτωρια και του γαμανε τη ζωη οι συμμοριες;
    Ακομα κ αν αυτος αποκτησει ταξικη συνειδηση κ κατεβαινει σε πορειες κλπ,
    παλι υπαρχει ενα ανεπιλυτο προβλημα εκει.
    Υπαρχουν τα αρχιδια που ειναι ικανα να τον σκοτωσουν για μια καμερα.
    Εγω αν εμενα ακομα εκει, ναι, θα το σκεφτομουν πολυ σοβαρα να βγαλω αδεια οπλοφοριας για αυτοπροστασια.
    Χαρη στη κοινωνια θα εκανα που θα την απαλλασσα απο τον εγκληματια που θα με σκοτωσει για μια καμερα, μες στα ματια θα του την αστραφτα του μπινε.
    Δεν προτρεπω να γινουμε φαρ ουεστ, φαρ ουεστ ειμαστε ηδη, δυστυχως.

    Και μια που μιλαμε για κοινωνια, οχι φιλε, δε φταιει για ολα η κοινωνια. Υπαρχουν παρα πολλοι φτωχοι, αλλα δε γινανε ολοι εγκληματιες.
    Ναι, οι συνθηκες σε κανουν εγκληματια,
    αλλα υπαρχουν κ καποια καρκινωματα της κοινωνιας τα οποια γεννιουνται με τη προδιαθεση να γινουν εγκληματιες.

    Τοσοι κ τοσοι φτωχοι υπαρχουν, Ελληνες κ ξενοι, κ εγω που σου μιλαω φραγκο δεν εχω στη τσεπη.
    Ομως οι περισσοτεροι απο εμας δε θα σκοτωναμε κανεναν συνανθρωπο μας για μια καμερα.
    Οι καρκινογαγγραινες σκοτωνουν για μια καμερα.
    Πως θα τους αντιμετωπισεις αυτους;Περιμενοντας να γινει η επανασταση κ εχει ο Θεος;

    Διαβασα σημερα για εναν αστεγο, ο οποιος μπηκε σε ενα σουπερμαρκετ της Ισπανιας και αποκεφαλισε με ενα μαχαιρι εν ψυχρω μια Βρετανιδα τουριστρια.
    Εν ψυχρω!Μπροστα σε κοσμο πηρε το κεφαλι αυτης της γυναικας!
    Καμια κοινωνια δε φταιει για αυτον τον υπανθρωπο.Καρκινωμα γεννηθηκε κ ετσι πρεπει να αντιμετωπιστει.

    Δε λεω οτι ειναι πολλοι αυτοι, απλα λεω οτι υπαρχουν. Ναι, ειναι μεμονωμενα φαινομενα, ομως αυτο δε σημαινει οτι δε πρεπει να τους δουμε καταφατσα. Αυτοι ειναι η Αβυσσος.
    Και για μενα δεν ειναι ζητημα φυλης, θρησκειας, η καπιταλιστικης αλλοτριωσης.

    Δε διαφωνω πουθενα με αυτα που λες. Αν πιστευεις ακομα οτι αυτα που λεω ειναι συντηρητικα, μετα χαρας να το ακουσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ακριβως sunshine,επιογη του Καθεστωτος ειναι αυτο το χαος. Απλα, πιστευω οτι το προτιμουν καπως ελεγχομενο, μια κρυο δηλαδη μια ζεστη, μια σου δινουν τη αισθηση οτι θα αντιμετωπισουν τη βια κ την αλλη την εξαπολυουν για να αποπροσανατολιστεις.
    Ισως λοιπον η απαντηση στο ελεγχομενο χαος, να ειναι το απολυτο χαος, το ανεξελεγκτο. Αυτο που γραφω, πολεμος μεχρις εσχατων κ ο,τι βγει.

    Ισως αυτο να αποτελεσει κ την αρχη του τελους για τον πολιτισμο και τον ορθολογισμο, ισως να αποτελεσει τη ταφοπλακα για το ανθρωπινο ειδος.

    Ισως δηλαδη το χαος να ειναι μοιραιο να οδηγησει στη καταστροφη και σε τιποτα αλλο, επομενως πρεπει παση θυσια να αποφευχθει.

    Απο την αλλη, η επανασταση για την οποια συζηταμε, στα αρχικα της σταδια, χαος δε θα προκαλεσει;πΩς ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΔΗΛΑΔΗ, θα βγει ο λαος στους δρομους και το Κθαεστως θα πει
    οκ παιδια,παραδινομαστε, παρτε την εξουσια;

    Δεν ειμαι λατρης του χαους και του παραλογισμου, σκεφτομαι παρα πολυ κ προσαθω παντα να σκεφτομαι λογικα κ ψυχραιμα.

    Ισως βεβαια αυτη η λογικη κ ψυχραιμια να μην ειναι παρα το προκαλυμμα της δειλιας και του "Κατσε και βλεπουμε"

    Δεν εχω απαντησει,ερωτηματα θετω.
    Και οσο θετουμε ερωτηματα, θα νικανε οι βεβαιοτητες αυτου που εχει τη δυναμη να τις επιβαλλει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή